עידן חדש בצ'מפיונס?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Obafemi, ‏15/3/07.

  1. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://www.sigloxxi.com/images/noticias/200701261016-1-platini2.Xxx


    הנשיא הנבחר הטרי של אופ"א לא מבזבז זמן ומראה נכונות לקיים את הבטחותיו בקמפיין הבחירות שלו. לאחר שהבטיח כי יפעל להורדת ההגבלה על כמות הנציגות המקסימלית של מדינה אחת בליגת האלופות מארבע לשלוש, חוזר אגדת הכדורגל הצרפתית לראשונה על דבריו מאז היבחרותו: "אני לא בטוח אם הנציגות הרביעיות של אנגליה, איטליה או ספרד חשובות יותר מהאלופות של פולין, צ'כיה או דנמרק." בחודש האחרון פלטיני הציג תוכנית חדשה שונה מקודמה, שלא מבטלת את השתתפותן של הקבוצות מהמקום הרביעי של אותן מדינות לגמרי אלא יוצרת מאין סיבוב מוקדמות בין המדורגות הנמוכות של המדינות הגדולות ביבשת: אנגליה, ספרד, איטליה, צרפת, גרמניה ופורטוגל.

    http://www.soccerway.com/news/2007/March/1...-league-reform/

    אז... נכון או לא נכון לכדורגל? כמובן שאי אפשר לתת תשובה של כן ולא, לדעתי צריך להתרכז בנושא משתי בחינות:

    רמת הכדורגל - לא בטוח שהיא תיפגע אם אתם שואלים אותי. הסטטיסטיקה מראה שזה נדיר מאוד שכל ארבעת הנציגות של מדינה מסויימת מגיעות לשמינית הגמר, ואף לא פעם אחת קרה שארבע נציגות הגיעו לשמונת האחרונות. כמו כן, נדיר בכלל לראות ארבע נציגות שכולן ראויות להגיע לרמות הגבוהות. לא בטוח שתוספת של כמה סינדרלות פוטנציאליות תפגע יותר מדי במפעל מהבחינה הזאת, בגבול הטעם הטוב כמובן.

    כלכלית - הסיבה המרכזית השנייה שאולי פחות מפריעה לנו אבל ועוד איך נמצאת בראש סדר העדיפויות של כל מי שישתתף בהצבעה על הנושא. אין ספק שקבוצות עם שם עולמי (או לפחות יבשתי), כמו ולנסיה ורומא לצורך העניין, עדיין ימכרו יותר מוישלה קראקוב או ספרטה פראג, מכל הבחינות. השאלה היא שאם לוקחים בחשבון שוב פעם שלפחות אחת מארבעת הנציגות לא תגיע רחוק בכל מקרה, האם הנזק הכלכלי יהיה כל כך גדול. חוץ מזה, צריך גם לחשוב על הטווח הארוך והכסף שתרוויחנה הקבוצות המשתתפות עשוי להיתברר כהשקעה טובה בכדורגל המקומי. האם לא מדובר פה במכה שאופ"א בהחלט מסוגלת לספוג בקלות?


    נקודה נוספת שאני חושב שלא צריכה להיות כלולה בין השיקולים הקודמים כי אני די בטוח שימצאו לה פיתרון היא הפורמט. אם מורידים את כמות הנציגות של אנגליה, ספרד ואיטליה באחת, האם זה אומר שגם מדינות ששולחות כרגע שלוש נציגות לאלופות (גרמניה וצרפת) יקזזו אחת גם כן או שהשתיים הללו ישתוו לשלישייה הגדולה מבחינת הנציגות? התשובה, אני מניח, תהיה "לא". ולכן אנחנו נראה ירידה של שלוש קבוצות בלבד בעונה. זה לדעתי, בהחלט נופל בגבולות הטעם טוב, החלפת שלוש קבוצות ממדינות חשופות גם ככה לצופה הממוצע בשלוש קבוצות נוספות יכול לדעתי לעשות הרבה טוב במקרה הטוב ומעט מאוד רע במקרה הרע.


    דעתכם?
     
  2. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    "אני לא בטוח אם הנציגות הרביעיות של אנגליה, איטליה או ספרד חשובות יותר מהאלופות של פולין, צ'כיה או דנמרק."

    בוודאי שהן אינם פחות חשובות, אך הן בהחלט פחות טובות ובעיקר פחות מושכות עניין. האטרקטיביות של ליגת האלופות תפגע מכך. העניין ירד. אני אחזור על דעתי בפעם האלף שלוש מאות וארבע: אם הוא רוצה יותר שוויון, אז שיפעל למען הגבלת זרים. כך לא רק שליגת האלופות תהיה יותר שוויונית ולקבוצות החשובות מפולין, צ'כיה ודנמרק יהיה הרבה יותר סיכוי, אך גם הליגות הגדולות של אירופה עצמן תהיה הרבה יותר מרתקות ומעניינות. גם איכות הכדורגל הבינלאומי, שכרגע רחוקה עדיין מרמת הקבוצות, צפוייה לעלות.

    מיסיי פלאטיני, להתעורר.

    ***אין יותר מבאס מלהתעורר ללימודים בשעה ובמזג אוויר כזה***
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏15/3/07
  3. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דווקא הגבלת זרים בסופו של דבר צריכה לשחק לידיהן של המדינות החזקות יותר באופן מסורתי. הרי 8 פולנים יפסידו ל-8 אנגלים ברוב המשחקים בינהם, הגבלת הזרים לא תביא שוויונות לדעתי (כמו שאין שווינות בכדורגל בינלאומי), זו גם לא צריכה להיות המטרה שלה.

    בדיוק על החלק של "פחות טובות ופחות מושכות עניין" אני מדבר. האם הן עד כדי כך פחות טובות ופחות מושכות עניין שלא שווה לנסות את זה לפחות לכמה שנים ולראות עם זה מצליח להביא גם השלכות חיוביות. כן, סביר להניח שבכל עונה ממוצעת הרביעית של ספרד\איטליה\אנגליה הייתה מגיעה ליותר הישגים מהראשונה של פולין. אבל ההסטוריה מראה שלרוב מדובר בהבדל קל למדי, כמה נקודות יותר ששולחות את הקבוצה לגביע אופ"א במקום הביתה ישירות, זה הכל.

    עניין בא עם החשיפה, אין ספק שהקבוצות החדשות יקבלו את מירב תשומת הלב במדינות שלהם, במידה ויצליחו לתקוע יתד (והרי זו המטרה), יתחילו לשים אליהן לב גם באירופה. זה מה שקרה לכדורגל היווני והטורקי. זה מה שקורה לכדורגל הרוסי והרומני. הכסף, החשיפה וההזדמנות שייתן הסדר החדש של ליגת האלופות יכול לעשות את זה גם במדינות הנ"ל ואחרות.
     
  4. W.Rooney Member

    הצטרף ב:
    ‏16/4/06
    הודעות:
    4,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מקווה מאוד שההחלטה הזו לא תצא לפועל. אומנם מגיעה הזדמנות לאלופות בליגות ברמות נמוכות יותר כמו צ'כיה או פולין, אבל השתתפות של קבוצות כאלו במפעל על חשבון קבוצות כמו ארסנל, ליברפול, ולנסיה או רומא, לא יהיה צעד חכם כלפיי האוהד האובייקטיבי. אנחנו רוצים לראות כדורגל טוב, ברמה גבוהה, והשתתפותן של קבוצות ברמה הזאת בליגת האלופות לא תביא לנו את ההנאה המלאה מהטורניר.
     
  5. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    מישה, כדי להפוך את התחרות להוגנת יותר, צריך להגביל את הקבוצות תקציבית. 8 פולנים מול 8 ספרדים הוא סיכוי להפתעה של 1 ל3, אך 8 פולנים ושלוש זרים מול קבוצה ספרדית עם חיזוק בזילאי, ארגנטיני וכו' מקטין עוד יותר את הסיכוי להפתעה. הספורט כבר לא ספורט כי איבד מערכו הספורטיבי את התחרות, ועכשיו הספורטאים האמתיים הם אנשי ההון מאחורי הקבוצות שקונים את הטובים ביותר, ובכך מתחרים כלכלית. למדינה ולמקום ממנו מגיעים אותם שחקנים שלובשים את מדי הקבוצות אין קשר לאותה מדינה, וזה רק הולך ומחמיר. הגבלת זרים יחד עם הגבלת תקציב תחזיר מעט שפיות וספורטיביות לענף, ואם זה לא יקרה, אז קברנו את כל הקבוצות ממזרח אירופה, וכן גם את הקבוצות הלא גדולות בליגות הגדולות, שהולכות ומתרחקות ברמה ובתקציב מהגדולות בליגה שלהן.
     
  6. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רוני, גם בולטון\טוטנהאם יכולות להתמודד אם כך בליגת האלופות וכך גם החמישית של ספרד בשנים האחרונות (סביליה!!). באיירן מינכן נמצאת כרגע מחוץ לשלישייה המוליכה בליגה ולאף אחד אין ספק שהאוהד הנייטרלי יעדיף אותם על פ.צ. קופנהאגן בכל יום נתון. ובכל זאת, צריך בשלב מסויים גם להגביל את כמות העולות. 4 קבוצות מאותה מדינה כמעט אף פעם לא מגיעות לשמינית ומעולם לא הגיעו לרבע, זה נתון מספיק חזק כדי לכל הפחות לשקול את יוזמת פלאטיני.

    סלע, אוקיי, את נושא הזרים טחנו מספיק אז לא ניסחף לשם כרגע.
     
  7. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אל תהיה כל כך בטוח.
    א. תראה את ה"הישגים" של נבחרות אנגליה וספרד.
    ב. דווקא במדינות הקטנות השחקנים הטובים (ולכן אם תהיה הגבלת זרים אז הם יהיו מקומיים) מתרכזים בקבוצה אחת או שניים בעוד שבאיטליה אנגליה ספרד גרמניה הם מפוזרים על יותר קבוצות. ולכן, כשיהיהו פחות זרים ויותר מקומיים הפערים יצטמצמו.


    מעבר לזה. זה סתם פופליזם ושטויות. הוא חייב להגיד משהו וזה דבר שנשמע טוב, גם אם לא מעשי. אין מה לעשות, שם המשחק הוא כסף והרבה כסף. גם כדי שמר פלטיני יוכל להמשיך לחיות את החיים הטובים באופ"א וגם כדי שהקבוצות יוכלו להשיקע כל כך הרבה צריך הכנסות גבוהות. ההכנסות הגבוהות ביותר מתקבלות מזכויות שידור. ולכן כל מה שיפגע בזכויות שידור לא יעבור.
    והכי חשוב. ליגת האלופות זה תחרות הספורט הכי נצפית והכי מרתקת בעולם וכבר הרבה שנים. היא לא סתם הפכה לדבר הזה ולכן אם זה כל כך מוצלח אסור בכלל לגעת בזה. (וזה כולל גם את חוק שערי החוץ שאיזה חכמולוג באיזה אתר בארץ החליט פתאום שהוא לא טוב).
     
  8. צהוב שחור בנשמה!!!! Member

    הצטרף ב:
    ‏1/3/06
    הודעות:
    1,625
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי זה פשוט מגוחח, שהוא רוצה שהגדולות ישחקו אחת מול השנייה גם בסיבוב השלישי!
    קבוצות טובות שנמצאות שם בצדק, לאומת קבוצות קטנו., אז דווקא הקבוצות הקטנות מקבלות צ'ופר? מישל הזה פשוט בדיחה, הוא הולך להרוס את הכדורגל!
     
  9. ERIC_CANTONA Member

    הצטרף ב:
    ‏23/11/06
    הודעות:
    853
    לייקים שהתקבלו:
    3
    לדעתי הוא צריך להשאיר את ליגת האלופות באותו מבנה או להחזיר את שלב שמינית הגמר לבתים שהיו עד 2003.

    מה שיכול להציל את הכדורגל זה הגבלת זרים בכל אירופה של עד 5 זרים בהרכב ועוד 2 בסגל,

    אולי קבוצות כמו ארסנל או אינטר יקרסו אבל לפחות נראה יותר שחקני בית בקבוצות הגדולות.

    עוד רעיון הוא להגביל את תקציבי הקבוצות ולהפסיק לשלם 10-15 מיליון דולר לעונה לשחקנים שלא שווים אפילו רבע מזה, ואז השחקנים יפסיקו לעבור מקבוצות לקבוצות כי לכסף כבר לא יהיה השפעה כמו קודם.

    רק תסתכלו על המונדיאלים האחרונים ותראו את המצב העלוב של הכדורגל היום, יותר מדי טקטיקה פחות מדי רומנטיקה.
     
  10. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    ואתה רואה את קופנהאגן או ברונדבי או מי שזאת לא תהיה כן מגיעה לשלבים האלה?
    המספר הזה של 4 הוא מושלם. הוא מייצג את האיזון שבין רמת הכדורגל ורמת "ההוגנות"/שיוויוניות.
    תחשבו מה היה קורה אם זה היה בא לידי ביטוי במוקדמות של העונה הבאה: ריאל מדריד נגד מילאן וברונדבי נגד ספרטה פראג (משהו בסגנון). אין פה לא שיוויוניות ולא כלום - יש פה ניסיון בוטה לתת לקטנות משהו שלא מגיע להן.
    למה התחיל כל הקטע של קבוצות איכות וראשי בתים? כדי למנוע מצבים שבהם ישתחלו החלשים למקומות בהם אין להם סיכוי גם ככה. בגלל זה לא תראו בית מוקדמות שכולל את אסטוניה, לוקסמבורג, סן מרינו וליכטנשטיין. כי אם אחת מהם תעלה היא תקבל בראש.
    אז נכון, אולי ברונדבי תעשה בונקר ויתמזל מזלה שלא לקבל בראש, אבל היא תיתן פייט הרבה פחות רציני מאשר מילאן/פיורנטינה/ריאל מדריד/סביליה/ארסנל.

    זה לא נותן כלום מלבד קולות במדינות החלשות ותחושה מזוייפת של שייכות לקבוצות שבאות מהמדינות האלה.
    זה יוריד את הרמה וזה יוריד בסופו של דבר את העניין. ועוד לא התחלתי לדבר בכלל על כמה שאופ"א תפסיד מהבחינה השיווקית של הסיפור.
     
  11. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    לא מסכים לחלוטין.

    בסטטיסטיקה שעשיתי והבאתי לכאן ראינו נתונים מדאיגים בהם למשל בליגה האנגלית יש בממוצע כ-20!!! זרים בכל קבוצה, והמצב בגרמניה, צרפת וספרד לא שונה ברבה, גם באיטליה שהיא עוד במצב הבריא ביותר בעניין יש דוגמאות כמו אינטר המפוצצות בזרים. את נגביל כל קבוצה לכ-7 זרים למשל לשאר הזרים לא היה מקום, אז במקום שאותם הכשרונות יעטרו את היציעים באיצטדיון האימוריות הם בהחלט יכלו לחזק את אותן הקבוצות הפולניות, הדניות והצ'כיות עליהן מדבר מיסיי פלאטיני. מעבר לכך, גם בליגות האלו ישנם זרים, אבל מכיוון שכל הזרים האיכותיים נמצאים בכמויות בליגות הבכירות זה משאיר לפולים חיזוק דמותם של הברזילאים אותם הם אספו מחופי ריו דה ז'אנרו. כאשר הקבוצות מהליגות הבכירות לא יכלו להחזיק בכולם אז הם ילכו לחפש פרנסה גם בליגות הללו. מה שכמובן יחזק אותן עוד יותר. ודבר שלישי כפי שאמר נדב, ההפרש בין 8 פולנים לשמונה אנגלים קטן הרבה יותר מאשר לשומנה פולנים (ללא הכוכבים שלהם) מחוזקים בזרים בינוניים ומטה לבין נבחרת החלומות של צ'לסי למשל.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏15/3/07
  12. משוגע בירוק Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,633
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם משהו בסגנון ייצא לפועל הוא יהרוס שנים של שיטת דירוג שהייתה בעצם לחינם, הוא יהרוס את גביע אופ"א בנוסף וככל הנראה יגרום ליציאת הG14 מאופ"א - אסון ענקי...
     
  13. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    אני רוצה לראות אחד שמעניין אותו שידור של משחק ספרטה פראג מול שחטיור דונייצק, במקום ליברפול מול אחת מהן...
     
  14. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בדיוק מה שחשבתי,כל מילה זהב http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/biggrin.Xxx
    פלאטיני נבחר בזכות המדינות הקטנות וחייב לזרוק להן עצם,בתור אוהד חיפה השינוי נשמע קורץ,אבל
    בתור אוהד נייטרלי השינוי הזה יהיה גרוע מאוד,כמו שנדב אמר-ליגת האלופות היא אחד הדברים המרתקים
    שיש ואין טעם לשנות את זה.
     
  15. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נדב אני לא בטוח שלמרות הטיעון הכלכלי היוזמה הזאת לא תגיע רחוק יותר. האיצטדיונים יתמלאו גם ככה, ואני לא מבין למה זכויות השידור אמורות להיפגע. הרי בעיקרון במדינות הכי מתקדמות כמו אנגליה משדרים 80% אם לא 100% מהמשחקים בכל מקרה, אז במקום ש-SKY תשדר משחק של האנגלית הרביעית היא תשדר את קופנהאגן + הזכויות יירכשו גם כמובן ע"י רשת בדנמרק. זה לפחות ההיגיון שלי, אני טועה?

    "ואתה רואה את קופנהאגן או ברונדבי או מי שזאת לא תהיה כן מגיעה לשלבים האלה?"

    - זה חלק מהרעיון, לתת לקבוצות לתקוע יתד ולקדם אותה בזירה האירופאית. גלאטסראיי אולי דוגמא לא טובה בגלל שלדעתי היה פה יותר עניין של מזל עם דור זהב של הכדורגל הטורקי. אבל קבוצות רוסיות ויווניות למינהן כן הצליחו בסופו של דבר במפעל בזכות ולא בחסד, בין השאר בגלל הצליחו להפוך לחברות קבועות במועדון מן הסתם.

    כמו שזה נראה, אנחנו פשוט יורדים לעניין של הטעם של הצופה הנייטרלי. ובכן, השנים הראשונות באמת עשויות להיות שחונות יותר אבל זה עניין של הרגל. לפני 10 שנים אנשים היו מסתייגים משמות כמו פנאתנייקוס או פורטו, היום אנחנו בהחלט נראה משחק בהשתתפותן. הן אולי לא שם גדול כמו ליברפול או ולנסיה אבל אם ככה, כמו שאמרתי, למה לא לתת גם לטוטנהאם, סביליה ולאציו להשתתף?