בן לוז- מכשרון גדול לעוד שחקן?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Dimitar Berbatov, ‏27/3/07.

  1. Dimitar Berbatov Member

    הצטרף ב:
    ‏17/1/07
    הודעות:
    7,763
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://mad.walla.co.il/archive/211457-5.Xxx

    בן לוז הוא ללא ספק אחד השחקנים הכי מוכשרים שגדלו בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. הילד שגדל במחלקת הנוער המטופחת של מכבי ת"א סומן כבר שהיה ילד כשחקן הבא של ישראל. כאמור בן לוז גדל במכבי ת"א זכה איתה בהרבה מאוד תארים, אבל רובם מהספסל. הקריירה של בן לוז החלה לנסוק כאשר הגיע להפועל ת"א. בן לוז הגיע להפועל ת"א חרי ש"חווה" עונת ירידה עם בני יהודה. קשטן האמין בבן לוז ונתן לו אחולצת ההרכב הראשון. בעונה הראשונה הוא היה לא רע בכלל, הקבוצה זכתה בגביע הטוטו והגיע לרבע גמר גביע אופ"א. שנה לאחר מכן לוז הנהיג את הקבוצה עם עונה מצוינת שלו שבה כבש 10 שערים (מלך השערים של הקבוצה) והפסיד את האליפות במחזור הלפני אחרון למכבי ת"א ממש בשניה האחרונה.
    בשנת 2003/2004 אחרי עונה מצוינת של לוז החליטה הקבוצה להפטר ממנו, לוז עבר לבני יהודה והיה פשוט מצוין. בן לוז לא הפסיק לבשל ולכבוש והקבוצה , אבל אז הגיע הפציעה המשחק העונה נגד מכבי חיפה שקטעה את הקריירה של לוז והשביתה אותו עד סוף העונה. אחר כך באו שנתיים מאוד דלות מבחינת לוז, הוא עדיין לא התאושש מהפציעה. למרות זאת בני יהודה מאוד האמינה בו ונתנה לו את סרט הקפטן.
    באמצע שנת 2005/2006 החליט בן לוז לעבור דווקא להפועל כפ"ס שאז היתה עם רגל וחצי בלאומית. המעבר של בן לוז הפתיעה דווקא לכפ"ס הפתיעה רבים למרות שקיבל הצעות ממכבי חיפה ומכבי פ"ת. לוז סיים עונה חלומית שבה הצליח להשאיר את כפ"ס ליגה והשתיק את כל המבקרים.
    העונה לוז חלש מאוד, עד כה יש לו רק 2 שערים ו-4 בישולים והוא לא מצליח להנהיג את כפ"ס למעלה.

    שאלות לדיון:
    1. האם לוז יכול לחזור לרמות הגבוהות של הכדורגל הישראלי?
    2. האם לוז צריך לעזוב את כפ"ס, אם כן לאיזה קבוצה?
    3. במה צריך בן לוז להשתפר כדי להגיע גבוה?
    4. האם בן לוז עשה טעות שעבר להפועל כפ"ס, כאשר היו לו אופציות טובות יותר?
    5. כל נושא אחר יתקבל בברכה!

    שיהיה לנו דיון מהנה ופורה!
     
  2. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בן לוז, אלי ביטון, ראובן עובד, גיא צרפתי, ברוך דגו, גילי ורמוט, שי בירוק, אני צריך להמשיך? בן לוז הוא רק עוד כישרון ישראלי שעבר דרך המערכת הסדיסטית של פיתוח הנוער בארץ, הצבא, ושאר המכשולים שבכל מדינה מפותחת שחקן פשוט לא צריך לעבור. הבעיה היא בכלל לא כפר סבא, את בן לוז ניפחו בזמנו הרבה מעבר לקבוצות כמו כפ"ס ובני יהודה, הבעיה היא ששנה אחרי שנה שחקנים שדיברו עליהם כעתיד של המדינה נעלמים לנו מהעיניים וכולם מאשימים את המנטליות וחוסר המזל.

     
  3. Gustavo Boccoli Member

    הצטרף ב:
    ‏19/12/06
    הודעות:
    1,042
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני זוכר את בן לוז בעיקר מהעונה הענקית של בני יהודה. הם היו בצמרת, שיחקו כדורגל יפה והיו מועמדים לאליפות. בערך בחצי העונה, כשחיפה נפגשה עם בני יהודה, בן לוז נפצע ונעדר זמן ממושך. מאז אני לא זוכר אותו ממש ככה, הוא כבר לא אותו שחקן, הייתה לו עונה לא רעה בהפועל ת''א אבל משם הוא המשיך להיות שחקן ספסל.

    אני לא חושב שהוא יכול לחזור שוב לרמות הגבוהות. בכפ''ס הוא דיי חלש העונה, וזה אומר לא מעט. כנראה שהפציעות שהוא עבר מקשות עליו והוא לא אותו שחקן.

    אני גם לא יודע אם הוא צריך לעזוב, השאלה אם הוא מרוצה. הוא שחקן שיכול להיות ב-11 של רוב קבוצות הליגה, הוא רק צריך לתת חצי עונה טובה והוא יצליח לעלות את הרמה שלו בעיניי כולם. אם טוב לו בכפ''ס, הוא יכול להישאר. בכל מקרה אני מאמין שבמוקדם או במאוחר הוא יחזור לבני יהודה, יעזור לה קצת, כי הוא מסוגל והוא שחקן טוב.

    אין לו כבר במה להשתפר, הוא לא ילד, הוא רק צריך לקוות שלא יבואו עוד פציעות.

    לא יודע אם המעבר לכפ''ס הוא טעות, אבל מצד שני, במכבי חיפה אני לא ממש בטוח שהוא היה מקבל דקות. לעומת זאת אולי במכבי פ''ת גיא לוזון היה עוזר ומשקם לו קצת את הקריירה, ושם לדעתי הוא היה יכול להיות שחקן חשוב מאוד.
     
  4. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    ורמוט, דגו, בירוק, ביטון, עובד, לוז - כל אלו ורבים אחרים שמות של שחקנים שדיברו [ומדברים אולי עדיין] כדבר הבא, אך בינתיים לא קורה איתם יותר מדי, ויש סיבה לכל דבר.

    התקשורת, ומערכת האימון, אפשר גם להחשיב את המאמנים אם בא לכם.
    כאשר התקשורת אחרי משחק אחד טוב אומרת על שחקן שהוא השחקן הבא של הכדורגל הישראלי, זה בעייתי. השחקן הוא השחקן צעיר שלא תמיד יודע איך להתמודד עם כאלו דברים, ולכן לפעמים אחרי משחק גדול תראו כזה שחקן ביכולת פשוט מזעזעת.

    במידה ואם הוא מצליח להתמודד עם התקשורת [בעצם אפשר בנוסף לא ?], בחו"ל יודעים איך לעבוד באימונים עם שחקנים כאלו, בארץ פשוט לא. זאת הסיבה למה באירופה גודלים הרבה כשרונות, ובארץ לא. אני מתערב איתכם שאם בן סהר לא היה עובר לצ'לסי ונשאר בהפועל ת"א, הוא לא היה שחקן כ"כ טוב כמו שאומרים עליו שם באנגליה...

    נראה לי שלבן לוז זה כבר מאוחר, פעם הוא דובר כדבר הבא, עכשיו הוא סתם שחקן נחמד, וכבר לא כ"כ צעיר...
    אולי המעבר לכפ"ס הייתה שטות מבחינתו, אבל שמה הוא באמת הברומטר במרכז המגרש, מה שלא בטוח שהוא היה כזה בקבוצה אחרת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/3/07
  5. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    התשובה שלי מצטרפת לתשובות שהיו פה במיוחד לזו של Gianluigi Buffon

    כן,מבחינת כישרון הוא בטוח בטופ של הכדורגל הישראלי,גם בראש הוא יחסית בסדר-אם משווים אותו
    לאנשים כמו עובד,בכל מקרה עם כמה החלטות נכונות בדרך אני מאמין שעדיין הוא יכול להגיע לטופ הישראלי
    שם מקומו.

    הוא לא צריך לעזוב את כפ"ס,אם כן אז לפתח תקווה[מכבי] או לאשדוד,מה שכן הוא צריך לעזוב לחו"ל,לאיזה ליגה שנייה בספרד או צרפת או משהו בסגנון,שם הוא ישתפר,בארץ הוא נמצא בקבוצה שכנראה הכי מתאימה לו.

    ממש לא,הייתה לו אופציה להפועל שם הייתה לו תחרות,כנ"ל גם בית"ר חיפה וקבוצות כאלה-כפ"ס קבוצה
    שמשחקת התקפי ואני לא מבין האמת למה הוא לא פורח שם.

    ד"א אחלה דיון.
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בן לוז הוא שחקן כשרוני מאוד בעל תכונות טובות מאוד שצריכות להיות לקשר, כמו בעיטה טובה לשער, זריזות, מהירות, דיוק במסירה ויכולת מסירה מצויינת כמו שאין להרבה שחקנים בליגה שלנו, אך, ישנם מספר סיבות שמנעו ממנו להיות שחקן גדול באמת בארץ, או לתקוע יתד בקבוצת צמרת, כיום לוז נחשב לשחקן טוב בעל פוטנציאל שלא מומש והוא איחר כבר את הרכבת, הוא בן 29, אני לא רואה קבוצה גדולה באמת שתבנה עליו בתור שחקן הרכב ראשון, ואני לא יודע אם עדיף להיות שחקן ספסל בבית"ר לדוגמא מאשר להיות מנהיג של הפועל כפר סבא, אולי מבחינה כלכלית הדבר הראשון עדיף. לוז היה חסר מזל, שחקן שנפצע הרבה, בהפועל הוא היה שחקן שמשנה את המשחק, ב02\2001 הוא נפצע נגד צ'לסי אם אני לא טועה, הוחלף וזה היה רציני, הוא סידר פנדל בבלומפילד, בכל מקרה, בעונה לאחר מכן הוא כבש עשרה שערים, אני הכי זוכר בדרבי את השער היפה שלו, אבל אחרי זה להפועל היו בעיות שונות והוא עזב, בני יהודה הציעה לו בית חם, הוא הגיע לשם, אבל ברור היה שלמרות החצי הראשון הטוב של העונה, שבני יהודה לא תרוץ לאליפות, אחר-כך הוא עבר לכפר סבא, והעניינים נשארו ככה. היה ברור גם שבמכבי לא היה יוצא ממנו כלום כמו בהנהלה הדפוקה. אני חושב שלוז שחקן משקיע, הוא יודע להתמודד עם התקשורת, ולא מרים את האף למעלה וחושב שהוא מספר 1, אני חושב שבגלל פציעות ומזל רע הוא לא התקדם וחבל עליו.

    אני לא יודע אם הוא צריך לעזוב את כפר סבא. חוץ מבית"ר, חיפה למרות העונה הלא טובה, הפועל ומכבי ת"א, אין קבוצות שהם שונות בהבדלים, בעיקרון אי אפשר לדעת בכדורגל. אם יציעו לו הצעה טובה והוא יחשוב שהוא בא בתור שחקן הרכב אז שיילך, אפשר לדעת לפי המצב של הקבוצה אליה אתה מגיע אם אתה בא לחמם ספסל ולשחק פה רבע שעה, שם עשרים דקות, או אתה בא להתחרות באמת על עמדה. הכל תלוי בהצעה, ובקיץ נדע את הכיוון של כפר סבא העונה, אם למשל שחקנים מרכזיים יעזבו, אני בעיקר מדבר על יבואה שלדעתי בקיץ יהיה לו ביקוש גדול, אז שלא יישאר, אבל בינתיים טוב לו בכפר סבא ויש מאמן שמאמין בו.

    לוז לא ילד, אין לו במה להשתפר, לדעתי, הוא לא מבקיע מספיק שערים ואין לו משחק ראש משובח, או פיזיות, אבל לא ראיתי מגנים שבקלות "מעיפים" אותו בעזרת הגוף. בעיקרון, לולא הפציעות והמזל הרע עם הקבוצות, הוא היה מגיע רחוק. בהחלט יש קשר לניהול ואימון הקבוצות הצעירות בארץ, אנחנו לא ברמה של אירופה ואני לא רואה אותנו מגיעים לשם בשנים הקרובות.

    אני לא יודע אם הוא עשה טעות שעבר לכפר סבא, לא זוכר שהיו לו אופציות טובות יותר.

    מה שנותר לי לאחל לשחקן זה לא שייפצע עד סוף הקריירה, שיעשה שנים יפות בכפר סבא, מבחינתי הייתי מביא אותו להפועל במקום דגו. שיהיה לו בהצלחה, שחקן שאני מעריך מאוד.
     
  7. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    קשה לי להאמין שלרמות הגבוהות ביותר, אך בהחלט הוא יכול להתקדם למועדון בעל מעמד גבוה יותר כדוגמאת אשדוד, מכבי פתח תקווה ונתניה. למעשה הפציעה של לוז היא זו שפגעה בהתקדמות שלו, פציעה אשר לקח לו זמן רב על מנת להתגבר עליה.

    עד כמה שאני יודע לוז מאוד מרוצה בכפר סבא ומבחינתו הוא היה מעוניין להמשיך שם עוד מספר שנים. אני חושב שקבוצתו הנוכחית מתאימה לו, אך השאלה היא האם הקבוצה תתמודד על הירידה בכל עונה, או שמא תבסס את מקומה בחלק העליון של הליגה. במידה והקבוצה לא תצליח להתברג החלק העליון של הטבלה, עדיף מבחינתו לעבור לקבוצות כמו אשדוד, מכבי פתח תקווה ונתניה.

    הוא לא עשה טעות, משום שבאותה התקופה הוא לא היה במיטבו, והיה זקוק לקבוצה אשר תחזיר אותו לכושר, תחזיר לו את שמחת החיים, בדיוק מה שבכפר סבא הוא קיבל. מעבר לקבוצות גדולות כמו בית"ר ומכבי חיפה הייתה טעות, בעיקר בגלל שהוא לא היה בכושר אשר היה מקנה לו מקום בהרכב הקבוצות הללו.
     
  8. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    בן לוז לא צריך לחזור לרמות הגבוהות של הכדורגל הישראלי, כי הוא תמיד נמצא שם. מספיקה מסירה אחת שלו כדי להכריע משחק וזו הסיבה העיקרית שבגללה אני אוהב את השחקן הזה. המאזן הלא מחמיא שלו, די משקר, כיוון שבן לוז עושה דברים שהם מעבר לסטטיסטיקה. היכולת שלו להכניס שחקן לשטח מת, זה משהו מעורר הערצה. ראיית המשחק והטכניקה המצויינת שלו מחפים על הנחיתות הפיזית.

    לשאול האם זו הייתה טעות מבחינתו לעבור להפועל כפר סבא, זו שאלה די מיותרת, כיוון שההחלטה שהוא לקח בזמנו, הוכיחה את עצמה. בן לוז אכן צריך לעזוב את הפועל כפר סבא, אבל אך ורק לקבוצה שמצהירה מתחילת העונה שהיא רוצה לרוץ לאליפות. מעבר לקבוצת אמצע טבלה ומעלה יכול רק לפגוע בו, כיוון שבמעבר כזה יש לו רק מה להפסיד.
     
  9. ReL Member

    הצטרף ב:
    ‏27/7/04
    הודעות:
    3,759
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בן לוז הוא שחקן שאני נורא אוהב והייתי שמח לראות אותו משחק בקבוצה שלי . שחקן שאוהב לשחק בשביל הקהל , וירטואוז אמיתי , שבשנה האחרונה נמצא במגמת ירידה והיעלמות די מפתיעה. בבני יהודה הוא היה שחקן מוביל והיה בכושר נהדר , עם המעבר לכפר סבא הוא עוד הוביל ושיחק טוב אבל בעונה הזאת זה כבר לא זה . לדעתי הוא חייב לעבור בקיץ הזה לקבוצה אחרת.