הכישרונות הצעירים. האם הם באמת כאלו טובים?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י לא מצאתי כינוי, ‏31/3/07.

  1. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    רציתי לעלות נושא ונקודה שדי מעניינת אותי ורציתי לשמוע את דעתכם. בליגה שלנו כידוע יש הרבה שחקנים צעירים וכישרוניים. לבית"ר ירושלים יש את עמית בן שושן, ברק יצחקי, אבירם ברוכיאן, וטוטו תמוז שלמעט האחרון כולם נושקים כבר לכיוון ה22. להפועל תל-אביב יש את רמי דואני ודני בונדר, למכבי תל-אביב יש את שירן ייני, ליאור ז'אן, יובל שפונגין, אורי שיטרית. וכו' הלאה והלאה לגבי עוד ועוד קבוצות.
    הנקודות שרציתי לעלות כאן, היא האם לדעתכם חלק מהצעירים מקבלים קרדיט עודף בגלל היותם צעירים וכביכול "מוכשרים"?. נכון, יש יחידי סגולה שהם באמת כאלו טובים ואני חושב שיש שהם התברכו בכישרון טוב. כמו דקל קינן, אף על פי כושרו הזוועתי באחרונה, כמו יובל שפונגין שמראה שצומח לנו מגן ימני באמת טוב, וכמו רמי דואני שלמרות בעית האיטיות שיש לו בדומה לדקל קינן מציג יכולת מצויינת. אבל... מה בנוגע לשאר השחקנים? שחקנים כמו ליאור רפלאוב, שכל הזמן נטען שהוא לא מקבל דקות משחק, קיבל העונה לא מעט דקות משחק מתחילת דצמבר בערך וברוב המשחקים הוא בתאכלס לא מספק את הסחורה. אז נכון שיש פה ושם הבלחות, אבל הבחור לא יציב. בקושי מבשל ומוסר ובכלל, זה לא נראה אותו רפאלוב היצירתי שנראה בשנה שעברה שהיה מבליח פה ושם מהספסל. אותו דבר אפשר להגיד לגבי עמית בן שושן. לשלמה שרף ולכל הפופליסטים בשקל קל לצעוק מאחורי דפי העיתון או ביציע העיתונות : "מה מביאים את כל השוונקים והרמאליום האלו על חשבון הילד הצעיר הכישרוני הזה?". אני חושב שלעמית יש כישרון רב, הוא ילד מוכשר. אבל בחיי, ראיתי אותו העונה בכל המשחקים ששיחק במדי בית"ר, לצערי, הוא איכזב אותי. הוא נוטה להעלם בדקות רבות מהמשחק, מאזנו עומד על 2 שערים ו4 בישולים בלבד, ובכלל נראה שיציבות זה לא הקטע החזק שלו. דני בונדר לדעתי הוא גם הדוגמא הקלאסית לכך, מהיום הראשון שראיתי את הילד הזה משחק בהפועל תל-אביב הבחנתי רק בדבר אחד שמבדיל בינו לבין תומר חליבה. נחישות, הקרבה ומלחמה. מבחינת יכולת מעשית הבן אדם לוקה בחסר, גם בצד ההתקפי וגם בצד ההגנתי, אבל מחפה על זה בהרבה מלחמה. אפשר היה להבחין ביכולתו האמיתית במשחקי הפועל תל-אבי באירופה שבהם הוא שותף, ובמיוחד במשחק מול ריינג'רס, בהם הקיצוני של ריינג'רס, ברק, עשה לו בית ספר פשוט וסיבסב אותו ללא הרף. מהרגע הראשון לא החזקתי ממנו כזה שחקן גדול. ויש עוד דוגמאות רבות, כמו אורי שיטרית וכו'.
    שוב, אני לא חושב שכל הצעירים מקבלים יחס יותר רך מהתקשורת בגלל היותם צעירים, אבל פשוט יש שחקנים שמדברים עליהם ועושים מהם יותר מידי, ומה לעשות? הם פשוט לא שחקנים. אני לא חושב שזה כל השחקנים ככה. יש שחקנים צעירים שבאמת יש להם את זה ולדעתי עם הרבה מזל, עבודה ונחישות הם יכולים להגיע לגדולה. קחו לדוגמא את טוטו תמוז, ברק יצחקי, יובל שפונגין, ליאור ז'אן, בן סהר, והרשימה עוד ארוכה. אבל מה לעשות, יש הרבה שחקנים שבמקרה הטוב יצא מהם שחקנים בינוניים בליגת העל, אבל בסופו של דבר התקשורת תדבר על ביזבוז גדול. אם נהיה עכשיו ראסמים, מה הסיכוי שמשירן ייני, אורי שיטרית, דני בונדר, ועוד יצא משהו יותר מאשר שחקני ליגת העל בינוניים? לגבי רפאלוב, בן שושן וברוכיאן אני משאיר סימני שאלה. כי כישרון לא חסר פה, אלא יותר צד של קטע מנטלי. הייתי רוצה לשמוע את דעתכם בנוגע ליחס המועדף של התקשורת לצעירים, שבחלק מהמקרים לדעתי פשוט מוגזם ולא מוצדק.
     
  2. Spanish Weapon Member

    הצטרף ב:
    ‏6/8/05
    הודעות:
    3,542
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה טבעי לחלוטין שהתקשורת והאוהדים רעבים לשחקנים צעירים ומוכשרים.

    תמיד אנחנו מסתכלים בקנאה על דורות אחרי דורות שמתפתחים מעבר לים לשחקנים ענקיים וחולמים שגם לנו יהיו כאלה, אז מטבע הדברים כשצצים שחקנים צעירים וכשרוניים הקהל מחפש לחבק אותם ולתת להם יחס מועדף.

    בכל אופן , אני חושב שכל הכשרונות הצעירים הם באמת כאלו טובים - ההבדל העיקרי בינם לבין "תאום" שלהם באנגליה/ספרד/גרמניה הוא שהתאום שלהם יגדל באקדמיות נוער שבהן ילמדו אותו את הבסיס של הכדורגל , יתנו לו את התנאים הכי טובים , יטפחו אותו ויהפכו את הכשרון שבו לדבר פרקטי.

    מבחינת יכולות השחקן הישראלי בדור הנוכחי לא נופל טכנית מעמיתו האירופאי - ההבדל הוא בצורת המחשבה הפסיכולוגית ובמבנה הפיזי וטל בן חיים הוא הדוגמא הטובה ביותר שעם הרבה עבודה קשה אפשר להתגבר גם על המחסום ה"גנטי" http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx
     
  3. Gustavo Boccoli Member

    הצטרף ב:
    ‏19/12/06
    הודעות:
    1,042
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל לדעתי זה לא רק בגלל שהם צעירים, זה בגלל שהם ישראלים, ורוצים לראות אותם במקום זרים. חוץ מזה, האנשים אוהבים להתגאות בזה שממחלקת הנוער צמח להם כזה כישרון צעיר, ומזכירים אותו בכל פעם שהם יכולים.

    בקשר לשאלה אם השחקנים שכתבת באמת יכולים להיות כאלה טובים, אני חושב שכן. את שירן ייני לא ראיתי ממש הרבה העונה, את שיטרית ראיתי לא מעט ואת בונדר קצת פחות. יש כישרון, הם יודעים כדורגל, אבל הם צריכים לקבל הרבה דקות ורצוף. אורי שטרית הוא שחקן טוב, הוא צעיר ויש עוד מה לעבוד איתו, אבל הוא עושה עונת פריצה יפה מאוד ואם ימשיך לקבל את הדקות שלו במכבי ת''א הוא רק ילך וישתפר, ויש מצב למגן שמאלי טוב לנבחרת. דני בונדר הוא גם שחקן טוב מאוד, הוא באמת נחוש ונותן הרבה מעצמו ועושה דברים מעבר לכדורגל, אבל צריך לדעת גם את זה. הוא משקיע הרבה ואם הוא ימשיך להשקיע ויקבל הרבה דקות גם הוא יכול רק להתקדם.

    בקשר לדיבורים על רפאלוב, אתה מגזים. הוא לא יציב השנה, יורד ביכולת במשחקים לפעמים, אבל הוא שחקן מצויין. הוא בהתחלת העונה לא קיבל דקות בכלל, בכלל לא, אבל בגלל בעיות של פציעות והרחקות הוא קיבל את ההזדמנות שלו מול אוקזר והיה מצויין. מאז רוני לוי נותן לו יותר תשומת לב, משתף אותו הרבה והוא תפס לעצמו מקום בהרכב. הוא צעיר, ובגיל כזה כנראה שהוא עדיין לא מנוסה וקשה לו להיות יציב כל הזמן, אבל הוא ישתפר גם בזה. בסה''כ רואים שיש לו כישרון והוא שחקן מצויין, וגם הוא צריך להמשיך לעבוד קשה ולהתקדם. מה שבטוח, הוא יהיה אחד המובילים בישראל בעתיד.
     
  4. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    כמו שציינתו כאן לפני אחת הסיבות לכך שאנחנו והתקשורת נוטה יותר להבין את הצעירים, ולתת להם הזדמנויות היא העובדה שהם ישראלים ואנחנו מעדיפים אותם על פני השחקנים הזרים. אין ספק שמידי פעם אנחנו מבינים יותר את הצעירים משום שהם צעירים וצריך עוד לתת להם הזדמנויות, אך לא הייתי אומר שעושים זאת באופן גורף על כל השחקנים. דוגמא לכך ניתן לראות אצל שלומי ארבייטמן שעד לפני פרק זמן לא קצר נאמר : "טוב נו הוא עוד ילד הוא יילמד", למרות שהבחור כבר לא ממש ילד ומעשים כמו שהוא מבצע היו צריכים להפסק בגיל מוקדם הרבה יותר.

    אני לא חושב שהם מקבלים עודף הזדמנויות, צריכים להבין שהם צעירים ואי אפשר לראות התקדמות של שחקן כבר לאחר שניים-שלושה משחקים. מה שכן התקשורת אוהבת לצאת בהצהרות מפוצצות כמו נולד לנו יורש, אחד השחקנים הטובים שנראו כאן וכו', אך זאת התקשורת היא פועלת כך גם בתחומים אחרים.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏31/3/07
  5. TariboWest Member

    הצטרף ב:
    ‏10/6/04
    הודעות:
    3,008
    לייקים שהתקבלו:
    8
    אני חושב שכל השחקנים שהזכרת באמת מוכשרים כמו שהם, אני מחזיק מכל אחד מהם.
    לגבי בן שושן ורפאלוב - מה שאתה אומר לגביהם זה עניין מנטאלי, הם צעירים ועוד ישתפרו בקטע הזה.
    אני דווקא רואה בבונדר אחד המגנים הטובים שהיו פה בשנים האחרונות. יש לו גם אופי שיש למעט מאוד שחקנים בגילו, כמה שחקנים אתה מכיר שיכולים לשחק בהופעה הראשונה שלהם כמו שהוא שיחק נגד דומז'אלה?
     
  6. Gustavo Boccoli Member

    הצטרף ב:
    ‏19/12/06
    הודעות:
    1,042
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עוד בעיה לצעירים אצלנו זה האימון. אתמול שידרו שוב פעם את האחד-על-אחד עם בן סהר, והוא הזכיר שם לא פעם אחת את האימון השונה אצל צ'לסי ואיך שהם דואגים לצעירים שלהם מה שאין כמעט סיכוי שיקרה בארץ. בגלל זה בן סהר מצויין וצופים לו עתיד גדול. אם עוד צעירים היו עוברים למועדונים גדולים באירופה ומקבלים כזה יחס הם היו משתפרים הרבה יותר מהר.
     
  7. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    Gustavo Boccoli (שמך בישראל?) סכמת למעשה את כל הסיפור. על מנת שהצעירים שאנחנו באמת מאמינים שצפוי להם עתיד מזהיר יהיו כך, עלינו לשנות את כל צורת האימון, עוד כאשר הם ילדים. לא במקרה ניתן לראות מספר רב של שחקנים מוכשרים מאוד במחלקות הנוער, אך המספר אשר מגיעים לבסוף לקבוצה הבוגרת, ולבסוף גם מצליחים הוא מועט מאוד.