רפורמה בין האלופות לאופ"א

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Ampelmann, ‏3/4/07.

  1. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בנוסף לדיון שפתח מיכאל, על הרעיון לצמצם את מספר הקבוצות הבאות מכל מדינה בצ'מפיונס (למנוע נציגה רביעית מאותה מדינה), רציתי להעלות נקודה נוספת של חוסר-שוויון שכבר שנים (כנראה) מטרידה אותי.

    על-פי המבנה הנוכחי, בסיום שלב הבתים עולות שתי הנציגות הבכירות בכל בית לשלב הנוק-אאוט, בעוד שהנציגה השלישית פוגשת את המדורגת שנייה בבתי גביע אופ"א והנציגה הרביעית נשלחת לביתה. בשלב הבא, הנציגה המודחת ממפגש הנוק-אאוט הראשון נשלחת הביתה.
    הרעיון הזה תמיד הפריע לי. הציק לי חוסר ההגיון בעובדה שקבוצה, שבאופן משכנע לאורך כל שלב הבתים העפילה למקום השני או אפילו הראשון, עלולה לעוף כבר בשלב הבא, בזמן שקבוצה אחרת, שזכתה רק למקום השלישי, יכולה כבר באותה שנה לעקוף בהרבה את ההכנסות של זו המודחת ולהוסיף ולזכות בתהילה של גביע אופ"א. העניין הזה נוגע בעיקר לקבוצות כמו אייאקס, ורדר ברמן ואף בנפיקה, שכמעט בכל שנה מתחרות בגאון על המקום השני אך לא מרבות להעפיל לשלב רבע וחצי הגמר אם בכלל. האם צריך יו"ר מועדון אייאקס לתהות האם עדיף לו לוותר על רבע הגמר ולצאת דווקא לקמפיין רווחי בהרבה (בונוסים+מכירת כרטיסים שהיא עניין די רציני באופ"א) דרך אופ"א?
    לדעתי, הדבר ההוגן לעשות יהיה לעשות נוק-אאוט בין אלו שסיימו שלישיות בבתים לבין אלו שנפלו בשלב הנוק-אאוט הראשון, או אפילו לשלוח דווקא את אלו שנפלו בנוק-אאוט הראשון לאופ"א. התוצאה האידיאלית:
    בהעדר "פרס ניחומים" הקבוצות ילחמו ברעב-יתר על המקום השני וכמובן שהבוסט שיקבל גביע אופ"א, אשר יוכל לארח קבוצות בקאדר של אייאקס, ורדר ומודחות שמינית אחרות, יעלה את רמת הטורניר בדרגה או שתיים (ואם נוסיף גם את הנציגה הרביעית מאנגליה, איטליה וספרד, שהרי בכלל נזכה באופ"א לקרבות שלא נופלים מהאח הגדול).

    האם מהלך מסוג זה יוכל לחזק את המאבק על הנוק-אאוט?
    האם התעלמות מהעובדה הזו תביא, יום אחד, למצב בו קבוצות מסויימות יעדיפו ללכת על אופ"א מראש?
    האם הצטרפות של נופלות השמינית לאופ"א עלולה לטלטל את המפעל ואולי לפגוע בסינדרלות שלו?
    וכמובן- האם כדאי לעבור למצב המוצע או להשאיר דברים כסדרם?

    שוט!
     
  2. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא חושב שיש ניגוד גל. הכסף בליגת האלופות כל כך גדול יותר בהשוואה לזה שבאופ"א, שלקבוצה משתלם יותר כלכלית לדעתי להגיע לרבע הגמר מאשר ללכת רחוק בגביע אופ"א. קח בחשבון שמקום שלישי בשלב הבתים של הצ'מפיונס שם קבוצה בסך הכל ב-32 האחרונות, מרחק חמש קבוצות מהתואר, זה לא משהו שהולך ברגל וזה סיכון לא קטן להמר על זה, בקיצור - לא חושב שיש איזשהי קונספירציה נסתרת או פוטנציאל הרסני, ההפרשים בין המפעלים כל כך גדולים מכל הבחינות שאין טעם להעדיף להיות ראש לשועלים מאשר זנב לאריות.
    אם רוצים לגמד את ההפרש - שישמרו כל שנה מקום בצ'מפיונס למחזיקת גביע אופ"א, זה בטח ייתן פידבק לקבוצה שזוכה במפעל שהופך להיות יותר ויותר זניח וגם ייתן עוד תגמול כלכלי לעצם הזכייה בתואר.
     
  3. Tottenfan Member

    הצטרף ב:
    ‏4/4/07
    הודעות:
    40
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מחזיקת גביע ראוייה הרבה יותר למקום בליגת האלופות מאשר קבוצה שמסיימת במקום הרביעי.

    צעד נכון
     
  4. Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אם כבר שינוי, אז לתת למחזיקת גביע אופ"א מקום אוטומטי בליגת האלופות.הרי כולם יודעים שזה המפעל השני בחשיבותו, אז למה לא לצ'פר את הזוכה במקום בבמה האמיתית? כמו שעושים ביורוליג(זה אולי הדבר היחיד שאופ"א יכולים ללמוד מהמקבילה שלהם בכדורסל), הזוכה ביול"ב מקבלת מקום אוטומטי ביורוליג.אני עדין לא מבין איך סביליה לא שיחקה במפעל הזה השנה.

    והרעיון של פלאטיני בכלל אידיוטי. הוא שכח מה קרה לגביע המחזיקות?! ויש סיבה למה הליגות המקומיות מעדיפות לתת את המקום בליגת האלופות למסיימת רביעית שלישית או שנייה בליגה מאשר לזוכה בגביע, כי הם יודעים שזכייה בגביע לא באמת מסמלת את הכוח האמיתי של הקבוצה, ובמסגרת של נוקאוט גם קבוצה מהליגה השלישית יכולה לזכות בתואר, וזה טיפשי לתת לה לשחק בליגת האלופות.
     
  5. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא בהכרח תומך או מתנגד להצעה, אבל שון אתה טועה במשהו אחד. לא פעם רואים שהקבוצה שמסיימת מקום רביעי חוותה קמפיין חד פעמי אני חושב שזה היה בדיון שלי שניתחתי את כמות הפעמים שהמקום הרביעי ייצג כראוי את מדינתו וקיבלנו משהו כמו 2-3 פעמים מספרד איטליה ואנגליה ביחד בחמשת השנים האחרונות. וכמה פעמים קורה שכל ארבעת הנציגות נותנות קמפיין לא רע? הרי השנה הייתה הפעם הראשונה שארבע קבוצות מאותה מדינה הגיעו ל-16 האחרונות, תעשה את החשבון לבד.

    אז כן ליגה זה בעיקרון יותר מדד מגביע, אבל לא בטוח שההבדל יהיה גדול מדי ברוב המקרים. הבעיה תצוץ בעונות סינדרלה סטייל מילוול.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/4/07
  6. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ובכל זאת, אם לחזור לדיון המקורי, מישהו תומך/מתגד לרעיון לפיו שמונה הנוחתות מהנוק-אאוט ירדו לאופ"א במקום המקום השלישי? לא התייחסתם לזה בכלל...



    וגיא, אני חושב שבארבעה סיבובים, אפילו שלושה, בגביע אופ"א, אם לוקחים בחשבון את זכויות השידור, הכרטיסים, המרצ'נדייז והבונוסים, בהחלט ובהחלט שמכסים הרבה יותר מסיבוב אחד, שאומר משחק בית אחד בלבד, בשש-עשרית (חייבים לתת לזה שם!!) גמר גביע האלופות.
     
  7. Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    יש משהו במה שאתה אומר, אבל מצד שני בוא נסתכל על זה ככה-אם הקבוצה במקום הרביעי חווה עונה מקרית זה לא משנה, כי אם לאורך 38 מחזורים היא הצליחה לסיים במקום הרביעי או השלישי, אז היא הרוויחה את המקום שלה במוקדמות בעונה הנתונה.
    נכון, לפעמים יש מקרים יוצאי דופן כמו קטאניה או אמפולי השנה שלא היו מגיעות למצב הזה בעונה רגילה, אבל אם נתעלם מהמקרים הקיצוניים האלה, זה בהחלט משקף.

    לעומת זאת, לתת לקבוצה שהגיע לגמר הגביע(בסיטואציה מסוימת היא יכולה להגיע למוקדמות גם אם לא תזכה, כמו שקורה עכשיו אם אופ"א), אחרי 6-7 משחקי נוקאוט, שלא באמת משקפים את היכולת שלה, אלא מתבססים על בעיקר מזל והכנה למשחקים ספציפיים מאוד, זה לא צודק, ואף לא הוגן כלפי הקבוצה שסיימה במקום ה4 או ה3 בליגה.

    ומה אדון פלטיני ישר הולך בקול תרועה רמה על שינויים אני לא מבין.כבר רוצה להפחית את הנציגות של אנגליה,לשנות את ליגת האלופות, ועוד כמה רעיונות שמתאימים לאבי לוזון.
    כבר אחרי חודש בתקפיד גורם לי לא לחבב אותו. אם זה לא שבור אל תתקן את זה. מה רע במפעל הנוכחי? אתה רוצה ברטיסלבות וקופנהאגים על פני טוטנהאם או ולנסיה?(לזה כבר יש נושא אחר אז לא ניכנס לזה עכשיו בפורטרות, סתם חשתי צורך להגיד את זה פה).

    נ.ב
    Ampelmann,
    סליחה שהחרבנו לך את הדיון המקורי. http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏5/4/07
  8. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לי יש התנגדות לפורמט הזה גל, פשוט כי שמינית הגמר נערכת מאוחר מדי. השלב מסתיים באמצע מרץ, להוסיף קבוצות חדשות למפעל באמצע מרץ זה לא הוגן כלפי קבוצות שאת חלק מהשקעתן בינואר כיוונו למפעל הזה.
     
  9. Tottenfan Member

    הצטרף ב:
    ‏4/4/07
    הודעות:
    40
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם יתנו מקום בליגת האלופות לזוכה. תאמין לי שיתייחסו לגביע הזה מאוד ברצינות.

    מה לעשות שגביע אופ''א לא ממש מעניין את הגדולות ככה זה. מה הם צריכים את זה.
     
  10. REAL MADRID Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/06
    הודעות:
    7,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מסכים פה עם שון.. הגביע זה נורא מעט משחקים ואין מדד אמיתי לכוח של הקבוצה כשהיא משחקת בגביע. בליגה זה מדד לטווח ארוך ושם נמדדת היכולת של הקבוצה, אני לא מסכים עם זה שהקבוצה הרביעית לא צריכה להגיע לצ'מפיונס, בליגות כמו ספרד, אנגליה ואיטליה שיש הרבה מאוד קבוצות אז 4 הראשונות זה לגיטימי לגמרי.

    לא לחפש צרות איפה שאין.