כוכב בין מסעות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Ampelmann, ‏16/5/07.

  1. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    השנים האחרונות הביאו לנו (או יותר נכון "עלינו") מספר תופעות רחבות היקף נוסח ה"גלקטיקוס" או ה"אוליגרכים". המאפיין העיקרי של התופעות הללו, אשר מוכרות לנו החל מריאל מדריד וצ'לסי ועד להארטס ומכבי תל-אביב, הוא רכש מאסיבי של כוכבים או שמות גדולים, לעיתים בדבוקות קטנות ולעיתים במאסות ענק. אמנם גם אם נסיר עינינו לרגע מהסופרקונסומרים (קוני העל), אפשר בקלות להזכר בלא מעט העברות על משלוש ארבע השנים האחרונות, שתכליתן היתה שפיכת מזומנים בלתי-מרוסנת על שחקן אחד בלבד.

    רכישות מהסוג הזה, כך מתברר, לא תמיד "החזירו את ההשקעה". הדוגמא הטובה ביותר של ההפיכה מלכלוכית לסינדרלה וחזרה ללכלוכית, שייכת כנראה לכוכב מילאן המושמץ, ג'ילארדינו. אלברטו המבטיח היה למלפפון המבטיח ביותר ערב עזיבתו את פארמה, הקבוצה אותה השאיר בליגה תוך שהוא כובש בצרורות ומתעלל בהגנות איטלקיות חסונות רבות. ג'ילא היה השם הגדול של קיץ 2005. מילאן, יובה, אינטר, ריאל, צ'לסי וענקיות רבות אחרות רבו בינהן על הזכות להנחית את החלוץ הלוהט בחוד הרכבן. את התוצאה כולנו מכירים- ג'ילא נרכש למילאן בסכום דמיוני, ההמונים חששו מהחוד המפלצתי שהרוסונרי העמידו, ורק שנה וחצי לאחר מכן, היה זה ג'ילא שחשש מהחוד המפלצתי- זה שכיוונו אליו האוהדים המילאנזים אשר הרבו לשרוק לו בוז, סמל לשנאתם את המחמיצן הגדול ביותר שלבש את חולצם זה הרבה זמן.

    ג'ילא יכול להתנחם לפחות בעובדה שהוא לא היחיד. שבצ'נקו, החלוץ והסמל של מילאן, הלך אחרי הכסף הגדול ומצא את עצמו בשפל הקריירה בדיוק בעונה בה אברמוביץ' שופך עליו מיליונים. באלאק, בקהאם, אוואן, כולם עלו הון וכשלו במבחן התוצאה. מה הביא למצב? האם קשיי הסתגלות? האם העובדה שהשחקן עבר ממקום שבו הקבוצה נבנתה סביבו או עליו למקום בו הוא צריך להוכיח את עצמו? האם זהו פשוט שובע שנובע מהגשמה עצמית לאחר שהגעת לטופ בו משלמים עליך מיליונים?

    למה דווקא איפה שדרושה נסיקה, מגיעה נפילה ככ גדולה ככ הרבה פעמים?
     
  2. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למה לא כל הבטחה ממשת את עצמה במילים אחרות? כי כדורגל זה לא מדע מדוייק מן הסתם. ואם הלך לך טוב כראש השועלים לא בטוח שתהיה טוב כזנב האריות. זה תלוי במיליוני דברים החל משיטת הקבוצה ועד ההרגשה האישית שלך באיזור. אין פה איזה הסבר מדויק.
     
  3. Andrea21 Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/05
    הודעות:
    865
    לייקים שהתקבלו:
    79
    בדיוק ככה.

     
  4. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמו שמיכאל אמר,זה תלוי במיליוני סיבות,למשל ההעברה של שבה:מוריניו לא רצה אותו כי הוא לא היה
    מה שחסר לצ'לסי ורואים את זה.
    במקרה של ג'ילא אני חושב שפשוט בגלל שכל הקבוצות הגדולות רצו אותו המחיר שלו עלה בטירוף וכבר
    נהפך למוגזם,זה יצר ציפיות מוגזמות מהשחקן.

    הרבה פעמים גם השחקנים עצמם לא מספיק טובים לקבוצה גדולה,כן הם מתבלטים בקבוצה קטנה כמו
    סאנטנדר אבל לא מספיק טובים לרמה של בארסה או מילאן.
     
  5. ERIC_CANTONA Member

    הצטרף ב:
    ‏23/11/06
    הודעות:
    853
    לייקים שהתקבלו:
    3
    אני חושב שהבעיה העיקרית היא שברגע שהשחקן מתחיל לקבל כל כך הרבה כסף שלא מגיע לו הוא מתחיל לזלזל וברגע ששחקן משחק בשביל הכסף והפרסום ולא בשביל הסמל וההנאה אז הוא כבר לו נלחם כמו פעם ולא אכפת לו כמו פעם. אבל היום בעולם הכדורגל המודרני הכול מתחיל ונגמר בכסף ושחקנים (לפחות רובם יש כמה בודדים שלא) משחקים בקבוצות שמשלמות להם הכי הרבה כסף.
     
  6. Mehmet Member

    הצטרף ב:
    ‏23/8/06
    הודעות:
    1,425
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה שילוב בין הלחץ האדיר המופעל על השחקן להחזיר את ההשקעה, לכך שלפעמים, קבוצה גדולה יכולה להיות גדולה מדי על שחקנים מסוימים, וג'ילרדינו הוא דוגמה טובה לכך.
     
  7. Engel Del Madrid Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/05
    הודעות:
    4,185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל מצד שני , יש גם הרבה שחקנים שהחזירו את ההשקעה כמו פיגו, זידאן, אסיין, אטו, בקהאם, דרוגבה..
     
  8. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    על ג'ילא אפשר להוסיף שהוא פשוט, כמו מוטי קקון בזמנו, התרגל לקבל את הכדור לרגל מול השער. בפארמה הקבוצה היתה מכונה משומנת שעבדה במטרה לספק לאלברטו כדורים מעולים וכראיה גם מספר האסיסטים מאותה עונה. במילאן כבר היו עוד ברגים מרכזיים. ג'ילא נעלם בצל של שבצ'נקו ולעיתים גם של אינזאגי (ולא נזכיר את רונאלדו) ולכן גם ההחמצות שלו הפכו ליותר משמעותיות, כי ככה זה כשיש לך רק שלושה מצבים במשחק במקום שלושים- כל החמצה הופכת למשמעותית יותר, ותשאלו את סמואל (אט'ו).