זרים - לקראת סופו של עידן?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י בית"רי מלידה, ‏17/7/07.

  1. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    בית"ר עם כל הכסף הגדול שלה מתקשה למצוא זרים, מכבי לא מצאה בכלל, גם בקבוצות האחרות המיכסה לא ממש מלאה.

    מחסור בכסף? חוסר אטרקטיביות של הכדורגל הישראלי? מצב בטחוני?
     
  2. Tbird Member

    הצטרף ב:
    ‏30/1/07
    הודעות:
    126
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא חושב שזה חוסר אטרקטיביות, אולי אם פרננדז היה מאמן את בית"ר יכול להיות שהיו מגיעים לכאן חלוצים ברמה, לא שאני מזלזל בשום, שלדעתי הוא הבחירה הכי טובה למאמן בין כל המאמנים הישראליים...
    אני אומר תנו לשום עוד קצת זמן אי אפשר לדעת, אולי הוא ימצא חלוץ ברמה ויפתיע את כולנו?

    וגם דווקא התרשמית לטובה מהזרים שחתמו העונה, כמו אלבארז בבית"ר דוס סאנטוס ואבגד'י בהפועל, יבריץ' החתמה גם לא רעה בכלל..

    ואם תשווה לזרים שהיו בשנים האחרונות, דווקא אלה שהגיעו השנה לקבוצות הגדולות לא רעים בכלל...
     
  3. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    חוסר אטרקטיביות אולי, אך אם היו רוצים באמת זאת לא הייתה הבעייה.
    אני חושב שהבעייה הגדולה היא מערכת הסקאוטינג הבינונית בלשון מעטה שיש לכל קבוצות ליגת העל, וזה מתבטא ברמת הזרים פה, להוציא 2-3.

    לחלק אולי יש בעיית כסף, אך עם עמרכת סקאוטינג טובה ויעילה אפשר למצוא "מציאות" ב"זול".
     
  4. Maor321 Member

    הצטרף ב:
    ‏15/4/04
    הודעות:
    756
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא חושב שזו איזה מגמה חדשה. אף פעם לא היינו להיט בזרים.
    על כל 50 זרים בערך שהגיעו לארץ היה אחד שנחרט בזיכרון, ואת כל שאר ה49 העיפו בערך אחרי יומיים.

    יכול להיות שיש התפכחות של הקבוצות ושל המאמנים - הם מבינים שזרים ברמה ממש גבוהה קשה להביא, בייחוד לא 5 ביחד לאותה קבוצה, לכען מנסים למצוא אלטרנטיבות אחרות.

     
  5. XabiAlonso Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    2,834
    לייקים שהתקבלו:
    2
    המגמה היחידה שהייתה בארצנו הקטנטונת אי-פעם בתחום הזרים זה המעבר משימוש בזרים ממזרח אירופה, בעיקר לזרים מדרום אמריקה ואפריקה.
     
  6. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,185
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    ישנן מספר סיבות לכך שקשה למצוא זרים בשנים האחרונות:
    מחירים השחקנים עולים. עטר נתן דוגמא טובה לכך, שלמעשה זרים שעבר היו מגיעים תמורת מיליון דולר, כעת הסכומים מגיעים לפעמים אף לשלושה מיליון דולר. אומנם גם תקציב הקבוצות לרכוש שחקן גדל אף הוא, אך עדיין נוצר פער שרק ייגדל ככל שיעבור הזמן.

    מערכת הסקאוטינג בארץ. לא פעם שמענו כי קבוצה ישראלית התעניינה בשחקן מבטיח מאוד, צעיר מאוד, אך הוא נמכר בסופו של דבר לאחת הקבוצות הגדולות באירופה שמיהרה להחתים לחוזה ארוך טווח. בנוסף, הרבה מאוד שחקנים נרכשים רק על מסך קלטות ולא על סמך צפייה ישירה בהם במשחקים השונים. דבר שמביא להבדלים עצומים בין היכולת בקלטות לבין היכולת בפועל של אותו שחקן.

    חוסר אטרקטיביות. על אף שבשנים האחרונות בעקבות ההצלחה של הקבוצות הישראליות באירופה (כראייה שחקני הפועל בבלגיה, מגרשוילי וכו') עדיין, על מנת להחתים שחקן ברמה גבוהה נדרשים סכומי כסף גבוההים מאוד, על מנת לגרום לכך שהוא יישתכנע ויעדיף את הליגה הישראלית על פני כל יתר הקבוצות באירופה שללא ספק בעלות תנאים טובים יותר (הן מבחינת מתקני האימונים והאיצטדיונים, והן מבחינת המשכורות ). בנוסף, גם המלחמות וחוסר השקט שיש מצד התקשורת בעולם על המתרחש כאן בארץ, לא תורמים למעבר של שחקנים זרים לארץ.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏17/7/07
  7. beitar9 Member

    הצטרף ב:
    ‏12/7/07
    הודעות:
    70
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אולי זה ביגלל שהקבוצות "מתקמצנות",במקום להביא 2 ,3 זרים טוב מאוד הם מעדיפים להביא 1 טוב ו4 ביינונים ,ולקבוצות בארץ יש כסף אי אפשר להגיד שלא ,והבעיה השניה זה שזרים איכותים לא ממש מתלהבים להגיע לארץ ביגלל התיקשורת הגרוע שיש לנו הרוב חושבים שאנחנו מדינת עולם שלישי.
     
  8. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,160
    לייקים שהתקבלו:
    907
    זה לא בגלל קמצנות זה בגלל מערכת סקאוטינג גרועה, חוסר בכסף וחוסר באטרקטיביות.
     
  9. תומר22 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/2/07
    הודעות:
    3,097
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה לא קשור לקמצנות. פשוט בדרום אמריקה(השוק המוביל כרגע מבחינת ייצוא שחקנים) הפסיקו להיות פראיירים והתחילו לדרוש סכומים בלתי הגיוניים בעליל אחרי שהבינו את מקומם בשוק. את השחקנים האפריקאים לוקחים כבר בגיל צעיר לליגות הבכירות ובמזרח אירופה יש כסף גדול והפיתוי לצאת החוצה כמעט ולא קיים. כך נשארנו עם הדרום אמריקאים, ששולחים את בכירי שחקניהם לליגות המובילות וכל שאר שחקניהם מתפזרים בליגות הבינוניות של אירופה או עוברים למקסיקו. אנחנו לא יכולים להתחרות על שחקנים כאלה עם קבוצות יווניות או מזרח אירופיות(כמו שקרה עם כמה שחקנים הקיץ, שהיו מבוקשים בקבוצות ישראליות וקיבלו הצעות הרבה יותר גבוהות). מכאן הכל עניין של סקאוטינג מוצלח, קשרים והרבה הרבה מזל.
     
  10. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סופו של עידן? ואיזה עידן בדיוק אנחנו מסיימים?

    הפעם האחרונה שאפשר לשים קו ולהגיד שנגמר "עידן" היה ברגע שישראל הפסיקה להיות אטרקטיבית לזרים ממזרח אירופה, כמו שכבר אמרו פה לפני. לפי מה שנראה לי, המגמה של העונה שעברה נמשכת, כשרוב הזרים מגיעים אלינו מדרום אמריקה ואפריקה.

    ונכון לעכשיו, בית"רי ידידי, בית"ר מחזיקה בסגל את קאלה, בואטנג ואלבארז, כשלמירוסביץ יש חוזה ומוסקלו עשוי לחתום. אלו חמישה ועל כן מכסה מלאה. בית"ר מחפשת שחקן אחד בלבד, לעמדת החלוץ. אין טעם להתפשר והמועדון ינסה להנחית את השחקן הטוב ביותר. אותו כנ"ל למכבי ת"א, כששלושה מחמשת המקומות מאויישים ע"י מרטינוביץ', יבריץ' וקמאנן. קשר אחורי וחלוץ ככל הנראה יוחתמו. וגם אם לא, גם את העונה האחרונה מכבי עברה עם ארבעה זרים בלבד. הפועל כבר עם ארבעה (דוס סנטוס, אנסומבו, אבדי ואניימה) וגם היא מחפשת את החוליה האחרונה למצבת הזרים.

    על כן, זה נראה לי קצת אבסורד להגיד שבית"ר, מכבי או כל קבוצה אחרת לא מצאו זרים בכלל, או שהן מתקשות. זה רק עניין של הניסיון להביא את הטוב ביותר. יש עוד יותר מחודש לפתיחת הליגה, ומצב הקבוצות יהיה גרוע בהרבה אם הצוות המקצועי יילחץ ויתפשר כבר בשלב כזה מוקדם.


    איכות הזרים, על הנייר, לא רעה בינתיים. מצד שני, על הנייר היא בד"כ לא רעה. אני דווקא זוכר כמה חבר'ה הזויים שהגיעו עם רקורד מעניין דוגמאת מאוריציו ארוס ודומיו. את הסוגייה הזאת נברר רק על הדשא כנראה. העניין של הבאת זרים מוצלחים תמיד הייתה ותמיד תהיה בליגה קטנה כמו שלנו עניין של מזל. שחקנים שהובאו בהוצאות ניכרות, כמו הברזילאים החביבים והשמנמנים של בית"ר, נכשלו או לא עמדו בציפיות, בעוד שחקן כמו בוקולי, שבברזיל אפילו לא היה הכי טוב בשכונה שלו, מצליח כאן בצורה די יפה. סקאוטינג ברמה אירופאית לא יהיה פה, ומאמנים ימשיכו להסתמך על סוכנים, קלטת מרשימה ושלושה ימי אימון באמצע הקיץ ... לפחות עד שבית"ר באמת תצליח להביא את בושקו בלאבן (אני חושב שיצחקי יותר טוב) או מרטין פאלרמו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/07
  11. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אמיל, נרדמת בשמירה, ואתה לא מעודכן בשמות של מועמדים שכבר ירדו מהפרק, אבל בעיקרון אתה צודק.

    הזרים של היום בבית"ר, לא מזכירים אפילו את שלושת ההונגרים המופלאים, לא ביכולת המשחק ,בטח לא באינטלגנציה.

    אייי...תן לי סטפן שאלוי אחד, במקום 1,000 בואטנגים, והס מהלזכיר את את סרגיי...הבלם הכי טוב ששיחק אי פעם בארץ http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/sad.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/07
  12. שער 7 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/07
    הודעות:
    2,256
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שלא לדבר על גאבור הולמאי (אח.. איזה שחקן), סרגיי קלשנקו, מילאן אוסטרץ, קאז'ימיש מוסקאל, סרגיי פוגודין ואיגור שקווירין הנפלאים... כמה חבל היה לוותר עליהם בשביל כמה ברזילאים הומלסים...

    ואם אתם רוצים לדעת מה קורה היום עם הזרים ששיחקו או משחקים בארץ, הנה לכם אפשרות לדעת :

    http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Non-...llers_in_Israel
     
  13. ariel16 Member

    הצטרף ב:
    ‏27/6/06
    הודעות:
    1
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רוב הזרים שמגיעים אלינו הם זרים די בינונים,אבל הקבוצות מחתימות אותם בעיקר בגלל העלות היחסית נמוכה שלהם לעומת שחקנים ישראלים שהם פחות או יותר ברמתם וגם בגלל נטל המס עליהם שהוא 25% לעומת 50% אצל שחקנים ישראלים.
    הזרים האיכותיים יותר עולים בהתאם ולמעט קבוצה אחת או שתיים יתר הקבוצות אינן יכולות לשלם להם את הסכומים שהם מקבלים אפילו בקבוצות הדרג השני באירופה.
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני דווקא חושב שעניין הזרים בכלל לא סגור. מוני הראל ויעקב שחר ביקשו להגדיל את מספר הזרים בקבוצות ולהעלות אותו לפי מה שקראתי לא מזמן בעיתון, שבו הייתה כתבה מצויינת לגבי איך שהמחירים עלו בכדורגל לגבי השחקנים.
    שחקן שפעם היה שווה 200 אלף דולר, היום שווה חצי מליון, המחירים עלו בגלל גאיידמאק, הפועל ת"א, מכבי חיפה, מכבי נתניה ומכבי ת"א מתקשות להחתים יותר מדיי ישראלים ונאלצות להמר על זרים. רק בית"ר יכולה להרשות לעצמה שכל שחקן ישראלי שנתן עונה טובה בליגה או שחקן מוביל, יגיע במליון דולר לפחות.
    לנוכח המצב החדש, המצב עם הזרים רחוק מלהיגמר והעידן רק ייגבר.
     
  15. Achilles Member

    הצטרף ב:
    ‏27/6/07
    הודעות:
    250
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אנחנו צריכים ללכת לפורטוגל ולהעתיק מהם את הפעולות שלהם בעשרים שנה האחרונות ואז יהיו לנו ישראליים יותר טובים וגם זרים יותר טובים וגם המחירים יירדו בגלל שיהיה יותר ישראלים בשוק.