הכסף

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י ACBenb, ‏20/7/07.

  1. ACBenb Member

    הצטרף ב:
    ‏2/12/06
    הודעות:
    2,868
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מניח שכולכם יודעים על מה אני מדבר. בשנים האחרונות הכסףף נהיה משמעותי יותר ויותר בכדורגל, הכסף אפשר להגיד אפילו שולט בכדורגל.
    אם בעבר העברה של 30 מיליון יוור הייתה עושה כותרות ענק, רעש והרבה צלצולים, היום זה עוד יקתבל די בקלות על הדעת. שחקנים היום עוברים תמורת סכומים אסטרונומיים, ויש גם הצעות שבכלל לא מהעולם הזה. מילאן מציעה יותר מ100 מיליון יורו על שחקן אחד, גדול ככל שיהיה. קבוצה שרוצה שחקן מוכנה לשלם תמורתו גם 50 מיליון יורו. לא שכחנו את השכר, שכן שחקנים מקבלים לשבוע שכר של גבר ממוצע בישראל למשך 10 שנים אם לא הרבה יותר.
    יש הרבה שאלות בקשר לנושא הזה, יכול להיות שבעתיד נהיה עדים (אם נחיה עד אז) להעברות שכרגע אנחנו לא מסוגלים לחשוב עליהם. מי יודע, אולי בעתיד נראה שחקן עובר מקבוצה מסויימת לקבוצה אחרת תמורת 200 מיליון יורו, למרות שעכשיו יש שמועות על סכומים אסטרונימיים זה לא יוצא בפועל. האם יש דרך לנצח את הכסף? האם יש דרך לצרף אליך כוכבים בלי עזרתו של הכסף ובלי להציע לו חוזה חלומי? יש הרבה שאלות כאלו וכנראה שאין מה לעשות, כסף זה שם המשחק היום וזה לא ישתנה.
    אז נכון, שחקנים כמו שבצ'נקו ובאלאק מקבלים משכורות עתק בשווי של 130 אלף ליש"ט לשבוע אבל הם עובדים בשביל זה, יש להם כישרון ענק ברגליים והם חלק מהכדורגלנים הטובים שידע המשחק. אבל זה לא קצת מוגזם, 130 אלף ליש"ט בשבוע? אולי הבעלים קצת הגזימו, אולי הכדורגל הוא משחק קצת מוגזם וקצת יקר.
    אולי גם לסעיפי השחרור שיכולים לעמוד כרגע על 100-150 מיליון יורו תורמים לכך, הם קצת יותר מוגזמים מבעבר.
    בקיצור:
    האם אתם חושבים שבסופו של דבר הקבוצות ייכנעו לכסף וימכרו את השחקנים שלהם תמורת סכום אסטרונימי, האם אלה רק דיבורים אושבאמת נהיה עדים להעברה כזו?
    האם אתה חושב שמחיר השחקנים יעלה בעתיד, הרי אם פעם כדורגלנים היו עוברים תמורת 30-40 מיליון והיום הם יכולים לעלות גם 90 מיליון יורוף האם בעתיד הרחוק יותר המחירים יעלו 200 מיליון יורו ואולי אף יותר?
    האם משכורות השחקנים מוצדקות או גבוהות מידי, בין אם זה בליגת העל ששחקנים לא שווים את זה או באירופה בליגות הבכירות ביותר?
    האם בעתיד שחקנים ירוויחו סכומים גבוהים יותר מאשר עכשיו ויהיו עוד יותר מטורפים?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/07
  2. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אל דאגה, עוד כמה שנים משבר כלכלי ישבור את השוק ויחזיר את השפיות למועדונים, גם אם במחיר של כמה אימפריות... בדיוק כמו בפעם האחרונה שזה קרה
     
  3. George Best Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    16,733
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אצטט ברשותך את הפרסומת של חברת 'יס':
    yes
    yes
    yes
    yes

    הסכומים יעלו, אין ספק, שחקנים יקבלו משכורות יותר גבוהות, המחירים של השחקנים יעלו,
    האם משכורות השחקנים מוצדקות?תענה לי אתה - מה זה ראוי? האם ראוי ששחקן כדורגל ירוויח משכורת שנתית של כמה מליוני דולרים?
    אני חושב שהתשובה כאן די ברורה.
     
  4. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפני 30 שנים בדיוק, יוני 1977, עשה קווין קיגאן המפורסם את דרכו מליברפול האנגלית אל המבורג הגרמנית. הטרייד הזה, שנחשב לחסר-תקדים, השאיר את ליברפול ללא החלוץ המוכשר אך עם, שימו לב, 500,000 ליש"ט בקופה!!!
    העברתו של קיגאן לגרמניה נחשבה אז לשיא במחיר שהיום מנסים להביא בו את עומר גולן מפתח-תקווה. האם בעוד 30 שנים יעלה צוציק קטן מלונדון 200 מיליון יורו? כנראה שכן. כדורגל, כמו שאר הכלכלה העולמית, עובד על היצע וביקוש. ההיצע לשחקנים איכותיים (בעיקר מקומיים) בליגות הגדולות יורד והמועדונים דווקא מתעשרים מרגע לרגע. עם גדילת השוק אל יבשת אסיה העצומה, גדל מספר המרצ'נדייס המקיף את המועדונים, קופותיהם מתעשרות וכשיש לך יותר- יש לך גם יותר מה לתת. את זה יודעים כולם ולכן המועדונים יודעים שמצ'לסי, למשל, אפשר למשוך סכומי עתק בתמורה לשחקנים בינוניים ולכן מעדיפים להתעמר איתם במשא-ומתן ארוך, עליו היו מוותרים במצב אחר, לדוגמא.
    אותו כנ"ל עם שחקנים. מדוע, אתם שואלים את עצמכם, זכה דיוויד בקהאם לחוזה בגובה 50 מיל' דולר בעונה? פשוט מאוד- כי כמו לברון ג'יימס ושחקן הבייסבול היקר בעולם (שכחתי את שמו), לבק'ס יש את היכולת להחזיר את ההשקעה הזו בריבית. הוא יודע את זה, ולכן הוא לא מפחד לדרוש מראש סכום עתק. המועדון שלו יודע שהוא מוותר פה על רווחים עצומים, אבל אם יגידו לך שאתה צריך לשלם 50 מיל' בעונה כדי לקבל 150 מיל' באותה עונה ממש, לא תשקיע?

    לכן, כן. כל עוד שמחירי המרצ'נדייס עולים וכמות הקונים עולה בהתאם, המועדונים יתעשרו ואלו שמנסים להוציא מהם כסף (קרי מועדונים אחרים או שחקנים) יוציאו מהם הרבה יותר. מדי כמה שנים כשהמצב יצא מכלל שליטה תהיה הרגעות, אבל המגמה היא תמיד כלפי מעלה.
     
  5. Oran_Hashai Member

    הצטרף ב:
    ‏20/7/07
    הודעות:
    20
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המחירים רק ימשיכו לעלות מהסיבה הפשוטה שכל יום נוספים משקיעים חדשים לכדורגל העולמי.
    אומנם ההתתייחסות כאן היא לכדורגל בפרט אבל תסתכלו אי שם באמריקה הגדולה ששחקנים כמו לברון ג'יימס מרוויחים משהו כמו 20 מיליון דולר בעונה!
    אין מה לעשות המשכורות גדולות , הכרטיסים יקרים , קבוצות משקיעות יותר במתקנים , המרצ'נדייס יותר יקר , שידורי הספורט מתייקרים משנה לשנה (אפילו הכדורסל הישראלי הזוועתי היה ב-PPV) וזה אומר שאנחנו בתור אוהדי כדורגל מוציאים יותר כסף.
    האמתי שהשינוי צריך להגיע מהאוהדים עצמם על מנת לשמור על מחירים שפויים אבל אני לא רואה בספרד אוהד שרוף של ברצלונה לא משלם גם 500 דולר לכרטיס לקאמפ נואו למשחק מול ריאל מדריד.
    המחירים רק עולים אם הם שפויים או לא? לא , הם לא שפויים אבל איך אומרים - "זה הכדורגל"
     
  6. jurjv Member

    הצטרף ב:
    ‏19/7/07
    הודעות:
    64
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הסיבה היא פשוטה מאוד .
    כדורגל אוהבים מיליוניי אנשים , יש הרבה פוטנציאל .

    ברגע שנכנסים אנשיי עסקים/מיליארדרים לעולם הכדורגל בשבילם 30 מיליון זה לא הרבה במיוחד כשההון שלהם מוערך במיליארדים , אם יש להם חברות גדולות אז הסיפור בכלל שונה ,כשיש למיליארדר הכנסה קבוע , והוא עושה עוד ועוד כסף , והרבה כסף , אין לו בעיה להוציא מיליונים כדיי להביא את מי שרק ירצה .

    הרבה מיליארדרים השתלטו על הכדורגל , המחירים עולים מייד ועוד יעלו בהמשך .

    מי מרוויח מזה ? הקבוצות שמוכרות שחקנים , איאקס , ליון ושות
    מי מפסיד ? אף אחד , כול עוד יש למועדון בעלים מיליארדר .

    ומה קורה כשאין מיליארדר ? טוב , אז המצב יכול להיות דיי גרוע אם לא מדובר בריאל מדריד באיירן מינכן ועוד כול מיניי קבוצות עשירות אחרות (שיוצאות ברווחים עצומים כול שנה )

    הערך של הכסף לא משתנה , אבל של השחקנים כן וכלפיי מעלה , לכן קבוצות קטנות יכולות לעשות רווחים יפים מה שלא כל כך היה לפניי כמה שנים .
     
  7. tiktin Member

    הצטרף ב:
    ‏20/5/05
    הודעות:
    829
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כולנו מפסידים, כל האנשים שלא קשורים לענף באופן רשמי. אנחנו האלה שרוצים לראות משחקים.
    למה מחיר השחקנים עולה? למה המשכורות יותר גבוהות? בגלל שהקהל משלם, הספונסר משלם, פרסומות, חולצות, אקססוריז למיניהם ולדעתי הכי הכי חשוב, הטלויזיה. זכויות השידור עולות כל כך הרבה כסף שאין לכם מושג.. זה מן כדור שלג כזה.. הוא מעלה מחיר אז גם זה מעלה מחיר.. ואז בגלל שהוא העלה מחיר גם אני מעלה מחיר וככה יוצא שהכל נהיה יותר יקר. מישהו מהוותיקים יכול לספר לנו כמה עלה לקנות חולצה של מקורית של ריבלדו בברצלונה או בטיסטוטה בפיורנטינה? מקסימום רבע ממה שעולה עכשיו. כמה עלה פעם להיכנס למשחק של אינטר או ריאל? גם כן, מקסימום רבע ממה שעולה עכשיו. האיצטדיונים ->גדלים -> המועדון מתעשר -> השחקנים מתעשרים.
    חוץ מזה שעכשיו יש צייד גדול מאוד אחרי כשרונות יוצאי דופן שזה מעלה את המחיר של השחקנים ואת המשכורת שלהם. וכנראה גם את המחיר לראות אותם משחקים.. בקיצור... עוד כמה שנים אפשר יהיה לקרוא לספורט הזה כדורכסף
     
  8. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    האזרח הקטן תמיד נדפק

    מה שכן יש שחקנים שכן שווים סכומים אסטרונומיים אבל הם מעטים.
    למשל דיווד בקהאם שווה את זה כי הוא גם שחקן טוב וגם מוכר חולצות
    גם תיירי הנרי,אבל לפעמים יש העברות של שחקנים טובים[אבל לא יותר מטובים] שעוברים
    תמורת סכומים אסטרונומיים-בזמן האחרון מהליגה הארגנטינאית אפשר לראות העברות
    של 20 מיליון דולר..ודברים שפעם לא יכלו להיות,ככה שבאמת אפשר לראות את השוק
    מתחרפן.

    מצד שני אם שחקן נותן עונה לא טובה המחיר שלו יורד בצורה דראסטית ויכול להגיע
    תוך פחות מעונה מ-20 מיליון למיליון..
     
  9. King Kenny Member

    הצטרף ב:
    ‏21/4/06
    הודעות:
    5,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה ידוע שהמחירים בכדורגל בשנים האחרונות מוגזמים.

    עם כל זה, אני לא מאמין שנגיע לסכום של 200 מיליון. בנוסף לזה, לא נראה שבחמש שנים הקרובות שחקן ימכר במחיר של 100 מיליון, אלו רק דיבורים.