הוצאת השוטרים מהאיצטדיונים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏20/7/07.

  1. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    זמן רב דנו על כך שאנחנו מוכרחים לבצע מספר שינויים על מנת שהאלימות במגרשי הכדורגל תעלם. האלימות בין מחנות האוהדים, האלימות המשטרתית כלפי אוהדם אוהדים והשלכת האבוקות ואמצעי העידודו השונים אל תוך תחומי המגרש. הערב, נראה כי יו"ר ההתאחדות החל לפעול סוף סוף, והנה עיקרי הדברים אשר הועלו:

    יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, נפגש אחר הצהריים עם מפכ"ל המשטרה דודי כהן בלשכתו של המפכ"ל במטה המשטרה בת"א. השניים הסכימו על שיתוף פעולה במלחמה באלימות במגרשי הכדורגל, תוך פעילות להגברת הענישה והאכיפה בתחום האזרחי והגברת הענישה במוסדות ההתאחדות לכדורגל.
    המפכ"ל, שלווה גם בראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב ברטי אוחיון, שוחח עם לוזון על הפיילוט שיונהג העונה באיצטדיונים בלומפילד וקרית אליעזר, לפיו לא יהיו במגרשים אלה שוטרים, אלא רק סדרנים מוסמכים ומורשים. לאחר הסקירה ביקש לוזון מהמפכ"ל להרחיב את הפיילוט לעוד שניים-שלושה מגרשים.

    בנוסף לכל אלו, השניים דנו באופציה להקטנת מספר השוטרים במגרשים, על מנת לחסוך בהוצאות השיטור של הקבוצות, וסוכם כי קבוצה שתעמוד במספר הסדרנים המורשים והסדר במגרשה יישמר, יופחת מספר השוטרים בכל שלושה משחקים.

    נוסף על כך, לוזון הציג בפני המפכ"ל את החמרת הענישה בתקנון ההתאחדות על התפרצות לשדה משחק, התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים, קריאות גזעניות, פגיעה ע"י אוהדים, התפרעות אוהדים וכו`. בהרשעה ראשונה על עבירות אלה, יוטל קנס בגובה 10 אלף שקל ומשחק רדיוס ללא קהל. בהרשעה שנייה באותה עבירה - 20 אלף שקל ושני משחקי בית ללא קהל. מהעבירה הבאה הקנס לא יפחת מ-30 אלף שקל והפחתת 2 נקודות. אם הקבוצה תוכיח שעשתה כמיטב יכולתה, יש סעיף המאפשר להקל בעונשה של הקבוצה. כהן ולוזון סיכמו כי יפעלו לכך שאוהדים שיורחקו מהמגרשים יידרשו להתייצב בתחנת המשטרה במהלך המשחקים מהם הם מורחקים.


    אז לאחר כל אלו, ראינו כי רעיונות רבים יש, תכנונים יש אך כמה מתוך כל אלו באמת ייושמו? האם אלו הרעיונות הטובים ביותר למנוע את התופעה, שרק מתגברת ככל שחולף לו הזמן?

    כאן אתם נכנסים לתמונה. בדיון זה אבקש כי תאמרו לנו את דעתכם על הרעיונות החדשים אותם העלה לוזון, האם אלו הם הרעיונות אשר באמת ייגרמו לשינוי המיוחל ? רעיונות רבים הועלו כפיתרון, מהו הפיתרון המתאים ביותר לדעתכם?
    חשבתם על רעיונות חדשים אשר אינם מוזכרים כאן? שתפו אותנו בהם.





    דיון מהנה!
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏20/7/07
  2. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,161
    לייקים שהתקבלו:
    907
    להוציא אותם מהמגרשים באופן מוחלט זה רעיון מטופש כי אז כל טמבל יוכל לעשות מה בראש שלו.
    אני כבר אמרתי שלדעתי הפיתרון היחיד הוא לשים סדרנים בתוך היציעים,ס דרנים מטעם קהבוצה שישמרו על סדר ביציעים ולשים שוטרים בפריסה על כר הדשא ועם הפנים ליציעים כדי לאתר מתפרעים, בשיטה הזאת נרוויח מכל הכיוונים.
    כך השוטרים לא יוציאו אגרסיות על אוהדים כאילו הם חיות ולא ילבו את היצירים.
    יהיה מי שיעשה סדר במקרה ומספר אוהדים גורמים לקטטה ו/או מתחילים לזרוק חפצים וכדו' לעבר שערי היריב.
    וגם השוטריםפ יוכלו לעצור מתפרעים ביתר קלות ולמנוע הישנות מקרים של פריצה לכר הדשא, נכון אל באופן מוחלט אבל זה לבטח יותר יעיל מלתת ל20 אלף איש להימחץ תחת גדרות.

    בקשר לשיטות הענישה של לוזון: אם הם יהיו קולקטיביות לכל הקבוצות ולא יקרה מצב בו הפועל ת"א מקבלת על התפרעות אוהדים 2 משחקי רדיוס עם קהל ובית"ר ירושלים על אותו מקרה מקבלת שניי משחקי רדיוס ללא קהל.

    בקשר לשיטת הענישה של האוהדים: אם מישהו באמת יעקוף את זה הדבר יכול להצליח, אני אישית נהנתי מההפקר(למרות שעצרו אותי סתם) של השוטרים ולמרות שלפניי שנתיים הרחיק אותי בית משפט לחצי שנה ממשחקי הכדורגל, הפסדתי "רק" שלושה משחקים בהם הלכתי לחתום ואח"כ אפילו לא שאלו אותי.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏20/7/07
  3. Gustavo Boccoli Member

    הצטרף ב:
    ‏19/12/06
    הודעות:
    1,042
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הבעיה לא תיפטר ככה, כמו שבואטנג אמר, יהיה הרבה יותר באלגן. פשוט צריך למנוע מהשוטרים להרביץ לכל אוהד שני שהם רואים, שזה כולל המון אנשים שלא קשורים למהומות. כשהשוטרים יתחילו לשלוט בעצמם לא יהיה כתוב בעיתון בכל יום ראשון על עוד אוהדים פצועים.
     
  4. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    חבר'ה למה אתם לא קוראים עד הסוף?
    רשום שחור על גבי (לבן-כחול) שבמקום שוטרים יגיעו סדרנים שיישמרו על הסדר. רק במידה ואכן יהיה סדר מופתי הכמות של הסדרנים תרד.
    לא דובר על כך שאף אחד לא יהיה לשמור על הסדר, רק שוטרים עצבניים לא יהיו.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏20/7/07
  5. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אני לא מבין למה צריכים בכלל שוטרים באיצטדיון? או מגבניקים או יס"מ?
    מה יש להם לחפש שם?
    שיהיו מחוץ לאיצטדיון, ימנעו הכנסה של איזה חפץ חשוד לאזור האיצטדיון, שימנעו לפני המשחק ובסוף המשחק מהאוהדים של הקבוצות היריבות להיפגש, וישמרו על הסדר מחוץ לאיצטדיון, זה התפקיד שלהם.
    בתוך המגרש שיהיו סדרנים, וכמו בכל מקום מסודר בעולם הזה, לפרוש מצלמות במעגל סגור בכל האיצטדיון, ובמידה ויש התפרעות או פריצה למגרש, שהסדרנים יתפסו את הבחור ושהקבוצה תטפל בבחור, אם זה למסור אותו למשטרה או כל דבר דומה.

    אם בכל אירופה זה עובד, למה שזה לא יעבוד כאן?

     
  6. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    התשובה בתוך השאלה: כי פה זה לא, ולעולם לא יהיה אירופה.

    חכו לדרבי תל אביבי, או לבית"ר / סכנין - זה ייגמר יותר גרוע מפיגוע המוני.

    מצד שני, הגופות יגיעו חמות למכון הפתולוגי באבו כביר...זה קרוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/07
  7. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    אני לא יודע אם כתבו כאן את הרעיון הזה, אבל לדעתי צריך לשים שוטרים סמויים שיתפסו בכל משחק כמות מסוימת של כיסאות בכל שער וישבו יחד עם האוהדים, וישגיחו עליהם.
     
  8. Oran_Hashai Member

    הצטרף ב:
    ‏20/7/07
    הודעות:
    20
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש כאלה כבר כמה שנים "סמויים" (לא בעיה לגלות אותם) שמסתובבים ביציע וברגע שמישהו מדליק משהו אז הם קופצים על הבן אדם.

    העניין הוא לא השוטרים שנמצאים בתוך האיצטדיון , אלא שהם נמצאים בתוך היציע.
    לפי דעתי לשוטר אין מה לחפש ביציע זה לא מקומו הוא סתם עומד שם ומפריע.המשטרה צריכה לתת לקהל חופש פעולה ביציעים הרי ברגע שהדליקו אבוקה / נפץ זה לא יעזור שהשוטרים יעלו ליציע כי זה כבר הודלק.
    העלייה של השוטרים ליציע זה בעצם חיפוי על הכשלונות שלהם בבדיקה הביטחונית בשערים.

    אין מה לעשות קהל המוני בכל מקום שיהיה (כן , גם הופעה של ריטה בקיסריה) הוא מועד לפורענות.
    יש לציין את המתקנים הגרועים שיש בארץ שמוסיפים לאווירה "העויינת".
    הורידו את הגדרות מכל האיצטדיונים כמעט והקהל לא פורץ למגרש (לא מדבר על משחקי אליפות וכאלה) , ברגע שיתנו לקהל "תנאים" לעודד את הקבוצה שלהם אני מאמין שהאלימות תרד ובטח הקונפליקט התמידי עם המשטרה.

    מצד שני אתם מדברים על אירופה האוהדים הישראלים רוצים להיות כמה שיותר כמו האוהדים ביוון , טורקיה , איטליה , אז המשטרה (די בצדק) מתאימה את עצמה מבחינת האגרסיות שהיא מוציאה.
    תראו את המשטרה בטורקיה ויוון כל שוטר שם עם מגן , גז מדמיע , אפוד כאילו יוצא לכבוש את בינת ג'בל.
    כל הדיבורים האחרים הם בגדר ספוקלציות , הבעיה והפתרון מתחילים באוהדים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/07
  9. שגיא Guest

    זה בכלל לא קשור להוצאת שוטרים או לא. כמו הרבה דברים במדינה הזו, מדובר בתרבות. כולנו פה ברברים, אז אם לא יהיו שוטרים, הברברים שגם ככה עושים מה שבא להם, ימשיכו לעשות את זה ואף יתעלו על עצמם, אם יהיו שוטרים, אז השוטרים יפגיעו ברבריות כלפי אותם אוהדים, ככה שאין פה יותר מידי פתרון.

    בזמנו דיברו על להביא שופטים באירופה בגלל בעיות שיפוט, אולי צריך לשקול להביא קהל מאירופה, כדי שלא יהיו מהומות.