מועד העברות ... למאמנים?!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Emil, ‏10/11/07.

  1. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא ראיתי דיון על הנושא, תפנו אותי אם אני טועה

    בשבועות האחרונים רואים כמה דיווחים על כך שיו"ר פיפ"א, ספ בלאטר, מאס בהעברות ופיטורי המאמנים התכופים בעולם הכדורגל ומנסה לקדם יוזמה לפיה למאמנים יוקצה מועד העברות, בדומה לשחקנים.

    מצד אחד, זה יתן למאמנים קצת יותר שקט מצד ההנהלות ויאפשר להם תקופת עבודה מינימאלית (עד מועד ההעברות של אמצע העונה). מצד שני, זה נשמע לי מצב קצת אבסורדי, שיו"ר לא יוכל לפטר מאמן ובעצם קבוצה עשויה "להתקע" עם אחד במשך כמה חודשים טובים. זה גם ייצור מצב שמאמן שכבר יתפטר בעצמו לא יוכל לקחת קבוצה אחרת עד מועד ההעברות הזה...

    סה"כ הרעיון נראה לי הזוי ומוטעה, למרות שהוא בטח לא יזיק לכמה יו"רים בעולם שיאלצו ללמוד סבלנות מה היא. מצד שני, חבר'ה כמו שיימן פשוט יעיפו את המאמן ליציע ויתנו את המושכות למישהו אחר מתוך המערכת ובעצם "יעקפו" בכך את כל הסיפור...
     
  2. REAL MADRID Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/06
    הודעות:
    7,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ממש לא מסכים. מאמן שלא רצוי ע"י הנשיא צריך ללכת. הוא מדרדר את הקבוצה ויכול לעשות נזק בלתי הפיך ואם לא מפטרים אותו בזמן זה מאוחר מידי.

    אותו דבר יקרה אם משאירים מאמן שרוצה ללכת בכוח.

     
  3. תומר22 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/2/07
    הודעות:
    3,097
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה לא יתן למאמנים יותר מדי שקט, פשוט המחליפים שלהם יבואו מתוך הקבוצה. במצב כזה, כמו שרוצה להנהיג ספ בלאטר, יהיה בלתי אפשרי להחתים מאמן שנמצא תחת חוזה בקבוצה אחרת, או אפילו מאמן פנוי מבחוץ, אבל בהחלט יהיה אפשר לפטר מאמן ולמנות תחתיו את עוזר המאמן או מישהו ממחלקת הנוער. השינוי הזה לא ישנה בשום צורה את מעמד המאמנים אלא רק ימנע מהם לעבור לתפקידים חדשים בכל זמן שירצו. לפחות זה נותן הזדמנות למאמנים מקומיים לקבל - וגם אם לזמן קצר - משרה בכירה ואפשרות להרשים את המעסיקים שלהם. מי שינצל את ההזדמנות וישיג תוצאות טובות - ירוויח. ומי שלא, ימצא את מקומו בחוץ ברגע שחלון ההעברות יפתח.
     
  4. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמו שניתן לשחרר שחקן באמצע העונה צריך שיהיה אפשר לשחרר גם מאמן, ובגלל ששחקן בסגל של 30 זניח לעומת מאמן ועוזר מאמן, אסור למנוע מקבוצה להביא מאמן אחר.
     
  5. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    אני דווקא מאמין שחוק זה בא להגן על המועדונים יותר מאשר על המאמנים עצמם. המקרה האחרון של סביליה גרם לי לחשוב על העניין, יותר נכון עד כמה המועדונים חסרי יכולת להגן על עצמם במקרים כאלה.
    המקרים בהם מאמנים חותמים על חוזים אבל רשאים לא לעמוד בהם פשוט אבסורדי. מועדונים משלמים פיצועים גדולים למאמנים במידה הם מפטרים אותם, אולם המאמן רשאי לעזוב מתי שבא לו... איפה כאן הצדק?!
    אני בעד לקחת את עניין העברות של המאמנים אפילו צעד קדימה ולחייב כל מועדון שלוקח מאמן תחת חוזה לפצות את הקבוצה שממנה המאמן הולך בדיוק באותו הסכום אותה היתה נאלצת לשלם הקבוצה למאמן כפיצויים במידה והיתה מפטרת אותו.
     
  6. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני די בטוח שזה ככה...
     
  7. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אני דווקא הייתי מציע לעשות את זה בלי חוקים, כמו שקונים שחקנים. שהקבוצות ישבו וסיכמו על מחיר.
     
  8. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה ככה כשפונים ישירות למאמן תחת חוזה. אם המאמן כביכול מתפטר לפני שהוא חותם בקבוצה אחרת, זה עוקף את החוק. ככה לפחות אני מבין את זה.

    בכל אופן צריך פשוט לחוקק סוג של מחוייביות כלכלית\מקצועית מצד המאמנים למועדונים, מועדי העברות זה טעות ממש גדולה לדעתי.