פלאטיני מתכוון לאסור על גניבת שחקנים צעירים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י 亚历山大帕托, ‏30/3/08.

  1. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נשיא אופ"א מישל פלאטיני הודיע חד משמעית שהוא יוצא נגד התופעה שמועדונים גדולים חוטפים שחקני נוער מקבוצות זרות בעודם בני 15-16, ומתכוון לגרום לפוליטיקאים לחוקק חוקים שיאסרו עליהם לעשות זאת.

    http://goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=639941

    מה וונגר יעשה עכשיו?!
     
  2. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמנם פלטיני מעלה נקודות נכונות כשהוא אומר דברים כמו "לא מאמנים שחקן כדי למכור אותו, מאמנים אותו כדי שישחק" או כשהוא מתייחס גם לפאן המשפחתי של ילד שעובר עם אחד או יותר מההורים שלו בגיל 15 לארץ אחרת (בניון שרצה לאמא, סהר שעבר עם אבא וכו') אבל אני לא חושב שהצעדים הדרסטיים, כרגיל, שהוא מתכנן הם הדברר הנכון. בברזיל כבר קיים חוק כזה שאומר שנערים מתחת לגיל 18 לא יכולים לעבור אל מחוץ למדינה ומה התוצאה? מנצ'סטר יונייטד החתימה לפני שנתיים שני בני 16 על חוזה שאומר שבגיל 18 ויום הם מצטרפים למועדון. חוזה כזה פוגע בהשתלבות שלהם בקבוצה ומונע ממאמנים לתת להם מקום בסגל הבוגר כי גם ככה אין למה לשפשף אותם. חוץ מזה, לשחקן כשרוני עדיף להגיע בגיל צעיר לאקדמיה כשרונית והנה לכם דוגמת בן סהר שוב, שאם היה נשאר באקדמיה (בחוג) של הפועל, ספק אם צ'לסי אי פעם היתה היעד שלו בעתיד. שחקן שרוצה לעבור צריך לעבור. עדיף על זה שיתקע או ישחק בלי חשק. אופ"א מבינה את זה (ולכן חוקקה את חוק בוסמן וחוק 17) אבל הנסיון של פלטיני להגן על מועדונים קטנים לא עומד עם זה בקו אחד. הוא יצטרך לבחור- טובת המועדונים או טובת השחקנים.
     
  3. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זו תהיה מלחמה שלא תניב תוצאות.

    'גניבת' הצעירים זה לא מקרה ספציפי לכדורגל. גם בכדורסל, גם בהייטק וגם בכל תחום בחיים - צעירים שהם טובים מתגלים ע"י חברות ענק שחוטפות אותן. זה סדרו של העולם המערבי החדש.. הכסף מנצח, דיברנו על זה לא מעט פה.

    חוץ מזה שאני לא רואה מה רע. שחקן צעיר ומוכשר מגיע לו להגיע לקדמת הכדורגל כמה שיותר מהר. מה זה משנה אם הוא יעבור בגיל 16 או 19-20.. אותו דבר
     
  4. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מעבר לפגיעה כביכול בילד, פלאטיני מדבר על הפגיעה במועדונים. ועל כן שחקן שעובר בגיל 16 ושחקן שעובר בגיל 20 זה לא אותו דבר, כי עד גיל 20 אם הוא כשרוני באמת הוא יכול לתת שנתיים-שלוש למועדון שלו בתור שחקן סגל והרכב.

    דוגמא שעולה לי לראש זה טל בן חיים, שגדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א ועבר לאנגליה רק בגיל 21, אחרי שהוביל את ההגנה הצהובה בדרך לזכייה בגביע (לא זוכר כבר אם היה שותף גם לראשון) ואליפות. אמנם המועדון לא הרוויח עליו יותר מדי מבחינה פיננסית, אבל אין ספק שהוא הרוויח המון מקצועית. ולא חסרות דוגמאות.
    אם פעם שחקן ארגנטיני שגדל במועדון האם שלו היה קודם מוליך את הקבוצה לשתיים-שלוש עונות טובות (שנה, שנה וחצי) בליגה המקומית ורק אז יוצא לאירופה, היום כבר בגיל צעיר מאד ועוד לפני שהמועדון נהנה ממנו מקצועית השחקן עוזב.

    הרעיון, על פניו, הוא לא רע לדעתי. במבחן המציאות הוא לא יעמוד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/3/08
  5. פרנקו בארזי Member

    הצטרף ב:
    ‏7/2/08
    הודעות:
    1,459
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה בני 16?
    אני שומע על עשרות ילדים בני 14 ואפילו בני 12 שמוחתמים על חוזה בקבוצות גדולות.
    אפשר לסמוך על המועדונים הגדולים שימצאו דרכים להטיל וטו על המהלך או לחלופין לעקוף את החוק.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏4/4/08
  6. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני גם לא בטוח שהקבוצות הקטנות כל כך מתנגדות למהלכים האלה.

    בסך הכל הן מקבלות הרבה כסף על השחקנים האלה.. אולי מה שהמהלך הזה יגרום זה רק לקב ליותר כסף כי יהיו סטנדטרטים גבוהים יותר.
     
  7. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שאסור למנוע מהשחקנים הצעירים לעבור,אבל נגיד צריך לחשוב על פיצוי הגיוני שהמועדון שלהם יזכה בו בהתאם להישגים של השחקן.
    עדין לא עלה לי רעיון על איך לעשות פיצוי הוגן אבל אי אפשר למנוע מצעירים להתקדם.
     
  8. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני תומך ברעיון כללית , אבל מבחינה חוקית קשה לי להאמין שאפשר לכפות אותו מה גם שהאנשים החזקים בכדורגל , קרי האנשים עם הכסף , לא יתנו לדבר כזה לקרות.