אינטרטוטו 08/09

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י צהוב שחור בנשמה!!!!, ‏22/4/08.

  1. צהוב שחור בנשמה!!!! Member

    הצטרף ב:
    ‏1/3/06
    הודעות:
    1,625
    לייקים שהתקבלו:
    0
    היום, ה21 באפריל, נערכה הגרלת האינטרטוטו האחרון, מכיוון שבהחלטת אופ"א החל משנה הבאה שיטת המשחקים באירופה משתנה, והאינטרטוטו יבוטל (הגיע הזמן שאופ"א יעלו על זה..).
    לכבוד כך, השנה, סוף סוף, כל המדינות 50 המדינות הגדולות באירופה השתתפו בהגרלה, בלי אף מדינה שיהיו לה 2 נציגות (כמו רומניה בשנה שעברה וצרפת לפני שנתיים) ובלי 3 המדינות הקטנות - ליכטנשטיין, אנדורה וסן מרינו.
    לצערינו, ההגרלה הייתה איזורית.
    המון ארצות ישחקו פעם נוספת אחת מול השנייה, וגם ישראל, הוגרלה בסיבוב השלישי מול נציגת ספרד, כמו בשנה שעברה.
    אך לפני זה, היא צריכה לעשות מה שמכבי חיפה לא עשתה בשנה שעברה - לעבור את הסיבוב השני, בו היא תתמודד מול המנצחת מהסיבוב הראשון בין קרואטיה למקדוניה.
    באינטרטוטו, חשוב ביותר נסיון אירופי - כי המפעל, פשוט לא חשוב.

    אז מי תייצג אותנו?

    מכיוון שהפועל ת"א עלו לגמר הגביע, המקום הרביעי מהליגה ילך לאינטרטוטו.
    כרגע, מכבי נתניה (מקום שני), קריית שמונה (מקום שלישי) ובני סכנין (מקום רביעי) עם אותו מספר נקודות (49) נאבקות על 2 מקומות נוספים בגביע אופ"א.
    כרגע, בני סכנין תייצג אותנו באינטרטוטו, אבל במאבקים כאלה, במיוחד 5 מחזורים סיום העונה, אי אפשר לדעת.

    מי תייצג את מקדוניה?

    מילאנו קומנובו, שכמעט בטוח תסיים את העונה במקום השני עלתה לגמר הגביע המקדוני, ורבוטינצקי, שסיימה כמעט בוודאות במקום הראשון, עדיין לא עלתה, והיא תיאלץ לעבור את מקדוניה סקופיה מהמקום השביעי, שלא מוליך לשום מקום.
    גם אם רבוטינצקי תעלה לגמר וגם אם לא, אנחנו נראה מאבק או על מקום בגביע אופ"א ומקום באינטרטוטו על רק על מקום באינטרטוטו בין המקום השלישי לרביעי, ואולי גם החמישי.
    במקום השלישי נמצאת כרגע פליסטור עם נסיון אירופי נמוך (כמו מכבי נתניה), נקודה מעל ורדר סקופיה עם נסיון אירופי גבוה, ו4 נקודות מעל רנובה שמעולם לא הייתה באירופה (כמו קריית שמונה), אך לא נראה כאילו היא תעלה לאינטרטוטו.

    מי תייצג את קרואטיה?

    המצב בקרואטיה דומה מאוד למצב במקדוניה, כאשר 2 המקומות הראשונים בליגה (דינמו זאגרב והיידוק ספליט) עלו לחצי גמר הגביע ולא בטוח יעלו לגמר.
    אך בכל זאת, אם הם לא יעלו לגמר יעלו לגמר קבוצה ממקום 7 ו/או קבוצה ממקום 8, ממרכז הטבלה, כך שגם בקרואטיה, המקום השלישי או הרביעי, תלוי בעולה לגמר, ילכו לאינטרטוטו.
    וגם בקרואטיה, המאבק הוא גדול יותר בין מקומות 3-5.
    סלאבן קופריבניקה מהמקום השלישי היא קבוצת אינטרטוטו טיפוסית, כאשר יש לה 34 משחקים באינטרטוטו, מה שאומר - הרבה ניסיון
    היא נמצאת נקודה מעל רייקה עם נסיון אירופי סביר, אך יותר משלושת הקבוצות שלנו, ו2 נקודות מעל אוסק, שגם הייתה לא מעט באירופה אך היא נחשבת לאחת הלוזריות הגדולות של קרואטיה באירופה (מכבי פ"ת יכלו לפגוש אותם בסיבוב השלישי לפני שנתיים על חשבון אתניקוס אקראנס, שעברו אותם).
    בכל מקרה, לנציגה הישראלית עדיף לפגוש נציגה מקדונית.

    והכי מעניין...מי תייצג את ספרד?

    אחרי שולנסיה זכתה בגביע המלך וקיבלה מקום בגביע אופ"א, כבר ידוע שהמקום השביעי ילך לאינטרטוטו, בו כרגע נמצאת ההפתעה של ספרד, שעלתה השנה לראשונה ללה ליגה, אלמריה, בלי נסיון אירופי מוחלט.
    קבוצות כאלה בד"כ נחלשות עונה לאחר מכן, וזה יהיה מצויין לנציגה הישראלית.
    אלמריה 2 נקודות מעל אתלטיק בילבאו ולה קורוניה עם נסיון אירופי עשיר, שמתות לחזור לאירופה כל אחת אחרי 3 שנים, ובגלל זה הם יבואו רעבות למפעל, וגם 2 נקודות מעל אספניול, שעלתה לגמר גביע אופ"א שנה שעברה.
    גם בטיס, שהיו בליגת האלופות לפני שנתיים, ומאיורקה שגם כן רעבה לחזור לאירופה אחרי 5 שנים, רחוקות 4 נקודות בלבד מאלמריה.
    לנציגה הישראלית שלנו, עדיף, שאלמריה (שהביסה אגב אתמול 4-1 את סביליה בחוץ) תישאר במקום השביעי, ושסכנין וקריית שמונה לא ייחלשו שנה הבאה כמו הציפיות מאלמריה.

    4 נציגות בגביע אופ"א? עדיין לא בטוח.

    ההגרלה המלאה:

    http://www.uefa.com/competitions/intertoto...sid=686088.html