אברטון :: סיכום עונת 2002-2003

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י לירן, ‏5/6/03.

  1. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    אוי אוי אוי אברטון, קבוצה שלא בכותרות עד העונה הזאת, קבוצה שהיינו רגילים לראות יותר בחלק התחתון של הטבלה. השנה היה מפנה ענק בקבוצה וראינו את הקבוצה במשך כל העונה לא יורדת מהמקום ה-6 וחלקים גדולים של העונה ראינו אותה אפילו במקומות שמובילים לליגת האלופות. אבל איבודי נקודות מיותרים לקראת סוף העונה גרמו לסיום כואב של העונה והקבוצה לא הצליחה להבטיח השתתפות בגביע אופ"א בעונה הבאה אבל לדעתי זה עדיין לא גורע לחלוטין מהעונה היפה זהקבוצה עשתה.

    אברטון התחזקה במקומות הנכונים בקיץ והביאה את המגן הניגרי המבטיח ג'וזף יובו בן ה-23, היא הביאה 2 סינים אבל רק אחד מהם, לי טאי, שיחק באופן קבע בקבוצה והביאה את ריצ'ארד רייט שעשה עבודה טובה בשער. דיוויד מויס, המאמן הצעיר הזה עשה עבודה נהדרת בקבוצה ולזכותו אפשר להגיד שאפילו בתקופות הטובות ביותר של הקבוצה הוא לא יצא הצהרות ונמנע כמה שיותר לדבר על אירופה ולצערו בוא כנראה ידע למה הוא עשה את זה. תומאס גראבסן המשיך להיות הציר המרכזי בקישור והחלוצים תומאס רדזינסקי וקווין קמפבל היו סבירים בהחלט וכבשו ביחד 23 שערים. הסיפור הגדול של אברטון העונה הו הצעיר וויין רוני. שכבר בגיל 18 נמצא בסגל של נבחרת אנגליה ויש לו כבר 3 הופעות. ללא ספק הפריצה הגדולה ביותר בעולם השנה, ניזכור וזוכרים אותו במיוחד בגלל השער שלו לרשתה של ארסנל שמאז כל העיניים הלכו לכיוונו והחלוץ קיבל יותר ויותר דקות משחק. הוא פתח העונה ב- 17 משחקים ובעוד 20 נכנס כמחליף ולזכותו יש 8 שערים. כולם מצפים לראות אותו בעונה הבאה משחק הרבה יותר וכך גם התפוקה שלו תהיה בהתאם. עוד שחקן שהיה מאוד דומיננטי בקצת המשחקים ששיחק זה החלוץ האמריקאי בריאן מקברייד שבא במהלך חודש ינואר ושותף ב-15 משחקים, הוא כבש 4 שערים חשובים לקבוצה.
    אז אפשר להיות מאוכזבים באברטון, הקבוצה שמרה על יציבות והצליחה להחזיק את עצמה בצמרת הגבוהה במשך כל העונה ודווקא בחודש האחרון הקבוצה איבדה את הראש והפסידה ב-4 משחקים מתוך ה-5 האחרונים, חבל.

    רגע השיא של הקבוצה היה במחזור ה-10 שארסנל הגיע לגודיסון פארק. ארסנל הייתה בכושר פנומנלי והייתה הקבוצה הטובה באירופה. אברטון הגיעה ועצרה אותה בזכות שער בלתי נשכח של הצעיר האלמוני וויין רוני בדקה ה-90.

    רגע השפל היה בגביע האנגלי, אברטון הרגישה שזה העונה שלה ובשביל עונות כאלו יש את הגביע שיכול להפוך עונה ממוצלחת למוצלחת מאוד. אבל אברטון קיבלה בסיבוב הראשון את שריסברי טאון מהליגה השנייה והפסידה לה 2-1.
     
  2. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אברטון עשתה אותי כל כך מאושרת העונה
    הקבוצה היתה פשוט תענוג
    ואני חושבת שהאחראי העיקרי לכל מה שהלך על המגרש ועל השינוי המהותי שהקבוצה הנידחת הזו עברה זה בעצם המנג'ר שלה שהיה פשוט פנטסטי וכל מחמאה שתנתן לו תגיע לו, הגיע לו ללא כל ספק את תואר מנג'ר העונה.
    מה עוד שאברטון הראתה לאירופה שלא רק ליברפול יכולה לשווק ממחלקת הנוער שלה שחקנים עם שמות מפוצצים ווין רוני היה בהחלט משב רוחמרענן על שורותיה של אברטון.
    לריצ'ארד רייט היתה עונה לא רעה בשער וקווין קמפבל נתן עונה פורייה עם 12 או 13 גולים נדמה לי.. בקיצור,עונה טובה במיוחד לאברטון ואני מאוד מאוד מקווה שהיא רק סימן לבאות. עלי והצליחי!
     
  3. ofer16 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/11/02
    הודעות:
    2,339
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אברטון היא אחת מהקבוצות המפתיעות של השנה (והיו הרבה כאלה). סגל לא רע, עם חיזוקים מאוד חכמים, ותגלית ענקית, שכנראה תשתלם לה מאוד בעתיד. מוייס הוא האחראי העיקרי להצלחה של אברטון השנה, אבל אסור לגרוע מיכולת של השחקנים.

    בעונה הבאה אפשר לצפות ממנה לחזור על ההישג, ואף לעלות מקום או שניים בטבלה.
     
  4. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עופר העלה נקודה חשובה מאוד. המון קבוצות הפתיעו השנה (מה שנובע באופן ישיר מאוד מההדרדרות של לידס והמשחקים הגרועים מאוד של ליברפול). לכן אברטון לא יחידה, אבל עדיין מגיע כל הכבוד למוייס. אני מאוד התרשמתי מיובו, ועוד יותר מקמפבל שאני לא יודע למה, אבל הייתי בטוח שגמר ת'סוס והוכיח שכוחו עוד ברגליו. לגבי העונה הבאה... השער של רוני בהחלט היה רגע השיא, ואני מקווה בשביל המיליונרים שהם יידעו לנהוג בחוכמה עם היהלום שיש להם ביד.
     
  5. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל עוד דיוויד מוייס הוא מנג'ר אברטון אתה יכול לסמוך עליו שישמור על רוני כמו שצריך
    8)
    וזה עוד דבר שצריך לזקוף לזכותו של המאמן-למרות שהיה לו כזה כישרון צעיר בידיים העונה הוא לא זרק אותו ישר למים ונתן לו להתבשל עוד קצת בקצב שלו.