דיון האתלטיקה

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י shlomydavid, ‏19/4/11.

  1. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    נערך לאחרונה ב: ‏17/6/13
  2. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484

    ניקי פאלי לקראת אליפות ישראל: "איפה איגוד האתלטיקה, שאמור לתמוך בנו ?" (כולל קטע וידאו).


    באמת עצוב שזה המצב. אני מקווה שזה ישתפר בעתיד, ומאחל לכולם בהצלחה באליפות ישראל.


    יוהאן בלייק לא ירוץ 200 מטרים באליפות העולם.

    חבל מאוד. נראה לי שגם הפציעה שלו לא תאפשר לו לרוץ ב-100% את ה-100 מ' ולכן לא יהווה יריב אמיתי לבולט.


    רשמית: ורוניקה קמפבל בראון הושעתה.

     
  3. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    עצוב וחבל, גם עצוב וחבל שאין בארץ כדוריד, כדורעף, טניס, פינג פונג ובדמינטון ברמה מקצועית כדי שכל ספורטאי יוכל לעסוק בזה ולהקדיש את עצמו לזה ב-100 אחוז, אבל מה לעשות שאין בישראל מספיק אנשים שאכפת להם מאתלטיקה ישראלית? לאיגוד, שבדקתי והוא מתנהל בהגינות ומקצועיות יחסית (מוזמנים לקרוא את כל הדו"חות עד 2011 פה) - אין להם מאיפה לתמוך בספורטאים. בכלל איגוד האתלטיקה הוא לא זה שצריך לפרנס את הספורטאים, אלא האגודות - והמצב שלהן בכלל בקנטים.

    אף חובב לייט של אתלטיקה לא ישלם על כרטיס כניסה לאליפות ישראל באתלטיקה, מעט חובבי אתלטיקה שהם לא חלק מהענף בכלל יטריחו את עצמם להגיע לאליפות הזו ולא הרבה חובבי ספורט מזדמנים יעקבו אחרי האליפות בטלוויזיה. בעיה של האיגוד שלא מצליח לשווק את הענף? אולי, אבל זה נראה כמו משימה בלתי אפשרית למשוך אוהדים או נותני חסות אמידים לענף הזה. בעיה בסדרי העדיפויות של הציבור? עם כל הכבוד לאתלטיקה יש דברים יותר חשובים שגם אותם הציבור מזניח. אני אוהב אתלטיקה ישראלית, אבל יש דברים שאני אוהב הרבה יותר ומעדיף להשקיע זמן, אנרגיה וכסף בהם (כדורגל, כדוריד, וכדורסל נשים).
     
  4. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    עם 2 השורות האחרונות שלך אני פחות מסכים.
    אני בדיעה שאתלטיקה שהיא מלכת הספורט, ויותר חשובה וראויה להשקעה בטח מכדורגל שמקבל הון. לגבי כדוריד וכדורסל נשים, ממה שזכור לי הכדוריד נבחר לספורט מועדף ומושקעים בו משאבים רבים לקראת ריו 2016. כדורסל נשים אני פחות יודע מה קורה, אבל זה ספורט קבוצתי שגם נתמך ע"י הטוטו. בכל מקרה לדעתי הוא פחות חשוב מאתלטיקה שזה גם ספורט יחידני.
    מבחינת הכסף, האיגוד כן צריך לעזור לאתלטים כי הוא הגוף שמאגד ואחראי על כולם. הוא צריך להיעזר בוועד האולימפי וביחידה לספורט הישגי שחשוב שישקיעו באתלטיקה כי היא מלכת הספורט (עם כל הכבוד לשאר הענפים שהזכרת שאתה מעדיף). הקבוצות עצמן גם צריכות לעזור, אבל כמו שאמרת הן גם ככה במצב קשה.
    הרי ניקי פאלי הוא פוטנציאל ענק, ואם לא ישקיעו בו, אז הוא באמת עלול לפרוש וזה יהיה חבל מאוד.
     
  5. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    ב-2 השורות האחרונות כתבתי על מה שאנשים ישקיעו בהם בגלל שחשוב שהם יתקיימו - מן הסתם יש דברים שחשוב יותר להשקיע בהם מאתלטיקה כמו עזרה לנכים, חולים, ילדים במצוקה, בתי חולים וכו'. יש אנשים שישקיעו במה שהם אוהבים, יש מעט מאוד אנשים שמוכנים להשקיע באתלטיקה, ומעט מאוד מתוכם (ואני לא ביניהם) שמוכנים להשקיע בזה.
    משרד הספורט לא משקיע בכדורגל שקל, רק רשות הספורט (404 אלף ב-2011, לעומת איגוד האתלטיקה שקיבל 3.4 מיליון ממשרד הספורט ישירות באותה שנה), אבל אני בכלל נגד זה ששרים ופקידים שיחליטו איזה ענף יקבל כמה, מהכסף שלנו, זה לא יעיל, וזה מתכון לשחיתות. כנ"ל הטוטו, שהוא בעצם גוף ממשלתי (מן הסתם יותר כסף מהטוטו, ווינר, ספורטוטו, מועצה להסדר הימורים או איך שהם לא קוראים לעצמם מושקע בכדורגל מאשר באתלטיקה, אבל גם יש להם יותר הכנסת מכדורגל מאשר מאתלטיקה, אם בכלל).

    הועד האולימפי כן משקיע כמה מאות אלפים (ב-2010 ו-2011) באיגוד עצמו, וכמובן באתלטים, ושם כבר יש בעיות בורקסים, קוקטיילים ובעלי תפקידים זוטרים שמרוויחים לא מעט והתעסקות במסביב במקום בתאכל'ס שזה תחרויות וספורטאים, אבל המטרות שלהם שונות מזה של איגוד האתלטיקה ורחבות יותר, ושוב - חצי מההכנסות שלהם זה מכספי המהמרים שאין להם אופציות אחרות.

    בדקתי את הדו"חות של הפועל אתלטי אורן השרון ושל מכבי ראשון לציון - הן עושות עבודת קודש. רוב הכסף שאין להן הולך לספורטאים והמאמנים. הסעיפים בהוצאות ההנהלה שלהם (משרדים, טלפון, אינטרנט, הנה"ח, חשמל, מים ארנונה וכו') אפסיות. שכר בכלל אין בהנהלות שם.

    האיגוד מן הסתם מממן רק את האתלטים והמאמנים מטעמו שמייצגים את ישראל כשהם מייצגים את ישראל (או בהכנות ספציפיות לזה), כסף (שאין) מתחרויות שהיא מארגנת צריך לעבור לאגודות, שהן אלה שצריכות לשלם שכר לאתלטים והמאמנים, אבל מבנה אגודות האתלטיקה בישראל כזה רעוע (גם באופן טבעי, כי אתלטיקה זה ספורט יחידני כמו שאמרת) שאין מה לקיים.

    ברור שמישהו צריך להשקיע בפאלי (ולא רק) כדי שהוא יוכל להתקיים מאתלטיקה ולהמשיך להתחרות ולייצג את ישראל ואולי גם להביא הישגים, אבל אף אחד לא משקיע כי לאף אחד לא אכפת. למה לאנשים לא אכפת? תשובות אפשריות:
    1. כי הם פשוט לא אכפתיים
    2. אכפת להם מדברים אחרים, חלקם גם חשובים קצת יותר מספורטאי שמייצג אותנו בתחרויות
    3. אתלטיקה לא מעניינת אותם, כמו שאותי, אותך ואת כל משתמשי אייסוקר לא מעניינת אומנות פלסטית, סביר להניח.
    4. הם רוצים, אבל הם באמת לא יכולים
    5. הם היו רוצים והיו משקיעים, אם הייתה להם יותר מודעות לקיומם של האתלטים והאתלטיקה בישראל ואם הם היו מבינים איך כל הארגון מתנהל. אולי במקרים כאלה הם גם היו קונים כרטיס לאליפות ישראל באתלטיקה...
     
  6. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
  7. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    כל הכבוד לה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/eusa_clap.Xxx
    מאחל לה שתשבור את השיא המיתולוגי הזה, ושיהיה לה בהצלחה בהמשך ! היא ממשיכה את דרכה של אימה, ואני מקווה שנראה אותה בריו.
     
  8. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    העניין עם אתלטיקה מול כדורגל והשקעה היא גם למה אתה מכוון. הצלחה ברמות הגבוהות ביותר? לא סביר בשני המקרים. מצד שני, בכדורגל יש לך סיכוי הרבה יותר טוב לקדם מישהו לעבר קריירה עם משכורת הולמת. ברמה החברתית, זה הענף המתאים יותר להשקעה.
     
  9. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    אבל בכדורגל גם ככה מושקע הרבה כסף ביחס לכל ענפי הספורט האחרים וזה לא מביא מיודמה הצלחה ברמת הנבחרות.
    אני חושב שצריך להשקיע יותר באתלטיקה כי זה ענף חשוב מאוד ואולי הבסיס לתרבות ספורט.
     
  10. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    אז למה אף אחד לא משקיע?

    בשלב הראשון להגדיל את מספר האתלטים, האגודות, התחרויות בארץ, הצופים למיניהם ובקיצור כל מה שאפשר לאגד תחת הסיסמא "לקדם את האתלטיקה בארץ". לא חסרים לנו הישגים נפלאים שהביאו שלל יהודי (או בני יהודי, או נכדי יהודי) הגולה, או גויים שנשבו בקסמן של ישראליות והבינו שדרכנו הסיכוי שלהם להגיע לאולימפיאדה גבוה יותר. אולי המנטליות (וגם הפיזיולוגיה?) הישראלית לא ממש מתאימה לאתלטיקה, נגיד אפשר להיות כדורגלן טוב בליגת העל גם בלי להתאמן במשטר קפדני, אבל לגרום לילד ישראלי לרוץ 5 ק"מ מדי יום זה משימה בלתי אפשרית (עד כמה שאני מכיר את עצמי לפחות :aaa031:). בעניין הזה אי אפשר לא לסייג את דניאל פרנקל שהתחילה להתאמן בגיל 19 והגיעה למקום רביעי באליפות אירופה ו-12 באליפות עולם...

     
  11. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    הלוואי והייתי יודע. כנראה באמת לאנשים לא ממש אכפת ממנה וחבל.
     
  12. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    קשה להשוות. כדורגל הוא המשחק הפופולרי בעולם, ענף הספורט הפופולרי בעולם. הוא לא מחולק לשלל מקצועות. זה רק כדורגל. והנבחרות הישראליות הן בסך הכל בסדר גמור. זה מה שהכדורגל הישראלי שווה בתוך עולם שלם שמשחק כדורגל.

    העניין הוא מעבר להצלחה מקצועית. כדורגל זה spectator sport מצליח בישראל, בסך הכל. לא בכמויות אדירות, אבל משחקים בארץ יכולים להביא אלפי צופים מדי שבוע ובמקרים מסוימים גם עשרות אלפי צופים. הוא גם מושך השקעות מטוטו/ווינר בגלל טבעו שמאפשר לשים עליו הימורים. זה משחק עממי, בעוד שבאתלטיקה יש משהו אליטיסטי יותר. אנשים אוהבים כדורגל. באתלטיקה, גם אם יש הצלחות כמו אברבוך בזמנו, זה יותר הערכה.

    אפשר בכלל לתהות אם יש טעם להשקיע באתלטיקה לאור העובדה שהסיכוי של ישראל לרשום הצלחות של ממש נמוך. אני לא מסכים עם זה, אבל מצד שני, מצב הנוכחי של לא להקיא ולא לבלוע הוא מטופש ודפוק. אבל זה המצב של רוב הענפים בארץ.
     
  13. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    זה נכון ואני מסכים עם מה שכתבת על הכדורגל, אבל בכ?ז אני חושב שלאתלטיקה מגיע יותר ממה שנותנים כרגע.
    לדעתי זה יהיה חבל אם מישהו כמו ניקי פאלי יצטרך לפרוש בגלל מחסור כספי.

     
  14. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
  15. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    ?

    אני לא מדבר על השקעה של המדינה כי אני לא חושב שמדינה בכלל צריכה להשקיע במשהו, וגם מועצת ההימורים (שרוב הרווחים שלה זה מהכדורגל ומכדורסל) זה לא סידור אופטימלי. גם אני לא חושב שצריך להשקיע בשביל שזה יניב הצלחות, צריך להשקיע כדי שהענף ירווה קצת יותר בספורטאים, תחרויות, אוהדים וסיקור תקשורתי. השאלה היא למה אף אחד לא מוכן להשקיע באתלטיקה. או שזה לא מעניין אף אחד בדיוק כמו שההוקי קרח וההוקי שדה לא מעניין אף אחד, או שזה כשל חינוכי שלאף אחד לא אכפת פה מאתלטיקה, או שגם מי שרוצה לא יכול פשוט להשקיע בזה (מה שנראה לי לא סביר בעליל) או שמי שאוהב אתלטיקה ורוצה שתהייה כזו בארץ לא מבין את התנהלות הארגון הזה ולא מודע לזה שבכלל אפשר או צריך להשקיע בזה.