אליפות העולם לנבחרות עד גיל 20: גאנה זוכה בתואר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Franco, ‏24/9/09.

  1. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    יואב

    בגילאים האלו לא תמיד, מה גם שעד כה לאורך ההיסטוריה של הטורניר הזה כנראה שהעליונות הטקטית (לטענתך, אני חושב שזה לא כלל שתמיד נכון) לא עזרה להם לבסס את עצמם כיבשת הבכירה מבחינת זכיות.

    אלברטאצי במשחק נגד ספרד נראה רע לדעתי, הסגירה שלו פשוט לא טובה, וגם אם האחד על אחד שלו בהגנה מרשים (יחסית) הסגירה זה הבסיס לבלם. אני לא יודע להשוות לשחקני הגנה אחרים בטורניר כי לא שמתי דגש על שחקן אחד בלבד, אבל אם לדלות מהזיכרון את המשחק האחרון של אורוגוואי, גם שם יש בלמים שמבחינה אישית לא נופלים ממנו לדעתי (על פי המשחקים שראיתי שהם מעט), למרות ועל אף משחק ההגנה הקבוצתי הפחות טוב משל איטליה.

    גאנה עד כה נראו הרבה יותר טוב מאיטליה בטורניר, משחק ההגנה שלהם? לא מהמשובחים אבל מספיק טוב בשביל להביא את התואר. לא הבנתי למה הדגש הכל כך חזק על ההגנה בתגובתך בעוד אני דיברתי על הקבוצות...

    מה שכן שתיים מהקבוצות החזקות של הטורניר אחרי ספרד לדעתי הודחו כבר, מדובר על צ'כיה ומצרים שהיום תצטרף אורוגוואי או ברזיל שעד כה לא ראיתי שהן נופלות מאף אחת אחרת.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏7/10/09
  2. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    דיברתי בצורה מאוד כללית על הגנות בכלל בכדורגל העולמי כי התייחסת לאלברטאצי שהוא שחקן הגנה, לכן לקחתי ברצינות יתר מה שאמרת והתחלתי לכתוב על מה שראיתי מהגנות בטורניר הזה.

    במונדיאליטו זה לא קובע כי עובדה שארגנטינה וברזיל זכו ברוב הטורנירים, במפעלים האלה החלוקה בין הנבחרות ליבשות היא מאוד שווה, בניגוד למונדיאל של הבוגרים בו השליטה של האירופאים די חזקה גם מכיוון שהנבחרות האירופאיות מקבלות יותר כניסות. בגביע העולם לנבחרות צעירות, כמו זה, או כמו זה של מתחת לגיל 17 נראה יותר אפריקאיות כי הם מקבלות יותר הזדמנויות. מה שניסיתי להגיד בצורה כללית, כי הנבחרת האירופאיות יש להם מסורת של משחק הגנתי מאשר האפריקאיות עם המשחק השכונתי. אני חייב להודות שהופתעתי לרעה ממצרים אתמול, חשבתי שהם הולכים לפרק את קוסטה ריקה, אך לא. בסופו של דבר נשארו רק ניגריה וגאנה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/10/09
  3. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    חחח...היה לי מוזר פשוט לראות תגובה שכמעט כולה בנושא משחק ההגנה של הנבחרות זה הכל, לא הבנתי את ההקשר. ההערה שלי על כמות הזוכות הייתה פשוט כי חשבתי מההודעה שלך כי לדעתך ההגנה והמשמעת הטאקטית היא הבסיס לזכייה/הצלחה בטורניר, טעות שלי http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx

    אני חושב דווקא שבגילאים האלו פחות רואים את החלוקה של: "אירופאי-טקטי, אפריקאי-שכונה", לדוג' ב-2001 גאנה הציגה נבחרת מאוד ממושמעת שלא הייתה רחוקה מלהפתיע את אחת הנבחרות החזקות שראיתי אי פעם בטורניר הזה, וגם השנה אני לא חושב שההגנה שלהם כל כך שכונתית. רוב הנבחרות ששמות דגש על טקטיקה לא מגיעות רחוק במונדיאליטו לרוב לדעתי (שווה בדיקה זה הרושם שקיבלתי), פשוט מכיוון שקשה לארגן משחק טקטי ממושמע עם חבורת ילדים שלא מתאמנים הרבה יחדיו בנוסף.

    אבל בינתיים אנחנו מדברים על מי מרשים ומי יותר "מאורגן" וכו' ומצרים עפה מרגלי קוסטה ריקה, ספרד שדרסה בבתים מודחת ע"י איטליה שצלעה לשמינית ואולי מחכות לנו עוד הפתעות...בניגוד לטורנירים האחרונים בהם הייתה את ארגנטינה שסומנה מההתחלה הפעם העסק נראה יותר פתוח.
     
  4. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    אליאס, בנוגע להתלהבות מהמשחק של איטליה נגד הספרדים, זה עניין של פרופורציות. לפחות אצלי. איטליה שיחקה כל-כך גרוע בבתים. מילא, אבל הם גם לא שיחקו בסגנון האיטלקי האופייני וזה מאוד איכזב. ספגנו רביעייה נגד מצרים, נבחרת שמייצגת שני איים קטנים בקרייבים עשתה לנו חיים קשים מאוד, ונגד פרגוואי סתם לא עשינו דבר. היכולת בבתים הייתה נוראית ולכן ההתלהבות היחסית מהמשחק נגד הספרדים שהיה בסדר גמור, ועוד נגד הנבחרת שהכי הרשימה כביכול בשלב המוקדם. זה היה מפתיע.

    עשינו קצת שטויות בהגנה, אבל זה היה סביר לעומת מה שהלך נגד המקומיים. מתחילת המשחק ניסינו ליזום והנענו כדור לא רע בכלל. גם השדרים הודו שאיטליה פתחה את המשחק טוב יותר. הספרדים נכנסו אחר כך לתמונה והתחילו להחזיק יותר בכדור, זה נכון.
    למרות הכל, הגענו למצבים, הספרדים לא שכבו לנו על השער, הם לא הניעו כדור עד כדי כך הרבה יותר טוב מאיתנו, ההגנה עמדה די טוב מול נייגז ונ'סואה, מרידה שותק לגמרי ונעלם בתור זה שהיה אמור לשלוט במרכז ולככב בקישור - סך הכל זה הייתה הופעה טובה מבחינתנו. זה לא שגנבנו ניצחון או משהו כזה.


    באופן כללי יותר: שמתי לב שהאפריקאים נוטים להצליח בטורנירים האלה (U20 ו-U17) קצת יותר מאשר בבוגרים. זה ידוע גם שהדרום אמריקאים שולטים בטורניר הזה באופן שגם לא תמיד מתבטא בבוגרים (למרות שאינדבידואלית הכוכבים כן מצליחים לככב בסופו של דבר גם בגילאים גדולים יותר). לדעתי זה נובע מהיתרונות הטבעיים והשיטתיים של הנבחרות הנ"ל.
    יש את החלוקה הקלאסית של אפריקה (כוח פיזי), אירופה (טקטיקה ומשמעת) ודרא"מ (טכניקה ומהירות). זה לא תמיד 100%, אבל לרוב זה די בולט בסגנון המשחק של הנבחרות. כוח פיזי הוא תכונה מולדת, לא צריך ללמוד אותו ולא צריך לתרגל אותו ברמה של טקטיקה למשל. טכניקה היא לא תמיד תכונה מולדת, אבל אפשר ללמד אותה בגיל מאוד צעיר וזה משהו שלוקח פחות זמן ללמוד מאשר טקטיקה (שדורשת גם תיאום עם שחקנים אחרים). בעיקרון, זה מוביל למצב שבו האירופים מגיעים לטורנירים האלה בלי שום יתרון משמעותי על פני היריבות האחרות, בגלל שטקטיקה ומשמעת הן תכונות שבאות עם הניסיון וגם כך דורשות תיאום עילאי שלוקח הרבה זמן לצבור. זה יכול להסביר גם את העובדה שהספרדים הם היחידים מבין האירופאים שמצליחים מדי פעם לככב בטורנירים האלה, בגלל שהם מסורתית מתבססים יותר על טכניקה (בעיקר בכל מה שקשור בהנעת כדור) ופחות על משמעת טקטית.
     
  5. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    שאתה מציג את זה ככה אני לא יכול שלא להסכים, אני התייחסתי פרופר למשחק ולא לקחתי בחשבון את השלב המוקדם.

    אם מהתגובות שלי הובן שזה מה שחשבתי אז אני מצטער, איטליה הגיעה ליותר מצבים מהספרדים שאמנם הגיעו בקלות עד לאיזור הרחבה אך התקשו לייצר מצבים, שאתה יוצר יותר מצבים וגם מנצל אותם בניגוד לספרדים מן הסתם תנצח וברור שזו לא הייתה גניבה.

    בהתחשב בהרחקה ציפיתי שהאיטלקים יצאו יותר קדימה אך הם המשיכו לחכות מאחור ולשחק על מתפרצות, יכול להיות שבהתאם לחומר השחקנים זו הייתה החלטה נכונה, אני לא מנכיר מספיק בשביל לקבוע, אבל זה כמעט עלה לכם בשוויון מאוחר.

    בקשר לחלק האחרון אני לא חושב שזה נכון, לדעתי זו יותר סטיגמה וכבר הבעתי זאת כמה פעמים בנושאים שונים. ראיתי נבחרות טקטיות מאפריקה בטורנירים האלו, פיזיות מדרא"מ (צ'ילה 07) ומוכשרות מאירופה. מה גם שהאפריקאיות דווקא לא מצליחות יחסית באנדר 20 אלא יותר באנדר 17, לפחות מבחינת זכיות.


    במשחק שכב מתחיל יש לי הרגשה שהסלסטה יתפרקו, הרבה שחקנים אולי יתחילו להרים את האף אחרי שסקאוטרים מכל העולם מדווחים על התעניינות בכוכבי הקבוצה ויש כמה נק' תורפה במשחק ההגנה שהברזילאים יכולים לנצל היטב. אני מקווה להתבדות...
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏7/10/09
  6. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    חבל על הסלסטה כי יש לנבחרת הזאת הרבה פונטציאל, הברזילאים ניצלו היטב את נק' התורפה של הסלסטה עם טשיירה וג'וליאנו המצויינים שבאחד על אחד להוציא את קואטס אולי אין להם יריב בהגנת אורוגוואי. שני הברזילאים, כמו גם המגן הימני דאגלס נראים מאוד מבטיחים.

    קאבררה היה נוראי אבל אני לא מאשים אותו אלא את מי ששם אותו בהרכב, לא ברור למה אתלטיקו מדריד רכשו אותו כבר עכשיו, כי לבינתיים הוא מראה הרבה רצון אך מעט מאוד יכולת. לטובה אפשר לציין את קואטס המצויין שלאורך כל הטורניר היה נק' אור בהגנה, הרבה שקט וטיפול מצויין בכדור באופן מפתיע. הקפטן לודאירו שניסה לקחת את המשחק עליו גם היה טוב אבל זה לא הפתעה למי שעוקב אחרי הבחור באורוגוואי או בליברטאדורס עונה שעברה. בכללי אפשר גם להגיד שכריסטיאן גארסיה (למה רק מחליף היום?) ואבל הרנאנדס נותנים עומק לעמדת החוד העתידית של הסלסטה, שחקנים מצויינים גם אם לא הבריקו היום, לא סתם להרנאנדס יש כבר הופעות בליגה האיטלקית.

    איחוד האמירויות מתעשתים בדקות הסיום ומונעים הדחה מפתיעה לונצואלה, עכשיו מול קוסטה ריקה הם מגיעים כפייבוריטים.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏8/10/09
  7. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,498
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    במה שאני שונא את הברזילאים האלה. כל הגועל שיש בכדורגל הם הביאו ועוד זכו בשופט טמבל שאכל כמעט את כל ההצגות.
    לאוסף הבלמים המפורסם שלנו.
    אבל הרנאנדס נכון לעכשיו ממש לא סקורר. אותי הכי הרשימו המגן הימני הג'ינג'י והבלם הררה שלא שיחק היום, לא יודע למה.
     
  8. johnnie walker Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/08
    הודעות:
    2,350
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הושלמה תמונת רבע הגמר:

    ברזיל - גרמניה

    איטליה - הונגריה

    דר´ קוריאה - גאנה

    איח´ האמירויות- קוסטה ריקה
     
  9. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    כמה כואב על הנבחרת הניגרית, אני חושב שזה היה המשחק הטוב באליפות עד כה עם קצב מצוין ושחקנים מצוינים. הניגרים היו עדיפים לאורך כל המשחק לטעמי, בעיקר בלט מס' 10 איבראהים הנהדר שעשה המון עבודה שחורה בחילוץ הכדורים לצד בניית ההתקפות, קשר מרכזי קלאסי עם המון נשמה וטכניקה ברמה גבוהה. לצערי שטות של השוער בגול הראשון ושל הרונה דווקא (? נראה לי) בתוספת הזמן מנעו מהניגרים ניצחון מוצדק שכ"כ הגיע להם לדעתי.

    אחד הרגעים הכי מדכאים שהיו לי בכדורגל בתקופה האחרונה להוציא כמעט כל משחק של ראסינג, כל כך רציתי שהניגרים ינצחו והם היו כ"כ קרובים לכך.

    משהו שלא ציינתי קודם, במשחק של אורוגוואי - ברזיל היה את אחד השופטים הרעים שראיתי בחיי, לא מגמתי לכיוון אחד אלא פשוט גרוע וכל כך מרוכז בעצמו שהוא הפך את המשחק לכמעט בלתי נסבל רק בגללו.
     
  10. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    איטליה, לא משנה באיזה גיל, היא לא נבחרת שבונה על לצאת קדימה ולהשתלט על המשחק. אני מרוצה מאיך שהמשחק התפתח, כי לדעתי החזרה למשחק של הספרדים נבעה יותר מטעויות ספציפיות של אלברטאצי ובונאוונטרה (זה היה הוא? לא זוכר), ולא בגלל סגנון המשחק הזהיר יותר בהגנה. אי הרצון לצאת קדימה הגיוני בעיניי - הספרדים מסוכנים בהתקפה גם ב-10 שחקנים, הם בפיגור של שער ובחיסרון מספרי. עדיף היה לתת להם לצאת קדימה כדי שנוכל לעקוץ אותם במתפרצות וזה מה שקרה.

    כשאני מדבר על התכונות שמעניקות יתרון לנבחרות, לא התכוונתי שאלו התכונות היחידות שמופיעות אצל אותן נבחרות. כיום הכדורגל הרבה יותר גלובאלי ויש עירוב סגנונות. זה יוצר מצב שיש נבחרות מיבשות מסוימות שיודעת לבנות על תכונות שאופייניות לנבחרות מיבשת אחרת וסגנון כדורגל אחר, אבל לרוב עדיין רואים (לדעתי) את התכונות הכלליות שהגדרתי בתור היתרון של נבחרת מיבשת X על נבחרות מיבשות Y ו-Z.
    אני חושב שהסתבכתי מעט עם התיאור, אז אני אגיד את זה ככה: אפשר לראות נבחרות אפריקאיות ממושמעות וזה הגיוני עקב הגלובאליות של הענף, אבל היתרון המשמעותי ביותר והתכונה הבולטת ביותר ברוב הנבחרות האפריקאיות, עדיין תהיה הכוח הפיזי והאתלטיות. החוזק שלהן דווקא ב-U17 (ניגריה אלופת העולם, לא?) עוד יותר מחזקת את זה.

    אם אני צריך להגדיר את תקופת השיא של כל אחת מהתכונות, זה יראה בערך כך:
    כוח פיזי מגיע מוקדם מאוד (בנים קופצים קדימה מהבחינה הזאת בגיל 13-14), ומאותו רגע יש לאפריקאים יתרון עצום על מקביליהם מיבשות אחרות. זה מחזיק מעמד עד גילאי 20 בערך, אז השאר גם מגיעים כבר אחרי כמה שנים במכוני כושר והיכולות הטקטיות/טכניות מתחילות לקבל צורה ולפצות על החיסרון הפיזי היחסי.
    יכולת טכנית נמצאת לרוב מגיל קטן, אבל איכשהו אפשר לראות ששחקנים או נבחרות מאוד טכניות מגיעות לשיאן בשנות ה-20 המוקדמות. לדעתי זה בגלל שזה בדיוק הטווח שאחרי שהיתרון האפריקאי ממצה את עצמו, ובדיוק לפני שהיתרון האירופי הקלאסי (כלומר, לא ספרדים ופורטוגזים) מתחיל להיכנס. אם למישהו יש הצעה נוספת לגבי ההגיון שמאחורי הפריחה של הטכניקה בגילאים האלו, אני אשמח ללמוד.
    יכולת טקטית מגיעה לשיאה כמה שיותר מאוחר. לרוב בשנות ה-20 המאוחרות ועד אמצע שנות ה-30 (אז הירידה ביכולת הפיזית מורידה מערך הניסיון). זה נובע כמובן מענייני ניסיון ותיאום. זה גם מסביר את ההצלחה היחסית של הנבחרות האירופאיות בגילאי בוגרים, לעומת הכישלונות הכמעט קבועים בגילאי נוער.


    נהניתי מאוד מברזיל-אורוגוואי. כמו אליאס, גם אני התלהבתי מהמשולש טשיירה-ג'וליאנו-דאגלס. הראשון נתן משחק ענק לדעתי ואני ממש רוצה לראות אותו שוב, כדי לראות עד כמה הוא באמת טוב וכדי לוודא שזאת לא הבלחה, למרות שאפשר לראות שהוא נהנה מכמעט כל התכונות הבסיסיות שנדרשות מכדורגלן איכותי. אם זאת הרמה הרגילה שלו, יש פה שחקן שאמור להתפתח להיות אחד החלוצים הטובים בעולם. ג'וליאנו עשה עבודה טובה באמצע ואהבתי את ראיית המשחק שלו. דאגלס נהדר התקפית וגם בהגנה הוא שמר לא רע, מה שכבר הופך אותו לפוטנציאל נהדר.
    לא יודע איך לאכול את התכולים-שחורים. בעשר הדקות הגדולות של ברזיל, הם נראו כאילו הם מתפרקים ושהם די חסרי אופי. אחר-כך מהדקה ה-35 הם פשוט השתלטו על המשחק ולא ויתרו, מה שגרם להם להראות כמו נבחרת עם המון אופי. מבלבל. לזכות ההגנה שלהם יאמר שכמה מהמהלכים של ברזיל באמת קשה לעצור, בטח בגיל זה כשהתיאום עדיין לא משהו. הרננדז קצת איכזב אותי. יש לו נוכחות בחלק ההתקפי, אבל לפעמים הוא קצת מסורבל ולא מנצל את זה כראוי. יש לו פוטנציאל ואני מקווה בשביל פאלרמו שהוא ימשיך להתפתח.

    הבנתי שהיה משחק גדול בין גרמניה וניגריה, חבל שפיספסתי. מה ההצלבות של חצאי הגמר?
     
  11. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    את ההצלבות פירסם גו'ני וולקר כמה הודעות למעלה, לצער מרבית האובייקטיבים גרמניה וברזיל נפגשות כבר ברבע.

    את החלוקה שלך לשלוש קטגוריות של כח, טכניקה וטאקטיקה הבנתי - אני פשוט לא חושב שזה מדויק השיוך ליבשות, היום האירופאים לרוב לא נופלים פיזית מאף אחד בגילאים האלו לדעתי, אולי בגילאים צעירים יותר מה שיכול להסביר את ההצלחה הניגרית באנדר 17 כמו שטענת. גם בקטגוריות האחרות החלוקה לא מדוייקת ובנויה יותר על סטיגמות לדעתי, דוג' נוספת היא השיוך של טכניקה לדרא"מ (ומס' אירופאיות מסוימות) - להוציא את ברזיל וארגנטינה רוב הנבחרות לא ניחנות באופן מסורתי בדורות על דורות של שחקנים טכניים, תראה את אורוגוואי לדוגמא שמציגה אולי 3-4 שחקנים טכניים מעל הממוצע בנבחרת הנוכחית או את פאראגוואי שאפילו פחות. צ'ילה ב-07 הגיע למקום השלישי עם נבחרת קשוחה ואלימה ללא כישרון רב.

    לגבי המשחקים היום, אני ממליץ לך לראות את ניגריה -גרמניה, משחק שעלה בכמה דרגות על המפגש הדרא"מ אותו גררה ברזיל לקצב שלה ובכך פגעה קצת באיכות המשחק לטעמי. במפגש המאוחר יותר כבר היה קצב גבוה מאוד לגילאים האלו, קצב שלא פגע ברמה בזכות האיכות הטכנית של מרבית השחקנים (בעיקר מניגריה).
     
  12. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    וואו!! איזה רבע גמר משוגע בין הונגריה לאיטליה, לא ייאמן!

    הם הגיעו למחצית השנייה של ההארכה בתוצאה 1-1, כאשר איטליה עם 9 שחקנים מול 10 של הונגריה. דקה 112 כדור ענק חותך את ההגנה האיטלקית, נמת' עם 2-1 קליל להונגריה. לא עוברות 60 שנ', איטלקי(שם ארוך :S) מפרפר את ההגנה ההונגרית, 2-2! צהוב שני לשחקן הגנה איטלקי, הם עם 8 שחקנים! דקה 116, אותו כדור חותך את ההגנה האיטלקית שעכשיו חסרה עוד שחקן-נמת' שוב פעם מגלגל בקלות מול השוער, 3-2 להונגריה.

    הונגריה בחצי הגמר! כניטרלי כל כך רציתי שאיטליה ישוו, אחרי משחק כזה-דו קרב פנדלים פשוט קלאסי!
     
  13. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    ג'אקומו בונאוונטורה התכוונת.

    דיברתי על הגנות, לאיטליה היה חתיכת חור. מתאו ג'נטילי היה החוליה החלשה ובגללו איטליה נכנסה ל10 שחקנים. הוא גרם לפנדל בדקה השנייה והוא גרם לחור בצד ימין. אחריו התחיל בית משוגעים, מורחק הונגרי אחרי מרפק, ועוד שני מורחקים לאיטלקים בהגנה עקב צמד צהובים לכל אחד. אני מאמין שאם קרשנצי שקיבל צהוב מול ספרד, לא היה מושעה, לא היו לאיטליה את כל הבעיות האלו והכל היה הולך להם חלק. אבל בדיוק ההפך...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/10/09
  14. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    אליאס, שאלתי על ההצלבות לחצי, לא לרבע.

    אני סומך עלייך במה שאתה אומר. בסופו של דבר אני מאמין שאתה צופה ביותר טורנירי נוער ממני, אז אני מניח שאין כמו לראות את המשחקים עצמם כדי לאשר או להפריך תיאוריה. בכל זאת, צריך איזשהי תיאוריה כדי להסביר את ההצלחה של האפריקאים (בגיל נוער מוקדם) והדרום-אמריקאים (בגיל נוער מאוחר), לא?
     
  15. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    אני לא ממש עוקב אחרי מה שקורה בטורניר הזה, אבל מהדקות המעטות שהסתכלתי שמתי לב שהאיצטדיונים יפים מאד. אני לא חושב שישראל צריכה לקנאות בהשגים הספורטיבים של השכנה שלנו, אבל מבחינה מתקנים אני בהחלט מקנא.

    אני לא יודע אם המגרשים האלה מלאים במשחקי ליגה מצריות, אבל תמיד מעדיפים משחקים באיצטדונים יותר חדשים מהמתקנים העלובים שאנחנו רואים בארץ. בלי מתקנים לוזון יכול לחלום על ארוח טורניר כלשהו!