אפליה בכדורגל האנגלי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Rudess, ‏9/10/12.

  1. Rudess Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    19,296
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נושא רגיש מאד שתמיד תופס כותרות (כאשר מדובר בשחקנים זרים בד"כ בפרמיירליג) אך לא מקבל את היחס הרציני הדרוש לו. על אף הקמפיינים בתקשורת ובמגרשים, הרי שבמבחן המעשה אנחנו לא רואים אחידות בענישה ורואים יחס שונה לקבוצות שונות של שחקנים.

    כשמדובר בתקשורת האנגלית שמטבעה שונאת זרים (בין אם זה מבחינת הגירה או ספורט) אנחנו רואים את הצביעות והסטנדרטים הכפולים כאשר שחקן בריטי כמו אשלי יאנג,דני וולבק או גארת' בייל צולל באופן קבוע אך התקשורת הופכת אילמת ובאופן פעיל מתעלמת מזה, אך ממהרת לצלוב ולקבור שחקנים זרים כאשר יש את החשד הכי קל שהם צללו. הרי 'שחקן בריטי לא ירמה...'

    עכשיו מתברר בעקבות מחקר אקדמי שהבעיה לא רק טמונה בתקשורת הגזענית ושונאת הזרים כי אם גם בשיפוט שנוטה להעניש יותר שחקנים זרים מאשר מקומיים (ואני לא מדבר על העונש המגוחך שג'ון טרי קיבל בהשוואה לזה של סוארז). ממצאי המחקר מראים אפליה של שופטי כדורגל כנגד שחקנים זרים וכאלה מקבוצות מיעוט אתניות. יהיה קשה להוכיח כוונה תחילה, אך מבחינה הגיונית לא מפתיע ששופטים ינקטו ביד חמורה יותר כנגד שחקנים זרים ויקלו על שחקנים מקומיים.

    http://www.birmingham.ac.uk/news/latest/20...ws-Release.aspx

    מעניין מה יהיה לתקשורת האנגלית לומר על המחקר... http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/rolleyes.Xxx
     
  2. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,098
    לייקים שהתקבלו:
    489
    דוקא הנושא הזה מטופל מעולה בכדורגל האנגלי. כמובן שעדיין קורים מקרים מביכים, אבל הטיפול ברובם חד משמעי (וזה לא משנה אם זה קפטן הנבחרת או אחרון האוהדים??). שנאת זרים? הרבה פחות מכל הליגות המקצועית באירופה. סך הכל האנגלים יותר מנומסים וסובלנים לזרים מכל הליגות שאני מכיר (אם אני לא טועה אחוז נישואי התערבות באנגליה הוא הגדול בעולם). לגבי השופטים - אני מסכים ששחקנים מסויימים זוכים ליחס מועדף, אבל זה בגלל שהם סופרסטארים לא בגלל המוצא שלהם. ג'רארד, טרי ורוני יכולים לנפנף לשופט בידיים לכל עבר ולנבל את הפה לידו אבל כששחקן לא מוכר יעשה את זה הוא יקבל כרטיס. אין מה לעשות, שופטים הם בני אדם והם מושפעים מהתרבות.
     
  3. Rudess Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    19,296
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוא מטופל אבל יש הרבה מקום לשיפור. אני לא חושב שיש שנאת זרים פחות מאשר בליגות מקצועיות אחרות, מאיפה הנתון הזה, אתה יכול לגבות אותו? באנגליה יש בעיה כללית של שנאת זרים בגלל ההגירה והרבה מאד גזענות במגרשי הכדורגל ומחוצה להם.

    גם אני חשבתי שהאנגלים יותר מנומסים וסובלנים לזרים, אבל אני מציע לך לגור כמה שנים באנגליה ולראות מספיק מקרי גזענות שלא קשורים לכדורגל וכאלה גם שקשורים. בין אם לאנגלים נמאס מריבוי המהגרים ובין אם לא, הם צריכים לזכור שהמדינה שלהם בסופו של דבר היא מדינה שהוקמה ממהגרים שהגיעו ממדינות שונות, ויסלח לי ניק גריפין מה-BNP.

    לגבי שופטים - אני לא מדבר על כוכבים,קפטנים וכו', אלא על שופטים שמענישים בקלות מדי שחקנים זרים ומקלים ראש עם שחקן מקומי שיעשה את אותה העבירה. אכן שופטים בני אדם אבל הם מקצוענים וצריכים לקבל החלטות בצורה מקצועית ואחידה ולא לפי צבע העור או המוצא של שחקן זה או אחר.
     
  4. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,663
    לייקים שהתקבלו:
    18,531
    זה לא רק השופטים, וזה דיי ברור. ג'רארד, רוני וטרי נהנים מהחלטות שיפוט כי הם סופרסטארים אנגליים, לא כי הם סופרסטארים.
    איזה הבדל היה בסיקור של התקשורת לתקרית הגזענית של סוארז ואיזה היה לשל טרי..

    אפשר לראות את זה גם בטיפול של ההתאחדות בציוץ של אשלי קול. אם זה לא היה שחקן אנגלי, בוא נגיד שזה היה דרוגבה, אין לי ספק שזה לא היה נגמר בזה שהוא פשוט מוחק את הציוץ והכל נסלח.

    רוני יכול להתווכח עם השופטים חופשי (והוא מתווכח ומקלל חופשי) אבל מסיים עונה בלי לקבל אפילו כרטיס צהוב אחד (לצורך האובייקטיביות, גם ג'רארד יכול להתווכח חופשי) אבל כשמסצ'ראנו (קפטן נבחרת ארגנטינה נשמע לי כוכב מספיק) מתווכח עם השופט הוא מורחק.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/10/12
  5. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    אתה מפריז. אשלי קול יועמד לדין, ההתאחדות הודיעה על כך אתמול. לגבי "לדבר עם השופט", אי אפשר לקחת איזה אירוע מאוד נקודתי מלפני שלוש-ארבע שנים ולהפוך אותו לכלל.
     
  6. skyday20 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/7/09
    הודעות:
    7,340
    לייקים שהתקבלו:
    3
    הם קיבלו את ההתנצלות שלו.
    אשלי קול חלק מהסגל, ונראה שסיימו לדבר על זה.


    Bernstein, speaking to Radio 5 Live ahead of Tuesday's official opening of the National Football Centre at St George's Park in Burton, revealed that Cole had followed up his apology to the FA on Friday with a personal apology on Monday night.

    "He apologised immediately on Friday and he came to see me last night and apologised to me personally," said Bernstein.

    "He showed real contrition. He said he was really sorry.

    "He is free to play for England over the coming matches. It is up to the manager to decide whether he plays or not."
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/10/12
  7. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    אשלי קול התנצל, הוא חלק מהסגל, וכל זה עדיין לא משנה את העובדה שהוא ייענש על הציוץ. הוא פשוט לא יורחק מהנבחרת.

    ראינו גם שחקנים אנגלים סופגים עונשים על דברים שנאמרים בטוויטר, דוגמת ריו פרדיננד ו-choc ice. ראינו את וויין רוני מושעה באופן חסר תקדים בגלל קללות לעבר המצלמה. ואנחנו ממשיכים לדבר על העונש הקל יותר שקיבל ג'ון טרי לעומת לואיס סוארס, אבל האם מישהו קרא את המסמכים של ועדת המשמעת כדי להבין מדוע היא החליטה כך?

    יכול להיות שיש הבדל בין שיפוט של שחקנים אנגלים מוכרים לשחקנים זרים. ואולי ההבדל הוא בעצם ב-familiarity בין השחקן לשופט? אולי שופט שמנהל משחקים של וויין רוני, פרדיננד, ג'רארד למפארד, כבר עשר שנים ויותר, יחוש אחרת כלפיהם מאשר כלפי שחקן שנמצא בליגה הרבה פחות זמן - בין אם זה אנגלי צעיר או זר שלרוב נמצא בפרמייר ליג זמן קצר יותר ואולי גם יש עניין של מחסום שפה? ואולי שחקן אנגלי מכיר יותר את הקווים האדומים של שופטים אנגלים בעוד ששחקן זר צריך ללמוד את זה ולכן נענש יותר בדרך?

    לא קראתי את המחקר, אבל בדיוק כמו סטטיסטיקות של משחק כדורגל עצמו, מספרים לא תמיד אומרים הכל.
     
  8. AronB Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/09
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ועל זה מרבית האנגלים מצטערים ומבכים, כאשר בראשם דיוויד קמרון. אם אתה רוצה להתעמק בנושא הזה, אתה מוזמן לראות את זוהי אנגליה (This Is England).