אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    ההתאחדות והמנהלת אשמות במצוקת האצטדיונים בליגת העל ובצפיפות בכל אצטדיון. אם לא החוקים הטיפשיים שלהם הצפיפות הזאת לא הייתה קוראת
     
  2. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,185
    לייקים שהתקבלו:
    472
    האירוויזאון נערך בביתן 2. אכן אולם די גדול. הייתי בו בכמה הופעות וכנסים. מקום מרשים.
    http://www.palgag.co.il/חיפוי-מבנים/ביתן-2-גני-התערוכה/
    מרכז הירידים והקונגרסים בישראל – ביתן 2 – דורית ודורון הוק אדריכלים

    הנושא אגב מתאים לדיון ההיכלים:
    דיון ההיכלים | Asoccer.co.il - לאנשים שאוהבים כדורגל
     
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,413
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    האולם מבחינת אירוויזיון נחשב לאחד הקטנים שאירחו ב15 שנה האחרונות (מאז קייב 2005 לא היה כזה אולם קטן) כי הוא מכיל בתחרות בקושי 7300 צופים בשל גודל הבמה (ועדיין נראו קרחות בקהל בשל שיווק כרטיסים לא מוצלח ומחירים מופרזים, אבל לפחות הצופים נהנו מאקוסטיקה משופרת וקרבה לבמה ביחס לתחרויות קודמות והיא גם הצטלמה נהדר בטלוויזיה). לשם השוואה ההיכל שאירח שנה שעברה את התחרות בליסבון יכול להכיל 20,000 צופים באירוע ספורט (בתחרות הכיל כ18,000 צופים), וגרמניה אירחה אותה ב2011 באצטדיון כדורגל שמכיל 55,000 צופים בדיסלדורף (אבל הכיל רק 38,000 צופים בתחרות). ובטח כשמשווים אותו להצעות בישראל לקרות אצטדיונים כמו טדי או סמי עופר במיוחד לתחרות כדי שיהפכו להיכלי ענק והיו מספיקים בשקט לאיזה 25,000 צופים. אפילו אירוח בפיס ארנה בירושלים היה מצליח אולי להכניס 10,000 צופים לאולם ולא רק 7000. ואפילו התחרות השולית יחסית של ג'וניור הילדים, התקיימה שנה שעברה בהיכל מינסק ארנה הגדול, ובעוד חצי שנה תתקיים בגליביצה ארנה בפולין שגם הוא גדול מכל ההיכלים שיש בארץ (אבל רק השלישי בגודלו בפולין). צריך לקוות שמיזם הארנה ל20,000 צופים של מכבי ת"א יתגשם כדי ליישר קו עם אירופה במקרה של זכייה נוספת ואירוח נוסף של התחרות בתל אביב. או שאולי יחליטו להוסיף ביתן נוסף באקספו תל אביב שגדול פי 2 מביתן 2 שמארח את התחרות, כמו למשל הביתן במרכז הירידים בקייב שאירח את התחרות ב2017. (וכמובן זה לא קשור לאירוויזיון שזה די חד פעמי הזכייה בו והאירוח, אלא להרחבת האופציות שיש בתל אביב לאירוח מופעים וכנסים ותערוכות ואירועי ספורט בחללים גדולים ממה שהיה לה עד כה). מה שבטוח אפשר לומר, שרוב הפייבוריטים לארח אותה בשנה הבאה לאחר זכייה כמו הולנד, רוסיה, שווייץ, שבדיה ואחרות, יארחו אותה באולם גדול יותר. אבל אם קפריסין היתה זוכה ומארחת השנה, כנראה זאת היתה תחרות באולם קטן יותר ובתקציב קטן בהרבה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/5/19
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,413
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    מנהלת הליגות הגבוהות רוצה לקיים יותר משחקים בשעות אחה"צ (החל מ3 אחה"צ) והערב המוקדמות (7 בערב). השאלה אם גופי השידור יסכימו לשעות הללו וכן כיצד ישפיעו משחקים בשעות האור על תנאי המגרשים (רק תחשבו כמה מגרשים נטולי הצללה ועל משחקים במזג אוויר קיצי בשעות מוקדמות ועל חשש סינוור כשעמדות המצלמות והשידור ממוקמים מצד מזרח במגרשים מסוימים ולא במערב). אבל מצד שני אם יהיה מקובל לקיים משחקים מוקדמים יותר לפחות בחלקם, ניתן יהיה לשבץ באותם מגרשים 2 משחקים לפחות באותו יום, האחד יתקיים בשעות אחה"צ והשני בערב. המנהלת מאמינה גם שמשחקים שמתחילים ומסתיימים בשעות מוקדמות יותר, עשויים להביא גם יותר אנשים למגרשים מכיוון שיחזרו לבית בשעה סבירה יותר ויספיקו לנוח היטב גם לפני שעות העבודה או הלימודים שלמחרת.
    מינהלת הליגה מתכננת מהפך: משחקים ייפתחו בצהריים
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/5/19
  5. Roy t Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/15
    הודעות:
    289
    לייקים שהתקבלו:
    71
    מין:
    זכר
    בלומפילד אתמול בלילה, אשכרה עובדים 24/7https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190515/b8eadb155914c76d868dbd43572a3a36.Xxx

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
     
  6. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,620
    לייקים שהתקבלו:
    2,366
    מין:
    זכר
    15:00 בקיץ (שיוצא רק בסוף אוקטובר) יהיה כמעט בלתי אפשרי לשחק ,העומס חום גדול מידי. השחקנים והקהל יסבלו.
     
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,413
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    את משחקי ליגת העל הם מכוונים בעיקר ל18:00, שעה נוחה יותר. חוץ מזה משחקי יום שישי בליגות הנמוכות מתקיימות לרוב בשעות צהריים מוקדמות אף יותר, ופשוט כשהתחזית מודיעה על עומס חום כבד דוחים אותם לשעות אחה"צ המאוחרות יותר. אני אבל חושש שאצטדיונים עם עמדות שידור ממזרח כמו אשדוד, אשקלון, סכנין ואחרים יסונוורו בשעות השקיעה מהשמש במערב. וגם קהל שיושב בטריבונה מזרחית באצטדיונים לא מקורים עלול להסתנוור מהשמש שממערב.
     
  8. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,619
    לייקים שהתקבלו:
    1,929
    מין:
    זכר
    צעד מבורך, הלוואי ויצא לפועל.
    נמאס לחזור ב1-2 בלילה ממשחקי חוץ. אני חושב שמתכוונים שם שבקיץ( ובמלא בקיץ יש מעט מאוד של משחקים) באמת יהיו משחקים ב6-7 בערב.
    ובחורף/אביב 3-4 בצהריים אחלה שעות למשחקים.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,413
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    נערך לאחרונה ב: ‏18/5/19
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,413
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    הייתי מציע לחיים ברוידא, ראש עיריית רעננה להיזהר קצת עם ההצהרות על אצטדיון עירוני חדש לכ7000 צופים עד שיהיה לו תכנון קונקרטי ותקציב חלקי לפחות לביצוע. אחרת זה סתם בלון מנופח של הצהרות.
    הפועל רעננה: המועדון חגג 80 שנה להיווסדו | ספורט 1
    הטקס המרגש של הפועל רעננה: "המורשת תישאר עוד שנים רבות" - צומת השרון רעננה
    ??????: ????? ????? 80 ???, ???? ????? ??? ??
    "בודקים אפשרות לבנות אצטדיון חדש בבצרה"
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/5/19
  11. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,335
    לייקים שהתקבלו:
    2,160
    לא זז הרבה בטדי מהעדכון האחרון.
     
  12. Roy t Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/15
    הודעות:
    289
    לייקים שהתקבלו:
    71
    מין:
    זכר
    זה לא סתם, דיברו על זה בתוכנית ספורט ברדיו שהקהל לא מגיע ובעיקר ילדים בגלל השעה.

    במכבי חיפה בדקו סטטיסטית מה ממוצע גילאי האוהדים שמגיעים, לפני עשור היה 29 והיום 36 והבינו שאין אוהדים חדשים....

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
     
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,413
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    מכבי חיפה: "הכדורגל הישראלי מאבד דור שלם של אוהדים" | ספורט 1
    מכבי חיפה ביקשה מהמנהלת להפסיק לשבצה למשחקים בשעות הערב - וואלה! ספורט

    זה לא רק השעה של המשחקים אלא גם חוויית המגרש הכוללת שגורמת להרחיק ילדים ממגרשים (כאן אני מדבר בעיקר על בעיות מגרשי ליגת העל למרות שחלקם רלוונטיים גם לתנאי מגרשים בליגות הנמוכות). קשיי תחבורה סביב המגרש (מישהו חשב על זה שהקדמת שעות משחק עשויה להשפיע על כך שהקהל יבוא לאצטדיונים עוד לפני שיסתיים יום העבודה במשרדים ובמפעלים מסביב והחניות באזורי תעשייה כמו נתניה פתח תקווה וחיפה יהיו תפוסים ברכבים של העובדים? או שסתם יהיו עומסי תנועה כבדים בשל עובדים היוצאים מהעבודה ואוהדים שבאים באותה עת לאצטדיונים, ואם מדובר על משחקים בשבתות כשמקומות העבודה סגורים, מה יהיה על קהל האוהדים שומרי המסורת שלא יבואו למגרש ויחללו שבת? הקדמת משחקים לשעות אחה"צ אומר שהם יתקיימו לפני צאת השבת וכמובן גם שלא תהיה תחבורה ציבורית כמו רכבות ואוטובוסים למגרשים) וקשיים ביציאה ממנו בשל תכנון לקוי בכבישים לצד אצטדיונים גדולים (ולמי יש סבלנות להיתקע באוטו עם ילד בפקק ביציאה מהאצטדיון), מחסור ברכבות ואמצעי תחבורה ציבורית אחרים ישירות למגרשים (למרות שמבטיחים שיפורים בנושא בשנים הבאות כמו תוספת קווי רכבות קלות, ובמגרשים הבאים שיוקמו ליד תחנות רכבת), בידוק איטי ופולשני לעיתים בכניסות (בלי פתרונות ראויים לבידוק צנוע לנשים), קהל אוהדים אלים ומנבל פה, אלימות מאבטחים (גם אם חל שיפור בנושא התנהגות האוהדים והמאבטחים בשל ענישה ופיקוח) ועוד? ומה עם תנאים נוספים כמו חדרי שירותים נקיים והיצע מזנונים עשיר במחירים נוחים ומי מדבר על "פינוק", הזכות לשבת במגרש עם הצללה משמש וקירוי מגשם, ועל כיסאות חדשים מתוחזקים ולא על כיסאות מטונפים ובלויים (כמו שבעונה היו באצטדיון הלאומי, באשדוד, בסכנין ומקומות אחרים שלא הוחלפו הכיסאות, כולל היציע הצפוני בטדי). ולבסוף גם צריך לשים לב למחירי המנויים או מחיר הכרטיסים למשחקים בודדים שדווקא באצטדיונים החדישים יותר שאמורים להתאים גם לצופים צעירים, יקרים יותר מאשר באצטדיונים מיושנים. ומעבר למשחק נטו צריך לשים לב למסביב בהשראה ממה שנעשה בחו"ל ואפילו ממה שנעשה אצל חלק מהקבוצות בכדורסל בארץ. יש מופעי עידוד על הדשא (עם או בלי בובות הקמע)? יש מפגני עידוד מוצלחים של האוהדים? יש תקליטן ששם שירים מקפיצים לפני המשחקים ובמהלך ההפסקות? יש זמרים שמופיעים עם יותר מאיזה "שירת התקווה" א-קפלה? יש איזה דילים כמו בכדורסל לקבלת כדור חתום לאיזה ילד חולה, לפרס לנציג בקהל שיצליח להבקיע שער? הפנינג איפור לפני משחקים? מכירת תלבושות ומרצ'נדייז במתחמי האצטדיונים? לשנות את השעה בלבד לא תחולל קסם אם לא יטפלו בפרמטרים נוספים של "חוויית המגרשים". וכמובן אפשר להשיג ילדים אוהדים דרך חוגי "בתי הספר לכדורגל" של הקבוצות. הילדים השחקנים יכולים להפוך גם לגרעין אוהדים רציני בתנאי שיספקו להם מנויים ותנאי אירוח נוחים. וצריך להזכיר שעם כל הכבוד לפרוייקט "זמן מגרש" לילדים מהפריפריה, צריך היה לעודד פרוייקטים כאלה של כל קבוצה לתושבי העיר שלה עם תנאים דומים כמו הסעות, אספקת חולצת מועדון וארוחה קלה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/5/19
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,413
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    מזל טוב לרחובות שסופסוף פרסמה מכרז ראשון לעבודות העפר לבניית האצטדיון החדש שאמור להכיל כ5000 צופים לצד מגרש אימונים (שיכלול גם טריבונה למשחקי הנוער) המיועד להפועל מרמורק, שצריכה לפנות את מגרש איצטוני שלה המיועד לבנייה. (יש לציין שחלק מהפרסומים עדיין טוענים כי תחילה יוקם רק יציע אחד באצטדיון לכ2500 צופים ולא 2 היציעים עם מלוא ה5000 מקומות שבתכנון, והעלות לפי ההשערות תהיה כ30 מיליון שקל לאצטדיון עצמו, לא כולל מגרש האימונים ופיתוח הפארק שלצידו). בכל אופן נראה שייקח לפחות עוד 2 עונות עד שיוכלו הקבוצות מרחובות לעבור לשחק באצטדיון החדש גם אם לא יהיו עיכובים יוצאי דופן בקצב הבנייה שלו. ונזכיר שלעיר יש גם רצון לקדם במקביל פרוייקט ספורטיבי נוסף, הקמת היכל ספורט חדש לעד 3000 צופים.

    פורסם המכרז להקמת אצטדיון עירוני ברחובות - ערים
    בשורת ענק לאוהדי הכדורגל ברחובות! האיצטדיון יוצא לדרך – פורסם המכרז להקמת האצטדיון - BE106 חדשות רחובות
    אצטדיון רחובות יוצא לדרך, עוד בתכנית: פארק נופש ומסחר - מיינט רחובות - חדשות רחובות
    פורסם המכרז להקמת האצטדיון העירוני ברחובות

    דפי המכרז
    https://www.hlr.co.il/wp-content/uploads/2019/05/מסמכי-ההזמנה-עבודות-עפר-באצטדיון-סופי-2052019.Xxx

    ההדמיות שפורסמו, האצטדיון תוכנן במשרד גולדשמידט ארדיטי בן נעים (שתכננו אותו גם בגלגולו הקודם במתחם וייסגל)
    https://www.arimnews.co.il/wp-content/uploads/2019/05/3a975a3cd27e1f01bc99dd62c7cfca8f.Xxx

    שימו לב שההדמיות מתייחסות רק ליציע אחד ומראהו מבפנים ומבחוץ
    https://www.arimnews.co.il/wp-content/uploads/2019/05/7be90df428dabf9e0ad362b513dc540c.Xxx

    סקיצת תוכנית האצטדיון, מגרש האימונים והפארק שלצידם (השאלה היא האם יתאפשר בעתיד הרחבה לאצטדיון ע"י תוספת יציעים מאחורי השערים). האצטדיון יוקם בצפון העיר הגובל בנס ציונה באזור פארק המדע. האצטדיון יהיה קרוב למדיי גם לתחנת הרכבת של פארק המדע וכן בעתיד לקו הרכבת הקלה (או רכבת המטרו) שמתוכננת מרחובות ונס ציונה אל גוש דן.
    [​IMG]

    ולשם השוואה האצטדיון הקודם שתוכנן ברחובות במתחם וייסגל שבוטל ובמקומו הוקמו 2 מגרשי אימונים ומשחקי נוער
    https://www.rehovot.muni.il/uploads/n/1519203545.1600.Xxx

    כך נראה מתחם וייסגל ב2012 כשהתחילו את עבודות העפר לאצטדיון העירוני במיקומו הישן והקפיאו אותם בשל חוסר באישורים מתאימים. לקח כמה שנים מאז עד שהוחלט להשתמש בשטח לטובת מגרשי כדורגל סינתטיים לאימונים ומשחקי קבוצות הנוער של שעריים ומרמורק, אך נאסר לתכנן שם אצטדיון כדורגל אמיתי.
    https://images1.calcalist.co.il/PicServer2/20122005/296540/IMG_6456365879_l.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/5/19
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,413
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    אחרי כל המאבק של אוהדי מכבי חיפה לאשר להם להציג דגלי פריסה גדולים ביציע של סמי עופר, מגיעה תקרית שמוכיחה אחד מהסיכונים של הדגלים הללו (ודווקא לא במשחק של מכבי חיפה אלא במשחק גמר גביע המדינה ביציע של אוהדי בני יהודה). אבל גם כשל אבטחתי במניעת הכנסת האבוקות למגרש בתהליכי הבידוק.
    אוהד הצית אבוקה סמוך לדגל הפריסה באצטדיון סמי עופר: "יכל לגרום לאירוע רב נפגעים" | חדשות חיפה קריות
    אוהד שנעצר באצטדיון סמי עופר הורחק ממגרשי הכדורגל לחצי שנה - חדשות MivzakLive
    ????? ?????? ????? ????? ???? ??? ????????

    https://krayot.com/wp-content/uploads/2019/05/%D7%92%D7%9E%D7%A8-%D7%92%D7%91%D7%99%D7%A2-%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%91%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%94.Xxx

    https://images.one.co.il/images/d/dmain/ms/gg1408955.Xxx