אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    אם הטור דעה שלך מתייחס לראשי הערים, מה קשור השרבוב של סיפורי ההתאחדות הלאומית/גברי לוי וההצעות הכושלות לאצטדיון לאומי (שעדיין יותר קשורים לראשי עיריית רמת גן ובמיוחד צבי בר, ופחות להתאחדות)? וככל הידוע לי מלבד המכרז לאצטדיון לאומי חדש שכלל 4 מועמדים שהציגו ב2013 הדמיות ממשיות לקונספטים שהוצעו, לא נחשפו הדמיות נוספות רשמיות לאצטדיון הלאומי, ותאמין לי חיפשתי הרבה זמן הדמיות שכאלה. מה שכן היו דיבורים שונים ומשונים על הקיבולת האפשרית לאצטדיון חלופי בשטח האצטדיון הלאומי (כל מספר מ10,000 ועד 60,000), או תוכניות סרק לאצטדיונים מחוץ לעיר שנועדו למכבי ת"א ולנבחרת, מראשל"צ ועד מודיעין שלא כללו הדמיות של ממש (ושלא לדבר על התוכנית החלופית לאצטדיון לאומי בירושלים שלמעשה מדובר היה בהרחבת ענק לטדי במסגרת המועמדות שכשלה להשתתף באירוח יורו 2020).

    אישית לא יודע למה ראשי ערים חושבים שאצטדיון עירוני חדש זה אמור להיות גורם לבחירה בהם מחדש, כשברור לכולם מהניסיון הממשי בשנים האחרונות שרוב האצטדיונים יעלו ביוקר, אף יותר מעלות התכנון הראשונית ויהיו גירעוניים ושמספר הצופים שיגיע לאצטדיון עירוני ממוצע קטן בהרבה מגודל הקהל שיגיע להיכל תרבות חדש למשל, לקניון חדש וכו'. לא סתם גם ראשי ערים מחליפים אוהבים לבטל/להקפיא תוכניות יקרות של ראשי הערים שקדמו להם, כמו למשל הקפאת מיזם הארנה בראשל"צ או כמו הקפאת מיזם האצטדיון הלאומי בר"ג. דווקא בחיפה שמבחינתך היא דוגמה שלילית, הוקם אצטדיון מכובד גם אם זה היה באיחור, והוא אפילו יצא יפה יותר מהתכנונים הראשוניים שלו. אלא שמה שמפריע זה הקיצוצים שבוצעו מסביב, מביטול הגשר להולכי רגל למתחם המת"מ, הויתור על הקמת מלון וקריית ספורט שלמה לצידו (בריכה אולימפית אולי כן תוקם בקרוב) וכישלון שטחי המסחר לצידו כולל ביטול קומפלקס הקולנוע שרצו שם. וכמובן גם האצטדיון עצמו מפריע שהוא בית ראוי לכמות האוהדים של מכבי חיפה, אבל גדול מדי להפועל חיפה. שכרגע הוא האצטדיון הכי יקר לתפעול בארץ, ושהוא אחד המתקנים הכי גירעוניים שספק אם יצליח לכסות את עלות ההשקעה בבנייתו גם בעוד שנים.

    בכל אופן בניגוד אליך בעיניי יש היגיון רב במכירת קרקעות של אצטדיונים ותיקים כחלק מגיוס הכספים למימון הבנייה, במיוחד שמגרשים ותיקים ממוקמים לרוב באזורים מרכזיים יותר (ומפריעים יותר לתושבים סביבם) בעוד שאצטדיונים חדשים מורחקים לאזורים פחות מרכזיים כמו אזורי תעשייה. אז נכון שיש מקרים שאפשר לשאול האם לא היה עדיף שיישאר גם המגרש הישן כמגרש אימונים, כמגרש למחלקת הנוער, כמגרש שכונתי, כמגרש לקבוצות מהליגות הנמוכות באותה עיר וכו'. אבל כשיש קרקע מוגבלת ותקציב מוגבל מקופת העיר למימון אצטדיון חדש, אז השבחת שווי קרקע של אצטדיון ישן לטובת בוננזה נדל"נית זה לגיטימי (למשל אם נשתמש בדוגמה של רעננה, למכור את מגרש קרני לנדל"ן לטובת מימון חלק מהאצטדיון החדש זה יהיה לגמרי הגיוני). מה שכן אני לא מבין למה יש ערים שממהרות להכין את התוכניות למגרשים הישנים (שלא לדבר על להתחיל לבנות אותם בפועל), עוד לפני שבונים את האצטדיון החדש (למשל מה היה קורה לקריית ים אם היתה מחכה שנה ובונה את המגרש העירוני החדש, ורק אז מתחילה בפרויקט הנדל"ן של המגרש הישן). למשל מה עוזר לנהריה או קריית גת שהכינו מזמן תוכניות לשכונות שיבנו על האצטדיונים הישנים הנוכחיים, אם ממילא אין שום תוכניות מוכנות לאצטדיונים החדשים. בנוסף לפעמים ממהרים לוותר על שטחי האצטדיונים הותיקים לטובת הקמת החדשים גם אם שטח האצטדיון הישן היה יכול להיות אחלה בסיס לאצטדיון החדש (למשל אצטדיון סלה באשקלון).

    בכל אופן צריך לעשות חלוקה בין מתקנים גרנדיוזיים יותר (שגם יקרים בהרבה), למתקנים עממיים (וזולים) יותר. למשל אצטדיון אשדוד או אצטדיון נצרת החדש הם בגדר גרנדיוזי, ואילו אצטדיון רחובות החדש הוא מאוד קומפקטי (אולי אפילו יותר מדיי, במיוחד אם התכנון שלו לא כולל אפשרות להרחבתו ביציעים נוספים מאחורי השערים) וראוי. קונספט הארנה בראשל"צ היה גרנדיוזי (למרות שמי אמר שגרנדיוזי זה רע? הרי גם הארנה בירושלים היתה מיזם גרנדיוזי ויקר אף יותר, ולא היה מזיק בארץ עוד איזה שתיים שלוש היכלים רב תכליתיים של כ10,000 מקומות), ואילו למשל תוכניות היכל חדש לאילת והרצליה וכו' הן ראויות ביותר. חלוקות נוספות הן בין ערים גדולות וקטנות, עשירות ועניות. למשל טבריה ואילת הלכו על מימון קריות ספורט קצת יותר מדיי יקרות ביחס ליכולותיהן (אבל נגיד תוכנית אצטדיון טבריה עצמו שחלק מקריית הספורט לא היתה איזה משהו יותר מדי בומסטי), אבל תוכניות הפיתוח של תל אביב למשל למתקני הספורט ולמרכזי הספורט כמו הדר יוסף, אפילו צנועות ביחס ליכולת הכלכלית של העיר (למשל זה שעדיין לא מוקם בה היכל ספורט לאומי גדול או אצטדיון נוסף לקבוצות הקטנות יותר כתחליף לאצטדיון שכונת התקווה).

    אבל בתחום הבנייה אי אפשר להאשים רק את העיריות. בעיניי קרן המתקנים למשל (וכל המסביב, משרד האוצר, משרד הפנים, משרד פיתוח הפריפריה ועוד) אשמה לא פחות ולהצהרות משרד הספורט ושרת הספורט מירי רגב שהבטיחה סכומי ענק למימון אצטדיונים ואולמות ברמת הליגות הגבוהות בלי שלמעשה נחנך מתקן רציני אחד במימונה (קרן המתקנים למשל לא מימנה את בלומפילד). כנ"ל גם הליכים בירוקרטיים של מוסדות התכנון (שלכאורה הם אלו שמעכבים כעת את קריית הספורט החדשה לאשדוד או מושכים את הליכי האישורים של מגרשים נוספים), בתי המשפט שמנהלים דיונים ועוצרים תוכניות (כמו רובע פארק נחל לכיש וקריית הספורט באשדוד).

    מסכים שצריך להיות הרבה יותר מסויג מכל פרסום חדש והדמיה חדשה לאצטדיונים, במיוחד שלצערי אין שום עמידה בלו"ז ובתקציב ולא פעם גם מתברר שאין קשר בין הדמיות עיצוביות ראשונות לפרוייקטים בפועל. אני לא נגד פרויקטים חדשים אבל כן צריך לייעל את התכנון (בירוקרטיית התכנון הידועה בארץ) והביצוע, אולי לעבור לשיטות בנייה אחרות באצטדיונים במקום השיטות המסורתיות, אולי לעבור למודל מימוני אחר של קרן המתקנים, ספונסרים פרטיים כמו בעלי הקבוצות וכו'. על הדרך הייתי גם רוצה לראות משרדים ישראלים נוספים נכנסים לתחום תכנון האצטדיונים ברמת ליגת העל והלאומית (גם אחרי מה שקרה למשל עם מוטי בודק שתוכניתו לאצטדיון כפר קאסם הוחלפה לתוכנית של GAB אדריכלים, או קודם לכן כשתוכניות משרד פרטים אדריכלים לבלומפילד הוחלפה במנספלד קהת) כדי לרענן קצת את השפה העיצובית שלהם ואולי גם את עלות התכנון. אני גם פחות מתלהב מרוב פרוייקטי ההרחבה של מתקנים ותיקים במקום הקמת חדשים (מהרחבת בלומפילד במקום אצטדיון עירוני חדש ועד הרחבת אולם הקרייה באשדוד ביציע שנראה לא קשור במקום הקמת היכל חדש) או סתם שיפוצים כושלים של מתקנים ותיקים (מאצטדיון דוחה והקירוי המוזר והחלקי שלו ועד ההרחבה הלא מרשימה של אצטדיון גרין), במיוחד שאני משווה זאת ל"מתיחת פנים" של אצטדיונים ישנים רבים בחו"ל שממש כוללת רמונט כולל עם עיצובי חזיתות מרשימים, בינוי יציעים מחדש, קירוי מרשים וכו', שלפעמים ממש משכיח שהאצטדיון בן עשרות שנים. ואז אני חוזר לשיפוצים של אצטדיון גרין או אום אל פחם ומתאכזב. מזל שויתרו על מודלי הרחבה מאולתרת עם שימור היציעים הותיקים באצטדיון המורחב למשל באצטדיון לויטה או האצטדיון הלאומי בר"ג.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/7/20
  2. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    יונה יהב דיבר תחילה על האצטדיון השני בגודלו בארץ ומה שיחליף בעתיד את אצטדיון רמת גן כאצטדיון של הנבחרת (שחולקת אותו היום עם טדי ובלומפילד) וכמובן שהוא לא עשה חישובים של האם אצטדיון גדול מתאים לשתי הקבוצות או שהפועל צריכה אצטדיון קטן יותר מ30000 מקומות אלא ישר בחר לבנות את האצטדיון של ה30000 מקומות ולהרוס את קרית אליעזר לטובת מגורים. הוא בחר בסופו של דבר למקם אותו ליד מגרשי האימונים של מכבי חיפה בשביל שיהיה יותר נגיש להם מאשר לנו (אם אצטדיון כזה היה ממוקם קרוב לקרית חיים היו לנו יותר אוהדים במשחקים מאשר מה שהיה עד לפני הקורונה) וכמובן שהעלות התייקרה כשהחליט שזה יהיה בעיצוב של זהב. בפנים שם בכניסה ליציע המערבי תמונות רבות של משחקי מכבי תוך התעלמות מוחלטת מהפועל. התכנית כמובן שהתעכבה המון פעמים (היה דיבור בעבר שעונת 2011/12 תהיה האחרונה בקרית אליעזר וזה התעכב). מה שהכי הזוי זה שהבעלים שלנו, יואב כץ, כל הזמן דיבר לפני שהאצטדיון נפתח על כך שהוא שוקל לעבור לעכו ולא לסמי עופר בגלל שהעלויות גבוהות מדי ורגע לפני שסמי עופר נחנך, אחרי שהוא הסכים בסוף לחתום בסמי, הוא נזכר פתאום לומר שהעירייה הייתה צריכה לדאוג לאצטדיון נוסף של 19,000 עבור הפועל (איפה הוא היה עם זה כל תקופת הבנייה? למה במקום להגיד זאת הוא איים במעבר לעכו?). להפועל כמובן יתאים אצטדיון קטן יותר מסמי עופר ושימוקם במזרח העיר (כמו המיקום של אצטדיון קרית חיים).

    לגבי שאר הערים, בכפר סבא מה שצריך לעשות זה אצטדיון עם יציעים מכל הצדדים שיכיל בין 8000 ל10000 ובנוסף להוסיף שני מגרשי אימון לפחות בצד המזרחי של העיר שאחד מהם יתאים לליגות הנמוכות ולליגת העל לנוער עבור בית"ר כפר סבא. בהרצליה אסור להרוס את האצטדיון. מדובר באצטדיון שבנוי בצורה טובה ומה שצריך לעשות זה לשפץ אותו (הוספת גג ותיקון טריבונות)
     
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    מבחינת מיקום אצטדיון סמי עופר נגיש יותר לאוהדי החוץ מאשר המצב שהיה אם האצטדיון היה ממוקם באזור צפוני יותר בעיר כמו קריית חיים או אזור המפרץ והנמל. צריך לזכור שבזמן שסמי עופר תוכנן, אני לא בטוח שאפילו בניית היציע הדרומי בטדי היתה בתכנון (בטח לא בצורה והקיבולת הנוכחית) ואפילו את המכרז של הגשת 4 הצעות תכנון לאצטדיון לאומי חדש ברמת גן דחו במפורש עד לאחר שבניית אצטדיון בחיפה תצא לדרך. אני שוב מזכיר שבניית אצטדיון סמי עופר היתה היוצא מהכלל של היצמדות להבטחת הקיבולת ועוד נבנה במכה אחת. מישהו זוכר היום שאצטדיון טרנר תוכנן תחילה ע"י יעקב טרנר עם קיבולת של 32,000 מקומות ואופציה להרחבה עד 40,000 כשהוא מכיל רק 16 אלף ומשהו? את האצטדיון של יוסי בכר שכבר לא יוקם בבת ים ל30,000? את האצטדיון של חולדאי שכבר לא יוקם בצומת חולון? את 22 השנים שלקחו בין פתיחת טדי לבניית היציע הרביעי בו (ובעצם 30 שנה מאז שנפתח עד שיושלמו בו העבודות בסבב הנוכחי שכולל את תאי האח"מים וכו'). אז נכון שאפשר לדבר על צורך חיפאי באצטדיון משני של נגיד 10,000 צופים (כמו שאפשר לדבר על אצטדיון משני בקיבולת לקבוצות כמו בני יהודה וקבוצות הליגה הלאומית של ת"א) אבל סמי עופר בהחלט אצטדיון ראוי, ובהחלט אירח משחקים של הנבחרת ברמת אירוח גבוהה (יותר מרמת האירוח בטדי שעדיין לא שודרג לחלוטין וטרם אירח משחק נבחרת עם תאי אח"מים וכו'). ואני חייב להגיד שלפחות יונה יהב בנה את האצטדיון (ולצורך העניין גם דאג להיכל סביר לכדורסל, גם אם היה עדיף שיבנה אולם חדש וישמור על היכל רוממה כמות שהיה כאולם משני, וגם בנה את מגרשי בית נגלר-ספורטק קריית חיים). אז נכון אפשר להתלונן שלא הקים בתקופתו מרכז שחייה אולימפי ולא הושלם שיפוץ אצטדיון נווה שאנן. אבל לפי ההתרשמות שלי מהאג'נדות של ראש העיר עינת קליש-רותם, היא כנראה בכלל לא היה שמה כסף על אצטדיון או היכל ספורט (כמו שלמשל ישראל זינגר כראש עיריית רמת גן גם לא שם כסף על מתקני ספורט חדשים).

    מבחינת אצטדיון הרצליה אני מבין את הלוגיקה החדשה שאין טעם לשמר את האצטדיון הנוכחי (שרק לפני כמה שנים עוד תכננו כיצד ניתן להרחיבו ל15,000 מקומות בהגבהת כל היציעים וקירוי מלא) אלא רצון לתכנן אצטדיון קומפקטי סטייל כפר קאסם. אבל מרגיז שלמרות שיודעים בארץ להכשיר עברות בנייה (זוכרים את פרשת איקאה אשתאול?) אבל לא מוצאים דרך להכשיר את יציעי אצטדיון הרצליה שיהיה עוד אצטדיון זמין לליגת העל למשל (רעננה ורמת השרון הביעו רצונות לשחק בו בליגת העל בהיעדר אצטדיונים משלהם בגודל המתאים).

    ולגבי כפר סבא ההצעה לאצטדיון משותף בגבול בינה ורעננה בכלל לא רעה וראויה למחשבה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/7/20
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    לצד בלומפילד מתוכננים פרוייקטים רבים לבינוי שיצמצמו את תדמית "אזור המוסכים" שלו, וזה כמובן רק חלק קטן מהשינוי שיכתיבו פרוייקטים כגון קו מטרו וקו הרכבת הקלה בסביבתו. בגדול התוכניות משולבות במסגרת תוכנית אזורית כוללת ל"מבואות יפו". הנה הדמייה של אחד הפרוייקטים שמתוכננים מצפון מזרח אליו.
    קיבוץ גלויות | מזור - פירשט, אדריכלים ומתכנני ערים : מזור – פירשט

    https://www.mazor-first.com/wp-content/uploads/2020/04/Kibutz-Galuyot_01_1500X2492-1246x749@2x.Xxx

    תזכורת לעוד כמה מהפרוייקטים לצד בלומפילד. נזכיר שעל פי הצהרות העירייה, חלק מצמצום קיבולת החנייה בבלומפילד "יפוצה" בהסדרי חנייה בחניונים התת קרקעיים שיוקמו בפרוייקטים בקרבתו. נכון שבינתיים מאסת הבנייה שמתוכננת ליד בלומפילד לא מזכירה את תוכניות הבינוי העתידיות ליד טדי למשל, אבל בהחלט האורבניות סביב בלומפילד תשתנה.
    לאור הזרקורים: שכונה חדשה מול בלומפילד
    פרויקט מגורים יוקם בסמוך לאצטדיון של יפו
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/7/20
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    חשבתי שכל עוד אין קהל וטרנר יהיה סגור לשיפוצי הגג שהפועל ב"ש תמשיך לשחק באצטדיון הי"א באשדוד. אבל נראה שהיא שוקלת דווקא לארח בטדי. עד כה לא ברור מה היקף העבודה על הגג בטרנר וכמה תימשך והאם ניתן יהיה לארח לפחות חלק מהזמן באצטדיון (ממילא אם אין קהל שאמור לשבת תחת אזור העבודות על הגגות, יש פחות חשש לקיים משחקים באצטדיון בעידן ללא הקהל של הקורונה).
    הפועל באר שבע עשויה לפתוח את העונה הבאה בטדי
    למרות הליקויים: ב"ש תארח בטרנר ב-20/21 - ספורט 5
    הפועל באר שבע: צפויה לארח באצטדיון טדי בזמן השיפוצים | ספורט 1
    ?"? ???? ?? ???? ????????? ????? ????
    ב"ש רשמה את טרנר לעונה הבאה | ישראל היום
    האסיפה הקשה של יוסי אבוקסיס: "שחקנים כאן אכזבו אותי" - וואלה! ספורט

    מה שמזכיר לי את טור הבדיחה הזה מפורים לפני כמה שנים.
    עוברים מ"טרנר" ל"טדי" ל-3 שנים - עיתון שבע - Sheva : עיתון שבע – Sheva

    אני שוב חוזר ואומר שחבל שעד שכבר מחליטים לסגור את טרנר לשיפוץ ממושך לגג, לא מחליטים ללכת עוד קצת קדימה לטובת ביצוע הרחבה לקיבולת שלו ביציעים פינתיים או הגבהת היציעים הקיימים והגג שעליהם כדי להגדיל את הקיבולת לפחות ל20,000.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/7/20
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    ישראל זינגר, ראש העיר הקודם של עיריית ר"ג, יוצא נגד מיזם הדרייב אין החינמי ליד קניון איילון והאצטדיון הלאומי, במקום למקסם את הרווחים ממימוש תוכניות הבינוי האפשריות במתחם סטייל מתחם הבורסה שבר"ג.
    https://www.israelhayom.co.il/article/776985

    אני חייב לציין שיש פה כביכול איזה אי הבנה. דובר על מתחם דרייב אין זמני לתקופת החגים והגבלות הקורונה בצפייה בסרטים בקולנוע. אף אחד לא אמר שהתוכנית היא לדרייב אין קבוע. חוץ מזה שאין שום תוכניות בינוי מוכנות למתחם, אפילו אין הסכמה אם יוקם שם אצטדיון כלשהו לצד מגדלים וכו'. אז מה קשורה התגובה הזאת?
     
  7. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    כל האצטדיונים שלא הוקמו זה בגלל שהבינו שאין בהם צורך. מה היו עושים עם אצטדיון של 22000 מקומות בחולון? למה באר שבע הייתה צריכה 32000 אלף עם אופצייה ל40000? הרבה עיריות זורקות לאוויר תוכניות ענקיות מדי שבסוף או שכמות המושבים יורדת או שהתכנית מבוטלת
     
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    האצטדיון בצומת חולון היה אצטדיון בשטח ת"א ובבעלות העירייה וחלופה לבלומפילד. לא אצטדיון ששייך לחולון שבאמת לא צריכה אצטדיון ענק. באר שבע במיוחד בשנים המוצלחות של המועדון יכלה בהחלט למלא אצטדיון של אולי לא 30,000, אבל לפחות של 20,000. גם אם החליטו לבנות חצי מהקיבולת המקורית, היה צריך לבנות עם אפשרויות הרחבה בפינות וכו' ועם גג פחות מסיבי שקל לפרק לצורך הרחבה לגובה (מספיק למשל אם הדפנות האחוריות מעל היציעים היו מתוכננים כמה מטרים אחורה כדי לאפשר תוספת של כמה שורות למעלה מתחת לגג הקיים). ואני לא מדבר על תוכניות מוגזמות יחסית של ערים אחרות, גם אם בחרו לפצל אותם (נתניה למשל ממש לא זקוקה לתוספת של עד 10,000 מקומות ביציעים נוספים מאחורי השערים). אבל ברור שכשבת ים למשל איפשרה לתכנן אצטדיון ל30,000 צופים, היא לא תכננה אותו לעצמה אלא לקבוצה גדולה כמו הפועל ת"א. כשעיריות כמו ראשל"צ, רמת השרון, מודיעין, רמת גן וכו' דיברו על אצטדיונים של עד 50,000 צופים, הם התכוונו קודם כל שישמשו מועדון כמו מכבי ת"א ובטח לא רק לנבחרת וכמובן לא לקבוצות העירוניות.
     
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    בעידן הקורונה ומגבלות הטיסות לחו"ל, לצד דחיית מועד סיום העונה הנוכחית (שלרוב מסיימים במאי), חלק ממועדוני ליגת העל בוחנים חלופות של קיום מחנות אימונים בפגרת הקיץ במגרשים מקומיים לצד כמובן לינה במלונות ואחרות יוותרו על מחנות בכלל.
    ליגת העל בצל הקורונה: קבוצות מבטלות מחנות אימונים בחו"ל - וואלה! ספורט
     
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    בזמנו כתבתי על התוכנית לשדרוג קריית הספורט בלוד כולל האצטדיון. כעת מצאתי את התכנון הרשמי מטעם V5 אדריכלים (כפי שחשדתי מראש בשל הדמיון לתוכנית שלהם לקאנטרי ואולם הספורט במודיעין). אומנם לא מפורט כמה יכיל האצטדיון לאחר הרחבה, אבל מסתבר שהיכל הספורט שמתוכנן לצידו, אמור להכיל 2000 צופים.
    קריית הספורט לוד - תוכנית אב

    אצטדיון לוד בעתיד הלא רחוק? אם באמת ייראה ככה אחרי הרחבה מוצלחת, אצטדיונים קומפקטיים אחרים כמו שיש בעפולה, נוף הגליל, ראשל"צ, נס ציונה, רמת השרון, קריית שמונה וערים נוספות יכולים רק להתקנא בו. עיצוב פשוט ונאה.
    http://www.v5arch.com/Pictures/3744_ph_z6_04_20200112151743.688.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/7/20
  11. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    אהבתי את המבנים מסביב. בכל מקרה, כדאי להם לרשום עם הכיסאות את המילה הפועל. כל הקבוצות שם זה הפועל. הפועל לוד, הפועל בני לוד והפועל צעירי לוד
     
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    תמונות עדכניות מחיפוי בלומפילד

    המערבי
    https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/8bdb84c4-94e7-468d-92fe-b03c28fb8bc1-Xxx.260029/
     
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    דרום מערב
    https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/3e64dbf4-ea2f-4b65-9478-fa42110a16e0-Xxx.259979/
     
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    תקריב לחיפוי בדרום מערב
    https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/a52310cf-7ba3-422e-80c8-ae158fea1c1d-Xxx.259999/
     
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,417
    לייקים שהתקבלו:
    645
    מין:
    זכר
    הדרומי
    https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/8ce1904a-8dc2-47db-8a82-fe1788adcd0d-Xxx.260000/