באיירן מינכן 2019/2020

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏17/7/17.

  1. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    טיבם של דירוגים כאלו שמן ההכרח שתהיה מחלוקת לגבי מי נשאר בחוץ. צריך לזכור שגם לזכרון תפקיד משמעותי וזוכרים יותר מהעבר הקרוב מאשר מהרחוק (למעט קונצנזוסים כמו בקנבאואר או גרד מולר). גם לגבי מאמנים: מסכים שאוטמר מועמד רציני לגדול ביותר ויש שיאמרו אודו לאטק (שהוביל הקבוצה לזכייה אחת בגביע האלופות ולעוד גמר, לצד הצלחה מרשימה גם בברצלונה ובגלאדבך כמאמן) או דיטר קראמר (היחיד שזכה עם באיירן בשני גביעי אלופות כמאמן). בשורה התחתונה גאווה גדולה שאגדות כאלו, במגרש ועל הקווים-הן אלו שנבחרו והן אלו שנשארו בחוץ, איישו את המועדון המפואר הזה.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    כמובן שאת ההיסטוריה של באיירן אתם מכירים טוב ממני אבל אולי נקודה למחשבה: אני זוכר את הקבוצה האדירה של היצפלד בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, גם זו שהגיעה לגמר בקאמפ-נואו וזה נגמר בטרגדייה ספורטיבית, וגם זו שכתבו עליה 'קבוצה עם גורל' ב-2000/01. ברור לי שהיו לבאיירן קבוצות התקפיות מובהקות לאורך השנים מבחינת סגנון אבל באיירן עברה שינוי מטורף. קשה לי להתייחס לתקופה של מאגאת כי באיירן הייתה חכמה על חלשים בבונדסליגה ובאירופה הייתה הגרלה נוחה בשמינית\רבע גמר, אבל אפילו היפלד עצמו עם ריברי בקיץ 2007 החל שינוי בסגנון המשחק וזה קיבל בוסט מטורף עם הצירוף של אריאן רובן. מקבוצה שמזוהה עם שלושה בלמים כביכול ומחנה את האוטובוס בברנבאו או באולד-טראפורד ומנצחת בזכות קאן-אפנברג-אלבר והגנת ברזל - באיירן הפכה לקבוצה שמשחקת את הכדורגל היפה באירופה לא פעם.

    ארסנל עברה תהליך מסוים עם ונגר| צ'לסי של מוריניו מעט עם האזרד והאליפות ב-2015| מילאן של אנצ'לוטי שיחקה כדורגל התקפי מהנה מאז קאקא| אבל עדיין אני חושב שבבאיירן השינוי הוא עצום.
     
  3. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    אתה צודק לגמרי ולדעתי זה התחיל עם ואן חאל ( למרות שמבחינת סגנון זה החל עם מינויו של קלינסמן. לא משנה שהיה כשלון אבל הביא ד.נ.א התקפי ובאיירן תחתיו מחזיקה בנצחון הגבוה אי פעם בנוקאאוט צ'מפיונס: 1:12 נגד ספורטינג בצמד המשחקים). לדעתי לא כל האוהדים מתחברים לזה: יש מי שזוכר והחל לאהוד הקבוצה בתקופות היותר "יעילות" שלה. התאכזבתי מאוד שבתקופה ההתקפית תחת פפ לא ראינו אפילו גמר וההגנה שלנו לא בדיוק הזכירה את זו של פעם. מבחינה תדמיתית זה מאוד משפר מצב הקבוצה בעולם והיא רוכשת אוהדים חדשים ונפתחת לשווקים חדשים אבל לי באופן אישי לא היתה בעיה לוותר על יופי תמורת עוד גביע אלופות בארון ולפעמים זה קשור כי לא בטוח שהתקפית אפשר להתמודד בשנים הללו עם ברצלונה או ריאל.
     
  4. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    אני לא יודע על מה אתם מדברים. הקבוצה של היצפלד ואם תרצו ללכת אפילו עוד 30 שנה אחורה, היו סופר התקפיות. הד.נ.א. תמיד היה התקפי למעט מקרים מיוחדים שנדרשו טקטית. בעיקר הקבוצה של היצפלד הייתה קבוצה שכובשת המון, הרבה יותר מהקבוצות של קלינסמן וואן חאל. אתם מנסים להציג הרכב של 3 בלמים כהגנתי אבל הוא הרבה יותר התקפי מקו של 4 מאחור בגלל שמשחקים עם קישור של 5 שחקנים ועוד 2 שחקני התקפה מקדימה. בעונת 2001 נתנו צרורות כמעט כל שבוע.
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא היו לבאיירן של היצפלד עונות של 80+ גולים בליגה או משהו כזה, אבל כדורגל זה לא רק מס' השערים, אני מדבר על הסגנון. באיירן של היצפלד באה לברנבאו עם הגנת בטון ושיחקה על מתפרצות, ואפילו החנתה את האוטובוס יחד עם אוליבר קאן הכל יכול וזה היה גם באולד-טראפורד ובעוד משחקים. אני לא אומר שזה פסול אבל זו הגישה, היא ויתרה מעט על החזקת כדור. הקבוצה של העשור האחרון או 6-8 השנים האחרונות אם נדייק היא שונה בתכלית. מניח שאם היו שואלים אותך על היתרונות של באיירן ההיא הייתה מדבר על משחק הגנה חכם, חוסן נפשי ועוד. כשישאלו אותך על באיירן של הטרבל אתה תדבר על התקפה מחשמלת עם הקיצוניים הכי טובים שהיו פה מאז פיגו וגיגס.
     
  6. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    לא, לא בעוד משחקים. רק באולד טראפורד ובבנבאו, כי שם זה היה נכון ונדרש. כשהם הגיעו למינכן הופעל עליהם מחבש, סוג של בליץ'. אומנם לא הבסנו אותם כי יחסי הכוחות לא איפשרו את זה, אבל זה הכיוון וזה היה נכון לעיקר הסגנון של הקבוצה בכל אותה עונה מול כל הקבוצות.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    חולק עלייך ומוכן לצפות איתך ביחד שוב במשחקים ב-2000/01 ו-2001/02(אני דווקא זוכר אפילו את הקהל של באיירן מוחא כאפיים לעוד מהלך יפה של סולארי וזידאן במשחק במינכן), בכל-מקרה, שאלה אחרת: אתה חושב שבאותה התקופה היו לכם את שחקני ההתקפה הטובים בעולם, משהו שבהחלט אפשר לומר בקלות על באיירן של העשור האחרון? רובן, ריברי, לבאנדובסקי - השלושה שתמיד עולים מייד, וגם אחריהם תומאס מולר ואפילו מאריו גומס ועוד. זו הייתה קבוצה בסגנון אחר לדעתי. הכדורגל של באיירן הזו הרבה יותר יפה ונעים לעין ובעיקר שונה. הטרבל שלהם היה השילוב הקדוש של כדורגל מהנה וקבוצה מנצחת.
     
  8. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    באיירן שיחקה כדורגל עוד לפני עידן היצפלד.
    הכדורגל בשנת 2001 היה שונה לגמרי מהמשחק שמשחקים היום. והיה עוד יותר שונה בשנות ה - 70.
    אבל באיירן מאז אמצע שנות ה - 70 ובוודאי מאז הונס נכנס לנהל את העניינים (סוף שנות ה - 70) היא אותה הבאיירן. באיירן דומיננטית (לא חייב להתבטא במשחק התקפה. דומיננטי הוא להכתיב את הסגנון שלך. על המגרש וגם מחוצה לו). לא בכל משחק ולא בכל עונה זה אפשרי אבל זה המוטו של הקבוצה והמועדון.
    ואם אתם רוצים לראות באיירן דומיננטית התקפית. אז ואן חאל היה עוד ילד קטן כשזה התחיל. תעברו לתחילת שנות ה - 70 עם שלוש זכיות רצופות בגביע האלופות.
     
    Uli Hoeness אוהב/ת את זה.
  9. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    אתה נשאר תקוע על המפגשים נגד ריאל ויונייטד בהם היינו ביחס לכישרון שהיה לנו, אנדרדוג ובהתאם גם ככה התנהגנו על המגרש. אם אתה רוצה לדבר על סגנון המשחק השבועי הרגיל של הקבוצה באותה שנה, תצטרך ללכת לראות משחקים אחרים ולצאת מהתדמית של אותם רבע וחצי גמר שנתפסת אך ורק עליהם.

    כמובן שהקבוצה של 2013 הייתה מוכשרת יותר ולכן גם שיחקה בהתאם לכלים ההתקפיים שלה. כל זה לא הופך את הקבוצה של 2001 לקבוצה עם אופי הגנתי. זו קבוצה שלזמנה ולאותה תקופה כבשה המון ודגלה בכדורגל התקפי (למעט במקרים מיוחדים שזה לא התאפשר שעליהם נתפסת). אנא לך תראה משחקים אחרים מאותה עונה, זה יקל מאוד על הדיון :)

    אם אין לך זמן לראות 50 משחקים ורוצה לקצר, אז אולי זה יעזור:
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/1/18
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    האמן לי שראיתי, כנראה שאנחנו נסכים לא להסכים בקטע הזה. רק בעונה אחת בין 1998 ועד 2002(מדובר על עונת 1998/99) - באיירן סיימה כהתקפה הטובה ביותר בגרמניה. אגב לי יותר חקוק בזיכרון המשפט מהכתבה בשם המשחק - אם 2000/01 הייתה מסתיימת בדקה ה-86..באיירן הייתה מסיימת בכלל במקום השלישי. קבוצה עם טונות של אופי, 'קבוצה של גורל', זה לא רק משחק האליפות והגול המטורף ההוא בבעיטה חופשית. גם מחזור קודם לכן באיירן מנצחת רק בדקה ה-90(ציקלר), את לברקוזן בדקה ה-87(סנטה קרוס - סאנטה קלאוס)..זו קבוצה שהפסידה לא פחות מ-9 פעמים אותה עונה.

    כמובן שלא דיברתי על שנות ה-70 ולא ניסיתי לשנות או למחוק חלק מההיסטוריה המכובדת של באיירן. גם לא שיש לי בעיה עם הסגנון הזה שהיא הציגה אז. נק' המבט שלי היא מהימים בהם אני רואה כדורגל, הצטרפתי לדת הזו לקראת סיום 1999/00 :)
     
  11. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    כל זה שהיה אופי או היינו רק ההתקפה השלישית בטיבה בגרמניה לא סותר שהקבוצה לא הייתה בעלת אוריינטציה התקפית, אלא אפילו מחזק את זה (הבונדסליגה היא בכלל ליגה התקפית וכל מקום בצמרת טבלת השערים שלה רק מחזק את הדברים הנאמרים כאן).
    אני יודע שאין לך בעיה עם הסגנון כי לפי אופי התגובות אתה דווקא מתחבר לקבוצה ההיא של 2001, אבל באיירן תמיד חרטה על דגלה כדורגל התקפי וכל המאמנים שאימנו בה דאגו ברוב המקרים לתת לקהל כדורגל התקפי ולא שזה רק לא היה שונה גם עם הקבוצה של היצפלד, זו הייתה אחת הקבוצות ההתקפיות המוצלחות שהיו לנו.
     
  12. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    בעניין אחר.
    השבוע השתתף אולי הונס באיזה כנס ספורט ואמר שמה כמה דברים מעניינים בין השאר הוא נשאל לגבי המשך עבודתו של היינקס כמאמן של באיירן בעונה הבאה. והתשובה שלו הייתה "אין לנו פלאן בי".
     
    muller אוהב/ת את זה.
  13. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    כן, אני אוהב את ההתעקשות שלו להשאיר את היינקס, הוא נלחם עליו כמו אריה. מצד שני כבר היו פרסומים לפני חודשיים שהיינקס נשאר ואז היינקס שוב דחה אותם ומאז כל פעם ששואלים אותו הוא אומר שהוא בגיל שצריך לנוח ולא לעבוד ושהוא מסיים בסוף העונה. אני מעריך את מה שהונס עושה ושניהם לא מוותרים, אבל כרגע בכל זאת לא ודאי שהצלחנו להשאיר את היינקס.
     
  14. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    טביעת האצבע של היינקס ניכרת מאוד ויש לי הרגשה שנלך רחוק השנה באירופה, למרות שפחות מביאים אותנו בחשבון עם כל ה"ברצלונה-סיטי-ריאל-פסז". הוא מתאים למועדון, אין חיכוכים בינו לבין ההנהלה, מולר מתעורר לחיים תחתיו ובניגוד ל"גאונים" אחרים שאימנו אותנו בשנים האחרונות הוא לא עושה במכנסיים כשהוא פוגש יריבות ספרדיות (עבר בחצאי גמר את ריאל וברצלונה ב-2012 ו-2013).
     
  15. muller Mia san mia ורק מי שאוהב את עצמו באמת מבין

    הצטרף ב:
    ‏2/6/17
    הודעות:
    223
    לייקים שהתקבלו:
    59
    מין:
    זכר
    אין ספק בכלל שהוא המאמן המתאים לנו ביותר, וזה לא רק ה"אין חיכוכים בינו לבין ההנהלה" והביטחון שהוא מנחיל לשחקנים, זה גם סגנון המשחק והמחויבות, לראות את ריברי ורובן מצופפים לאמצע ואח"כ (כשכדור עובר לשליש השלישי) מחליפים את המגינים שנכנסים לאמצע זה פשוט כיף, שלא לדבר על המתפרצות שלנו, פתאום השחקנים משחקים עם תיאום מלא כאילו הבעיה היתה רק ביטחון,
    (לא שמתי לב לאיזו הוראה טקטית ששינתה הכל).
    לדעתי אנחנו פייבוריטים לקחת את גביע האלופות העונה, לא רואה קבוצה יותר טובה מאיתנו כרגע, וגם אם כן (ברצלונה) אני מאמין שככל שיעבור הזמן אנחנו נראה כמה אנחנו טובים וקשוחים יותר...