בורוסיה דורטמונד 2016/2017 :: העולם שייך לצעירים?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י VAR, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    מדובר בגישה מקצועית וכלכלית של דורטמונד. הסיכון כאן נמוך היות והשחקנים מגיעים בסכומים נמוכים יחסית ובגיל מאוד צעיר, כך שגם אם הם לא משתלבים טוב אפשר למכור אותם בסכום סביר (כי הגיל שלהם עדיין מבטיח להם סיכוי לפרוץ במועדון אחר), ובכל מקרה הם לא עלו הרבה כסף מלכתחילה כך שההפסד לא גדול.
    וייגל, פוליסיץ ודמבלה הם כבר עכשיו הצלחה גדולה, גם תורמים לקבוצה מקצועית וגם כאשר ימכרו זה יהיה ברווח עצום.
    המהלך של מור בשער השני של דורטמונד בריאל הבטיח לבדו שהמנייה שלו תישאר גבוה ללא מעט זמן. ושוב, גם אם לא יצליח להשתלב ויימכר בעתיד, ההפסד הכלכלי לא יהיה גדול והוא ישאר כהימור מחושב של דורטמונד לאור ההצלחה של שאר הצעירים.
     
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    הסיכון לא נמוך כי הקבוצה שלך תלויה באותם שחקנים צעירים שהימרת עליהם מראש לתפקיד משמעותי בקבוצה ולא רק כהימור לעתיד. עם שחקנים מסוימים, דמבלה, זה פחות סיכון כי הוא כבר שיחק ברמה גבוהה יחסית והצטיין שם. עם אחרים, מור, זה סיכון גדול יותר כי הוא לא שיחק ברמה גבוהה במיוחד כשהחתמת אותו ואמנם בלט לעין בגלל הסגנון שלו ואלמנט בודד או שניים במשחק שלו, אבל לא הצטיין בצורה יוצאת דופן ברמה ההיא. אני לא חושב שאמרה מור ברמה והייתי אומר אותו דבר גם אם היה עולה פחות משעלה, אבל אם הפרסומים של המעל 9 מ' אירו נכונים אני לא יכול להתייחס לזה כאל סכום נמוך יחסית וגם פה אני מזהה בעיה.

    בכל מקרה הנקודה שלי היא לא הגישה המקצועית-הכלכלית, שאני לא יכול להתייחס אליה על סמך תקופה קצרה זו ומהמרחק שלי (כמה פגרות בהן נקטו בה לכאורה?), אלא על מתן קרדיט לצוות המקצועי שהנחית שחקן אחד עם המון הייפ שאני בטוח שהוא לא ברמה (ולא בהשקעה קטנה לדעתי) ושחקן אחר שאני פחות בטוח אבל גם מאמין שהוא לא ברמה.
     
  3. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    לא החלטתי עם מי משניכם אני מסכים.

    אגב, אליאס - מאז שהגיע לדורטמונד, מור גרם לך לשנות, אפילו במעט, את דעתך עליו?
     
  4. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    הוא בקושי משחק ואני לא רואה כל משחק אז לא הייתה לי הזדמנות להתרשם אחרת ממה שראיתי בדנמרק. ראיתי אותו בנבחרת בקיץ ועוד פעמיים מאז ומהמשחקים האלו דעתי לא השתנתה.

    נוכל לבחון את הדברים אם הוא יקבל יותר קרדיט ודקות משחק משמעותיות.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,459
    לייקים שהתקבלו:
    6,388
    משחק אומלל שלנו מסתיים עם (עוד) ניצחון בפנדלים נגד נציגה מברלין.

    צריך ללכת הרבה אחורה כדי להיזכר מתי הייתה כזו קבלת החלטות אומללה בהתקפה. הייתה רבע שעה טובה בתחילת המחצית השנייה וחוץ מזה כלום אחד גדול.
     
  6. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,459
    לייקים שהתקבלו:
    6,388
    ראיתי הרגע את התקציר של משחק הנוער בין מכבי חיפה לבורוסיה דורטמונד ואין לי מושג איך ויידנפלר מקדים ברוטציה את השוער של הנוער.
     
  7. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    את השוער אני לא מכיר וגם לא ראיתי את המשחק, אבל מקבוצת הנוער הכישרון הבולט כרגע (אחרי שפוליסיק ופסלאק עלו לבוגרים) הוא יעקוב ברון לארסן, קיצוני דני שחגג לא מזמן יום הולדת 18 ומנציג נתונים די פסיכים בליגת הנוער - 15 שערים ו-13 בישולים ב-13 משחקים, למרות שצריך לציין שחלק משמעותי מהשערים והבישולים האלו היו מול יריבות חלשות.

    כדאי להכיר את השם :)
     
  8. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,459
    לייקים שהתקבלו:
    6,388
    יש לו גם הופעה (ואפילו בישול) בבוגרים.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    המלחמה האמיתית: על נפילתו של מריו גצה
    מאז שער הניצחון בגמר מונדיאל 2014 המבקרים חגגו על הקשר הגרמני • ילד הפלא, זה שציפו שיהיה טוב יותר ממסי, הואשם בחוסר מקצוענות ובעצלנות עד ההודעה הדרמטית של דורטמונד השבוע, שלפיה הוא סובל מהפרעות מטבוליות וייעדר לתקופה לא מוגדרת

    http://www.israelhayom.co.il/sites/default/files/styles/566x349/public/images/articles/2017/03/02/14884844671283_b.Xxx

    בסיום גמר המונדיאל ב־2014 יואכים לב היה נלהב לגלות לתקשורת מה אמר למריו גצה רגע לפני שהכניס אותו כמחליף בדקה ה־88. "לך תראה לעולם שאתה טוב יותר מלאו מסי, תביא לנו את הגביע העולמי" היו המילים המדויקות של המאמן הגרמני, ששבע דקות לסיום ההארכה מול ארגנטינה התשושה ראה את החצי השני של נבואתו מתגשם.
    גצה, אז בן 22, עצר על החזה כדור רוחב של אנדרה שורלה ובבעיטה נפלאה כבש את השער שהביא למאנשפט את הגביע. לב, גאה כל כך בחילוף המנצח שלו, המשיך להשתפך: "הוא ילד פלא, יש לו יכולות טכניות מופלאות שמאפשרות לו להכריע משחק בכל רגע נתון".
    כמעט שלוש שנים אחר כך, ברור לגמרי שהחצי הראשון של הנבואה כבר לא יתגשם. גצה, על אף הגביע העולמי שהביא במו רגליו, אינו טוב יותר ממסי. לאחר המונדיאל בברזיל הוא סיפק עונה אחת סבירה בבאיירן מינכן, אך בשום שלב לא הצליח לשכנע את פפ גווארדיולה שיש לו מקום בהרכב של הבווארים. בקיץ האחרון החליט לחזור הביתה לבורוסיה דורטמונד, אך גם הסביבה המוכרת לא הצליחה למנוע את הנפילה החופשית של גיבור 2014.
    העונה המספרים של החלוץ ממש קטסטרופליים. הם כוללים שיאים שליליים ביצירת מצבי הבקעה, מסירות מדויקות, שערים, בישולים ודקות משחק. הביקורות, שמלוות אותו בערך מאז אותו גול לרשת של סרחיו רומרו, לא ריחמו על ילד הפלא, ששותף ב־16 משחקים בלבד, ובהם כבש פעמיים. הפרשנים הצביעו על חוסר מקצוענות, עצלנות, על ההשוואות המוגזמות לכוכב הארגנטינאי ועל אכזבה גדולה מכישרון מבטיח. "יש לו איכויות אדירות, אבל מאיזושהי סיבה הוא לא מצליח לממש את הפוטנציאל", אמר לאחרונה מיכאל באלאק. לותר מתיאוס היה חריף יותר והמליץ לשחקן בן ה־24 לעבור לסין: "באירופה לא מעוניינים בך יותר".
    השבוע כל אותם מבקרים נאלצו לבלוע את הרוק נוכח ההודעה שפירסמה דורטומונד: "בבדיקות שנערכו לשחקן התגלו הפרעות מטבוליות שמחייבות אותו להיעדר מהקבוצה לתקופה לא מוגדרת". במועדון סירבו להרחיב בעניין המחלה ודרשו להעניק פרטיות לשחקן, שהגיב כמתבקש: "אני עובר טיפולים ומקווה לחזור כמה שיותר מהר".
    כלי תקשורת רבים בגרמניה מדווחים שגצה סובל ממיופתיה - מחלה מסכנת קריירה שפוגעת בשרירים. זה בהחלט יכול להסביר 10 פציעות שריר שונות ו־39 משחקים בחוץ מאז 2011, כמו גם את העובדה שב־2017 השרירים של השחקן החזיקו מעמד 24 דקות בלבד. אף על פי שדורטמונד שומרת לעצמה את האבחנה המדויקת, המנכ"ל האנס יואכיס ואצקה אישר ש"זה לא הולך להיות קצר".
    התפנית בעלילה שינתה מייד את היחס כלפי גצה. "מכה אדירה, צריך לשפוט אותו אחרת", חזר בו גדול מבקריו מתיאוס. האמפתיה ברורה, אך כך גם הדאגה לעתידו של כובש שער הניצחון בגמר המונדיאל בברזיל. גצה צפוי להיעדר מהמגרשים לזמן ממושך ולא ברור כיצד, מתי ואיך יחזור, אם בכלל. כרגע, אף אחד לא דורש ממנו להיות טוב כמו מסי או להביא גביע עולמי, אלא רק להיות בריא, ובמהרה.

    אחת הנפילות הגדולות של הכדורגל הגרמני ויחד עם סיפור המחלה זה מאוד עצוב. רויס עצמו כל הזמן פצוע וגצה מאכזב. מה יהיה, מאריו?
     
  10. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    מאחל לו החלמה מהירה.

    בכל מקרה, הוא (כידוע) ממש לא חלוץ, והעונה בכלל שיחק לרוב כקשר אמצעי. לא מובן לי למה הוא הוגדר ככזה בכתבה.
     
  11. BayernMunchen Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/15
    הודעות:
    284
    לייקים שהתקבלו:
    24
    מין:
    זכר
    שחקן שמאוד אהוב עליי, מאחל לו החלמה מהירה ויחזור יותר חזק.
     
  12. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    דאהוד חתם בדורטמונד ויצטרף בקיץ. החתמה טובה, אם כי צפויה למדי, ומעניין אם המשמעות של זה היא בין היתר מכירות של רודה/קסטרו/קגאווה/מרינו.
     
  13. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    מישהו שעוקב אחרי הבונסדליגה ויכול לתת חוות דעת עליו ?
    לא יודע עליו יותר מדי חוץ מזה שמדובר בקשר דינמי וכשרוני (וצעיר, כמו שדורטמונד אוהבת).
     
  14. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,459
    לייקים שהתקבלו:
    6,388
    הייתי יותר מתלהב אם הוא היה מוחתם שנה אחורה. אני קצת חושש שמדובר בילד עם יותר מידי הייפ. אבל הכישרון בכל מקרה ישנו.
     
  15. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    התלהבתי ממנו מאוד בעונה שעברה, העונה קצת פחות ואני די מזדהה עם התחושות של יענקלך.

    בכל מקרה, אין לדורטמונד המון מה להפסיד, הוא שחקן מוכשר ולא עלה הרבה - אמנם הוא אולי יתפוס מקום של רכש פוטנציאלי אחר, אבל בסופו של דבר מדובר ברכש טוב ומתבקש למדי של דורטמונד בעמדה שהיא די חלשה בה.

    קישור אמצעי של וייגל ודאהוד בהחלט יגרום לי להשתדל לראות יותר משחקים של דורטמונד.

    @AS R כתבתי עליו בדיון של ליברפול בעונה שעברה, אבל אני לא בטוח עד כמה זה עדיין רלוונטי. אם אמצא ניתוח טוב, קצר ועדכני עליו, אשלח פה (בבקשה תעשה את זה גם אם תמצא ;)).
     
מצב נושא:
הנושא נעול.