בחירות 2013-הדיון הרשמי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏3/5/12.

  1. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    אם הסחבת במו"מ הקואלציוני תמשך אני חושב שאולי יהיו פה בחירות, כי לפיד בעד הקמת ממשלה של מי שהוא בעל הכי הרבה מנדטים (קרי הליכוד ביתנו) ככה ששלי יחימוביץ' ולא הוא ולא בנט יקימו ממשלה.
    מה שזה אומר שככל הנראה צפוי להיות בחירות אם בעוד חודש בביניהו לא יצליח במו"מ הקואלציוני.

    אגב עם החרדים והעבודה והתנועה יהיו ביחד זה יהיה אסון לעבודה המפלגה הזאת צריכה לשמש כאלטרנטיבה מהאופוזציה זאת הדךר היחידה שלה להגדיל את כוחה בבחירות הבאות כי אם הם ילכו אם ביבי הם יאכזבו את ציבור הבוחרים שבחר בהם כולל אותי...
    ככה שאני לא מאמין שהם ילכו על זה.

    אגב תגידו מישהו יודע תוך כמה זמן יהיו בחירות אחריי שהמו"מ הקואלציוני יכשל אם הוא יכשל?
    (ובמידה ולא יהיה איזה חבר כנסת שירכיב את הממשלה)
     
  2. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמו שאמרתי לך עשרות פעמים, הפתרון שלי למצוקת המהגרים מאפריקה הוא הכשרתם כעובדים זרים במקום העובדים הזרים שאנחנו מייבאים מתאילנד, לא יצירת מקומות עבודה חדשים. הסיבה שהזכרתי למעלה היא אחת הסיבות לכך - אני בוודאי לא רוצה שהם יתחרו על מקומות עבודה (שאין מספיק כאלה) מול אוכלוסיה ישראלית החלשה ביותר בארץ. הפיתרון הזה לא טוב לשני הצדדים - גם המעסיקים ינצלו את האריתראים כיוון שהם לא זכאים לזכויות, וגם האוכלוסיה הישראלית החלשה תפסיד מקומות עבודה בגלל שהגיע כח עבודה זול.

    בשביל קליטת החרדים לשוק העבודה צריך שני דברים - יצירת מקומות חדשים (שאלה יקומו לאחר שהשוק בישראל יהיה פחות ריכוזי), ועידוד של המדינה (למשל לבטל, או לפחות לצמצם משמעותית, את הקצבאות הייעודיות לאברכים שלא עובדים). בלי שני התנאים האלה החרדים לא ישתלבו בשוק העבודה, וכל ה"שיוויון בנטל" זו הסחת דעת מזיקה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/2/13
  3. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    הם קונים באותם מחירים, גרים באותם מקומות ואוכלים מאותו אוכל, אני לא מבין איך יש מספיק עבודה לחלק מהאנשים הלא משכילים ולחלק אין בכלל.
     
  4. ADP משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏14/7/06
    הודעות:
    5,105
    לייקים שהתקבלו:
    183
    איך אפשר לומר שהפלסטינים מתפשרים על 22% מא"י אם שאר השטח לא שייך להם? ההתפשרות של הפלסטינים היא אך ורק מתוך ה-100% שלא נמצאים תחת ריבונות ישראלית. באותו אופן אני יכול להגיד לך שהישראלים מתפשרים על 78% בלבד.

    ויתור על חלקים נרחבים משטח שמעולם לא נקרא פלסטין (כפי שהם קוראים לה) - אם זה מה שיגרום לשלום, אז כן. זה שאין פרטנר בישראל שמסוגל לחלק את ירושלים ולהעניק מדינה לא מפורזת לפלסטינים - ידוע. אף מנהיג שפוי לא ייתן למדינה כזאת, שנמצאת בלב ישראל, להתחמש ללא רסן. מדינה פלסטינית היא אינטרס ישראלי אם ורק אם לא תשתקף סכנה ממנה. דבר שקשה להבטיח עם המציאות הנוכחית במזה"ת וההעדפה המתמשכת של הציבור הפלסטיני במנהיגים טרוריסטיים.

    נראה לי שאתה צריך להבין משהו מאוד בסיסי - לאורך ההיסטוריה החלש הוא זה שהתפשר. ב-47 החלש (ישראל) התפשר למען שני מדינות לאום, והחזק (הפלסטינים ומדינות ערב) לא התפשר. אין שום סיבה שבמקרה הזה החזק יתפשר למען החלש. מה הפלסטינים משיגים בכך שהם דוחים שוב ושוב הצעות "לא הוגנות" של ישראל? בכך שהם לא מסכימים למשא ומתן בכלל? בעמדה שלהם, הם רק מפסידים. הם חייבים ללמוד להתפשר (ולא על שטח שלא שייך להם), ולכן - אין פרטנר גם בצד הפלסטיני.
     
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    מה שמגעיל בביבי זה שהוא יכול להקים קואליציה נפלאה בדקה וחצי אבל כל העסק נופל בגלל האגו המסריח שלו שלא מאפשר לו להכניס את בנט בגלל המשקעים מהעבר.
     
  6. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אני לא בטוח שזה נכון. ביבי ישב עם כל אחד בממשלה כל עוד זה יעזור לו להשאיר את הכסא יציב. הוא ילך ללקק לעבודה, לקדימה ולכל אחד שיוכל לעזור לו לבסס את השילטון. בלי כבוד ובלי נעליים, המטרה מקדשת את האמצעים. גם את בנט הוא מנסה להכניס בנרות, כל הזמן יש נציגי ליכוד אצל נציגי הבית היהודי.

    התקווה כרגע היא שבנט ולפיד באמת דורשים דברים שביבי לא יכול לעשות ותוקעים אותו. גיוס חרדים, השארת ש"ס בחוץ (דרישת לפיד), הרבה רפורמות חברתיות שהחברים העשירים של ביבי מאוד לא יאהבו וכו'. הצמד הזה כנראה באמת חפץ בשינוי ולא מעניין אותם (כרגע) תפקידי השרים שהוא מציע להם.
     
  7. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    לא נשמע לי הגיוני שביבי יקריב את עצמו ואת הכיסא שלו בשביל החרדים. הוא יודע שהפעם אין לו איך לקמבן את כולם ביחד.

    בינתיים באמת כל הכבוד ללפיד ולבנט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/2/13
  8. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וודאי שישראל תאלץ להתפשר על 22% שבהם היא כרגע שולטת. צודקים המתנחלים שיש להם בעלות על חברון ועל גוש עציון, ומצד שני צודקים הפלסטינים שיש להם בעלות גם על צפת ושייח' מוניס, שבהם הם גרו. אתה חוטא כאן במקום בסיסי מאוד שגם הימין וגם השמאל (ובעיקר המרכז) חוטא בו - הסכסוך הזה הוא לא על שטחים, ואין שום דבר מקודש בקווי 67. הבחירה בקוווי 67 נעשתה מטעמי פרקטיקה בלבד - מדובר בשטחים שאותם ישראל כובשת שבהם גרים מיליוני פלסטינים, וניתן פיזית, למרות ההתנחלויות שנמצאות שם ומהוות מכשול עצום לשלום, להחזיר אותם לפלסטינים שיקימו מדינה בשטח הזה. זה סכסכוך על הגדרה עצמית. על חירות ועל צדק. הפלסטינים לא יסתפקו ב"פקס רומנה" לא צודק. הם ירצו לממש את זכותם להגדרה עצמית במדינה ברת קיימא, שאינה מפוזרת, שיש לה קשר עם העולם, שקל לעבור מעיר אחת לעיר אחרת, ושאין התנחלות באמצע שגורמת לך לבקעת הירדן (שלפי ההצעה הישראלית תהיה בכלל בשליטה ישראלית), ולנסוע כמה שעות בדרכים לא דרכים בהרים שם. שלום כזה, שלום כמו שראשי הממשלה שלנו הציעו לפלסטינים, פשוט לא יחזיק מעמד. זה הכי רחוק מ"הוגנות קשוחה" שרק אפשר.

    כרגע המנהיג של הפלסטינים דוחה את הטרור ומתחנן לדבר איתנו. הוא הציע לנו הצעות מרחיקות לכת שבהן 80 אחוז מהמתנחלים נשארים מביתם. הוא מסכים לחלוקת ירושלים לפי שכונות. הוא מסכים שישראל תספח את ההתנחלויות הגדולות ושישראל תדאג למעבר נוח בין הערים הפלסטיניות שההתנחלויות, בכוונה תחילה, חוסמות אותן. הוא מסכים לפתרון בעיית הפליטים בפלסטין. הוא רוצה שמדינתו תספח שטחים פתוחים בישראל בתמורה להתנחלויות כדי שיהיה יחס של 1:1. כל מה שהוא רוצה זה שלום הוגן. אתה באמת מוכן לוותר עליו בגלל אותן התנחלויות מבודדות שלא ייכללו בהסכם? אתה לא רואה את הפשרה העצומה שהפלסטינים מבצעים כדי להגיע לשלום כמה שיותר מהר? ואתה יודע מה, הפשרה הזאת היא אינטרס ישראלי מובהק, כי בסופו של דבר הכיבוש והאפרטהייד בגדה המערבית יגרום לכך שישראל כולה תאבד את המוסריות ואת הלגיטימציה שלה (ואנחנו רואים כבר עכשיו איך שזה קורה). עד מתי נמשיך להיות פראיירים?

    לאלה ששואלים על שרה נתניהו: יש לא מעט עדויות על ההתערבות שלה בעבודתו של בעלה. היא ממנה מינויים פוליטים, קובעת לראש הממשלה עם מי להפגש ועם מי לא ועוד. אני נוטה להאמין שזאת לא אגדה.

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/144/791.html
    http://www.youtube.com/watch?v=sUEOpoEBXyc

    בנוסף לכך, המשפחה הדוכסית עולה לנו מיליונים:
    "צפי התחזוקה במעון הדוכסי לשנת 2012 היה שני מליון ומאתיים אלף שקלים, אך האמיר בפועל לשלושה מליון ושלוש מאות אלף שקל. לאורך השנים (לא כולל 2012 המעטירה), שילמנו על שהות המשפחה במעון הדוכסי כ-190 אלף שקלים בחודש.

    כל זה לא כולל כמובן את שתי הוילות הפרטיות של המשפחה הדוכסית שהגיעו ב-2011 ל-184 אלף שקל הוצ' בקיסריה ולמיליון ומאה אלף שקל הוצ' אבטחה ברחוב עזה. ובלי להכנס לתקציבי הגלידה, האיפור ושאר זוטי הדברים.

    קשה להאשים את אולמרט, ברק או שרון בצניעות יתרה או באורח חיים סגפני, חלילה - אבל אפילו יחסית לראשי הממשלה הנהנתנים הקודמים שהמיטה עלינו המציאות הישראלית - מדובר בעלות התחזוקה היקרה ביותר שיצא לנו לממן אי פעם.

    הזוג הדוכסי טוען בתגובה שמדובר בעלות הנמוכה ביותר לנפש בבית רוה"מ. אתם יודעים מה? השתכנעתי. עם כל ארבעת הפיות הרעבים, שמשוועים לפת לחם חרבה, במשפחה קשת היום הזו - אפשר להבין את כל המליונים ששפכנו שם."
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/2/13
  9. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    הלא זו היא המהותה של השיטה הדמוקרטית הישראלית?

    העם בוחר את נציגיו במפלגות. בכדי שראש הממשלה לא יקדם אדאולוגיה שלא קשורה לציבור הוא מאולץ ליצור קואליציה יציבה=>כלומר אחת שמתבססת על מפלגות גדולות שנבחרו על ידי העם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/2/13