ברצלונה 2017/18:: דאבל ופרידה מאינייסטה; האם גריזמן יצטרף?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Civil, ‏28/7/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Jefecito Member

    הצטרף ב:
    ‏4/6/16
    הודעות:
    2,862
    לייקים שהתקבלו:
    841
    מין:
    זכר
    אין ספק שיש הבדל ענק בהרכב הראשון ולספסל. לואלורדה מגיע עונה שנייה אין ספק על זה בכלל.
     
  2. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    ההדחה מאירופה תלווה אותנו לפחות עד סוף העונה, אבל הערב זה היה חשוב במיוחד לנצח - ובכל מחיר.

    ולנסיה שיחקה טוב מאוד ובעיקר במחצית הראשונה, הגיעה למספר מצבים פעם אחר פעם מהאגף הימני. האמת שאני סקרן מאוד לגביי ההתפתחות של גדש כשחקן, אין ספק שמדובר בסופרסטאר עולה בכדורגל העולמי עם פוטנציאל מפחיד ויהיה מעניין לראות איפה הוא יפתח את העונה הבאה.

    אצלנו אפשר ראוי לשבח את קוטיניו, שני בישולים ואחד גאוני ללואיס סוארס. פיקה ואומטיטי צריכים עוד משחק או שניים להחזיר לעצמם את הביטחון.
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2018/04/18/15240353490029.Xxx

    מה יוהאן קרויף היה אומר על זה. או גוארדיולה. אתמול קרה דבר בברצלונה: לראשונה מזה 16 שנה, הקבוצה שיחקה עם 11 ללא אף אחד שגדל ב-'לה-מאסיה'. הפעם האחרונה שזה קרה - איי-שם באפריל 2002, אז בארסה התארחה בסאן-ממס וניצחה 2:0, וההרכב היה: בונאנו; רייזיכר, כריסטנבאל, אבלרדו, קוקו; קוקו, רושמבאק, לואיס אנריקה; אוברמארס, ריבאלדו וסביולה. ב-25 בנובמבר 2012, עם טיטו וילאנובה ז"ל על הקווים, בארסה רשמה הישג מרגש כשפירקה את לבאנטה 4:0 על טהרת המחצבה! ואלה שמות: ואלדס; מונטויה, פיקה, פויול, ג'ורדי אלבה; צ'אבי, בוסקטס, ססק פברגאס; אינייסטה, פדרו ומסי. מונטויה שיחק באותו ערב בשל פציעה של אלבס בחימום אבל זה נתון מטורף בלי קשר.
    אתמול בארסה שיחקה כאמור ללא אף שחקן מהלה-מאסיה. כמובן שלואלוורדה יש את 'תירוץ' גמר הגביע ולכן שמר את מסי ואינייסטה על הספסל, אבל ברשתות החברתיות האוהדים הביעו זעם וכתבו שהמועדון איבד את הדרך. בשנים האחרונות רק סרג'י רוברטו תפס מקום והשאר היו שחקני רכש.
     
  4. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    למאסיה היה עידן פסיכי שבו הוציאה עילוי היסטורי כל כמה שנים (פויול, צ׳אבי, אינייסטה, מסי, בוסקטס) ויחד איתם גם שחקנים משלימים שמתאימים לכל קבוצה בכירה בעולם (אלבה, פאברגאס, פדרו). אני לא זוכר עוד מקרה בהיסטוריה של מחלקת נוער עם תפוקה כל כך מוצלחת בפרק זמן כל כך קצר, שאיפשר לבסס סגל שלם עליה.

    ועדיין, זו לא יכולה להיות ״הדרך״ של ברצלונה לאורך זמן. עכשיו הגיעה תקופה שהמאסיה מתקשה לייצר שחקנים ברמה הראויה למועדון ששואף להיות הטוב בעולם. מה לעשות שבמצב כזה הדרך היחידה שלא להישאר מאחור היא רכש איכותי. אני מת לדעת לאן ה״אוהדים״ האלו היו הולכים אם בארסה הייתה ממשיכה לבנות על המאסיה ונופלת למקום החמישי בליגה או משהו בסגנון הזה.
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הפוסט שכתבתי בנושא - מהפורום של בארסה:

    אני חושב שיש כאן שילוב של שני דברים - חוסר אמונה בשחקני הבית ומצד שני הם לא מספיק טובים, ותסלחו לי, לא בכל פעם קם דור כמו צ’אבי-אינייסטה-מסי-בוסקטס ואפילו שחקן משלים נפלא כמו פדרו. ריאל מדריד הייתה הראשונה לרכוש גלאקטיקוס עם ריימונד קפה ודי-סטפאנו, נניח, ואח"כ פושקאש, אבל אנשים שוכחים שהקינטה דל-בויטרה הייתה אחת הקבוצות החזקות בהיסטוריה של הליגה - 5 אליפויות ברציפות, והיא הורכבה משחקני בית.
    בשנים האחרונות המצב של ריאל מדהים לדעתי, עם קרבחאל בעיקר, לוקאס ואסקס שחזר באיחור הוא אחלה שחקן משלים, נאצ’ו התפתח הרבה מעבר לציפיות ועוד ועוד.

    יש גם משהו שאקרא לו ‘מעמד הביניים’, שחקנים שבאים בכסף קטן והופכים להצלחה מסחררת. רפאל ואראן לדוגמא, הגיע אחרי עונה אחת בצרפת והוא לדעתי הבלם הטוב בעולם היום; קרבחאל ‘מתמיין’ לקטגוריה של הקאנטרה, אבל מה עם מרקו אסנסיו שעלה גרושים? ריאל מצליחה יחסית להביא שחקנים טובים במעט כסף. את קאסמירו תכניסו לאחת מהקטגוריות שבא לכם. בארסה כבר שכחה מה זה רכש שקט שבא במעט כסף בלי רעש וצלצולים וההצלחה עולה על כל דימיון
     
  6. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,183
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    מדיניות של מועדון ביחס למחלקת נוער לא נמדדת כשיוצאים משם שחקנים היסטוריים כמו צ'אבי ומסי או אינייסטה ופויול.
    השאלה היא האם בשנים האחרונות יצאו משם שחקנים שיכלו לתפוס מקום בספסל של ברצלונה אבל במקום זה ויתרו עליהם וביזבזו כסף וזמן התאקלמות על שחקני רכש נוספים.

    בסך הכל נראה שרוב מי שעוזב עושה את זה אחרי שהוא מקבל צ'אנס אמיתי (מוניר, טייו, דלופאו, ברטרה, רפינייה) ככה שההתנהלות כן מוצלחת גם אם כרגע התפוקה נמוכה.
    הפדיחה העיקרית היתה ההתנהלות בקישור המרכזי -
    הוויתור הראשוני על פברגאס, ההחזרה שלו דווקא כשצ'אבי בשיאו, הוויתור השני עליו דווקא כשצ'אבי מתחיל לדעוך, ובמקביל הוויתור על תיאגו.
    בשנים האחרונות מרכז הכובד בברצלונה עבר מהקישור להתקפה ויכול להיות שאם היו שם את פברגאס או תיאגו המצב היה טוב יותר מאשר עם פאוליניו\רקיטיץ'\גומש.
     
    Gianzola אוהב/ת את זה.
  7. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,847
    לייקים שהתקבלו:
    1,164
    מין:
    זכר
    ב2012 ברסה עלתה עם מול לבאנטה בהרבה כל מחלקת נוער.אז נכון לא כולם היו ברמה של צ׳אבי ואינייסטה ואפילו לא פדרו אבל נתנו הזדמנויות לשחקנים.גם אם יגדל גריזמן חדש במחלקת הנוער עכשיו,ההנהלה תעדיף לקנות אחד מאשר להעלות מהנוער.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא דיברתי על המדיניות של המועדון אלא על שקר כלשהו שרץ בנוגע לתדמית של ברצלונה:
    1. כאילו לאורך כל 120 שנות המועדון יצאו משם כוכבים - התשובה היא לא.
    2. כאילו ברצלונה לא מבזבזת כסף, היא 'הילד הטוב', וריאל מדריד היא 'הילדה הרעה'.

    לא כל שחקן בית חייב להיות כוכב גדול, גם פדרו היה שחקן ספסל חלק מהזמן, אבל פדרו עדיף על כל מיני שחקני רכש לא מוצלחים, אלקסר, סתם לדוגמא. שוב, זה שילוב של שני הדברים: מעט חוסר סבלנות ו'חותכים' מהר מאוד, מייבשים על הספסל או שולחים לקיבינימאט; וגם שנתונים פחות טובים לדעתי.

    ההשפעה של ראקיטיץ' הולך ונחלשת, ומעניין מה יהיה בעתידו כי אינייסטה שחקן שמאוד מעורב במשחק וכל נגיעה שלו זהב. קוטיניו שחקן אדיר אבל לנעליים האלה קשה להיכנס. ססק חשב שייהנה בברצלונה יותר, הוא תופקד לפעמים אפילו בכנף או כ-'9' מזויף.
     
  9. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    תסתכל בעצמך על אותו הרכב מול לבאנטה שראוליטו העלה לכאן ותראה כמה אתה טועה. למעט מונטויה, כל שחקן שם היה בטופ 15 של הכדורגל העולמי בעמדתו באותו פרק זמן (ואם אתה מחריג גם את ואלדז ופדרו אפשר להגיד שכולם היו טופ 5). זה יותר צירוף מקרים נדיר מאשר גישה שונה מהיום.

    עובדתית, בארסה העניקה המון הזדמנויות לבוגרי המאסיה אחרי תור הזהב, אפילו אם לא היו ראויים לה מלכתחילה. שחקנים כמו טייו, ז׳פרן, קוונקה, ראפיניה, סנדרו וגאספר בחיים לא היו נכנסים לרוטציה של קבוצה בכירה כל כך לולא באו ממחלקת הנוער שלה. אבל מה לעשות שגם בספסל צריך שחקנים מספיק טובים שיוכלו לתת גיבוי בעונות של שלוש מסגרות, וכאן אין לבארסה פריבילגיה להסתפק בשחקנים ברמה הזו.

    אמנם גם רוב שחקני הרכש שהגיעו לספסל עד כה לא מספיק טובים, אבל זה כשל אחר שלא קשור למחלקת הנוער. אם כבר, הטענות של אוהדי בארסה צריכות להתמקד באחוזי הפגיעה הנוראיים בשחקני רכש לרוטציה, ולא ב״אובדן הדרך״ או סיסמאות אחרות ריקות מתוכן.
     
    סיונרה, Gianzola ו-אלעד אוהבים את זה.
  10. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    ברצלונה היא כבר לא אותה קבוצה שרוב השחקנים המוזכרים בדיון הגיעו אליה. אפילו מסי שהגיע בתקופה יחסית מוצלחת של ברצלונה, התחרה עם ג'ולי על חולצת ההרכב.
     
  11. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    מסי הגיע מהנוער. לא בתור שחקן רכש. לא הבנתי מה הקשר גולי שהיה במקרה הטוב גרייזמן לעניים? היופ יש שם קוטיניו.

    דור, מכבד אותך והכל אבל אתה כל דיון על בארסה, רק זורק עקיצות ומדבר בגנאי, ואצל ריאל מדריד המצב מדהים, וארן הבלם הטוב בעולם לקבוצה שסופגת שלישיות בבית ואין ספור שערים בליגה- החליף את הכסחן פפה שמפרק שחקנים בטורקיה.

    קארבחל הוא עילוי, כמו קאסמירו. מוראטה, חלוץ בית וחלוץ שנתן מספרים טובים מהספסל נזרק פעמיים בשביל אפס כמו בנזמה שרק אלויהים וזידאן יודעים למה הוא עדין נמצא בקבןצה הזאת.

    בשורה תחתונה, ברצלונה עם ההתנהלות שלה, עם 7 אליפויות בעשור האחרון, לעומת 2 בלבד עלובים של מדריד. בצמפיונס שתיהם עם 3 זכיות. הדרך של בארסה עובדת יותר טוב, ברצלונה גם עם קבוצות כביכול לא הכי מרשימות לוקחת אליפות הכי קלה בהיסטוריה, שריאל לא פקטור אפילו.
     
    oFiRzZz ו-Civil אוהבים את זה.
  12. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הסטנדרטים להיות שחקן הרכב בברצלונה עלו מאוד.
     
    Gianzola אוהב/ת את זה.
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    אין שום קשר לעידן "מיוחד" של יוצאי מחלקת נוער.
    יש הזנחה בוטה של ה"לה מאסיה" ולא מעט שחקנים וממאמנים עוזבים את ברצלונה עבור הצעות ממקומות טובים יותר.
    גם אם היה עידן מיוחד שעבר על בארסה בשנים האחרונות(בוסקטס ופדרו מעולם לא סומנו כפוטנציאלים), זה לא אומר שאי אפשר לייצר עוד שחקנים ברמה גבוהה ממחלקת הנוער.
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני לא מסתיר את זה שאני 'אנטי בארסה', אבל תעברו כאן על הדיון ותראו כמה עדכונים ברוח חיובית כתבתי, שיאים של מסי, ואלוורדה, טר-שטגן ועוד ועוד ועוד.

    מאזן התארים של בארסה מול ריאל מדריד הוא פסיכי ללא ספק אבל כבר כמה שנים שעושים שם את כל הטעויות להוציא קיץ מעולה ב-2014(סוארז, ראקיטיץ'), מביאים כל מיני שחקנים גרועים להגנה ועוד הזיות ונשענים יותר מכל על מסי. לא חושב שבארסה הייתה טובה מריאל בפער כזה גדול כמו שמציג מאזן האליפויות. יש לה את מסי שהוא ערך מוסף ענק ואנחנו לא יודעים לקחת אליפות. בארסה טועה ברכש שוב ושוב ושוב, ועל הקאנטרה המצוינת של ריאל מדריד אף-אחד לא מדבר. העונה הזו של ריאל היא עלבון ואני לא בורח מזה, הקבוצה לא חזרה מהחגיגות באוגוסט, נגדיר זאת כך.

    ואראן לדעתי הבלם הטוב ביותר בעולם, בריאל מדריד תמיד תהיה אנדרלמוסיה בהגנה. כן, ראיתי את האדום שספג פפה, לא משקף את השנים האחרונות שלו ובכלל עונה טובה מאוד בתורכיה שהיו מבסוטים ממנו[התעדכנתי עד לתבוסה נגד באיירן, בערך]. אי-אפשר להשוות בין הקילומטראז' של ואראן לאומטיטי, בכלל לא.
     
  15. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    אתה חייב להיגמל מהרגשי נחיתות שגידלת לעצמך. ברצינות, "ריאל היא הילד הרע" מאיפה אתה מביא את השטויות האלה.

    זה נכון שההנהלה מחורבנת, שום תואר לא ישנה את זה, אבל מתוך שרשרת של החלטות רשלניות בחרת דווקא בפרדו כדוגמא? זה לא שהעדיפו את פאקו על חשבונו - הוא זה שלא הסכים למציאות של שחקן ספסל וביקש לעזוב.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.