ב"ש נוסח קבוע או סרט שונה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י יוגב אסולין, ‏12/2/03.

  1. יוגב אסולין Guest

    זוכרים בשנה שעברה שאשדוד נתנה עונה טובה כמה דיברו על זה שהנה האיחוד תפס והנה יש לעיר הגדולה הזאת נציגה מכובדת שגם מייצרת כוכבים צעירים וגם יש לה קהל ומועדון אוהדים שגדל.. וכולנו חשבנו שהנה נולדת לה קבוצה חדשה לליגה קבוצה למשך הרבה זמן...

    בדיוק אותו דבר היה עם הפועל חיפה.. עונה אחת היא נבנתה עונה אחרי זה הצליחה לממש את הבנייה שלה ולקחת אליפות וכולנו היינו בטוחים שיש לנו קבוצה עם קהל אוהדים גדול.. קבוצה עם הרבה כסף קבוצה שתיהיה עוד אחת בצמרת...

    מה שזהה לשתי הסיפורים האלה ועוד רבים.. מלבד ההתחלה הטובה שלהם... זה שעונה אחרי זה אולי קצת יותר הם התרסקו עם זה הפועל חיפה שירדה ליגה (ולא משנה הסיבות של רובי) ועם זה אשדוד שנמאת בתחתית פשוט אחרי עונה אחת טובה לא מצליחות לתפקד..

    עכשיו.. השנה יש את הפועל ב"ש היא ניראת חזק בתמונת צמרת קיבלה הרבה כסף ממכירת אליניב ברדה וזה לא ניראה משפיע על הקבוצה. שחקן מרכזי של הקבוצה נפצע (אבו לאבן) ועדין זה לא מורגש בקבוצה שאולי לא במקום ראשון ולא שני אבל בהחלט ניראת טוב ונמצאת בחלק הגבוה של הליגה.

    השאלה שלי מה יהיה עם ב"ש האם היא שוב תיהיה כמו הפיזמון הקבוע של הקבוצה התורנית שנאבקת בצמרת באופן חד פעמי ומקרי ועונה אחרי זה חוזרת למרכז טבלה ומטה ובמקומה באה קבוצה אחרת.. או שהבניה של ב"ש מאז שהיא ירדה ליגה של שחקנים צעירים של קהל אוהדים חדש וצעיר וכל הדברים האלה... יוצרים לנו פה קבוצה.. אולי לא לדרג הראשון אבל תחליף של הפועל פ"ת לפחות כזאת שתידע להאבק קבוע בצמרת.. ואולי תתן קצת פילפל בגביע.. או פשוט תעלם
     
  2. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם ב"ש תנוהל בצורה מחושבת וחכמה,לא יקרה מקרי אשדוד והפועל חיפה,למשל קראתי
    שבב"ש רוצים להביא את קוביקה לעונה הבאה,זו כבר טעות,קוביקה כבר לא צעיר,הוא תוקע את ההתקפה ואני יכול להמשיך לפרט עליו..
    ודרך אגב לדעתי ב"ש לא תהיה קבוצת צמרת דומיננטית בעונות הבאות.
     
  3. יוגב אסולין Guest

    תפרט למה ב"ש לא תיהיה קבוצה דומינטית לפי דעתך..


    לפי דעתי לב"ש יש את הכלים להצליח ולהיות חלק מהצמרת כי יש לה נוער טוב יש לה הכנסה לא רעה במשחקי בית מה שנותן תקציב טוב. יש לה הכנסות מבניון מאליניב ברדה. בחירת זרים לא רעה בכלל.. מסורת טובה ומגרש גרוע שיכול לעזור לקבוצה ברגע שהיא מתרגלת ועוד הרבה סיבות שנותנות לה נקודת התחלה טובות מאוד.

    כל הדברים האלה הם נקודות התחלה טובות השאלה איך מנצלים אותם צריך לרענן את הקבוצה. ב"ש היא קבוצה שצריכה להיות קבוצה רצה קבוצה שיש בה הרבה כישורנות בודדים ולא משחק קבוצתי.. הסגנון של שכונה שלא כולל מסירות מתאים לה וגם לתנאי המגרש שלה. הרבה נשמה של שחקני בית הרבה מלחמה יכולים להשאיר את ב"ש בצמרת..

    הבעיה תתחיל אחרי כמה עונות של השקעה שהם ידבקו לצמרת.. ולא יהיה הישגים.. ואז כל עונה רק מגדילה את הגירעון עוד ועוד... אבל זה כבר בעיה אחרת לגמרי
     
  4. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    צריך להסתכל על 2 דברים חשובים:

    * הפועל חיפה לא הייתה קבוצת צמרת רגילה לפני האליפות שלה. לבאר שבע מקום בצמרת זה לא חדש, כמו למשל לאשדוד שלא הייתה רגילה לזה. באר שבע לפני הירידה הייתה חברה קבועה בחבורת הצמרת ואחרי העלייה צריך להסתכל על זה שבאר שבע פשוט חזרה למקומה הטבעי- צמרת הכדורגל הישראלי.

    * אוהדים- לבאר שבע יש את קהל האוהדים מספר 5 בארץ, אחרי מכבי חיפה, התל אביביות ובית"ר. אני אישית אפילו חושב שיש לנו קהל יותר מאשר להפועל ת"א אבל... לא בטוח. ושאתה רואה בעיתון שבאים 6,000 אוהדים למשחק ליגה רגיל נגד בני יהודה וכותבים שזה לא מספיק, זה כביכול מחמאה לבאר שבע מכיוון שקבוצות כמו מכבי פ"ת, ראשון לציון, אשדוד, כפ"ס ובני יהודה לא מביאים לך ביחד כזאת כמות. והשנה עם כל ההצלחות הבאנו לטדי כ- 1,500 צופים ואותה כמות גם לבלומפילד. ואתם צריכים גם להתחשב בעובדה שבאר שבע זה המקום הכי מרוחק בליגה וזה לא קל כל משחק חוץ להביא 1,500.

    אז לסיכום הליגה צריכה קבוצה כמו באר שבע והיא צריכה באר שבע טובה, כי הקבוצה לא מלאת כסף כמו הגדולות. יש פה שילוב של המון שחקני בית, זרים טובים והכי חשוב הרבה מאוד קהל חם ותומך. מקומה של באר שבע הוא למעלה למעלה.
     
  5. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,016
    לייקים שהתקבלו:
    1,945
    ני חושב שהכל תלוי במצב הכלכלי....
    אם לא יעשו משהו בנוגע לשיטור קבוצות ימשיכו להפסיד מיליונים של שקלים בעונה [כן כן מיליונים!!!].
    ככל שקבוצות ימשיכו להיות בידי העירייה ככה הם לא יתקדמו כמעט אלא אם יבוא כל פעם גוף שיזרים להםן כמה מיליונים כפי שקורה באשדוד וכמו שאתם יכולים לראות זה לא כל כך עוזר....
    אם ב"ש תקבל כמה מיליוני דולרים על בניון אז אולי זה יעזור לה אבל בהנחה שקבוצות כמו ראשון/בני יהודה/ב"ש במצבה הכלכלי הקשה לא מרוויחות ורק מפסידות אם זה ממכירת כרטיסים/שיטור/אין מכירות אז איך אתם לא מופתעים שיש לנו ליגה של 2-3 קבוצות בלחץ?

    האם אתם חולמים שיש לנו בכלל דבר כזה שנקרא ליגה? אין פה ליגה! יש את הפועל, מכבי חיפה ומכבי ת"א [וגם זה לא תמיד כמו בעונות האחרונות...עקב כל מיני בעיות שגרמו לכך שזה יהיה מרוץ של שתיים]

    עוד דבר.....האיצטדיונים בארץ איזה מן אוהדים יבואו לאיצטדיון מסריח כמו אשדוד בשביל לראות משחק? תסתכלו על בלומפילד וטדי.....איצטדיונים מטופחים, יש שירותים [חוץ משער 11 חחחחחחח], יש מזנון ראוי לשמו ולא איזה דוכן..........

    האוהדים - איזה מן אנשים ירצו לבוא למגרשי כדורגל לדעתכם כשהם שומעים על כל ההסתה ועל שירי הנאצה? מי ירצה לבוא ולחנך את הבן שלו בשביל דבר כזה תגידו לי?

    ובכן.....אפשר לומר שזה דבר שהוא די רגיל ואתם מה? אפילו אם יפתרו את בעיית השיטור וזה לא יהיה נטל על הקבוצות יותר? אז אולי יהיה פה ליגה טיפה יותר טובה....כי אתם לא יכולים לבוא לומר על ב"ש שהיא אחת מהגדולות כאשר בעצם השנה זו השנה היחידה מאז שהיא עלתה שהיא נותנת עונה טובה.....ובכן כדי לדעת אם אצל ב"ש זה חולף אנחנו נצטרך לעקוב אחריה במשך מספר שנים ולראות האם התקציב גדל? האם יש כשרונות? וכו'.....איפה האיצטדיון בב"ש שהבטיחו? איפה עוד מלא דברים שהבטיחו בכל הנושא של הכדורגל ברחבי הארץ?

    ובכן....דיבורים כמו חול ואין מה לאכול....
    אני חושב שחוץ מהעניין הכלכלי כל התופעה של קבוצה פעם למעלה ופתאום היא למטה בסכנת ירידה בלתי מוסברת הכל מתחיל מדברים שלא קשורים ממש לדבר שנקרא כדורגל......איך אשדוד הידרדרה? איך בית"ר הפכה להיות מקבוצה גדולה לעוד קבוצת אמצע טבלה [לפחות במשך 2-3 שנים הקרובות]? איך התפרקה לה הפועל חיפה [בלי קשר למותו של רובי שפירא ז"ל]? לאן נעלמה מכבי יפו? ובהפועל פ"ת?.....ובכן הרבה מאוד שאלות.....הניהול של הכדורגל בארץ הוא הגורם הבעייתי והוא זה שמשפיע על כל מה שסובב את הקבוצות.....
     
  6. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    באר שבע עלתה רק לפני שנתיים. בעונה הראשונה שלה בליגת העל סיימנו מקום 5, למרות שכולם מצפים מקבוצה שרק עולה ליגה שתיאבק על ההשארות. אנחנו היינו בחצי העליון של הטבלה ועכשיו בעונה השנייה שלנו אנחנו מבססים את עצמו במקום הטבעי שלנו. כי מכול הבחינות ב"ש שייכת יותר לחלק הקבוצות של חיפה והתל אביביות מאשר לקבוצות כמו אשדוד, בני יהודה, מכבי פ"ת, וראשון.

    תשמע לדעתי הסיבה ההכי גדולה שבאר שבע צריחכה להיות בין הגדולות זה האוהדים, כבר אין לי מה להוסיף על האוהדים אמרתי הכל.
     
  7. Ariel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    2,399
    לייקים שהתקבלו:
    91
    איזה מן נושא לדיון זה?
    הפועל ב''ש תמיד הייתה ותמיד תהיה בצמרת הכדורגל הישראלי

    זה בדיוק כמו שתשאל אם מכבי חיפה/מכבי ת''א/הפועל ת''א
    זו תופעה חולפת.

    ואנשים שאומרים שזאתי תופעה חולפת כנראה שכחו
    את הקבוצות שהיו לבאר שבע לפני הירידה
    שקבוצות היו יורקות דם כדי לנצח אותה

    יקח זמן שהקבוצה שהייתה להפועל ב''ש שלפני הירידה(לא עונת הירידה)קבוצה שהייתה מתמודדת שווה בשווה עם מכבי חיפה והתל אביביות תחזור.
    אבל גם זה יקרה(אני מקווה)...
     
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    לדעתי השאלה צריכה להיות:
    האם באר שבע יכולה בשנים הקרובות יכולה לקחת אליפות?
    כי במשך כל השנים הינו בצמרת,שנה שעברה רק שער בדקה ה95 של אשדוד מנע מאיתנו את המקום הרביעי,ולקבוצה שעולה ליגה מקום רביעי בעונת החזרה זה נפלא.
    בסגל שיש לנו כרגע אנחנו יכולים לקחת אליפות תוך 2-3 שנים.
    אלעד בונפלד,עוז יפרח,תומר חליבה,רמי אליהו,ויניב אלול בהחלט שחקנים עם פונטציאל רב ויכולים לתת לבאר שבע את המימד שחסר לה כדי לקחת אליפות.
    תוסיפו לזה את היכולת המצוינת של סגרון ואסי רחמים,את הנסיון של סתיו אלימלך,היכולת של אופיר חיים ורמיק יז'רסקי(ואפילו אפשר להחשיב את אמולה ששיך לנו) והתיחכום והאלגנטיות של קאקו ותקבלו קבוצה מצוינת.
    השנה הזאת עדיין לא גמורה ואפשר לעשות הרבה,אך עם הסגל הקיים בעוד שנתיים שלוש אפשר בהחלט לקחת אליפות.
    יש לנו מגרש ביתי,השינוי בקהל גרם לשינוי מסיבי בתמיכה בקבוצה וקיום מועדון האוהדים הוא גוף חזק שתומך בקבוצה ומעורב בכמעט כל נושא.
    הדבר שיקבע לאן מועדות פנינו זה נושא האיצטדיון והמגרשים בעיר, וכמובן הנושא הכלכלי.
    כרגע בבאר שבע אין מגרשי אימונים ברמה גבוהה דבר שפוגע קשות בקבוצה, בנוסף המצב הכלכלי "לא מזהיר" אך לפי הערכות הכסף ממכרת ברדה וממה שנקבל על בניון יתן איזון כלכלי.
    את באר שבע אתם תמשיכו לראות בצמרת במקומות 1-4 השאלה האם היא תוכל לקחת אליפות?
    זה נע רק בעתיד,הבטחה שלי בירת הנגב תמשיך לחגוג בליגה.............
     
  9. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,016
    לייקים שהתקבלו:
    1,945
    מה אתה מזיין בשכל עאלק אליפות......התקציב של מכבי גדול פי 2 משלכם....
     
  10. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    פי 2... נכון... אבל ראינו שכסף זה לא הכל, מתי שהשפלנו אותכם 3-0 בבלומפילד, אז לפעמים נשמה והקרבה זה יותר חשוב מכסף. (הדבר היחיד שיש למכבי ת"א)
     
  11. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    נשמה והקרבה זה הרבה יותר חשוב מכסף..

    תומר חליבה,סתיו אלימלך,יניב אלול וכל הבאר שבעים יכולים לתת מלחמה אבל מה עוזר להם אם אני מביא לקבוצה שלי סטאר שהם לא יכולים עליו גם אם המלחמה והנשמה שלהם..

    קחו דוגמא משבוע שעבר בליגה הספרדית,המלחמה,הרצון והנשמה של חואקין,דנילסון,קאפי,קאסא וחבריהם לא עזרו מול הכסף הגדול של רונאלדו,זידאן,פיגו ויתר הפאשיסטים.
     
  12. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    וריאל מדריד לא הפסידה השנה לסנטאנדר...?
     
  13. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    קודם כל אל תביאו דוגמא מהליגה הספרדית,הקבוצה שמובילה כרגע סוסיאדד לא מתקרבת לריאל מדריד בתקציב.
    ועוד דוגמא ברצלונה,אחד מהתקציבים הכי גבוהים בליגה והיא בתחתית.
    נשמה,הקרבה,מלחמה,עידוד של הקהל וכדורגל יפה יביאו בהחלט אליפות.
    השנה הבעייה של הפועל באר שבע זה הקטנות,אנחנו בקרב עם הגדולות מובילים את הטבלה,למרות שכל הגדולות גדולות מאיתנו בתקציב.
    ועומר מה אתה תופס ממכבי ת"א?
    סתם קבוצה,ניצחו 4 משחקים מול הקבוצות האחרונות,כולם בקושי ופתאום הם מועמדים לאליפות.
    אתה תראה שהפועל באר שבע תסיים מעל מכבי תל אביב?
    למה אתה שואל?
    בגלל הנשמה.
     
  14. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אפרט למה לדעתי ב"ש לא תהיה קבועה בצמרת:
    קודם כל התקציב שלה קטן,למרות שהוזכרו מקרים שלא תמיד התקציב קובע.
    כבר ציינתי שרוצים את קוביקה לעונה הבאה וזה עוד אחת מהטעויות,להתחזק בזרים בעלי שמות ולא יכולת,השנה ב"ש התחזקה בזרים מצוינים בלי שמות גדולים.
    ושוב,אם ב"ש תתנהל בצורה נכונה ומאוזנת אני בטוח שהיא תהיה חלק מחבורת הצמרת.

    ועוד משהו,ההכנסות ממשחקים הם מאד קטנות,בגלל עלות השיטור,לרוב ההכנסות מהצופים לא גדולות.
     
  15. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,016
    לייקים שהתקבלו:
    1,945
    זה לא הקטע של מי ניצח את מי..

    זה הקטע של כמה זמן תיהו בצמרת אם בכלל...

    יש לב"ש קבוצה מוכשרת והשאלה היא האם הם בכיוון הנכון של ניהול.......

    אליפות? אתם יכולים לחכות בין 5-10 שנים אם תמשיכו להיות ככה בצמרת......