גביע הקונפדרציות - הדיון הרשמי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י AFC, ‏8/6/03.

  1. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בקיץ 2003 יתקיים בצרפת גביע הקונפדרציות של פיפ"א.

    בגביע הקונפדרציות משתתפות שמונה קבוצות : המארחת (צרפת), אלופת העולם (ברזיל), אלופת אירופה (צרפת), אלופת דרום-אמריקה (קולומביה), אלופת אפריקה (קמרון), אלופת אוקיניה (ניו-זילנד), אלופת אסיה (יפן) ואלופת צפון אפריקה (ארה"ב).
    כיוון שצרפת היא מארחת הטורניר וגם אלופת אירופה, הוזמנה טורקיה לטורניר מסיבה כלשהי.

    הבתים :

    בית א' :

    קולומביה
    צרפת
    יפן
    ניו-זילנד

    בית ב' :

    ברזיל
    קמרון
    טורקיה
    ארה"ב

    הראשונה בבית ב' תשחק בחצי הגמר מול השניה בבית א' ולהיפך.

    פירוט על הנבחרות בטורניר :

    בית א' :

    קולומביה - נבחרת יחסית חסרת ניסיון בטורנירים בינלאומיים מחוץ לדרום אמריקה, אבל אחת הפייבוריטיות לזכות בטורניר. קולומביה היתה מקום רביעי בדירוג פיפ"א לפני מונדיאל 2002 בדרום קוריאה ויפן (בשל הזכיה בקופה אמריקה, מה שהביא אותם בעצם לטורניר), אך לא הגיעה לטורניר עצמו ונפלה בדירוג ביותר מ-30 מקומות בשל כך. קולומביה נחשבת לאחת היריבות הקשות והקשוחות ביותר בדרום אמריקה. אך למרות זאת, הרבה אנשים מפקפקים בזכייתה של קולומביה בקופה אמריקה 2001 - אסור לשכוח שזה טורניר שהיא אירחה, ושרוב הנבחרות השתתפו בהרכבים חסרים, בשל החשש מהמצב הבעייתי בקולומביה. אך עדיין, כאמור, היא אחת הפייבוריטיות בטורניר, ובבית הקל יחסית שקיבלה היא אמורה לסיים במקום השני.

    צרפת - בכך שזכתה בגביע הקונפדרציות האחרון, צרפת בעצם השלימה טריפל היסטורי - אליפות עולם, אליפות אירופה וגביע הקונפדרציות. צרפת היתה נבחרת כמעט מושלמת ואחת הפייבוריטיות לזכות במונדיאל 2002 באסיה - אך הודחה ללא קרב של ממש. צרפת יצאה מהמשבר שהרס אותה בגביע העולמי וכעת נחשבת לאחת הנבחרות הטובות בעולם - אם לא הטובה שבהן, לאור היכולת המדכדכת של שאר הנבחרות. צרפת, ביחד עם ברזיל, היא הפייבוריטית הברורה לזכייה בטורניר.

    יפן - אלופת אסיה לאומות ומארחת הגביע העולמי האחרון, בו הודחה ע"י הנבחרת המצוינת של טורקיה. למרות שיפן נחשבת נבחרת מצוינת, היא מעולם לא הצליחה לעשות משהו בטורנירים החשובים מחוץ לאסיה, ולכן למרות היכולת המבריקה שהציגה באליפות אסיה לאומות - היא נחשבת לאנדרדוג. אך עדיין, יפן היא כנראה הנבחרת הטובה באסיה (כן, יותר מדרום קוריאה), ומתאפיינת בנחישות ומשמעת מדהימים. ביכולת הם פחות טובים מצרפת וקולומביה, אך הם עדיין מסוגלים לתת פייט על המקום השני.

    ניו-זילנד : הגענו לנבחרת החלשה ביותר לטורניר - שמופיעה פעם שניה בגביע הקופדרציות סה"כ. בטורניר הקודם, 1999 מקסיקו, ניו-זילנד הפסידה בכל משחקיה בשלב הבתים. לא ברור כיצד הצליחה ניו-זילנד להדיח את אוסטרליה בגמר גביע אוקיניה, שנחשבת לנבחרת יותר טובה - אבל סה"כ ניו-זילנד הבקיע 19 שערים בגביע וספגה רק 2. וכל זה ב-6 משחקים. כנראה שבכל זאת היא אולי הנבחרת הטובה באוקיניה. ניו-זילנד מדורגת במקום ה-50 בדירוג פיפ"א, הדירוג הטוב של הנבחרת מעולם - בטורניר הזה, לפחות, שמור להם המקום האחרון, אלא אם כן אחת הנבחרות בבית הזה תתפוס יום רע.

    תחזית לבית הזה : צרפת מקום ראשון, קולומביה שני.

    בית ב' :

    ברזיל : אלופת העולם בגביע העולמי לשנת 2002 באה כפייבוריטית ברורה לנצח ולקחת את התואר, שלמרבה ההפתעה נחשב מאד יוקרתי אצל הברזילאים. כזכור, במונדיאל ברזיל הציגה יכולת פנטסטית וסיימה עם מאזן מושלם, תוך כדי שהיא מנצחת בקלות נבחרות כגון טורקיה ואנגליה. את המכה הנחית המאמן פריירה - רונאלדו, ריבאלדו ורוברטו קרלוס לא יבואו עם הנבחרת לגביע. אצל ריבאלדו הסיבה מובנת, בגלל דקות המשחק המעטות שמקבל אצל מילאן, גם רוברטו קרלוס בכושר פושר - והשאלה היא מדוע רונאלדו, האיש של ברזיל בטורנירים כאלה, לא מזומן. כנראה פריירה מרגיש שיש לו חלוצים יותר טובים ממנו, בליגה או באירופה. ברזיל כרגע נמצאת במקום הראשון בדירוג פיפ"א.

    קמרון : אלופת אפריקה, שסיימה את אליפות אפריקה במאזן מושלם ללא ספיגת שער, ושנכשלה בגביע העולם בגלל שאננות, נקלעה לבית קשה מאד מבחינתה ותיאלץ להילחם יחד עם טורקיה על המקום השני. קמרון נחתה על הקרקע מאז המונדיאל ועדיין מעמידה נבחרת מצוינת, שמסוגלת ביום נתון לנצח כל קבוצה. קמרון היא נבחרת צעירה מאד ומלאת התלהבות, אם תהיה בכושר שיא היא עשויה אפילו להגיע לגמר ואולי לזכות בטורניר, בהנחה שצרפת וברזיל יקבלו פיק ברכיים.

    טורקיה : הקבוצה שסיימה במקום השלישי במונדיאל 2002, ונחשבת לאחת הנבחרות הטובות בעולם, זומנה למעשה ללא סיבה לטורניר. טורקיה היא נבחרת מצוינת, עם שחקנים מוכשרים והתקפה קטלנית, שנחשבת ע"י לא מעט אנשים לדי פייבוריטית לזכות בטורניר, לאור הכושר הגרוע של ברזיל וההתעניינות הנמוכה מצד הצרפתים.

    ארה"ב : האנדרדוג בבית ב'. ארה"ב היא אלופת קונקקף (צפון ומרכז אמריקה), ונחשבת לקבוצה הטובה באיזור זה, קצת מעל מקסיקו. ארה"ב במונדיאל 2002 באסיה הגיעה לרבע הגמר והודחה ע"י נבחרת גרמניה בגלל טעויות שיפוט מזעזעות. ארה"ב קבוצה טובה מאד במומנטום מצוין, עם שחקנים מוכשרים שנמצאים באירופה (מישהו אמר ברד פרידל?). אם היתה מוגרלת לבית א' אולי היה לה סיכוי, אבל אני צופה מפלה בטורניר הזה.

    תחזית : ברזיל מקום ראשון, קמרון וטורקיה ייאבקו על המקום השני.

    התחזית שלי לכל הטורניר : ברזיל תיפגש עם קולומביה למפגש דרום-אמריקאי ותפסיד, בעוד צרפת תנצח את טורקיהקמרון. בגמר ידה של צרפת תהיה על העליונה.

    תגובות, תחזיות וניתוחים יתקבלו בברכה.
     
  2. שגיא Guest

    סחטיין על ההשקעה. כל הכבוד!

    לא יודע עד כמה הגביע הזה מועיל אחרי עונה מפרחת, אבל לפיפא מזמן נגמרו הרעוינות המקוריים.
    בכל אופן, קצת כדורגל, מי אנחנו שנתלונן?

    גם אני כמובן מאמין שצרפת תזכה, מה גם שהביתיות לבטח תעזור לה. גביע די צפוי, מן הסתם האירופאים והדרום אמריקאים יהיו תמיד ביתרון מסויים, שם הכדורגל פשוט טוב יותר. אבל בטח גם הנבחרות מוותרות על הסגל המלא שלהן ובוחנות שחקנים חדשים, צעירים, לקראת השנים הבאות.

    הגביע הזה משודר איפשהו?
     
  3. Feyenoord Member

    הצטרף ב:
    ‏10/5/03
    הודעות:
    111
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ההימור שלי שברזיל תזכה, כמה שזה נראה מוזר...
    ויש לך טעות קטנה כמובן, רשמת שארה"ב אלופת צפון אפריקה, תתקן... אמריקה...
     
  4. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני גביע הקונפדרציות!!!!! אני עצום!!! פעם שעברה זה היה ביפן לא?

    בכל מקרה זה גביע דיי נחמד שאני תמיד אוהב לראות... למרות שיחסי הכוחות דיי ברורים. מבית א יעלו צרפת וקולמביה, ומבית ב יעלו ברזיל וטורקיה (קמרון היא בדיחה... היא כבר לא נבחרת טובה כמו שהיא הייתה). לפחות נתנחם בזה שנראה צרפת-ברזיל שוב, משחק שתמיד כיף לראות, למרות שאני בספק גדול אם השחקנים ישקיעו הרבה מאמץ בטורניר...
     
  5. Feyenoord Member

    הצטרף ב:
    ‏10/5/03
    הודעות:
    111
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חבל שאתה פוסל את ארה"ב, יש להם נבחרת חזקה בזמן האחרון...
     
  6. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המונדיאל היה מעוות מאוד... קשה לי לראות את ארה"ב מוציאה יותר מנקודה מול ברזיל, קמרון וטורקיה...
     
  7. ofer16 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/11/02
    הודעות:
    2,339
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גביע מיותר, אבל יכול להעסיק אותנו קצת במהלך חודשי הקיץ המשעממים (בהנחה שהמשחקים ישודרו).
    השיטה דפוקה, מכיוון שאלופת כל יבשת משתתפת אוטומטית בטורניר 3 או 4 פעמים, וכך אנו רואים את אותן נבחרות (בשינויים קלים) כל שנה.
    קשה לי להעריך מי תיקח, אני אהמר אחרי המחזור הראשון של שלב הבתים.
     
  8. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא הייתי פוסל את יפן, שהציגה כדורגל מעניין במונדיאל (אגב מי המאמן של הנבחרת היום, מישהו יודע?). קולומביה זה לא זה כבר. מהנבחרת השלישית בדרום אמריקה היא הפכה למשהו לא ברור בעקבות הכשלון במוקדמות המונדיאל (אקוודור פשוט טובה יותר!), ולדעתי היפנים דווקא יעקפו אותם.
    בבית ב' טורקיה היא הסימן שאלה - מבחינתי נבחרת שיכולה גם לקחת את הגביע בכושר השיא שלה (אני חושב שלברזיל זה לא מזיז בכלל). ארה"ב השיגה הישג מדהים במונדיאל אבל מכאן ועד להגיד שזו נבחרת כדורגל טובה יש מרחק גדול. קמרון כמו שכבר אמרו היא מזמן לא מעצמה (ס-נ-ג-ל).
    לדעתי צרפת-ברזיל וטורקיה-יפן בחצי, צרפת-טורקיה בגמר שבו יפתיעו הטורקים (דאלה הימורים פרועים).
     
  9. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא ולא.
    ארה"ב מחוץ למירוץ מבחינתי, לא כשלצרפת יש את הביתיות שזה,כמו שהוזכר פה,יתרון עצום
    ולא כשנבחרת ברזיל נמצאת בתמונה.
    הימור שלי- צרפת.
     
  10. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שידורים ישירים של כל המשחקים ביורוספורט... מיום רביעי הקרוב :)
     
  11. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צרפת ניצחה בקושי רב 0-1 את קולומביה מפנדל של הנרי, הדרום-אמריקאים היו ראויים לפחות לנקודה.
    יפן נתנה שלוש בראש של ניו זילנד כאשר נקמורה מפרוג'ייה כובש צמד ונקאטה מוסיף ת'שלישי.
    הערב טורקיה מול ארה"ב ב-20:00 וברזיל מול קמרון ב-22:00 במשחק המרכזי (יורוספורט אנשים).
     
  12. שגיא Guest

    אתמול חזרתי בסביבות 11 וחצי הבייתה וראיתי את הסוף של המשחק ששל צפרת מול קולומביה.
    הקולומביינים היו מאוד מאוד קרובים לשיוויון, וכפי שגבי אמר - הגיע להם השיוויון, אילולא החצמות עלובות בסיום הם גם היו מוציאים נקודה.

    לגבי ניו זילנד, היה ברור שהם יבואו ויהיו בשר התותחים, הנבחרת שלהם די עלובה, ולא תהווה יריב לאף נבחרת. יפן הייתה הראשונה לנצל את זה ונתנה לה 3, נראה מה צרפת מכינה לה.
     
  13. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שער ענק של אטו מ25 מטר נותן לקמרון 3 נקודות וניצחון יוקרתי על אלופת העולם ברזיל... איזה שער ענק... כדור שוער לא טוב מגיע עד החצי בערך, מישהו שולח אותו קדימה לעבר אטו שרץ עם שני בלמים לעבר הכדור, טיפה עוקף אותם ומ25 מטר שולח טיל אדיר לרשת...

    חוץ מזה טורקיה ניצחה את ארה"ב 2-1. ארה"ב הובילה 1-0 משער של ביסלי או איך שלא קוראים לו, שהכניס את ההרמה של דונובאן... השוויון של אוקאן היה מפנדל שלפניו נגע החלוץ הטורקי ביד. את שער הניצחון אני לא זוכר מי כבש...
     
  14. שגיא Guest

    בהחלט שער פנטסטי של סמואל אטו, פשוט ענק.
    ופתאום ברזיל נראית לא מאיימת, נכון שהסגל שלה לא מלא בכלל, אבל מינימום מצפים מהם, וגם את זה הם לא השיגו. צרפת הצליחה לשחק לא הכי טוב ולנצח, וברזיל? נאדה, הפסד לקמרון, נבחרת נחותה ממנה בהרבה.

    היום יערך המחזור השני בבית הראשון:
    קולומביה תשחק מול ניו זילנד שרק רוצה לצאת בכבוד אחרי השלישיה מיפן.
    וצרפת מול יפן.
     
  15. שגיא Guest

    כמעט סנצסיה הייתה אתמול.
    אחרי הניצחון המפתיע של קמרון, כמעט וקיבלנו הפתעה נוספת.

    ניו זילנד עלתה ליתרון 1-0 מול קולומביה. ואף הצליחה לשמור עליו דקות רבות
    הקולוביאנים לא ויתרו וחזרו למשחק בצורה נהדרת לקראת סיומו - 3 שערים וניצחון 3-1.
    השער השני אם אני לא טועה היה שעם מדהים בבעיטת חצי מספרת בערך מעט בתוך הרחבה. כאשר ג'פס (Yepes) מקבל את הכדור, מקפיץ ויורה כדור גדול לשער.
    למזלי ראיתי את הסוף במשחק הזה.


    במשחק השני שנערך בערב, אותו כבר לא הספקתי לראות, ניצחה מחזיקת הגביע והמארחת, צרפת, יפן, בתוצאה 2-1. בעקבות התוצאה צרפת הבטיחה את עליה (הצפויה יש לומר), לחצי הגמר.