דיון הליגות הנמוכות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏21/10/14.

  1. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,222
    לייקים שהתקבלו:
    937
    הליגה הלאומית עוד רחוקה, לדעתי גם כרגע נורדיה יהיה לה טוב להיות בליגה א' כמה שנים ולהתפתח, ליגה ב' היא נמוכה מדי בשביל קבוצה חשובה שכזו שזוכה לתחרות קשה מאוד מצד בית"ר ירושלים ושתי האדומות.

    Sent from my m3 note using Tapatalk
     
  2. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    א' @Don Joan Roman מגזים שנורדיה נראיתה רע כל העונה. היה משחקים שהיינו צריכים לחצוב עד שגול מקרי הביא את הניצחון, היו מקרים שהורדנו את הרגל מהגז מוקדם מדי, והיו משחקים לא טובים - אבל סך הכל יש לנו את ההתקפה וההגנה הכי טוב בליגה בצוותא עם קרית מלאכי, ותצוגות לא טובות מול עירוני נתיבות, עירוני מודיעין ומכבי ב"ש בחוץ, וקרית מלאכי בבית בחודשיי האחרונים, שגם בהן השגנו 7 נקודות, זה לא עילה לפיטורים.

    וב' כי למרות זאת הוא הביא תוצאות טובות, יהיה זה גם עם הרבה מזל, הוא הוביל את הקבוצה לפוזיציה טובה שהיא עדיין תלויה בעצמה בשביל לעלות למקום הראשון, ובעיקר הראה שהוא יודע לתקן טעויות ולעשות התאמות כשמשהו לא דופק.
    חוץ מזה חילוף המאמנים הזה משדר פאניקה, יוצר זעזוע, מכניס את המערכת לסחרור מיותר (הברון משלם, אבל זה לא בריא בעליל), והכסאות המוזיקליים עכשיו כשברבש חזר עם סגל שהוא לא יכול לשנות (ואולי בשביל מאמן שהביא את חן מנצורי, ו-5 שחקנים שהם בנים של קולגות שלו מהעירייה - זה דווקא עדיף. את המערכת הוא מכיר, והוא איד עבודה רציני), כשאין לו זמן באמת להנחיל שיטה חדשה ולתקן כבר לקראת רהט את בעיית הנעת הכדור שלנו כשאנחנו מגיעים ל-16, ורהט* דווקא אמור להתפתח למשחק קל עם כל העוזבים (עאטף), הפצועים, המורחקים ובכלל ויתור על העלייה.
    יש בזה הרבה תחושת כסת"ח על אנשים אחרים שיכלו להוציא מהתקציב העצום שלנו יותר, ושל שליפה מהמותן.

    * אגב רהט, כשחקן ואולי כאוהד זכורות לך משם חוויות בזמנים של התחממות במגזר הבדואי? כי לפני שבועיים בהפסד למכבי ב"ש בדקה ה-90 הם זרקו על הקוון כמה אבנים (לדיין שנתן להם רק 1000 שקל קנס שלום..), ובמשחק הגביע מולם אני זוכר בעיקר ילדים בני 14-15 שיש מבוגר אחראי שמשליט בהם סדר שלא יתקרבו בכלל לאוהדי היריבה (שבמקרה של מכבי ב"ש לא היו), ובסוף הם גם הזמינו אותנו לעשן נרגילות איתם.


    דווקא ב' דרום א' יחסית חזקה העונה עם עמישב, ושמשון תל אביב והפועל חולון הזכורות לטובה ופחות לטובה בהתאמה, ולא סתם כבר 4 שנים אף קבוצה מב' דרום ב' לא ניצחה בגמר המחוז, אולי הפלייאוף הקשה יותר משאיר את הקבוצה בלי אוויר? כל זה כמובן לא סותר את זה שאנחנו מכוונים לעלייה גם מהפלייאוף, וגם מהמקום הראשון שעדיין בהישג ידינו כשאנחנו תלויים בעצמנו (בזכות ריבאונד מהדיפה של פנדל של אביתר... אחחח רק לדמיין את התסריט).

    למה קבוצות אוהדים הן חסרות סבלנות? דווקא בתור בעלים באחת כזו אתה אמור קצת להבין, שכמה שאנחנו משוגעים ו-180 מעלות מאוהדי השוקולד של טרנר, סמי עופר ועד לפני שנה בלומפילד - לשלם 1000 שקל בשנה על קבוצה בליגה ב' זה לא תענוג גדול, וזה שוחק. אני בטח לא אזלזל בהישגים של קביליו יפו, אבל לא סתם במועדון שלכם שקבוצת הבוגרים שלו תקעה יתד בליגה א', יש רק 130 חברי עמותה, שרובם כבר בעשור החמישי לחייהם. אתה ראית דבר או 2 בכדורגל והתרגשת מספיק, ועכשיו את יכול לשבת לך בנחת (מטאפורית כמובן) בליגה א' דרום ולגדל מחלקת נוער בהשקעה קבועה שנתית, לנו יש את אחד המועדונים הגדולים בארץ להציל, קבוצה בליגת העל עם אלפי אוהדים (עדיין) ועם כמה מעמודי התווך של המועדון, ועוד עשרות אלפי אוהדים בבית שלא מתקרבים לטדי, וליגה ב' זה לא מה שיוציא אותם משם.

    מסכים לגבי החשיבה לגבי הליגה הבאה (וזה משהו שממש הקרבנו העונה), אבל אני בטוח שאתה מכיר את מצוקת המגרשים ואת הבעיות הגיאוגרפיות, והדמוגרפיות והפוליטיות של ירושלים שבגללן הרבה יותר קשה להקים מחלקת נוער פוריה מאשר ביפו. לקטמון לקח 10 שנים ואינספור פרויקטים קהילתיים בכל נישה אפשרית כדי ששחקן מהנוער יעלה לבוגרים, ואין לנו 10 שנים לחכות, צריכים, בדיוק כמו קטמון, להתבסס על מחלקת הנוער הסבירה שנבנתה בעיר לפני 10-15 שנה.

    לא חושב שגירעון זה כזה דבר נורא וקבוצה עם מחזור שנתי של מיליון שקל לא יכולה להתמודד עם הלוואה ופריסת חובות ותשלומים של כמה עשורת אלפי שקלים ואפילו מאות, כמו בערך כל קבוצת כדורגל בישראל שזכתה במשהו, כמו כל בית בישראל. הפועל רובי שפירא סוחבת כבר שנתיים גירעון ומתקשה גם השנה אבל שועטת בצמרת ליגה א' אחרי שנתיים וחצי. לפעמים אופק וחזון לעתיד הם יותר חשובים מלהימנע מכל סיכון כלכלי מבוקר, אם רוצים לקבל תשואה ולמנוע שחיקה ומרמור.
    בועד הנוכחי של נורדיה פחות מסכימים איתי על זה ולהיפך מקפידים שלא יהיה חצי עיכוב, שום חוב ושום אשראי במסגרת, וזה למרות חילוף מאמנים ו-3 שחקני ליגה א' מובילים מחוץ לירושלים (אצלנו זה אישיו). רוב הנטל הכספי בנורדיה נופל (או נלקח) על ידי אוהד אחד. לא על 185 חברי עמותה שקונים מניות ב-780 שקל.
    גם על זה כאמור אני לא משתגע.
     
  3. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,222
    לייקים שהתקבלו:
    937
    1. אמרתי ואני עומד מאחורי המילים שלי שברוב המשחקים הקשים נורדיה לא הייתה טובה, משחקים מול בית שמש וכדו' אני לא מחשיב כי עם סגל שכזה, האובייסט זה לנצח אותן, לא ראיתי את היכולות של סלמי לא בגביע ברהט, לא נגד אשדוד, לא נגד קריית מלאכי, לא נגד מודיעין ולא נגד גבעת זאב, זה שגירדו ניצחונות באשדוד וגבעת זאב ותיקו מול מודיעין לא אומר ששיחקו טוב.

    ב. תוצאות זה חשוב אבל בתור אוהד בית"ר אתה אמור לזכור שזה לא הדבר הכי חשוב, אם כבר הוד והדר אז עד הסוף.

    נ. ב הטעות הגדולה ביותר הייתה שלא השאירו את ברבש כמאמן, עם כל הכבוד לסלמי ולקריית מלאכי לדעתי עם ברבש נורדיה הייתה כרגע ראשונה ובפער.

    נ. ב 2 ברבש אולי הביא מקורבים (זו דעתך האישית) אבל אני חושב שכל השחקנים שהביא היו טובים וגם בזכותו שי ניסים וציון זקן ורן דדיה הצטרפו לנורדיה, שלושה שחקנים שהיו מרכזיים מאוד בעלייה ובכללי לדעתי, הוא מאמן יותר טוב ממשה סלמי.


    Sent from my m3 note using Tapatalk
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  4. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    אייס קרים, אני רק הזכרתי שלא פעם התלוננת פה על המאמן
    יכול להיות שזו טעות ויכול להיות שלא, אבל זה לא הגיע משום מקום וזה לא בגלל שאתם "רק" במקום השני.
    אם אפילו לך, שנגד הפיטורין, יש לא מעט תלונות על המאמן, אז כנראה שגם אם לא מסכימים אפשר לראות את ההגיון.
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  5. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    ההיגיון הזה הוביל אותנו מהמקום השני למקום החמישי עם תבוסות מחפירות בדרך לפני 16 שנה. אפשר להפריד את אי שביעות הרצון הזו מהאינטרס המשותף של שני הצדדים לעלות ליגה

    @Don Joan Roman
    רצו להמשיך עם ברבש, אבל הוא דרש סכומים שלא יכולנו לשלם. מאז התקציב גדל מחד כשהבינו מה צריך בשביל העלייה, ומאידך ברבש התפשר וכבר נשארו רק 3 חודשים לשלם משכורת - אז זה הסתדר עכשיו הרבה יותר בקלות.

    אם המטרה היא לעלות ליגה, ועשינו העונה הכל בשביל המטרה הזו - הזעזוע הזה כשהתוצאות טובות ואנחנו תלויים בעצמנו, מיותר.
    ברבש הביא שחקנים טובים, אבל גם את חן מנצורי ואביעד שטרית ועוד שחקנים צעירים למל"מים שהוא נתן להם קרדיט מראש לא כי הוא הכיר את היכולת שלהם. אצל משה סלמי, כל שחקן שהוא הביא לקבוצה - בצבע. על אף אחד אי אפשר לומר שהוא נכשל או לא מספק את הסחורה עד עכשיו (גם כאלה שיש להם נפילות או שהם לא יציבים). זה אחד ההבדלים.
     
  6. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    עכשיו הולכים יותר מעשור וחצי אחורה למצוא הקבלות...
    בקיצור, כל שבוע שני תספר לנו כמה לדעתך המאמן רע ופוגע בקבוצה,
    אח"כ תקנח בלמה חובה להמשיך עם המאמן הרע שפוגע בקבוצה לטענתך.

    שיהיה ברור, אין לי דעה לגבי עזיבתו של סלמי, אבל ממעקב אחרי התגובות שלך לאורך העונה אני לא מצליח להבין את העמדה שלך.
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  7. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    @Ice Cream רק עכשיו ראיתי ששאלת אותי לגבי האווירה ברהט.
    לי באופן אישי מעולם לא היו בעיות ברהט, אפילו להפך, היה מאוד נחמד וידידותי.
    אבל הפעם האחרונה שלי במגרש ברהט הייתה לפני יותר מעשור ולא חסר סיפורים על בעיות.

    אני לא מאמין שלאירועי אום אל חיראן תהייה השפעה, אבל אני לא מקומי שחי את האווירה ויודע.
     
  8. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,222
    לייקים שהתקבלו:
    937
    מנצורי (שאני לא מת עליו) בא לתת גיבוי בלי יותר מדי תקציב, האמן לי שאם לברבש הייתה אופציה להביא את דניאל דרעי, איציק אפריים ומיקי רנדי אשתקד הוא היה מביא אותם (וכל מאמן באזור חיוג 02).

    מה הכוונה תלויים בעצמנו? השאלה הנשאלת היא לא באיזה מצב אנחנו עכשיו אלא האם אתה מאמין שסלמי, כמאמן, יכול להביא את נורדיה לניצחונות במשחקים הבאים כולל קריית מלאכי בחוץ וברבש לא מסוגל?


    נ. ב להביא צעירים, גם אם הם למל"מים שיעבו את הסגל בכלום כסף זה לא כזה גרוע כן? אל תשכח שהיית בליגה ג' שכוח המשיכה שם נמוך יותר מבליגה ב'.

    נ. ב 2 גם אני לא הייתי בעד פיטורים של סלמי השנה אבל אני גם לא נגד כי באמת שהקבוצה ממש לא מרשימה, לדעתי נורדיה שנייה יותר בגלל שהסגל הוא מצוין (למרות שבגלל סלמי הוא קצר מאוד) ופחות בגלל סלמי.

    לגבי תקופת גוטמן, אני חושב שמנדלוביץ' ענה לך על זה באחד המקומות תשובה יפה מאוד ויודע מה? אני עד עכשיו גאה במה שקרה עם גוטמן, מי שדורך על כבוד המועדון, חותר תחת אלי אוחנה (מאמן חלש או לא מאמן חלש, הוא אלי אוחנה ובשביל אוהדי בית"ר, בטח לפני 16 שנה, זה דבר שלא עושים), הסיט שחקנים אחד נגד השני וכן גם הכדורגל היה מביך לא ראוי להמשיך ואם יצא לך לדבר עם גוטמן פעם אחת בארבע עיניים ותשאל אותו על תקופתו בבית"ר (ולצערי לי יצא) הוא יגיד לך שהיא לימדה אותו המון וגרמה לו להבין שכדי להצליח במועדון צריך גם ללמוד את המנטליות שלו. עד כאן נושא גוטמן, עושה לי כאב בטן לדבר על הבן אדם.

    Sent from my m3 note using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/1/17
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  9. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    הקבוצה לא משחקת מספיק טוב, אבל התוצאות טובות, וחילופי מאמנים יגרמו לזעזוע וידרשו מהמאמן החדש לעשות התאמות שיפגעו בקבוצה.

    @Don Joan Roman
    הבעיה עם ברבש והשחקנים שהוא הביא זה שאלה חברים ובנים של חברים וקולגות שלו, שהובאו על חשבון שחקנים שרצו עם הקבוצה מהעונה הראשונה. מנצורי שהובא בתקציב די גבוה זו הדוגמה הבולטת ביותר. ברבש עצמו לא האמין בו.
    העדיפות שלו לעומת סלמי זה שהוא באמת ידע לנהל רוטציה של השחקנים, עכשיו כשיש לנו סגל כמעט מושלם.
     
  10. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,222
    לייקים שהתקבלו:
    937
    יש גם מנהל מקצועי (בן אדם מאוד ישר דרך אגב) בשם משה בן ארוש, לא מאמין שהוא ייתן יד לשחיתויות בתוך קבוצת הכדורגל שהוא מנהל (ואם אתה אומר שברבש לא הביא שחקנים מבחינה מקצועית אלא רק כי הם חברים של.., זו שחיתות).
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  11. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    @Ice Cream סיבה לגיטימית החלק הראשון, את השני לא הבנתי אבל בקרוב מאוד נראה את ההשפעות אם בכלל.
     
  12. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    קרית מלאכי מנצחת 2-0 מ-2 שערים בתוספת הזמן ברייסר, אנחנו סופגים את ה1-1 בביצות של רהט, ואנחנו כבר לא תלויים בעצמנו בקרב על המקום הראשון.
    אולי אם סלמי היה נשאר ויחד עם בן ארוש הם היו עושים את מקצי השיפורים שצריך במקום להביא מאמן חדש שיצטרך להתרגל, היינו גומרים גם את המשחק הזה עם ניצחון...
     
  13. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,222
    לייקים שהתקבלו:
    937
    ואולי (על סמך 2 המשחקים האחרים מול רהט) נורדיה הייתה מפסידה? ועזוב שהמגרש שם זה בושה.

    נ.ב גם קודם נורדיה לא הייתה תלויה בעצמה ב100 אחוז כי אני די בטוח שלא היינו מנצחים במלאכי עם סלמי על סמך הכדורגל שהוצג.

    Sent from my m3 note using Tapatalk
     
  14. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    אייס קרים, אתה מתהפך כמו חביתה :)
     
  15. סגול בדם Member

    הצטרף ב:
    ‏23/1/13
    הודעות:
    1,576
    לייקים שהתקבלו:
    359
    בהכח , המצב כרגיל . הקבוצה נראית אחלה מבחינה התקפית , החלק ההגנתי שלנו בעיקר מרכז ההגנה , פשוט מזעזע . נגד כפר שלם התקפה וחצי שלהם הספיקה לשני שערים , ונגד מרמורק ? הם עשו שתי התקפות בחצי הראשון - הגול מחצי התקפה שהתפחתה לקרן והפנדל .
    האשמה כולה על סירוטקין בקטע הזה שהתעקש לא להביא בלם נוסף.
    ליגה לא נרד { אני מקווה} אבל זה מאוד מרגיז , מקבלים גולים משום מקום וצריכים לרדוף כל המשחק .