דיון המוזיקה הרשמי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י AFC, ‏7/2/04.

  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    א. אני לא לוקח משלום חנוך את העובדה שיש לו מניות בצמיחתו של הרוק הישראלי, בעיקר בעבודה עם אריק איינשטיין. עם זאת, מעצבן אותי שמתייחסים כמו לאלוהים לאמן עייף ושבע שאיבד את זה לפני למעלה מ-30 שנה, בזמן שיש אמנים מהדור שלו או קצת יותר צעירים, כמו פורטיס וסחרוף, שעדיין רעבים וממציאים את עצמם כל הזמן מחדש.
    ב. האלבום של תמוז רחוק מלהיות אלבום מופת, והכתרים שקושרים ללהקה הזאת סביב האיחוד המתקרב מופרזים. ושני השירים המוצלחים ביותר בו, לדעתי, הם השירים של זילבר.
    ג. חתונה לבנה-בסדר, אלבום נחמד. אבל מחכים למשיח? זה שיר נוראי ואלבום נוראי, מראה בדיוק איך מוזיקה לא אמורה להישמע-טקסט עאלק נוקב שהוא למעשה אוסף של קלישאות נבובות שלא אומרות שום דבר, ומוזיקה אנמית. שיר מחאה לא יכול להיות כל כך ישיר ופשטני. זה שלפני כמה שנים "7 לילות" בחרו בו לשיר הישראלי הכי טוב של כל הזמנים זה מחדל תרבותי.
    ד. נראה לי שדי ברור שלא קוראים לי מיכאל...
     
    Bon אוהב/ת את זה.
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,207
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    תהיה בטוח שאני לא מאלה שחושבים שחנוך הוא כמו אלוהים, להיפך כתבתי והדגשתי שאני לא ממעריציו, פורטיס וסחרוך הם באמת יותר הכיוון שלי(וגם זילבר אגב). מצד שני אני כן רואה בחנוך אמן,בטח כזה שעשה הרבה יותר מגפן. לגבי "מחכים למשיח" כשכתבתי שהוא "טוב פלוס מינוס" התכוונתי שיש שם שירים שאני יותר מתחבר אליהם, ויש שם שירים שפחות. אני מסכים שהאלבום הזה,ובעיקר שיר הנושא שלו,הם אוברייטד אבל זה לא הדיון(ואגב הטקסט של השיר הוא הרבה פחות פשטני ממה שזה נשמע בהאזנה הראשונה)
    ורבאק אתה בחור אינטיליגנט,למה אתה שם זין על מצעדים ועוד של 7 לילות?
     
  3. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    לא אתה אמרת ששלום חנוך הוא אלוהים. הוא מקבל יחס כזה, של "מלך הרוק הישראלי", האיש שכולם רוצים להיות כמותו, בזמן שהקריירה שלו כבר שלושה עשורים היא בדיחה עצובה.
    מצעדים הם כמובן לא מחייבים אבל הם כן מייצגים רוח מסוימת בציבור, במיוחד מצעד כמו ההוא ב-7 לילות כי שם לא הקהל בחר אלא מבקרים ואנשי מקצוע. הם התכנסו, חשבו, והחליטו ש"משיח" זה השיר הישראלי הגדול ביותר. לדעתי זה מאכזב שאנשים שאמורה להיות להם ראייה רחבה של הדברים עושים בחירה כזאת, וזה נובע גם מהיחס לשלום חנוך כאל משהו נשגב.

    אני, אגב, אם הייתי חייב, הייתי בוחר ב"כשתגדל" של פוליקר. ההבדל בין הקלישאות של חנוך לבין טקסט נוגע ואמיתי שהורג אותך בכל פעם מחדש.
     
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,207
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    מבקרי מוזיקה הם חבורת מאוננים. היחיד שאני באמת טורח לקרוא זה בן שלו
     
  5. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    לא ברור לי איך לא דיברו כאן על ההופעה של קווין ואדם למברט, אבל הייתי שם בטריבונה והייתה הופעה מדהימה, הופעה פשוט מדהימה וכייפית ונהנתי מכל רגע :)
     
  6. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,181
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    כמה שההופעה היתה טובה - ככה המזג אוויר היה נוראי. הלחות הזאת עם 50 אלף איש מסביב הפריעה לי נורא.
    לגבי למברט עצמו - בחור חביב, אחלה פרפורמר, וכל הקטע של 'אני לא קווין אני רק שמח שהם נתנו לי לשיר איתם' הופך את התחליף הזה להרבה יותר קל לעיכול. אני לא יודע איך הם הופיעו בתקופת פרדי אבל עכשיו בריאן נמצא בחזית הרבה זמן ולדעתי זה רק מוסיף.

    אם כבר הופעות, ה dire strait experience עושים אחלה עבודה. כאן זה באמת להקת קאבר ולא הלהקה המקורית, ובכל זאת זה מרגיש די אותנטי.

    ואחרון חביב (אם אי אפשר לטוס בגלל מבחנים - לפחות הופעות) - מוריסי היה חתיכת תופעה. מבחינת נוכחות במה אין דברים כמוהו ואני פשוט מאוהב בקול שלו, אבל בחירת השירים די מבאסת והפמפום אג'נדות (אנרכיזם-צמחונות) מוגזם.
     
  7. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095


    למרוקאים השורשיים מבינינו...מאוד אהבתי, הסיום חזק.
     
    Doritoz אוהב/ת את זה.
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,207
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
  9. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    אני חושב שזו יריקה בפרצוף של האמנים שמתוקה מהחיים בכלל מועמד, ועוד יותר שהוא מגיע למקום שני. כאילו אמרו להם "רואים את כל העבודה שעשיתם? רואים את כל המוזיקה שאתם מייצרים? אז פאק איט..גיבוב שטויות ושיר שנועד כדי לצחוק עלייכם עושה לכם בית ספר".

    את האמת שהרבה זמן לא זכרתי את עצמי יחסית מתרגש לקראת המצעד של גלגלצ. גם העובדה שהם תכננו יום שידורים מיוחד ולעשות מזה ממש חגיגה גדולה הייתה מאוד נחמדה, אבל אז התכנון הזה נפל בגלל מותו של פרס. זה לא שבאמת עשיתי לעצמי שעון ספירה לאחור אבל לא ידעתי מה באמת יהיה שיר השנה ות'אמת ממש לא חשבתי בכיוון של 'מתוקה מהחיים' מקום 2.

    בכל מקרה, השנה יותר מכל שנה רואים איך המצעדים השנתיים כל כך מנותקים האחד מהשני. בגלגלצ מקום ראשון תותים, ברדיו תל אביב אייל גולן, ברדיו דרום אגם בוחבוט...
     
  10. Doritoz FCBJ - RMCF

    הצטרף ב:
    ‏7/9/10
    הודעות:
    1,113
    לייקים שהתקבלו:
    278
    מין:
    זכר
    אגב תותים - בערוץ 24 בשיתוף עם התחנות האיזוריות בחרו בו למקום 14 בערך.
    מקום ראשון אייל גולן עם "באתי אלייך"
     
  11. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,846
    לייקים שהתקבלו:
    1,163
    מין:
    זכר
    דדי דדון באמת היה מועמד לפרס זמר השנה?זה אמיתי הדבר הזה?
     
  12. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    לא זמר השנה.

    השיר היה מועמד לשיר השנה.
     
  13. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    מה השלב הבא? שגולדסטאר תהיה מועמדת לבחירת קבוצת השנה? שייע למאמן העונה? בובה של לילה לתוכנית האירוח הטובה ביותר?

    איזה בדיחה כל הסיפור הזה.
     
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,207
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
  15. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    כך ברי סחרוף הפך למלך הסחים של ישראל - וואלה! תרבות

    בוואלה תרבות כנראה החליטו שבא להם לעצבן אנשים תמימים בשבת בבוקר. הם פרסמו כתבה שבאה לטעון שברי סחרוף הוא אוברייטד. אמנם לא ברור למה זה בא-הוא לא הוציא אלבום חדש, מאז האלבום הקודם עברה כמעט שנה ואפילו אין איחוד עם פורטיס באופק-אבל סבבה, יכול היה להיות בסיס לויכוח מעניין. אלא שקראתי את הכתבה פעמיים, ודבר אחד לא מצאתי בה: טיעון ענייני. החטא היחיד של סחרוף שעולה בכתבה הוא שהרבה אנשים אוהבים אותו, ביניהם גם כמה ישראלים ממוצעים שהכותב והמרואיינים ממש חייבים לבוז להם ולהראות שהם לא כמוהם, ואפילו כמה מהם מעזים לקרוא לו בשמו הפרטי בלבד, שומו שמיים.

    משווים אותו לשלושה אמנים אחרים-שלום חנוך, רמי קליינשטיין וקרן פלס. אבל אני חושב שאף אדם ששמיעתו תקינה לא יכול להגיד שסחרוף חי רק על חומרים שכתב לפני שלושה עשורים ומעלה כמו חנוך, או שהוא כותב שירים קיטשיים ומתחנפים כמו קליינשטיין ופלס. להפך-רק בחמש השנים האחרונות הוא הוציא את "אתה נמצא כאן", אחד האלבומים הישראליים הטובים בעשור האחרון, והפיק את האלבום המעולה של שי צברי וגם הלחין חלק מהשירים. נכון ש"ליקוטים" שיצא בשנה שעברה לא עומד באותו סטנדרט אבל זה הגיוני שפעם בכמה אלבומים יצא אחד קצת פחות מוצלח. אז שוב, יוצא שהבעיה היחידה של הכותב הכה-מגניב-ולא-סחי היא שהרבה אנשים אוהבים אותו (ואני עוד איכשהו סולח על ההשמצות הפרועות על העיר שלי, גבעתיים). אני חושב שגם הגדולים ביותר בעולם לא היו מצליחים לעמוד בסטנדרט של ירום הודו הכתב, אני הרי בטוח שאיפשהו באמריקה יש בן אדם סחי שאוהב את ניל יאנג ואפילו קורא לו "ניל", אז צריך לפרק גם אותו.