האיטלקיות במפעלים האירופאים 2016/17:: יובנטוס שוב נשברת ברגע האמת

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י cazzo, ‏15/7/16.

  1. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    לא פאלרמו צריכה את הנקודות אלא רומא. פאלרמו לבדה מפרידה בין רומא לנאפולי שסיימה איתה בתיקו בסאן פאולו לפני כחודש. כל עוד המקום בצ'מפיונס ליג אינו מובטח כל 3 נקודות הן גמר. פאלרמו לא טובה כמו האחרות? זה חסר משמעות בסדרה כל כך ארוכה של משחקים קשים. החולשה שלה איפשרה לדה רוסי וסטרוטמן לנוח? גם זו טיפה בים שאין מה להיתקע עליה.

    זו נקודה כללית של אנדר\אובר אצ'יבינג שנוכל למדוד רק בסוף העונה. הקבוצה בכיוון ל85 נקודות בליגה. אחרות שיעברו עוד שלב כנראה ערוכות יותר למפעל הזה, כנראה לא מנסות להמר על כל המפעלים במקביל כמו רומא ובדרך כלל מסיימות כבר עכשיו את דרכן בליגה המקומית. אני ציינתי נתונים די פשוטים של שחקנים שנשחקו בגלל סגל קצר מדי בתקופת עומס די חריגה. נקודה די פשוטה שהיה אפשר לצפות מראש לאור האירועים בקבוצה. קבוצה אחרת הגיעה במצב טוב יותר לצמד המשחקים האחרון? הגיוני. זה מפריך את הנקודה שלי? אפשר ללמוד מזה משהו פרט לעניין הבנאלי של לחזק ולהגדיל את הסגל?

    תשים לב לtroll-fest לאחר כל יציאה של רומא מאירופה. אחרי מסורת רבת שנים כבר אין כוח לנסות ליצור דיון כדורגל במקביל לזה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/3/17
  2. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    יש חשיבות למאפיינים של השחקנים אך גם בלעדיהם, אי אפשר לרוץ ב3 חזיתות עם 3 קשרים + 2 ילדים שמקבלים דקות רק נגד יריבות חלשות במיוחד. תדמיין את מארקיזיו הנוכחי (לאחר ACL) סוגר 2500 דקות במקום 900, או את סטורארו או פיאניץ' או אסמואה משחקים פי 2-3 יותר במרתון של משחק כל שלושה ימים. אתה חושב שזה תירוצים ובו זמנית לא מבין איך ניינגולאן רצח את ויאריאל ואינטר בחוץ ו"נרגע" מול ליון ונאפולי בבית. שחקני היריב נהיו קשים יותר? הוא איבד את היכולת שלו? עכשיו תדמיין שיש לפחות אחד כזה בכל חוליה על המגרש.

    אני מתקשה למצוא ביקורת עניינית כי הכל יראה כמו חוכמה בדיעבד (למה פארדס ולא דיאוורה? למה פלגריני מככב בסאסואלו ולא אצלנו? למה רכשו את אל שרעווי? וכו').
    בינואר היה רק שחקן אחד שיכל לחזק את רומא והוא בחר ביובה. נוער זה משהו שיכול להיות מגניב אך דורש מדיניות חדשה לגמרי ושילוב הדרגתי שבכל מקרה לא היה מתאפשר עם הלו"ז הנוכחי. גראנייה הגיע בכושר של נהג משאית. הוא היה צריך את החודש הזה כדי להתאים את עצמו לדרישות של ספאלטי ועדיין ספק אם זה יספיק מול יריבה חזקה יותר מפאלרמו.

    מקבל את שאר הנקודות.
     
  3. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,034
    לייקים שהתקבלו:
    3,514
    מין:
    זכר
    מצידי אתה יכול לטעון ולהגיד שכל משחק של רומא בליגה (בטח שחולמים שם לקחת את האליפות מיובנטוס) הוא משחק גמר. מה שחשוב זה כמה מאמץ השחקנים השקיעו, כמה קילומטרים ובאיזו מהירות רצו, וכמה קרבות היו. אתה יכול שלא להסכים איתי, אבל זה היה משחק קל של רומא מבלי שהושקע מאמץ גדול. וכן זה לא רק דה רוסי וסטורטמן, גם דז׳קו ומאנולס לא פתחו.

    לא אני, ואם אני לא טועה, אף אחד אחר כאן, לא טען כנגדך שלא נשחקו שחקנים בגלל סגל קצר מדי, אלא ביקרו (מה שאתה לא עשית) את המועדון על כך שזה קרה. לא סתם התחלתי עם ההשוואה לליון. זו קבוצה עם תקציב נמוך יותר ששיחקה אותה כמות משחקים, שגם עבורם כל משחק הוא גמר, והם בכל זאת היו טריים וחדים יותר. ואף יותר חשוב, הם ניצחו.

    אני חושב שאתה טועה, אף אחד כאן לא חגג. אני חושב שכל מי שכתב פה עד עכשיו היה בעד רומא ורצה בהצלחתה. התאכזב וחיפש סיבות עמוקות יותר מ #יובנטוס עשירה ולנו יש סגל קצר ועייף. והם, כמוני, חיפשו לעומק דווקא בדיוק משום שזו כבר ״מסורת רבת שנים״ שרומא מודחת לא בידי קבוצות מפותמות בכסף שכל השחקנים שלהם טריים, אלא קבוצות שרומא, בטח על הנייר, צריכה לעבור.
     
    Franco ו-Don Joan Roman אוהבים את זה.
  4. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    ברור שהמשחק מול פאלרמו הוא קל יחסית (נניח שהמאמץ להפוך אותו לקל היה קל בפני עצמו). ציינת אותו כדי להוריד מהטענה שלי שסגל קצר->שחיקה (לא התאמצו, מס' שחקנים נחו וכו'). גם אם המשחק לא היה מתקיים כלל (רק טיסה נגיד) המצב היה נשאר זהה בגלל 8 משחקים קשים אחרים שהתקיימו באותו החודש. אתה נתקע על דבר חסר משמעות שניתן לא לספור כלל.

    לא ראיתי (ועדיין לא רואה) שום ביקורת. רק "תירוצים" כתגובה לחולשה שהעלתי לדיון והצבעה על קבוצה אחרת שהצליחה לנצל חולשה זו כדי להתקדם שלב. לציין את התוצאה זו לא ביקורת. להגיד את המילה "ביקורת" גם זו, לא ביקורת.

    אשמח מאוד לקרוא סיבות "עמוקות יותר" מסגל קצר ועייף (מה קשור יובנטוס?). כרגע השארתם אותי רק עם "אה כן, וליון בלי הכסף ניצחו!", "תירוצים!". זה troll-fest. לא חגיגה או שמחה לאיד, שעוד אפשר להבין בכדורגל.
     
  5. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,034
    לייקים שהתקבלו:
    3,514
    מין:
    זכר
    כבר כתבתי תשובה לכל פסקאותיך, ואז מחקתי אותן מתוך הבנה שמה שחשוב לך, זה לא התייחסות מחושבת לביקורת, אלא זה שהמילה האחורה תהיה שלך. סבבה. ניצחת. כבר 2:39 פה בפריז ומחזור חדש בפתח. אתה צודק, פרט לך, אף אחד פה לא מכיר את הקבוצה פרט לשמות מבוקשים וקצת היילייטס. רומא עשתה כל מה שביכולתה.
     
    אלעד, Dayatso, VAR ו-2 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  6. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    גם אני צפיתי במשחק והתבאסתי על השער של דיאקאבי (ידעתי שרומא בחוץ כבר בהתחלה)...
    אני יכול לתת את הצמד גרושים שלי ללירה שנקראת "מנטליות לקויה" או "עייפות"? נדמה לי שבאימונים באיטליה שלא מעט צוותי אימון עובדים יותר על תיאום בין השחקנים, שיטת משחק ועוד מאפיינים מאשר "כושר גופני". יש סיכוי שקבוצות אחרות באירופה משקיעות יותר בכושר הגופני מאשר האיטלקיות או מאשר הקבוצות של זמאן (כרגע בפסקרה)...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/3/17
  7. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,034
    לייקים שהתקבלו:
    3,514
    מין:
    זכר
    לא יודע לומר אם עבודה על כושר הגופני היא שחסרה, אבל כן יכול לומר שעבודה על התגוננות במצבים נייחים כבר לא כמו פעם. פיורנטינה במשחק כאן בפירנצה קיבלה 3 מתוך 4 השערים ממנשנגלדבך ממצבים נייחים/קרנות. נאפולי כאן עם שתי נגיחות של ראמוס מקרן. והשער של ליון הגיע ממצב נייח, הרמה, נגיחה, יואב עצוב.
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  8. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,251
    לייקים שהתקבלו:
    953
    אצל פיורנטינה זה היה כבר על גבול המביך עם המצבים הנייחים, גלדבאך לא מרבה לכבוש ממצבים נייחים אבל מול פיורה זה היה פשוט, פשוט מדי ומאוד מאכזב.

    לגבי נאפולי - כולם מודעים ליכולות של ריאל במצבים נייחים וכמעט אף אחד לא מצליח להגיב לזה במשחק שלם, אז נכון שזה מאכזב אבל זה עוד איכשהוא יכול להתקבל בהבנה מסוימת כי ראמוס וקרוס באמת עילויים בדברים הללו.

    נ.ב לרשימה אני אוסיף גם את יובנטוס שחטפה גול במצב נייח מול ליון ביובה סטאדיום ובכלל חלק נכבד מהשערים שהיא סופגת נובעים מעמידה לא מספיק טובה בכדורים נייחים וחבל.

    Sent from my m3 note using Tapatalk
     
  9. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    יואב עצוב מהרעב בסומליה ובתימן, אם רומא עפה באירופה זה רק מבאס...

    טוב אז נגיד דיאקאבי הבקיע צמד שערים קריטים נגד רומא (שניהם ממצבים נייחים) ואין לנו תשובה למצבים נייחים. אך אם רומא לא הייתה "עייפה"/"חלשה מנטלית"/ פשוט חלשה הגנתית עם שחקנים בינונים בהגנה (אליסון היחיד שאני יכול להגן עליו) היא לא הייתה נותנת ללקאזט, פקיר וטוליסו להבקיע שלישיה במחצית אחת. אם לסבתא היו גלגלים, li mortacci vostra....
     
  10. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    קל לדבר על "troll-fest" אחרי כל הדחה של רומא, אבל בפועל יש כאן האדרה קבועה (ומוצדקת חלקית) של רומא כל הזמן, והיא פשוט מוגזמת.
    אפשר לדבר על אינספור דברים חיוביים ביחס לרומא - הרגעים המרגשים של טוטי, דזקו שמתגלה מחדש כחלוץ ענק, הקישור הפנטסטי והצעירים המבטיחים ועוד המון דברים כאלה. אפשר לדבר על הרבה מאוד תירוצים - ההשקעה באיצטדיון החדש והפער התקציבי ביחס לקבוצות אחרות (כנראה גם פורטו וליון), אבל כל זה מתעלם מעובדה ברורה מאוד -
    בשנים האחרונות, רומא מציגה כדורגל איכותי בהרבה מאשר התוצאות שהיא מביאה בפועל.
    אפשר להגדיר את זה כאובראצ'יבריות (איכות כדורגל לעומת תקציב), אפשר להגדיר את זה כאנדראצ'יבריות (הישגים לעומת איכות כדורגל), אבל דבר אחד זה בטוח לא - ווינריות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/3/17
    Dayatso, SerieA ו-Don Joan Roman אוהבים את זה.
  11. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    מה מטרת ההודעה הזו אם לא "המילה האחרונה"? הרי אין בה שום דבר ענייני. אותי, לעומתך, זה לא מעניין. הגבת להודעה שלי עם משחק לא רלוונטי מול פאלרמו ושקבוצה בסדר גודל דומה אחרת ניצחה. האם זו ביקורת יותר לגיטימית מסגל קצר? איפה בכלל הביקורת פה? מה אפשר ללמוד מזה? אם כבר קיפלת את זה ב"לא מנסים לסתור אותך", "רק מחפשים סיבות עמוקות יותר", איפה הן? למה אתה מבזבז את הזמן שלי על הודעות ילדותיות כמו זו שאני מצטט? ציינתי סגל קצר ועייפות כי זה הגורם הישיר בעיניי לדעיכה במחצית השניה בשני המשחקים ולמחצית השערים שספגנו. ציינתי את הטעויות של מנולאס בכדורים החופשיים כדי לסגור את החצי השני. יש לך או למישהו אחר מה להוסיף? או אם ממש מתעקשים רעיון שסותר את זה? אני מוכן להתייחס בצורה מחושבת לכל ביקורת. אני רק לא יכול לנחש מה היא לפני שהיא נכתבה ולא מוכן לבזבז יותר זמן על קטנוניות.

    אתה מדבר על הקבוצה השניה באיכותה באיטליה. משהו הרי הוביל אותה להיות כזו. המשהו הזה מקבל פידבק חיובי בגלל הבידור והfun שהקבוצה הזו מספקת ברמה הגבוהה ביותר, ולרוב מושך גם אוהדים מקבוצות\ליגות אחרות כי השחקנים של רומא מקושרים לקבוצות העשירות ביותר (שלהם). כל התהליך הזה - מנקודת שפל של חוסר ודאות וחלומות לחזור לאירופה למצב בו המקום הרביעי כבר לא קיים מבחינתה בטבלה, תוך כדי גדילה עצמית ללא שיייחים ואוליגרכים, הוא פשוט מרשים. יש ציפיה גדולה לכל דו"ח פיננסי שנתי בגלל שהקבוצה מכלכלת את עצמה. ציפיה למרקאטו כי דרוש שם תמרון מטורף כדי להציג קבוצה חזקה מהקודמת. ציפיה להפוך לbrand בינלאומי עם האיצטדיון החדש וסקרונות עד כמה זה יתורגם בעתיד להישגים.

    אולי פיספסתי את זה אבל אין כאן שום האדרה מוגזמת לרומא כמועדון. יש האדרה מוגזמת לסגל שלה וחוסר הבנה (גם אחרי שנים של דוגמאות חוזרות) שקבוצה (כלומר ה11 הראשונים) לא זוכה בתארים, סגל כן. לרומא אין כרגע את האמצעים לבנות סגל ל90+ נקודות ביחד עם מפעל אירופי. הקבוצה יכולה לתת כמות גדולה של הצגות אך זה ידוע מראש שאותם השחקנים יתעייפו\יפצעו ולא יהיה מי שיגבה אותם, אפילו נגד אמפולי (לא חייב ליון).

    האם רומא אנדראצ'יברית בארון התארים שלה? כבר עניתי על זה (דיון מחזור 24). אוסיף רק שהיחס לאיכות הכדורגל הוא אינו נכון. הרי רומא אף פעם לא הייתה פייבוריטית לאליפות, או אפילו שווה לאחת כזו, אלא יצרה שיח על סקודטו עם אותן "הצגות" במהלך העונה אצל אנשים שבאופן טבעי מנסים לגרד איזושהי תחרותיות בסריה א'. אפשר לתת 20 הצגות ועדיין לא לזכות בשום דבר. אפשר גם לתת 0, לגרד את 30 הנצחונות ולזכות ללא תחרות.

    בנימה אישית, לא בחרתי ברומא בגלל ארון תארים. אין לי אובססיה לזה בתחביב כמו כדורגל (אולי כי המרדף אחר הצלחה מיושם בfull power בחיים האישיים). זו סדרת מתח\דרמה\קומדיה שאף פעם לא חוסכת בshow ותמיד מייצרת סקרנות לפרק או לעונה הבאה. ניינגולאן אמר שאליפות אחת של רומא שווה 10 של יובה. אני חושב שהוא הגזים, לטובתם.
    אני כותב כאן על רומא במטרה לנתח מצב נתון של הקבוצה מהיכירותי האישית ולראות דעות של אחרים. ברגע שאין התייחסות עניינית (לא אי הסכמה, שהייתי שמח לקרוא) למצב נתון זה כי "תירוצים", "בכי" או סתם ספאם קטנוני עם 0 תוכן, וזה מתווסף לאובסס המביך שמתרפץ קבוע באותו יום בשנה שרומא מודחת מאירופה, המסקנה היא שזה לא המקום הנכון להתדיין בו על הקבוצה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/3/17
    Gianzola אוהב/ת את זה.
  12. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,852
    לייקים שהתקבלו:
    2,348
    מין:
    זכר
    @zitto strunz

    כאן אנחנו חלוקים. זה בדיוק המקום הנכון להתדיין בו על הקבוצה, ולא רק בגלל שזה האתר העברי היחיד שתוכל לעשות זאת יחד עם אנשים שרואים את המשחקים.

    אני חושב שהסימפוזיון לאחר כל הדחה של רומא היא כי לאנשים יש רצון שרומא תצליח והם מאוכזבים באופן טבעי.

    אני למשל, רוצה בהצלחת כל האיטלקיות למעט יובנטוס ומילאן. באופן טבעי התאכזבתי כאשר רומא הודחה וגם כאשר נאפולי הודחה. אני לא חושב שאני היחיד.
     
  13. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    "הקבוצה השנייה באיכותה באיטליה"
    זה שוב נתון שמאדיר את רומא - בצדק (בהנחה שמקבלים את העדיפות שלכם על נאפולי) - אבל לא מספר את הסיפור האמיתי. בסיפור האמיתי רומא היא ראש לשועלים באיטליה (אינטר ומילאן ולאציו וכו').
    נכון, זאת קבוצה מרשימה עם ניהול נכון. כל הכבוד להנהלה ולמאמן ולרוב הסגל. לא שמתי לב שמישהו כאן קרא לפטר את ספאלטי או משהו כזה.

    "האם רומא אנדראצ'יברית"
    כמו שאמרתי קודם - זה תלוי ביחס למה. אם מסתכלים על החמש+ שנים האחרונות בכדורגל האירופאי, אני חושב שבלתי אפשרי למצוא קבוצה עם יחס איכות-כדורגל מול הישגים גרוע כמו זה של רומא. אולי ארסנל. אפשר להסתכל על זה כ'וואו איזה כדורגל נותנים שם עם תקציב כל כך מוגבל' ואפשר להסתכל על זה כ'איזה חסרי אופי שמשחקים כל כך טוב ולא מגיעים לכלום'. בימים של הצגות טבעי שהחלק הראשון יודגש, בימים של הדחות טבעי שהצד השני יודגש.
     
  14. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,034
    לייקים שהתקבלו:
    3,514
    מין:
    זכר
    קובי, אין ולא היה בתגובתי שום מטרה לכתוב את המילה האחרונה. בתגובה שלי לא היה שום דבר ענייני, כי את הכל כבר כתבתי וגם אחרים כתבו. אני לא רוצה לחזור על עצמי ועל הדברים שאחרים כתבו רק משום שהתעלמת, זה שאתה מצטט את כולם לא בהכרח אומר שאתה באמת עונה, אלא כותב שוב ושוב את מה שהחלטת עליו מראש כי אתה יודע ואילו אנחנו טרולים שזה עתה ירדו מהפייסבוק שלהבדיל ממך לא צופים במשחקים. אם אתה רוצה אתה מוזמן לשוב ולקרוא את מה שכתבתי, להסכים או לא להסכים זה כבר פחות משנה כל עוד תבין שגם לאחרים יכולה להיות דעה, ולפעמים, אבוי, אפילו צודקת. אם לאו, אז אין סיבה לבזבז את זמני או את היקר שלך.
     
    Dayatso, EO11 ו-Don Joan Roman אוהבים את זה.
  15. Carlo Ancelotti Member

    הצטרף ב:
    ‏18/7/16
    הודעות:
    95
    לייקים שהתקבלו:
    89
    מין:
    זכר
    אני חושב שזה די פשוט לראות שההדחה הזו נבעה מכושר לא טוב של רומא לאחרונה. ללא קשר למצב של ליון (שהיא לא קבוצה שרומא אמורה לעבור בקלות), ישנה פשוט ירידה חדה בכושר של הקבוצה ורואים את זה בתוצאות האחרונות. שחיקה זה הסבר הגיוני בסה"כ ונקודתית ההדחה הזאת היא עוד סבירה. מאכזבת, אבל לא בצורה יוצאת דופן. כנראה שאם המפגש הזה היה מתרחש לפני חודש התוצאה הייתה שונה, מאכזב, אבל קורה.

    אם נבחן את העניין בצורה רחבה אז ההדחות של רומא כמעט באופן קבוע מגיעות עם תחושת החמצה וחוסר גרוש ללירה. אני חושב שמה שחסר שם זה בעיקר שחקני אופי שבנויים למצבים האלה. אני רוצה לעשות הפרדה בין שחקני "נשמה" אמוציונליים (דוגמת דה רוסי ופלורנצי) לבין שחקנים שפשוט זורם להם קרח בורידים (אולי היחיד שנראה כזה ברומא הוא סטרוטמן) ויתנו לך את האקסטרה when shit hits the fan.

    זה מתסכל, במיוחד כשיש מאמן מצוין על הקווים, אבל שחקנים כאלה מייצרים או קונים בהרבה כסף. אם רומא תהיה מסוגלת לשמור על הכוכבים שלה ולשים כסף גדול על 2-3 שחקנים (במקום הפאטצ'ים הקבועים בכל קיץ), אני מאמין שתקבלו את הקבוצה שאתם מיייחלים לה.
     
    Don Joan Roman, SerieA ו-תומר1989 אוהבים את זה.