הגרמניות באירופה 2017/18

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Die Werkself, ‏12/9/17.

  1. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    בואו לא נסתכל על העבר במשקפיים ורודות מדי. כל הקבוצות שהזכרת נעו באופן די קבוע בין הדחות בבתי הצ׳מפיונס לשלבי נוק אאוט ראשוניים בגביע אופ״א או השפלות בשמינית הגמר של ליגת האלופות. בשלוף - לברקוזן חטפה 10-1 מבארסה, שאלקה הושפלה 10-2 ע״י ריאל מדריד, ברמן חטפה 10-2 מליון (!). ההבלחות היחידות שאני זוכר הן גמר גביע אופ״א של ברמן ב2009 וחצי גמר הצ׳מפיונס של שאלקה ב2011, אבל באופן יחסי זו טיפה בים. אף אחת מהן לא התקרבה לדומיננטיות של סביליה בליגה האירופית או אפילו לויאריאל שהייתה מעפילה באופן יחסית קבוע לשלבים המאוחרים במפעל.
    בקיצור - אילו שאלקה ״עתירת המסורת״ הייתה משחקת בצ׳מפיונס במקום לייפציג, היא אולי הייתה מרוויחה בית יותר קל בהגרלה ומשיגה עוד כמה נקודות, אבל במאקרו זה לא היה עושה הבדל גדול.

    בהקשר הזה, אני חושב שהליגה הגרמנית פספסה הזדמנות גדולה להתפתח בעשור האחרון. ההתחזקות של באיירן ודורטמונד יכלה להניע תהליך שידחוף גם את הרמה של קבוצות הבטן למעלה. בספרד, למשל, העלייה הקיצונית ברמה של בארסה וריאל מאז 2009 איתגרה את מועדוני הביניים, הניעה אותם להשתפר ברמה הטקטית ולהשקיע מחשבה רבה יותר ברכש. התוצאות ניכרות בפער הענק שספרד פתחה משאר הליגות - בעיקר בזכות הצלחה של קבוצות כמו סביליה, ויאריאל ובילבאו, שלא לדבר על אתלטיקו שהפכה לקבוצת טופ הרבה בזכות הרף הפסיכי שהציבו בארסה וריאל.
    בגרמניה משום מה התהליך הזה לא קרה, למרות שבאיירן ודורטמונד יצרו תנאים דומים לאלו של בארסה וריאל בזמנו. אני לא מספיק בקיא בהתנהלות כלל המועדונים, אבל יכול להיות שהמערכת בבונדסליגה לא מייצרת תמריצים חזקים מספיק להצלחה מתמשכת ולשיפור מתמיד בהתאם לרמה של קבוצות הטופ כמן בספרד.
     
    Rosner ו-Lebron אוהבים את זה.
  2. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,410
    לייקים שהתקבלו:
    2,206
    הוצאת לי את המילים מהפה, כל מילה.
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    הדירוג רק 5 שנים אחורה, אבל אני יותר התכוונתי גלובלית, אפילו עוד זכרונות משנות התשעים. חלה ירידה הזו מתחילת העשור הזה כנראה.
    גרמניה עדיין עקפה 3 פעמים מ - 5 האחרונות את אנגליה גם כי האנגליות חוו משבר משלהן, אבל נדמה כי הן חוזרות לנצח יותר באירופה.
    רואים בבירור ירידה ביכולת מקצועית של הגרמניות המסורתיות גם בליגה וגם לאירופה כשהן מגיעות לשם בכלל.
     
  4. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    ברכות ללייפציג על הנצחון מול פורטו בבית, נצחון חשוב מול יריבה ישירה על העלייה לשמינית.
    על דורטמונד מה אפשר לומר? מוליכת הבונדסליגה לא מסוגלת לנצח בקפריסין. עד שריאל וטוטנהאם סיימו בתיקו ששיחק לטובתה של דורטמונד היא לא מסוגלת לקחת שלוש נקודות בחוץ מול קבוצת דרג רביעי בבית וקמפיין האלופות שלה די נגמר בתום שלושה משחקים בלבד.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    כל תוצאה פרט לניצחון של ריאל היום גם ככה הייתה לא טובה לדורטמונד אבל כמובן התיקו בקפריסין רק מחמיר את המצב.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  6. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,577
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    ומי זוכר שגמרו את ההלל על בוס אחרי חודש ומשהו ?
    בורקי לא שוער לרמה של קבוצה גדולה. צריך גם מגנים חדשים לשני הצדדים בדחיפות. ואולי בפעם הבאה יביאו מאמן שגם יודע משהו על הגנה. לשחק התקפי בקבוצה כמו דורטמונד זה לא חכמה גדולה.
     
    Lebron, אלעד ו-nfcb אוהבים את זה.
  7. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אותו סיפור גם היה עם טוכל שלכאורה היה יותר מתוחכם בשינויי מערכים (קטסטרופה בפני עצמה). גישת all out attack הזויה.

    האחריות כאן היא גם על צורק שנתפס במשך שנים כגאון כדורגל ולמעשה כ״פרה קדושה״ אצל האוהדים בפרט והתקשורת בכלל; הקבוצה הזו קיץ אחרי קיץ מביאה עוד קשר התקפי ועוד קשר התקפי ועוד קשר התקפי. צריך לבנות הגנה וקישור אחורי חדשים לגמרי עם יותר מאדרפאקרס.

    אני גם לא מתרשם יותר מדי משחקני הכנף של דורטמונד מחוץ לבונדסליגה. אף אחד מהם לא ברמה של דמבלה ובטח לא רויס.
     
    Raulito ו-nfcb אוהבים את זה.
  8. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,410
    לייקים שהתקבלו:
    2,206
    אני חושב שפוליסיץ' לפחות מבחינת הפוטנציאל שייך לרמות הגבוהות, אבל הוא עדיין צעיר. השאר (פיליפ, שורלה, ירמלונקו), שחקנים לא רעים שמתאימים לרוטציה אבל לא מספיק טובים להרכב, ורויס הוא לא שחקן לסמוך עליו.
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  9. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    בד"כ אני רואה את המשחקים של דורטמונד בליגת האלופות/ליגת אירופה. אתמול הייתי בטוח שיהיה טיול קליל אז החלטתי לראות דווקא את לייפציג. ונהנתי מהקבוצה. כן, הקבוצה חטפה צמד. צמד מטופש צמד דומה. פעמיים מכדור נייח (אאוט וקרן) הרמה וסגירה לא טובה בגובה. אבל מצד שני הקבוצה עמדה טוב מאוד שיחקה בצורה התקפית אבל אחראית ולא מופקרת. הקבוצה שיחקה עם שני קשרים הגנתיים שעשו עבודה נהדרת (אחרי 3 שנים אני מבין למה מישהו רוצה את קמפל בקבוצה שלו. גם בשבת היה טוב) ועוד קשר חצי דפנסיבי חצי מנהל משחק (מה שווייגל של דורטמונד באמת) ושלטה לגמרי בנעשה במגרש וגם הגיעה לעוד לא מעט הזדמנויות. באמת חבל על שני השערים. אבל אני חושב שהקבוצה שווה לפחות שער אחד גם בפורטו.
    בינתיים האזנהוטל עושה עבודה יותר טובה מנאגלסמן בזירה האירופית. ואני לא מדבר רק על התוצאות. אלא יותר על הצורה. מה שכן, שניהם צעירים בזירה ואת הסיכום נעשה בסוף.
     
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    באמת שלא הייתי מתנגד להחליף את כל החלק האחורי אבל לגבי המגינים צריך לזכור שבאגף אחד שיחק בלם בגלל פציעה של פישצ'ק ובאגף השני שיחק מגן שאני מאוד מקווה שיירד לספסל כשגררו יחזור. יש לנו בשני האגפים שחקנים שהם הרבה מעל הממוצע בעמדה שהיא מאוד דלה בכישרון בכל העולם, ככה שלא שם הייתי מתחיל בחיזוק הקבוצה. אולי רק כשימצאו מגן צעיר ומוכשר באמת (מה שכנראה אי אפשר להגיד על טוליאן).

    לגבי בורקי העונה הוא מגלה חוסר יציבות מאוד מדאיג אבל איכשהו כל משחק הוא מסיים עם שער באשמתו + 3-4 הצלות לגול בטוח, אני לא בטוח שעם שוער אחר היינו עכשיו במצב יותר טוב באיזשהו מפעל. נחכה לסוף העונה עם החלטה לגביו ונקווה שהוא יתייצב.

    מה שלא יכול לחכות לסוף העונה זה שינוי שיטת המשחק הנוכחית. אינדיבידואלית יש לדורטמונד שחקני הגנה סבירים עד טובים, בפועל הם נראים קטסטרופה בשיטה שמוציאה את המיטב רק משחקני ההתקפה.

    לגבי צורק: אני לא אוהב את מה שקורה בדורטמונד בעונה וקצת האחרונות אבל אתם צריכים להבין שבשביל הרוב המוחץ של אוהדי דורטמונד (אתם יודעים, אלא שמניבים את עיקר ההכנסות) כדורגל אטרקטיבי זה חזות הכל, הרבה לפני תארים.ואת זה הם מקבלים (המשחק מול לייפציג נגמר בתוצאה רעה אבל היה משחק אדיר לצופה הנייטרלי). קצת מתסכל אותי אבל בשורה התחתונה פטר בוס די מתאים לדורטמונד מבחינת פילוסופיה, יוליאן נאגלסמן מתאים יותר לבאיירן וזה למה הם תמיד יהיו המועדון המצליח יותר מבין השניים.

    בפנטזיה שלי האסטרטגיה היא לחכות שעידן מסי-רונאלדו-באיירן שלוקחים את כל התארים הרלוונטים אלינו ייגמר, בזמן הזה לצבור הון כמה שיותר גדול (עם שיטת משחק לא התקפית דמבלה לא היה מכניס 147 מיליון אלא במקרה הטוב חצי מזה) ואז להסתער עם רכש ראוי לקבוצה מהעלית. אבל זה כנראה רק בגדר פנטזיות.
     
  11. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    אלעד ו-muller אוהבים את זה.
  12. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,577
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    מעולה, דורטמונד לא הייתה עולה גם ככה לשלב הבא, ובתוספת עוד תצוגה מביכה בשבת אולי יהיה אפשר להגיד ביי ביי לבוס.
     
  13. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    כבר לא נעים לחבוט בגוויה שנקראת "הכדורגל הגרמני". כמו שזה נראה רק באיירן תעלה משלב הבתים (ללייפציג קיים עוד סיכוי. תאורטית גם לדורטמונד קיים סיכוי אבל בחייאת...) ובוודאי שברבע הגמר תהיה בלחץ גרמניה אחת. התגובה של "קפטן קנדה" פה למעלה לגמרי מדויקת: יש פה מי שמסתכל במשקפיים ורודים, שלא נאמר לא מציאותיים, על העבר ועל "הישגי" הקבוצות הגרמניות (כאילו שריבוי קבוצות בשמינית הגמר, שלרוב חוטפות בראש, מעיד על משהו. הסתכלות לא ריאלית בעליל. ריבוי קבוצות ברבע ובחצי מעיד על עוצמה של ליגה, לא בשמינית). מה שקורה השנה זה לא "עונה אחת פארש". מה שקורה זו נביעה הכרחית מכל מה שקורה בשנים האחרונות.
     
  14. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,183
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    יש קבוצות שהתנהלו ככה בעבר?
    אני לא מדבר על עונה פיננסית לא-תחרותית, אלא על מה שאתה מתאר פה - ויתור על תארים לכמה עונות במקביל לצבירת הון.
     
  15. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    הסגל שלהם בנוי כל כך לא נכון ועקום ככה שגם פיטורים של בוש לא בטוח שיעזרו להציל את העונה הזו. וזה לא אומר שחייבים להעיף אותו וכמה שיותר מהר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/11/17