הליגה האירופית - 2020/21

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י alexshw, ‏2/10/20.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אלכס זאת קבוצה שהיא מדרג ג' של אירופה. שגם כשהיא מגיע לליגת אלופות פעם בכמה שנים היא מסיימת אחרונה בבית. אז בסדר המאפיונר מאמיץ' מגדל שם כשרונות כמו גורי כלבים, הכל טוב, אבל את הצופה הסביר שהוא לא עכבר כדורגל היא לא מעניינת.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר


    ברק בכר הצ'כי. בהחלט הגיע זמן שיתקדם לליגה טובה יותר.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  3. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    הליגה האירופית מעניינת מבחינת השוויון שיש בה. הטופ ששולט בליגת האלופות קצת מוריד את הסיכוי להפתעה וגיוון כמו בליגה האירופית. לפחות הטורניר הזה יכול להצית את הדימיון איך ליגת האלופות היה נראה אם היה שוויוני יותר כמוהו.
     
    Telkiyski אוהב/ת את זה.
  4. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    נו ברור.
    ליגת האלופות זה ענף מיותר ומשעמם.

    בליגה אירופית אתה לא יכול לדעת, וגם לקבוצות יחסית "נחותות" כמו סלביה או מולדה אתה יודע שבאמת יש צ'אנס.
     
  5. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,257
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    יש צ'אנס למה?

    יש פה מישהו שמאמין שהזוכה לא תהיה אחת מבין טוטנהאם או היונייטד? שהיה מוכן לשים כסף על זה?

    לצופי כדורגל שמסוגלים לראות משחק מבלי שיש להם על המסך קבוצה שהם מעדיפים שתנצח (או לפחות קבוצה שהיו שמחים לראות אותה מפסידה) - יכול להיות שהליגה האירופאית היא דבר נחמד ליום חמישי בערב בתקופת הקורונה.

    אבל למועדונים בליגות הגדולות אין מה לבזבז את הזמן/השחקנים על הטורניר האביוני הזה - כשיש להם כל כך הרבה מה להפסיד בליגה המקומית הצפופה שמשוחקת במקביל.
     
  6. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,257
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    בנוגע להגרלה - אני מאמין שכל הקבוצות שיארחו את המפגש הראשון יעלו, ורובן אף יגמרו את הסיפור כבר במפגש הראשון הביתי הנ"ל.
    למעט ארסנל וטוטנהאם שיבטיחו את העלייה גם כן במשחק הראשון, פשוט זה יהיה במשחק חוץ.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא הבנתי על סמך מה כל ההתלהבות מהליגה האירופית, אני מניח שחלק מההפתעות שישנן קורות גם משום שקבוצות עולות לא מעט בהרכבים משניים. מוריניו רוב הזמן ספסל את הארי קיין וסון לדוגמא. אתמול לסטר (כמעט לא עשתה כלום במהלך כל המשחק) ובאייר לברקוזן (ספגה שער באשמת השוער השני ולא הצליחה להתאושש) רשמו הפסדים ביתיים די מביכים, אם הן היו גם כן בשלב שמינית הגמר ההגרלה הייתה הרבה יותר מעניינת. זה נטל לרוב עבור האנגליות. יש לתחושתי הרבה יותר גולים בנוקאאוט שם, זה כן.
    בכל מקרה מנצ'סטר יונייטד ומילאן זה קרב בניחוח ליגת האלופות, אני חושב שיונייטד פייבוריטית ובכלל ללכת עד הסוף למרות שאם תנוח הרוח הנכונה על זלאטן (אני מבין ששומרים אותו במשחקים האלה כמו אתמול ולכן עלה רק במחצית ומניח שנגד יונייטד זה יהיה אחרת). ארסנל ואולימפיאקוס? מוכר לי משהו כזה, מהעונה שעברה. הגיע הזמן שמוריניו יביא כבר תואר לטוטנהאם וכנ"ל גארת' בייל, זה הסיכוי היחיד שלהם להגיע לליגת האלופות. במעמד זה, מילה טובה לגרנאדה שהחזירה מהכבוד של הספרדיות. הצרות של נאפולי ממש לא אמורות לעניין אותה. אני עוד אפנטז על מקרה כמו אלאבס ב-2001.

    את הביקורת על ליגת האלופות אני לא מצליח להבין מה גם שהפורמט שונה לא מעט, החל מהמעפילות לשלב הבא (שתי מנצחות בארבע בתים או שש ועוד שתי הסגניות), שלב הבתים השני שיצר עומס ופה ושם היו גם משחקים אדירים, שמינית הגמר ובשנה שעברה כמובן מכורח הנסיבות היו משחקים בודדים. פריז סן ז'רמן נגד אטאלנטה היה פחות מעניין אם היה גומלין. ולא היה טעם לשחק עוד פעם את ברצלונה ובאיירן.
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    חושב שללא שלב בתים ליגה אירופית תהיה מעניינת הרבה יותר. היה סיבוב עכשיו נהדר ודרמטי. הרבה שערים ותהפוכות. הרבה הפתעות.
    שלב בתים בליגה אירופית דבר מעייף ומשעמם כאשר לפחות 50% ממנו חסר ערך ספורטיבי. שוב טוען אין סיבה שכל מיני דנדולקים יגררו עד דצמבר. מי צריך את זה?
     
  9. Scouser Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/16
    הודעות:
    4,381
    לייקים שהתקבלו:
    3,803
    הליגה האירופית אולי "מרגשת" כשיש כל מיני מולדה וסלביה פראג שעושות תוצאות יפות, אבל בשורה תחתונה החל מרבע הגמר והלאה זה כמעט תמיד נציגות אבסולוטית של הליגות הגדולות. השנה המפעל הזה הוא של יונייטד להפסיד, אין פה איזה סביליה שממש יכולה להקשות עליה, בגג ספרס של מוריניו שלא דומה לכלום.
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא ממש הבנתי את הטיעון, אני תמיד אעדיף משחק כמו מנצ'סטר יונייטד נגד מילאן וחבל שזה לא הגמר, מאשר דינמו קייב נגד X, מה דעתך? הייתי רוצה לפרגן למשל לשחטאר וסולומון אבל הם כבר היו בחצי הגמר בעונה שעברה, גם עונה אירופית פסיכית של ערן זהבי עם עשרה שערים לא הייתה מפריעה לי, הייתי עם הליגיונרים. אני חושב ששמות גדולים בשלבי ההכרעה כן משאירים את המפעל הזה בחיים ברמת העניין והכל. האוהד הרגיל ייכנס לראות תקציר של 3:3 במשחק בין שתי קבוצות משעממות? אני מניח שלא. התמריץ הנוסף הוא העובדה שהזוכה בתואר תהיה בליגת האלופות. אכן יונייטד פייבוריטית בבירור אם כי אני רואה את טוטנהאם מסוגלת לחבל לה בסיכויים במשחק אחד נתון למרות הכל.
    אני מסתכל בכוח אחורה ורואה צסק"א מוסקבה - 2005, זניט - 2008 (עברה את באיירן בחצי הגמר בצורה מרשימה) ושחטאר דונייצק ב-2009, אז כן יש הפתעות. למעמד הגמר הגיעו אם נדבר על העשור האחרון - בראגה, דנייפרו, וולבס.

    אני חושב שאפשר לחיות עם הפורמט הנוכחי ולהמשיך איתו. לא במפעל הזה אבל אלכס פרגוסון לרוב היה מנצח בארבעת המשחקים הראשונים ואז שולח את הספסל והילדודס ואולי שניים-שלושה שחקנים בכירים לשני המשחקים הנוספים בליגת האלופות. כעונה בה לא היה שלב בתים אני זוכר דווקא את גביע אופ"א הישן והפועל תל אביב מודל 2001/02 - צ'לסי, לוקומוטיב, פארמה, מילאן...
     
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    המפעל הזה הוא כמו החנונים שמשחקים DND ביום שישי כי לא הזמינו אותם למסיבת כיתה. מבחינת הקבוצות של דרג ב׳ הוא חשוב מאד. גם מבחינת קבוצות מדרגים נמוכים יותר שיכולות ״לטעום קצת אירופה״. מכבי תל אביב למשל. אותי אישית דינמו זאגרב לא מעניינת, אבל אין לי ספק שהאוהדים שלה מחכים למשחק הזה כבר מעכשיו ולשם כך נועד המפעל. לעיתים המפעל מעניין גם מועדונים מדרג א׳. למשל צ׳ולו סימאונה שהבהיר שהמפעל הזה מאד חשוב מבחינת יוקרה וגם זכה בו, אני מדבר על אתלטיקו בנאגלה השניה במפעל, אחרי שעשתה 2 גמרים צ׳מפיונס והתבססה בטופ האירופי.
     
  12. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,253
    לייקים שהתקבלו:
    5,750
    כן.

    חוץ מזה שאין להן. 10 מתוך 11 הזוכות האחרונות הגיעו מאנגליה או מספרד. וזה לא שלפני כן היה מגוון רחב יותר.
     
  13. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    אין ספק שהמקום בליגת האלופות נותן יותר מוטיבציה לקבוצות גדולות (ואני חושב שגם לזוכה בליגה האזורית צריכים לתת כרטיס לצ'מפיונס, ולא לאירופית). אבל איזה מועדון יכול להרשות לעצמו לוותר על תואר? מילאן יכולה להרשות לעצמה לוותר על זכייה בליגה האירופית? גם אם הליגה יותר חשובה.
     
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אני לא יודע איפה מילאן תהיה בהמשך העונה אבל אם היא תשאר במאבק האליפות עד הסוף היא תזרוק את הליגה האירופית לפח. אפילו השבוע היא עלתה עם חצי הרכב(למרות שזלאטן, רביץ' ותיאו עלו כמחליפים) הרי במקרה והיא תהיה במאבק אליפות היא תעפיל לצ'מפיונס בכל מקרה. יונייטד נמצאת בסיטואציה קצת שונה. מצד אחד היא מעשית מחוץ למאבק האליפות, אבל מצד שני היא עוד צריכה להבטיח טופ 4(כרגע 6 נקודות מצ'לסי המתקמבקת) ככה שגם אצלה אני לא יודע כמה האירופית תהיה בעדיפות ראשונה. טוטנהאם גמרה מעשית את העונה ככה שבאופן פרדוקסלי זה מהווה אצלה יתרון ביחס לשאר הגדולות.
     
  15. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    עבור קבוצות כמו מילאן ויונייטד מביך בכלל לשחק במפעל. עבור קבוצות צנועות יותר זה מפעל טוב ועדיין יש שיקולי עומס. לסטר באופן ברור ביותר מעדיפה את הליגה ולהשיג טופ 4.
    שוב הבעיה בפורמט וכסף. פורמט ארוך מדי ומענקים לא אטרקטיביים עבור ליגות גדולות. גם בעייתי לשחד בימי חמישי.

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk