הליגה ההולנדית 22/23 - פיינורד זוכה באליפות, פ.ס.וו בגביע. אייאקס מאכזבת

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י de Middenweg, ‏8/8/15.

  1. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    גם בתקשורת מדברים על זה פה. לא ממש מבינים את העניין הזה. עיתונאים ושחקנים לשעבר מנסים לפענח את העובדה שנרס למעשה לא משחק בבוגרת. בוס אמר שהבחור צריך להתאקלם, אבל יש כבר דיעה שהמאמן אולי לא ממש מתרשם מהבחור הצעיר. אני לא יודע, בכל מקרה הוא כבש אתמול בקבוצה הצעירה בברדה (הפסד 4-3). אגב, גם קאסיירה עדיין לא הצלחה. אתמול הוא כבש, אבל אם חלילה דולברג ייפצע (טפו, טפו, טפו) יש לנו בעיה רצינית.
     
  2. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    @DRORIKO
    שוב, אני לא מומחה לעניין, אבל בספרד התנאים הרבה יותר קלים מבחינה כלכלית. המדינה מאפשרת ללא בעיה להיות באדום. בהולנד זה לא ככה. החוב הכללי של הליגה הראשונה בספרד הוא איזה 5 מיליארד אירו. פיינורד היו בשיאם בחוב של 30 מיליון אירו, הם כמעט איבדו את הרשיון שלהם. פ.ס.וו ניצלה בגלל שהקרקע מתחת לאיצטדיון "פיליפס" ומתחם האימונים שלהם (De Herdgang) היתה בבעלותם. הם הצליחו להגיע לדיל יפה עם המדינה.

    אכן כן, ברצלונה הפכה לאימפריה למעשה רק בשנות האלפיים. למה? מסי, מחלקת נוער מצויינת, ואפשרות להשאר באדום. הבנקים בספרד לא מכריחים אותם לצמצם את החובות האדירים. נכון, הם מכניסים המון כסף מדי שנה, אבל לדעתי החובות שלהם עדיין גדולות מאד.

    אייאקס, ולמעשה כל הכדורגל ההולנדי, איבדה מגע עם צמרת הכדורגל האירופאי. זה לא רק חוק בוסמן והאוליגרכים. מה חשבת על הכסף שהקבוצות מקבלות על שידורי הטלוויזיה? לקבוצות תחתית בפרמיירליג יש כבר תקציב יותר גדול מאשר לקבוצות הצמרת בהולנד. לא סתם מדברים פה על הקמת ליגה בין הולנד ובלגיה. הפערים פשוט הפכו לבלתי ניתנים לגישור. אפילו קבוצה כמו פ.ס.ז' לא מצליחה להרכיב קבוצה מלא כוכבים כמו שקבוצות הצמרת באנגליה וספרד עושים. וזה עם תמיכה מאסיבית מצד קטאר.

    בלי צל של ספק שגם אייאקס אשמה בהגדלת הפער. מאז תחילת המילניום הניהול לא תמיד היה טוב. הקבוצה העדיפה לבזבז כסף על שחקנים בינוניים והזניחה את מחלקת הנוער. בשנים האחרונות אנחנו שוב רואים שינוי חיובי בעניין הזה, אבל כשרונות כמו פינידי ג'ורג', נוואנקו קאנו ורונאלדו הברזילאי שחתם בזמנו בפ.ס.וו כבר לא ישחקו פה.

    המציאות היא היום קשה ביותר. ברגע ששחקן בולט במדים שלנו הוא נכנס לפנקס של הקבוצות העשירות באירופה. לא חסרות שמועות שקאספר דולברג ודאבינסון סאנצז מחוזרים בצורה רצינית. אין מה לעשות נגד זה. אייאקס מחפשת מדי חלון העברות שחקנים בדנמרק ועכשיו גם דרום אמריקה. כמו שקנינו את דולברג מגיל מאד צעיר אנחנו חסרי אונים ברגע שהם מצליחים בבוגרת. יותר מזה, כשרונות צעירים, חלקם עדיין משחקים ללא חוזה בגלל גילם כבר מחוזר ע"י קבוצות עשירות באירופה. הכשרון הצעיר הבא שאולי כבר יברח לנו הוא דיישון רדאן, שחקן התקפה בן 15. הוא כבר ביקר במנצ'סטר יונייטד, כל זה הרבה בגלל שאסור להחתים שחקנים כל חוזה מקצועני לפני גיל 16. אז אסור לקבוצות לפתות צעירים כאלה, אבל לא את ההורים...ברגע שזה קורה הילד יכול אוטומטי לעבור קבוצה...בצורה הזאת איבדנו לאחרונה בין היתר שחקנים כמו מינק פייטרס (ריאל מדריד) וטימוטי פוסו מנסה (יונייטד).

    אייאקס לא תחזור יותר לצמרת ליגת האלופות, או כמו שאני קורא לתחרות הזאת "ליגת העשירות". הליגה האירופאית זה סיפור אחר. לשמחתי AZ כבר הראתה את זה לפני מספר שנים ועכשיו גם אנחנו. גם פ.ס.וו ופיינורד לא חסרי אונים בקטע הזה, אבל כמו שכבר ציינתי, כל הכדורגל ההולנדי די במשבר. את זה רואים בנבחרת. בעיניי זה כבר דיון אחר.
     
    Don Joan Roman ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    סיקור מעולה. מה שכן עדיין פה ושם נוחתים בהולנד כשרונות גדולים, כמו אריקסן או מיליק או דריס מרטנס. כמובן שזו לא אותה כמות כמו בעבר, אבל זה גם משהו
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  4. AFCA Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/09
    הודעות:
    1,447
    לייקים שהתקבלו:
    281
    איזה מחצית שנייה עוצמתית של פיינורד.
    פשוט לא כוחות בליגה הזאת שהם משחקים כמו שהם יכולים .
     
  5. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    היירנביין נתנו 45 דקות נהדרות, אבל הם גמרו את הבנזין מוקדם מדי. בחצי השני פיינורד ניצחו בצדק. רק נחמד לציין שוילהנה שכבש את שער הניצחון נתפס ע"י המצלמות בדרבי נותן מרפק לאחיו של פוגבה, אבל הבוררות עדיין לא הסתיימה.

    אייאקס צריכה עכשיו לנצח ואז לקוות שכל שחקניה יחזרו בשלום מהמשימות הבינלאומיות. קספר דולברג לא משחק היום בגלל פציעה במפשעה.
     
  6. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    זהו, פיינורד בדרך לאליפות. אייאקס במשחק נוראי לא מצליחה לנצח קבוצה חלשה כמו אקסלסיור. הבנזין נגמר. עכשיו אנחנו יכולים להתמקד באירופה. לא מאחל לפיינורד דבר, אבל הם מובילים כבר חודשים את הטבלה. לסים דה יונג אני מאחל שום אליפות...

    מסכן מתהייס דה ליכט, אבל הבחור רק בן 17. טעות נוראית בשער החובה, אבל הוא פשוט כשרון אמיתי. ביחד עם אוננה וקלייברט ג'וניור הכי טוב היום. דה ליכט הצליח עוד לחלץ כמה כדורים שהיו יכולים לגמור בשער נגדנו.

    היום האכזבה היא בעיקר משיונה, זייך, קלאסן וההתקפה. טראורה פשוט בושה לענף. מנטליות של שחקן ישראלי ממוצע. גועל נפש איך הוא שיחק היום.

    ניצחון בעוד שבועיים יחזיר מתח לליגה, אבל יחזיר גם את פ.ס.וו בחזרה למרוץ. אני מעדיף שזה לא יקרה...

    ונרס? עקבותיו נעלמו...
     
  7. Ajax Amsterdam Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/09
    הודעות:
    4,777
    לייקים שהתקבלו:
    1,826
    אני חושש מעוד 7 שנים יבשות ללא אליפות
     
  8. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    אני לא. בסה"כ נראה שאייאקס לא מסוגלת להאבק בשתי חזיתות. קבוצות יותר גדולות מאיתנו הצליחו בליגה האירופאית, אבל כשלו במאני טיים בליגות שלהן.

    אם שחקנים כמו דה ליכט, קלייברט ג'וניור, פרנקי דה יונג, נורי וצעירים אחרים יעשו צעדים קדימה אז יהיה בסדר. אני מקווה שהחיה ודולברג יישארו גם בעונה הבאה ואם אולי יחזירו את הנטלאר כחלוץ שני אחרי קאספר אז יהיה בסדר. לפיינורד יש כרגע קבוצה יותר טובה, אבל בעיניי יש אצלנו הרבה יותר אפשרויות לעתיד יותר טוב. פ.ס. וו עומדת לפני מהפכה של ממש.

    ולמרות זאת, ניצחון בקלסיקר ואנחנו שוב בתמונת האליפות....
     
    AFCA אוהב/ת את זה.
  9. ארז כהן Piet van Reenen

    הצטרף ב:
    ‏24/10/14
    הודעות:
    459
    לייקים שהתקבלו:
    116
    מין:
    זכר
    אני לא כועס או מאוכזב מאיבוד הנקודות היום, ולא מעציב אותי שכנראה לא נזכה באליפות.
    אין לי טענות לאף אחד מהשחקנים וגם לא למאמן.
    אני מעדיף שאייאקס השנה תביא לנו הצלחה אירופית מאשר עוד אליפות בליגה הולנדית חלשה.
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  10. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    @ארז כהן
    מבחינתי אתה צודק. הצלחה באירופה שווה עכשיו יותר. השחקנים נראו היום באמת גמורים למרות שהאוהדים מאד כועסים ברשת. הם לא אוהבים את העובדה שבוס ממשיך לתת לטראורה קרדיט. בסה"כ הם צודקים לגבי הקטע הזה, אבל אין לאייאקס קבוצה שמסוגלת להלחם בשתי חזיתות.

    בעיניי יש מספר צעירים עם פוטנציאל אדיר, אבל מול זה אין לנו חלוץ שני. יותר מזה, אף אחד ציפה שדולברג יהיה כזה הצלחה. קאסיירה בעיניי אכזבה אמיתית.

    מבחינה הגנתית נראה אם בוס ישאיר את טטה בהרכב. ממה שהבנתי היום פלטמן נשאר על הספסל גם בגלל שיש לו ארבע צהובים. בכל מקרה דעת הקהל ברורה: טטה עדיף על הבלם שהפך למגן.
     
  11. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,346
    לייקים שהתקבלו:
    398
    קשה לי לראות את אייאקס זוכה בליגה האירופית כל עוד מנצ׳סטר יונייטד לא תודח ממנה או תפגוש את אייאקס בגמר אבל בנוק אאוט כמו בנוק אאוט כידוע הכל אפשרי. האמת שגמר בין מנצ׳סטר יונייטד לבין אייאקס יהיה מאוד קשה עבורי מכיוון שמצד אחד אני אוהד שרוף של יונייטד מאז גיל 7 ומצד שני מאז ומתמיד אני מסמפט את אייאקס ותומך בה ולא סתם אלו הן שתי הקבוצות האירופיות היחידות שאני מחזיק בחולצות שלהן, אם אכן זה יהיה הגמר אהיה עצוב עבור כל קבוצה שתפסיד ושמח עבור כל קבוצה שתנצח.
     
  12. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    @Andrei Kanchelskis
    גמר בין היונייטד לאייאקס לא יהיה. אני די מהמר שלא נראה את שתי הקבוצות במשחק האחרון של התחרות הזאת. אני שם את כספי על ליון.
     
  13. Ajax Amsterdam Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/09
    הודעות:
    4,777
    לייקים שהתקבלו:
    1,826
    אמנם לכולנו זה כואב מה שנהיה מנבחרת האורנג', אבל אני חושב שזה טבעי ונצטרך הרבה סבלנות, אבל המצב היה יכול להיות יותר טוב לפי דעתי וההתאחדות לא מצאה מחליף מספיק טוב לואן חאל, ועוד משהו אנחנו לא נבחרת מספיק טובה לשחק 4-3-3 ואת זה מי שמנטווים את הכדורגל ההולנדי צריכים להבין
     
    Don Joan Roman ו-de Middenweg אוהבים את זה.
  14. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    יש לי הרבה מה להגיד, אבל מרציאנו לא השחקן היחיד שעשה בימים אלה שטויות. אני רק יכול לקוות שמתהייס דה ליכט לא יעבור את מה שרון פלאר עבר בהתחלת הקריירה שלו מול איטליה. בלינד לא היה צריך להזמין את הבחורצ'יק. לשים אותו בהרכב עם עשרה שחקנים כאלה מוגבלים זו התאבדות.

    אני אחזור מחר כי יש עוד מה להגיד. בנתיים נראה שהנבחרת בבעיה קשה.
     
    Franco ו-Don Joan Roman אוהבים את זה.
  15. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    כבר הוספתי תגובה יותר מפורטת בדיון הכללי של המוקדמות באירופה. אוסיף פה רק שהאווירה פה קשה מאד. בלינד ידבר עם ההתאחדות היום. המאמן כבר הודיע שהוא לא מתכוון להתפטר, אבל לדעתי זה בלתי נמנע.

    אריאן רובן היה צריך לחזור לביירן, אבל נשאר עד למשחק הידידות עם איטלה בהולנד. הוא לא צריך לשחק מול האזורי, אבל השארותו מדגישה את חומרת המשבר.

    לא אופתע אם עד חצות אנחנו נקבל את החדשות שבלינד פוטר.
     
    Ajacied אוהב/ת את זה.