הליגות החזקות בעולם.

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Nesta, ‏11/7/03.

  1. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    מתוך ספורט 5:
    הליגה הספרדית היא הליגה החזקה בעולם לעונת 2003-2002, זו השנה השלישית ברציפות. נתון זה מפרסמת ההתאחדות הבינלאומית לססטיסטיקה והיסטוריה בהתבססה על כמות הקבוצות ששולחת כל מדינה למפעלים השונים, הישגיהן ורמת הקושי המשוקללת של הליגות ברחבי תבל.
    הליגה האיטלקית עלתה למקום השני, זאת לאור הצלחתן הגדולה של נציגותיה בליגת האלופות וכמובן זכייתה של מילאן בצ'מפיונס-ליג. במקום השלישי בעולם ניצבת הליגה הארגנטינית, הליגה הברזילאית ממוקמת רביעית והפרמיירליג, הליגה האנגלית, מדורגת חמישית בעולם ושלישית ברמת החוזק בין מדינות אירופה. את העשירייה הראשונה סוגרות הליגות בקולומביה, צרפת, פורטוגל, הולנד וגרמניה, כאשר ייון, בה יאמן יצחק שום בעונה הקרובה, מדורגת 11. הליגה הטורקית בה ישחקו בעונה הבאה חיים רביבו ופיני בלילי נמצאת במקום ה- 20 בעולם. ליגת העל בישראל שהייתה מדורגת בשנה שעברה במקום ה- 23 בעולם, יצאה אל מחוץ ל- 30 הליגות החזקות בעולם.

    עוד שנה טובה והאיטלקית תהיה מספר 1!... האנגלית לא הכי טובה כמו שבערוץ הספורט מנסים להציג...
    אז מה דעתכם? האם המחקר הזה נכון?צודק?...
     
  2. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בולשיט. הדרך לקבוע את הליגה החזקה בעולם לא צריכה להיות אך ורק ע"פי הצלחות בגביעי אירופה השונים.

    המחקר הזה פשוט לא אומר כלום. צריך לבדוק את איכות הליגות לפי עוד מספר מאפיינים.
     
  3. ofer16 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/11/02
    הודעות:
    2,339
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שטויות, הליגה האנגלית הרבה יותר טובה מהליגות הארגנטינאית והברזילאית. גם הליגה הצרפתית הרבה הרבה יותר טובה מזו הקולומביאנית.
    כדורגל הוא לא מדע מדוייק. אי אפשר להכניס נתונים לנוסחה כלשהי ולקבל את הקבוצה/ליגה הכי טובה בעולם.
     
  4. Fernando Cavenaghi Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/02
    הודעות:
    1,924
    לייקים שהתקבלו:
    0
    והליגה הגרמנית מעל כולם (מה לא?)

    עונה גרועה באירופה של הגרמניות (הגרלות קשות ומשברים גדולים) דירדרו את הליגה הגרמנית מטה מטה למקום שלא קרוב למציאות.
     
  5. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    דווקא נמצאת לדעתי במקום סביר...
    באירופה ברור שאיטליה, צרפת,אנגליה ואחרות טובות ממנה.
     
  6. Fernando Cavenaghi Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/02
    הודעות:
    1,924
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איך הליגה הצרפתית חזקה יותר?!

    יש לך את הזוכה מלפני שנתיים בליגת האלופות, הסגנית משנה שעברה, הסגנית של אופ"א, קבוצות כמו שאלקה, שטוטגארט, הרטה ושחקנים מעולים ברמה גבוהה.
     
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,744
    לייקים שהתקבלו:
    6,968
    איזה מחקר מטומטם.
    עזבו,זה כמו הדירוג של הנבחרות אצל אופ"א,שטויות.
     
  8. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדירוג נבחרות הוא של פיפ"א, ולא אופ"א.
    לאופ"א יש דירוג מדינות, ולא נבחרות, שבו הם נותנים נקודות ע"פי הישגים של הקבוצות באירופה לאורך השנים וגם מקומות במפעלים השונים. לאופ"א יש גם דירוג קבוצות (הדבר הכי אדיותי שקיים), אבל הוא לא מספיק רציני כדי שמישהו יתייחס אליו.
     
  9. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מחקר דפוק..שילכו לחפש..הליגה הטורקית מקום 20 בעולם?נו באמת..אחלה ליגה,ועוד היוונית לפניה?
    ועם כל המעט כבוד שיש לי לליגה שלנו היא מעל המקום ה-30..
     
  10. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    הליגה הקולומביאנית מקום 6? מאיפה זה בא? בגלל שהיחגיטה משחק בדפורטיבו פריירה? בגלל שפאוסטינו אספרייה יורה על שחקנים בקבוצה שלו שלדעתו לא רצים מספיק מהר?
    זה אחד מהדירוגים היותר טפשיים ששמעתי. אני מרשה לעצמי להוריד את הארגנטינאית, הברזילאית מתחת לאנגלית, לגרמנית (יותר טובה מהצרפתית בהרבה - מי בצרפת מתקרב לקרסוליים של באיירן הענקית?) ולצרפתית, ולהוריד את הקולומביאנית למקום טוב באמצע בין הליגה האסטונית והליגה השלישית בפרו (אני משחק שם במנג'ר וזה כיף לאללה אבל עדיין מה זה? הסוחרי סמים של קולומביה שיחדו את מבצעי ה"מחקר"?).
    עכשיו בואו נגרור את הדיון הזה חזרה למה שהוא היה אמור להיות מלכתחילה: הויכוח האולטימטיבי והנצחי בין האוהדים האנגלים והאיטלקים בפורום, כשהאוהדים הספרדים מפריעים מדי פעם......
    מבחינת הישגים+שם אני מסכים לחלוטין עם הדירוג הנ"ל ואכן הליגה הספרדית היא הטובה בעולם - יש בה שתי קבוצות פאר - אחת הטובה ביותר בעולם (ריאל) ללא עוררין והשנייה דועכת אבל עדיין בעלת שם שכל אחד רוצה לשחק בו (בארסה). גם הקבוצות האחרות בספרד מגיעות להישגים מכובדים באירופה בשנים האחרונות, ולא זכור לי מתי היה חצי-גמר צ'מפיונס ליג בלי קבוצה ספרדית (רגע בעצם כן זכור לי - עונת הטרבל של יונייטד. באיירן העיפו את דינמו קייב ויונייטד את יובה.... אבל הבנתם את הנקודה שלי).
    על המקום השני מתחרות אנגליה ואיטליה, כשאיטליה מתאוששת משנים רעות וחוזרת בגדול השנה - מה שבאמת נותן לה את המקום השני מבחינה סטטיסטית.

    אבל כדורגל לא מבוסס על סטטיסטיקה - זה משחק של רגשות......
    וברגשות אין על הליגה האנגלית. פשוט אין. הקהל שם כל-כך קשור לקבוצות שלו, המשחק מושרש כל-כך עמוק בתרבות שלהם, שפשוט אין כמעט אנגלים שלא אוהבים כדורגל. אם תשימו לב רוב האנגלים אוהדים את הקבוצות לפי איזורי המגורים שלהם - לא משנה אם זו קבוצה בפרמיירשיפ או בקונפרנס - הם נאמנים למועדון. הם האוהדים בעולם וזו עובדה. וכשאתה משחק לפני כאלה אוהדים חייבת להיות לך מוטיבציה גבוהה לתת הופעה טובה, וכמובן הרבה לב - באנגליה המשחק הוא ללא פשרות (אההמ ספרד), חזק מאוד (אהההמממ ספרד עם ההגנות המחוררות) אבל עדיין הוגן (אההמממ איטליה איטליה) והתקפי (אההההממממממ איטליה). בקיצור, הכדורגל שם משלב את מה שרוב אוהדי הכדורגל אוהבים לראות. וכן גם יש שם טכניקה לפעמים מבול הזרים הביא עימו גם את זה. אז אולי ההישגים לא בשמיים, אבל מבחינת הליגה עצמה, המוסד - הליגה האנגלית היא הכי חזקה בעולם.
    ולראייה תראו כמה אנשים בארץ אוהדים כדורגל אנגלי (המווווןןןןן) לעומת כמה אוהדים כדורגל איטלקי (גם די הרבה) וכדורגל ספרדי (אפשר להכניס את כולם למלגזה.....).
     
  11. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי אין אוהדים לליגה הספרדית כי התקשורת לא מתעסקת יותר מדי עם הליגה הזאת[חוץ מבארסה,ריאל]
    אם היו משקיעים בליגה האנגלית והספרדית אותו דבר כמו בליגה האנגלית אני בטוח שמספר האוהדים היה מצטמצם בצורה משמעותית.
     
  12. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זאת ממש לא הסיבה. הסיבה היא שהליגה האיטלקית והליגה האנגלית מציעות קבוצות אטרקטיביות ומעניינות יותר. באנגליה יש לך את מנצ'סטר יונייטד, ארסנל, צ'לסי, ניוקאסל וליברפול, באיטליה את יובנטוס, מילאן, אינטר ואולי גם לאציורומאפארמהפיורנטינה.

    אני לא אומר חלילה שבארסה או ריאל קבוצות פחות אטרקטיביות, אבל חוץ מהן אין ממש קבוצה שאפשר להזדהות איתה כמו עם יובנטוס או מנצ'סטר יונייטד. ולנסיה חביבתי היא קבוצה מאד לא מעניינת, אני מודה, שלא לדבר על דפורטיבו לה-קורוניה, סלטה ויגו, ריאל סוסיאדד (ואני לא מבין מדוע אני מכליל אותם ברשימה) ואתלטיקו מדריד.

    ואגב, למרות כל מה שאומרים על הליגה הספרדית, שהיא התקפית וטכנית, עדיין ההנאה מהמשחק לא יכולה להשתוות להנאה ממשחק מהליגה האנגלית או מהליגה האיטלקית (ולצערי ותדהמתי יש אכן אנשים שנהנים מזה, שיהיו בריאים).
     
  13. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים איתך בכל מה שנוגע לליגה הספרדית..אבל עדיין..על הליגה האיטלקית לא מדברים ולא נותנים לה חשיפה כמו לליגה האנגלית ולדעתי בגלל זה יש פחות אוהדים ממה שיכל להיות לליגה האיטלקית..
     
  14. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נו באמת! כל שבוע יש שני משחקים מספרד, שזה כמעט כמו החשיפה שלנו לליגת העל שלנו. להאשים את החשיפה זה פשוט טמטום, אמרתי לכם - הליגה הספרדית פחות אטרקטיבית לצופה, והוא לא יכול להזדהות איתה - אם הצופה אוהב כדורגל התקפי וקצבי הוא ילך לאנגליה, אם הוא אוהב טקטיקות ובונקרים הוא ילך לאיטליה. מה יש לו בספרד? מפגש חם פעמיים בשנה בין בארסה לריאל, וחוץ מזה כדורגל קצת שבלוני. בלי ממש אופי, לא התקפי מדי אבל גם לא הגנתי מדי. באמצע.

    בקשר לליגה האיטלקית... זה כבר עניין אחר. גם כן כאן החשיפה לא אשמה - רוב חובבי הכדורגל, ועכשיו זה באמת בלי ירידות, מעדיפים כדורגל התקפי יותר עם הרבה הזדמנויות. הליגה האנגלית יותר אטרקטיבית לצופה הנייטרלי, ומה לעשות שיש רוב כזה של אנשים בארץ. וגם באירופה.
     
  15. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    וזה לדעתי בגלל אמצעי התקשורת הישאלית שידועה באהדת אנגליה באופן השרוף ביותר עד כדי כך שמשדרת רק אנגליה ואפילו את משחקי הנבחרת בעקביות שבא רק להקיא בגללה.
    אני חושב שאם זמן החשיפה היה שונה ממה שיש היום היו יותר אוהדי ליגה איטלקית ויותר ספרדית.