המזרח התיכון בראיה גלובלית

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Love Is Red, ‏24/10/14.

  1. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    כזכור דיברנו על המאמץ הבלתי נדלה של מדינות ערב בארגון אונסק"ו להכפשת ישראל ולזיוף ושכתוב ההיסטוריה. על הרקע הזה הודיעה ארה"ב שתפרוש מן הארגון ותישאר כמשקיפה בלבד. פרישה שאמורה היתה להיות בסוף 2018.ישראל הודיעה שתצטרף אל ארה"ב .
    נראה לי שהפרישה הזו שהיא בעצם מפגן מחאה לא תתרחש כי הרוב הערבי המוצק בארגון המסואב והמתועב הזה נשבר בגלל מחלוקות פנימיות בינהם. לזה נוסיף את ההפסד הצורם של נציג קטר למזכ"לות הארגון ובחירתה המפתיעה של אודרי אזולאי ממוצא מרוקאי, בתו של אנדרה אזולאי, יועצו של מלך מרוקו. פוליטיקאית יהודייה-צרפתייה שכיהנה כשרת התרבות בממשלת צרפת בעבר. אודריי כבר הספיקה להודיע שהיא תחזיר את ארה"ב וישראל לארגון. ובכן להלן סיפור הבחירה בה וההפסד הצורם של הנציג הקטרי שמאחורי הקלעים בתמצית התמציתיות:


    בלגאן בעולם הערבי
    הסגר שהטילו סעודיה ו"אחיותיה" על נסיכות קטר -- "הילד הרע" של העולם הערבי -- מתפתח לגל עכור שממדיו רק הולכים ותופחים. כזכור במאי 2017 ניתקה סעודיה את קשריה הדיפלומטיים עם קטר. כמוה עשו איחוד האמירויות, בחריין ומצרים. צעדים אלה, ננקטו לנוכח התמיכה שהעניקה קטר לארגון "האחים המוסלמים" ולארגוני טרור אחרים .והרומן המתמשך עם איראן (לקטר שדות גז משותפים עם איראן) מאחורי גבו של העולם הערבי. אך בעיקר בגלל שידורי אל-ג'זירה, ש"לכלך" על שליטי ערב ואף הכשיר את הקרקע לנפילתם של כמה מהם.

    מאז עוסקות סעודיה וחברותיה בדה-לגיטימציה שיטתית של נסיכות קטר ומנסות להשית עליה נזק כלכלי ותדמיתי, ואף לאיים על יציבותה הפוליטית. תוך הטלת חרמות כלכליות, סגירת הגבול היבשתי בין קטר סעודיה, וסגירת המרחב האווירי בין קטר לבין המדינות הערביות – כל אלה נועדו להקשות על קטר, לבודד אותה ולפגוע במיזם שעליו גאוותה – אירוח משחקי המונדיאל בשנת 2022, זכות שנקנתה על ידי הקטרים בשוחד בהון עתק

    בבחירות למנכ"לות אונסק"ו -- ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם. במאבקה "למען ירושלים" (כזכור, הארגון קבע כי "ישראל הנה כוח כובש בירושלים" ויש להוציאה מידיה) הקצתה קטר חצי מיליארד דולר לרכישת ארגונים כמו אונסק"ו והפעילה אנשי תקשורת, אקדמיה וממשל בקמפיין תקשורת מאורגן וכדי להבטיח את השגת המטרה הזו. העמידו נציג מטעמם לתפקיד המנכ"ל עבד אל-עזיז אל-כווארי, .
    אלא שבבחירות האחרונות שנערכו החודש, התייצבו הסעודים והמצרים כנגד המועמד הקטרי ותמכו בבחירתה של אודרי אזולאי


    התקשורת הסעודית "השחירה" את פניו של כווארי והציגה אותו כ"סוכן איראני" המתפלל למרגלות קברו של אייתוללה ח'ומייני, מייסד הרפובליקה האסלאמית של איראן. "איזה מן ערבי סוני זה, שסוגד לשיעה הפרסית"?
    כשהיינו ילדים נהגנו לומר :"שניים רבים השלישי לוקח"
    אוסיף ואומר :מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים אם כי ניתן יהיה לשמוח רק כשתבוטלנה ההחלטות המונפצות.
     
  2. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    מה הולך עם דעאש? נגמר הסוס?
     
  3. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    דעאש צריך אוכלוסיה סונית. והאיראנים בסוריה כנראה שפשוט מעיפים סונים לכל הרוחות. קשה לי להאמין שאיראן ורוסיה מסוגלות היו לנצח בסוריה כשמאזן הכוחות בסוריה היה 80-20 לטובת הסונים.
     
  4. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    הבנתי שהרוסים עוזבים. זה בגלל שהסיפור גמור או שמישהו מחליף אותם ב״קו״?
     
  5. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    מי יחליף אותם? האיראנים עם הטומקטים והפאנטומים מימי השאה? או סוריה עם צבא מרוסק? אם הרוסים הולכים אני לא מאמין שמישהו יחליף אותם.

    לא סתם הרוסים פרסו שם בעיקר כוחות ימיים וחיל אוויר. היתרון הגדול שהם מביאים הוא חמ"מ.
     
  6. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
  7. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    ואתה מאמין להם?
    הידיעות האלה שהמשטר ותומכיו (כולל רוסיה) מפיצים עכשיו, יכולות לשמש אותם כשהם כן ישתמשו בנשק כימי, כי אז יגידו "הנה, אמרנו לכם כבר לפני המתקפה שהם יביימו התקפה כימית".
    משטר אסד ותומכיו זייפו/ביימו/בדו אירועים רבים מתחילת המאורעות בסוריה, במטרה להשחיר את תדמית הצד השני (המורדים, לא דאע"ש והאחרים) וכדי לתת לגיטמציה לפעולות הרצחניות שלהם נגד מטרות אזרחיות. אם זה מילה של משטר אסד מול מילה של האנשים באידליב, אין לי ספק שאני מאמין לאנשים מאידליב יותר.
     
  8. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    כמוני כמוך. אני מאמין גם רק לתושבי אידליב. הבעיה שצד אחד מממן טרוריסטים (גורמים חיצוניים) שהורסים להם את החיים והופכים אותם לקורבנות ומצד שני הם חוטפים גם על כך חלק מההפגזות מהצבא הסורי. הם ממש תקועים באמצע במלחמה הזאת. גם לראיונות קשה כבר להאמין כי גם הן מפוברקות פעם מהצד שממן את כל המורדים והטרוריסטים ופעם זה ממומן מהצד של המשטר. האמת היא איפשהו באמצע וכמו שתמיד, התושבים החפים מפשע סובלים כאן מכל המלחמה הזאת בין הצדדים. מה שבטוח זה שברגע שכל האל נוסרה, דאע"ש וכו' יובסו שם והשילטון ישיג יציבות, אז המלחמה תגמר והסיכוי שלהם לחיות בשקט גבוה יותר מאשר בזמן המלחמה הזאת. עבורם אם אסד מנקה את כל האירגונים הללו, הם בסוף לא יחיו תחת הפצצות וסביר יותר שיחיו בשקט.
     
  9. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    כשאסד יכבוש את אידליב, יהיו טבח, מעצרים המוניים, גירושים המוניים והשפלה של התושבים בשל תמיכתם ב-"מורדים".
     
    Gass12 אוהב/ת את זה.
  10. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    אני מתנצל ועד כמה שזה ישמע קשה, אבל אם תושבים באידליב בחרו לשתף פעולה עם דאע"ש, אל נוסרה ובעצם לקחו צד פעיל במלחמה, אז יש לזה מחיר. לקחת צד במלחמה, ועוד לצד המפסיד כפי הנראה, המחיר הוא תמיד מחיר דמים. אלו שלא הלכו עם דאע"ש ונשארו נאמנים לשלטון עד כמה שאני יודע, פונו ואפילו קיבלו הגנה מהשלטון. כמו מרבית דמשק והערים סביבה.
     
  11. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    זו היתממות לחשוב שתושבי אידליב יטבחו ויגורשו בשל תמיכתם בדאע"ש או ג'בהת-אנוסרה.
    דווקא באדליב המורדים המתונים היו החזקים, ובגלל זה הייתה הגירה מסיבית של אוכלוסיות שמתנגדות למשטר מחלקים רבים בסוריה לכיוון אידליב. התושבים שעברו לשם עברו כדי לחיות תחת חסות הארגונים המתונים ולא תחת דאע"ש וג'בהת-אנוסרה. אבל, מבחינת השלטון זה לא משנה, עצם העובדה שתמכת בצד שדגל בסיום המשטר הנוכחי אתה נחשב לבן מוות. הארגונים המתונים ותומכיהם נחשבו לאויבים המסוכנים ביותר למשטר, יותר מדאע"ש וג'בהת אנוסרה שיש לו גיבוי בינלאומי להילחם בהם.
     
  12. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    אני זורם איתך כאן, אבל אני גם לא מאמין לאף אחד. למשל הרוסים טוענים שינסו להפריד בין אירגוני הטרור למורדים, אבל אם אלו ילחמו זה לצד זה, אז ברורה כאן התוצאה גם במידה והיו כוונות טובות. לפני שבוע ה UN הכריזו רשמית (וזה לא הרוסים, זה העמדה הרשמית של המערב) שיש 10 אלף לוחמים טרוריסטים של אל נוסרה וכמותם באידליב. יש פה אכן דילמה, כי מה, משאירים אותם שם לפתח את המיני-מדינה-איסלמית שלהם? יש כאן בעיה מורכבת שגם אתה צודק וגם הצדק השני בהרבה מאוד מובנים. ככה זה בכל מקרה לא יכול להשאר.
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,668
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    ולנו יש ערק: הגאווה הלאומית של לבנון

    זה משהו שאני לא מבין, הרי האלכוהול הוא אסור על פי האיסלאם, מה גם שהנשים שמופיעות בתמונה לא בדיוק לובשות בורקות. אז איך זה שהאנשים האלה נותנים כל כך הרבה כח לפונדמנטליסט איסלאמי כמו נסראללה?
     
  14. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    נסראללה מה קשור?
    אני מניח שחלק גדול ממי שמתעסק בתחום הם נוצרים.
     
  15. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    לא בהכרח, מלא מוסלמים מתעסקים באלכוהול וצורכים אותו, בארץ, בלבנון, סוריה, ירדן ועוד.