המחזור ה-21 בבונדסליגה:: Ein Kompliment

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Die Werkself, ‏17/2/17.

  1. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לכן אני כל פעם בוחר להחמיא לכל השדרה המקצועית כשאני מדבר על לייפציג, פשוט עושים שם עבודה נכונה מתכנון ההחתמות, הביצוע שלהן ועד לצוות המקצועי שמאמן את הקבוצה והשחקנים. חלק מהתהליך מתבצע במועדון של רד בול באוסטריה אולי, אבל עדיין החשיבה והתכנון מבחינת מדיניות הרכש ובניית הקבוצה היא מצוינת.

    את מחלקת הנוער אני לא מכיר, אבל אני לא מופתע לקרוא שהיא נחשבת כבר היום למעולה.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  2. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    כמה מילים לגבי מחלקת הנוער (אני לא מומחה, אז אל תקחו את דבריי מילה במילה ויכול להיות שיש כאן כמה טעויות):

    קשה להגיד אם היא באמת טובה. כנראה שכן, כי הושקעו שם סכומים גדולים בפיתוח מתקנים, תשתיות וכו׳, אבל עד כה לייפציג בסך הכל הביאה די הרבה שחקנים בני 15-17 מקבוצות נוער שונות בגרמניה בשנים האחרונות, שנחשבו לכישרונות ״נחמדים״ לכל הפחות, ואף אחד לא הצליח לפרוץ לבוגרים, אפילו כמחליף. קבוצת הנוער של לייפציג (עד 19) מורכבת בעיקר משחקנים שהגיעו מקבוצות אחרות, לדעתי גם קבוצת המילואים שתיסגר בעונה הבאה ומשחקת בליגה הרביעית.

    שלושה מהכישרונות הבולטים שהיו ללייפציג בגילאים 17-18 עזבו העונה בגלל בעיות משמעת (Janelt שהושאל לבוכום ו-Toure שעבר לשאלקה) או בגלל יכולת מאכזבת בליגת נוער, אחרי שהצטיינו בליגת הנערים (Dadashov שחזר לפרנקפורט ממנה הגיע ללייפציג. אפשר גם להזכיר את Palacios Martinez שכיכב לפני כמה שנים בליגת הנוער, לא הצליח בקבוצת המילואים ולא מזמן, בגיל 21, ערך את הופעת הבכורה בבונדסליגה והוא זה שכבש את השער שנפסל בדקה ה-90 מול דורטמונד)

    קבוצת הנערים של לייפציג (עד 17) כוללת כמה שחקנים שגדלו לגמרי במועדון. עדיין חלק מהשחקנים הבולטים שלה הגיעו מקבוצות אחרות (Kühn, Krüger, והקיצוני עם השם הנהדר, אליאס Abouchabaka), אבל לדעתי לראשונה - לקבוצת הנוער של לייפציג יש שחקן מפתח, שמשחק בנבחרת גרמניה עד גיל 17 וגדל במועדון (Erik Majetschak). כך שאולי זו התחלה של שינוי :)
     
    Franco אוהב/ת את זה.
  3. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    זה ברור שלבנות אקדמיה טובה זה תהליך ארוך טווח. כשרומן הגיע לצ'לסי הוא החל להשקיע סכומים די רציניים באקדמיה, החל מבניית מתקן אימונים חדש וכלה בגיוס של מאמנים ומנהלים מהשורה הראשונה. בשנים הראשונות רוב שחקני הנוער בגילאים המבוגרים יותר (מלבד אחד או שניים) בכלל לא היו מבטיחים ואלה שכן לרוב גויסו ממועדונים אחרים. עכשיו, קצת יותר מ10 שנים אחרי תחילת ההשקעה, מחלקת הנוער של צ'לסי נחשבת לאחת הטובות בעולם, אם לא הטובה שבהן (באותה מידה אני יכול להשתמש בסיטי כדוגמא).

    כמובן שאין ערובה לכך שהשקעה כספית תניב פירות, אבל אם לוקחים בחשבון את איך שלייפציג מתנהלת באספקטים אחרים אפשר להניח שגם שם ההשקעה הכספית תלווה בניהול נכון. ואם זה המצב, אנחנו נראה שם אקדמיה מעולה בעוד כמה שנים.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  4. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    נכון.

    מצד שני, כמו שציינתי הכישרונות הבולטים שהיו עד כה בקבוצות הנוער של לייפציג לא הותירו חותם בבוגרים, ויהיה מעניין לראות אם המצב ישתנה. נתת את צ'לסי כדוגמה - יש לה את אחת ממחלקות הנוער מהטובות בעולם, אבל רוב השחקנים האנגלים שיצאו ממנה בשנים האחרונות לא הותירו חותם של ממש בבוגרים (אלו שחקנים שאתה מכיר טוב ממני, אבל בשורה התחתונה סולנקה, RLC, צ׳אלובה וכו׳ לא הפכו לשחקני הרכב בקבוצה הבוגרת).
     
    golding אוהב/ת את זה.
  5. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    רובם עדיין צעירים ולכן אני נמנע מלחרוץ את גורלם. בהקשר של צ'לסי, אולי קונטה יביא איתו איזה שינוי מבורך, כך או אחרת לא הייתי משתמש בחוסר ההצלחה של שחקני נוער להגיע לקבוצה הבוגרת כמדד. גם בגלל שהמדיניות של צ'לסי בעייתית מאוד לדעתי וגם כי קשה מאוד להשאיר חותם במועדון כזה.
     
  6. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אין שום בטחונות בכדורגל. גם לא במחלקות הנוער. אבל עצם ההשקעה העצומה של לייפציג באקדמיות הנוער שלה מראה שהשנאה אליה לא במקום. הם לא בונים על הכסף כדי לחטוף שחקנים מקבוצות אחרות. הם עודים שימוש מושכל בכסף. בין השאר בבניית תשתיות עתידיות. זה גם הבדל גדול בינם ומה שקורה איתם למה שקרה עם לסטר. (בלי שום ביקורת על לסטר).
    דרך אגב. גם הקניות של לייפציג העונה היו צנועות יחסית. לא בדקתי אבל לדעתי מבחינת גודל ההוצאה על קניית שחקנים העונה הם בסביבות מקום חמישי בליגה בלבד.
     
    Franco ו-ויאם אוהבים את זה.
  7. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    הם בונים מועדון ולא קבוצה.

    לגבי סכומי ההעברות, אני לא יודע להשוות לקבוצות אחרות בליגה שכן אני לא עוקב אחרי שוק ההעברות הגרמני, אבל הם בהחלט הוציאו סכום משמעותי על חיזוק כולל הוצאה נוספת בפגרת החורף על אופאמקאנו (מקום 5 בבונדסליגה זה לא צנוע בדיוק). אבל שווה לשים לב למי אלו השחקנים שלייפציג כן השקיעה בהם סכום משמעותי העונה, ממוצע הגיל של הרכישות היקרות של הקבוצה עומד על 20 בערך, לדעתי פחות, עם קייטה הנהדר כשחקן המבוגר יותר ששולם עליו סכום משמעותי.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  8. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    לגבי סכומי ההעברות, לייפציג אולי לא הוציאה סכומים מטורפים כמו שחששו שהיא תעשה, אבל מבחינת הוצאות נטו היא מקום ראשון בליגה (ומבחינת הסכום שהיא הוציאה, מקום 3-4 לדעתי).

    כמו שאליאס כתב, אלו שחקנים צעירים, אבל בסך הכל לא מדובר בהוצאות ״קטנות״, במיוחד לעולה חדשה. זה לא מוריד מגודל ההישג שלהם, כמובן.
     
    Franco אוהב/ת את זה.