הפועל באר שבע 2017/18 - אלופים בפעם החמישית והשלישית ברצף!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י hbs7, ‏1/7/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,784
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    אתם לא סיטי וההשוואה ההיא בזמנו לא היתה קשורה למעמד כלכלי והסברתי את זה.
    האליפות הראשונה הושגה בצורה מאוד מרשימה עם תקציב לא מוגזם.
    התקציב בעונה הזו עלה משמעותית(כן, גם לעלות מ 35 מיליון ל 50 מיליון זה משמעותי... נראה לי שאנשים קצת איבדו פרופורציות כאן...) גם בגלל השקעה של אלונה וגם בגלל המעבר לטרנר.
    עונה אחרי זה הוא עלה- קודם כל בגלל ההגדלה של השקעת הבעלים וההצלחה באירופה כיסתה חלק מההוצאות. אם לא אלונה זה ריזיקה נוסח הריזיקה שלקחה הפועל ת״א לפני כמה עונות כשבנתנה תקציב שמתבסס על כך שהיא תעפיל לליגה האירופית- מה שלא קרה בסוף- והכניס אותה לגרעון ענק שהכניס אותה לסחרור שאנחנו יודעים איפה נגמר.
    אתה לא יכול להגיד אני בונה תקציב על אירופה. אולי בעונה העוקבת.
    זה שהחתימו עוד שחקן לבתים זה לא מה שהקפיץ את התקציב... התקציב קפץ מראש. החוזים עלו, ההוצאות על סכומי העברה.
    כל זה שם אתכם במקום שונה לגמרי מבית״ר וזה שתחזור שוב ושוב בשקר הזה ותרכב על האליפות של לפני שנתיים לא יעזור.
    בית״ר לוקחת שחקנים מתים ומחייה. אתם לוקחים שחקנים בשלים.
    לוקחת זרים של 100-200 אלף דולר(חריג מאוד אם יש שם חוזים גבוהים מזה או אם טביב שם סכום העברה). אתם כבר הגעתם ל 600-700.
    בית״ר מוכרת שחקנים כדי לא לשבור תקרות שכר. אתם שוברים שוב ושוב.
    בית״ר לוקחת צעירים בגרושים מהלאומית.
    אתם משלמים מיליונים על כשרונות מאשדוד.
    אתם בכלל לא באותו מקום. אתם היום, ולמעשה מאז האליפות- הרבה יותר קרובים למכבי תא ומכבי חיפה מאשר לשאר.
    לא סתם הססמה ״4 הגדולות״ מתה והפכה ל ״3 הגדולות״ ושב״ש בפנים ובית״ר והפועל בחוץ- וזה אולי ההישג הכי גדול של אלונה- ואני מברך על כך כי שנים אני טוען שזו פיקציה תלוית למי יש בוס עשיר יותר. היום יש לכם בוס מספיק עשיר כדי להיות שם ולבית״ר והפועל לא(גם אם טביב כן מספיק עשיר- הרי אין לזה ביטוי).


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  2. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    זה לא מחדש כלום. הרי למה מועדון מכבי תל אביב הוא הכי גדול במדינה? בגלל המיקום האטרקטיבי? בגלל האוהדים המפותחים? בגלל השם הסקסי? לא, מאז ומעולם הוא היה המועדון הכי עשיר או בין העשירים, תמיד היה שם הרבה כסף. לכן הוא גם מצליח, נקודה, סוף סיפור. לאורך זמן כדי להצליח (להצליח מבחינה השגית, תארים), אתה תצטרך לשבור תקרות זכוכית של כסף כי לשם הכדורגל הולך, זו המציאות, ואני שמח שאנחנו כרגע נמצאים בצד הזה. עונת האליפות הראשונה, הייתה הכי מרשימה ומרגשת כי באנו עם סכומים קטנים מאוד מאוד יחסית לסגניתנו, שנה שעברה לא העלנו יותר מדי את תקציב השכר וזה היה מרשים בפני עצמו, מאוד מרשים, השנה הקפצנו מאוד את תקציב השכר ובכך סגרנו יפה את ספר הסינדרלה (יחסית לענקית העשירה פה), אנחנו עדיין נחותים מהם מבחינת שכר, אבל יותר קרובים להם מאשר למקום 4 בליגה.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  3. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    4,810
    לייקים שהתקבלו:
    2,506
    מין:
    זכר
    לא היינו כבר בדיון הזה?
    בתחילת עונת האליפות "הראשונה", היינו יותר קרובים לק"ש-בית"ר מאשר חיפה-מכבי. מאז, ההצלחה שלנו הייתה מטאורית בכל התחומים ולא צפויה בעליל ולכן גם עלייה קיצונית בתקציב.
     
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,784
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    שלא תבין לא נכון, התהליך הוא נהדר. לא בא להגיד שלא. אני מדבר על מצב נתון שבו ב״ש במצב כלכלי שונה לגמרי ממה שמשה מנסה לצייר. הוא עדיין חי בסיפור סינדרלה. אני לא מבקר אף אחד.
    אם עד לא מזמן לא תפסתי מאלונה כמשהי שבונה מועדון, הייתי העונה בטרנר וראיתי שהיא בנתה וממשיכה לבנות מועדון לתפארת.
    מערך שיווק, חנויות מרשימות( לדעתי יש לפחות שתיים- תקן אותי אם אני טועה), שת״פ מרשים עם העיריה שמבינה שזה אינטרס משותף.
    אין את הדברים האלה היום במועדונים גדולים אחרים- רק במכבי תא ומכבי חיפה. לנתניה יש חנות? בקושי אוטוביאנקי... אם תסתובב בקניון מלחה או בממילא תמצא חנות של בית״ר? איזה חנות ואיזה נעליים? אפילו לא בכיוון...)
    אז בהיבט של הנוער היא עדיין בפיגור עצום, אין לי מושג למה, וחבל, אבל בשורה תחתונה- אם אלונה מחר עוזבת ב״ש לא תיפול כי אלונה להבדיל ממה שחשבתי כן בנתה מועדון.
    אז אי אפשר יהיה לשלם לקוואנקה 700 אלף ולויטור 450, ונוואקמה כנראה יברח בלי לחשוב פעמיים אבל אם בנתניה, בית״ר, הפועל ת״א, הפועל חיפה, הפועל פ״ת- בעלים השאירו חורבה כשהפסיקו להזרים כסף- אלונה אם הולכת היום משאירה מועדון שבלי השקעת בעלים יכול להעמיד תקציב של 30-40 מיליון ש״ח קל!
    מכבי חיפה איזה 50-60.
    מכבי ת״א גם משהו בסדר גודל הזה.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  5. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    4,810
    לייקים שהתקבלו:
    2,506
    מין:
    זכר
    קואנקה לא מרוויח 700 אלף יורו. רחוק מאוד מזה.

    לגבי הנוער, אין יותר מדי במה להתפאר אבל יש שיפור בתחום. יצאו לא מעט שחקני ליגה טובים פלוס בשנים האחרונות ויש נציגות חביבה בנבחרות הצעירה.
    בנוסף, אנשי המקצוע שעובדים במחלקות יותר רציניים מאשר הסחל'ה שעברה שם בתחילת דרכה של אלונה.
    אלונה כבר כמה שנים חולמת על אקדמיה. השאלה אם זה שווה את ההשקעה. משהו כמו אשדוד לא יהיה לנו כל עוד יש לנו שאיפות בצמרת. אני מסתכל על מכבי וחיפה שמשקיעות בסביבות ה-10 מיליון ש"ח על מחלקת הנוער שלהם ולא חושב שמודל כזה שווה את ההשקעה.
     
    Ajax Amsterdam אוהב/ת את זה.
  6. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312

    אז כל הויכוח הוא למעשה נטו פרסונאלי עם משה על כך שהוא עדיין רואה עצמו כסינדרלה..
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  7. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,784
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    ההשוואת לבית״ר וק״ש מפריעות לי מאוד.
    וגם לטוטנהאם...
    מזל שלסטר זה פחות סקסי...
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,743
    לייקים שהתקבלו:
    6,968
    אנחנו לא לסטר, לא סינדרלה ברמה הזאת, אבל כן, לחלוטין טוטנהאם מול סיטי (מכבי תל אביב), לחלוטין מפסידים למכבי תל אביב ומכבי חיפה בכל מאבק כלכלי על שחקן ישראלי או זר וזה עוד אחרי שתי אליפויות, ולחלוטין בפערים גדולים מהם מבחינת תקציב.
    כבר כתבתי שאחרי ההצלחה באירופה (שהביאה אותנו לרכוש את אוחנה, שהביאה אותנו לעבות את הסגל, שגרמה לנו להשאיר את טוני למרות הצעה כספית גבוהה, בלי אירופה והכסף שידענו שיכנס וצאנס להכניס אפילו יותר כסף מליגת האלופות לא יודע עד כמה היינו מצליחים להחזיק את טוני כשהציעו עליו מילוני יורו) התקציב עלה והפער מקבוצות כמו בית״ר וקריית שמונה בטח מהיתר גדל, אבל כפי שרשמו כאן התקציב עלה כי ההכנסות עלו.

    עשינו את הדרך הנכונה, לקחנו אליפות עם תקציב צנוע, המשכנו לשמור על משכורות שפויות ולהעלות את התקציב במקביל לעלייה בהכנסות. ככה בדיוק צריך להתנהל. וכן, כל עונה שאנחנו לוקחים אליפות ולא מכבי תל אביב או מכבי חיפה זה הישג גדול. לא סיפור סינדרלה אבל בהחלט סיפור גדול, אי אפשר לקחת כמובן מאליו קבוצה שלוקחת אליפות מול שתי קבוצות עשירות ממנה בטח ובטח בשוק מצומצם כמו שלנו כששחקנים כמו בוזגלו ואצילי נניח מעדיפים את חיפה ומכבי אין באמת עוד אופציות לקיצונים ישראלים בשוק שירצו לבוא ובמחירים שאנחנו משלמים ולכן האליפויות שלנו הם הישג, לא ברמה של לסטר, לגמרי ברמה של טוטנהאם.
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,784
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    האליפות האחרונה של טוטנהאם קרתה לפני כמעט 60 שנה.
    כדי שהיא תיקח את האליפות הבאה צריכה לקרות סנסציה לא נורמלית וכשלון של לפחות 5-6 קבוצות גדולות ועשירות ממנה.
    טוטנהאם היא בערך ק״ש.
    ב״ש היא יותר צ׳לסי.
    יש יותר עשירות. אבל היא מספיק עשירה כדי לקחת לפחות 2 אליפויות בעשור.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    גלץ אוהב/ת את זה.
  10. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    באנגליה לדעתי צ'לסי, סיטי וייונייטד חזקות כלכלית באותה מידה.

    זה לא כמו פה, שאחת יותר עשירה ביי פאר גם מה-2 שאחריה.
     
  11. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,743
    לייקים שהתקבלו:
    6,968
    האליפות של הפועל באר שבע קרתה לפני 40 שנה.
    כדי שהיא תקח אליפות צריכה הייתה לקרות סנסציה לא נורמלית שכן היא הייתה צריכה לגבור על 4 הקבוצות הגדולות שחילקו ביניהם כמעט את כל התארים בישראל בשלושים השנה האחרונות (מכבי תל אביב, מכבי חיפה, בית״ר י״ם והפועל תל אביב) כשמתוך הארבע בעונת האליפות הראשונה לשתי גדולות (מכבי תל אביב ומכבי חיפה) היה תקציב גדול בהרבה ולשתי הגדולות האחרות (בית״ר י״ם והפועל תל אביב) היה תקציב באותו סדר גודל של באר שבע.

    רק לפני שנתיים לסטר זכתה באליפות אנגליה (בעונה שטוטנהאם לחלוטין הייתה יכולה לזכות באליפות כמו שאנחנו עשינו שכן כל הגדולות המסורתיות קרסו).
    רק בעונה שעברה טוטנהאם התחרתה עם צ׳לסי שהייתה בינונית בחלקים גדולים של העונה על האליפות (בעונה נוספת שהגדולות המסורתיות קרסו).

    עובדתית, גם בישראל וגם באנגליה יש קבוצות עשירות יותר (מכבי תל אביב, מכבי חיפה, סיטי, יונייטד, צ׳לסי) מהפועל באר שבע וטוטנהאם, עובדתית, גם בישראל וגם באנגליה יש קבוצות עם עבר מפואר מהפועל באר שבע וטוטנהאם שהיו בעונה שבאר שבע זכתה באליפות ושלסטר זכתה באליפות עם תקציב דומה לבאר שבע וטוטנהאם (בית״ר י״ם, הפועל תל אביב, ליברפול), ההבדל הוא שאנחנו זכינו באליפות והצלחנו למנף את זה לאליפות נוספת בעוד טוטנהאם לא זכו באליפות למרות מאבק מול לסטר (שדווקא היא מזכירה בעיני את קריית שמונה שזכתה אצלנו בזמנו באליפות) שנחותה מהם כלכלית.

    אין לי ספק שאם טוטנהאם זוכה באליפות על חשבון לסטר ההשוואה הייתה מיידית על שתי קבוצות עם מסורת וקהל אבל בליגה עם קבוצות עשירות יותר ועם עבר מפואר יותר שזוכות באליפות אחרי עשרות שנים (וזה גם מה שטענתי כשטענו בזמנו שאנחנו לסטר של אנגליה, שעם כל הכבוד לניסיון לייצר סיפור סינדרלה רומנטי אנחנו לא לסטר בכל הפרמטרים, ושאנחנו הרבה יותר טוטנהאם, עבר מכובד, תקציב מכובד, אבל עדין פחות מקבוצות אחרות בישראל, זה שאנחנו משיגים יותר מהם בשנים האחרונות זה הישג גדול, אבל זה לא יכול לשנות את המציאות הכלכלית הקיימת).

    כל ניסיון להפוך אותנו לסיטי, יונייטד או צ׳לסי הוא בעיקר כדי לגמד את ההישג שלנו ולטעון שזה הכל בגלל הכסף, שהוא מרכיב חשוב בהצלחה שלנו, אבל לא הכל ולא מתקרב להיות הכל, כי בליגה שהמיקום נקבע בה לפי תקציב גם בעונה שעברה וגם בעונה הנוכחית היינו מסיימים במקום השלישי בפער ענק מהמקום הראשון, עצם הזכייה שלנו באליפויות למרות שתי קבוצות עשירות הרבה יותר שמתמודדות מולנו מלמד על הרבה מאוד פרמטרים נוספים שתרמו להצלחה, החל מהקהל בטרנר, ועד לחיבור של שחקנים כמו מליקסון וברדה לקבוצה ולעיר שגרמו להם לוותר על הצעות גבוהות יותר ממכבי תל אביב, דרך סקואטינג נפלא של עזריה שהביא לנו שחקנים כמו אוגו והובאן בשכר מגוחך ולאחר מכן הביא לנו שובר שיווין כמו מיגל, וועד להחלטה הגאונית לוותר על מאמן עם טונה יחסי ציבור ומקורבים כמו אלישע בשביל מאמן צעיר כמו בכר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/11/17
    hbs7, לירן ו-nadav16 אוהבים את זה.
  12. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,743
    לייקים שהתקבלו:
    6,968
    ולנושא אחר, פורסם לוח המשחקים שלנו לשבועות הקרובים, כשמשחק החוץ בסכנין יסגור לנו את הסיבוב הראשון עם, שימו לב טוב, 8 משחקי חוץ מתוך 13 המחזורים של הסיבוב הראשון.
    5 משחקי בית בלבד ישוחקו בכל הסיבוב הראשון, כשגם את המשחק הראשון של הסיבוב השני אנחנו משחקים בחוץ (נתניה).
    הזדמנות טובה לקבוצות לשפר עמדות כי בסיבוב השני אנחנו נשחק 8 משחקי בית בטרנר מתוך 13 מחזורים, כשלאור העובדה שאנחנו פותחים את הסיבוב השני במשחק חוץ זה אומר שאותם 8 משחקים יפרסו על פני 12 מחזורים, מה שנותן לנו הזדמנות מצוינת לנצל את הביתיות בטרנר כדי לצבור מאזן גבוה של נקודות בסיבוב השני.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/11/17
  13. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    מאוד מקווה שנשכיל לסיים את הסיבוב הראשון במקום הראשון או במרחק נגיעה משם, 8 משחקים בטרנר מתוך 12 זה נהדר.

    Sent from my ASUS_T00J using Tapatalk
     
  14. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    אני יודע שהעניין פה לא להשוות אבל בכל זאת לדבר על הקבוצות בליגה הפח פה בהקשר של קבוצות בפרמייר ליג. תהיו בריאים חברים יקרים:)
    גם הפערים המקצועיים בין צלסי, סיטי יונייטד וטוטנהאם הרבה יותר קטנים מהפערים בין חיפה, באר שבע ומכבי תל אביב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/11/17
  15. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    אתה מנפח את התקציב שלנו אני רואה...
    47 מיליון בעונת 2015-2016, ולהערכתי גג 60 מיליון ב2016-2017.
    העונה יכול מאוד להיות שאנחנו עומדים על 70 אבל אני לא יודע עד כמה זה נכון.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.