השאלות - בשביל מה זה טוב?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י KirkH, ‏1/9/03.

  1. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    ההתאחדות האנגלית יצאה היום בגלוי כנגד תופעת ההשאלות ההולכת ומתרחבת בפרמיירליג ובליגות המשנה. שינוי חוקי ההשאלות העונה וההקלות שניתנו (כמו האפשרות להשאיל שחקן לקבוצה אחרת באותה ליגה...) יצר מצב מוזר ביותר שבו קבוצה משנה לחלוטין את פניה ע"י השאלת שחקנים לתקופות שונות.
    הבעיה הגדולה ביותר בקשר לנושא היא העובדה שקבוצה מאבדת למעשה את הזהות שלה. קחו לדוגמא את לידס. "הלבנים" הביאו הקיץ לא פחות משישה שחקנים בהשאלה. מה ששינה מקצה אל קצה את סגל הקבוצה. שינוי הוא לא בהכרח דבר רע - אבל שינויים דחופים מדי עלולים לפגוע בקבוצה ובקהל, הרי בעונה הבאה ספק גדול מאוד שנראה יותר משחקן אחד שמשחק העונה כמושאל ממשיך בקבוצה. מה שאומר שבעונה הבאה שוב בונים סגל פחות או יותר מאפס.

    גם השחקנים והקבוצות עלולים להיפגע מתופעת ההשאלות. ונניח לרגע שקארל קונצ'סקי (שהושאל היום מצ'רלטון לטוטנהאם לתקופה של חודש) נותן את הכדורגל הטוב ביותר בקריירה שלו והופך למגן הטוב בליגה. בעוד חודש הוא יחזור בחזרה לצ'רלטון. ואז, גם הוא בבעיה וגם הקבוצה שלו בבעיה.
    אם ברגע שהוא חוזר לואלי הוא מיד מקבל את חולצת ההרכב, (הרי הוא המגן הטוב בליגה) נשאלת השאלה איפה המחויבות, האם שחקן יכול להחליף קבוצה כל יומיים ועדיין להישאר נאמן למטרות ולסמל של הקבוצה? הרי הוא פוגע ע"י כך בקבוצה אליה הושאל ושאיתה נלחם רק לפני שבועיים על אותן מטרות...
    אם אני המנג'ר, אני בחיים לא נותן לכזה שחקן מקום בסגל - ולא משנה אפילו אם השם שלו זה רוד ואן ניסטלרוי.

    עכשיו יצטרכו בהתאחדות לבחון מחדש את המצב, כי אם לא יגבילו בצורה כל שהיא את ההשאלות הקבוצות יאבדו במהירות אדירה כל שבריר של זהות שנשאר בהן. והרי הזהות של כל קבוצה וההזדהות של הקהל עם השחקנים הם מה שעושים את הפרמיירליג לכל כך גדולה.
     
  2. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קירק אתה צודק במאה אחוז, ואת זה אומר אוהד לידס שלא פוחד מאובדן הזהות כי הוא יודע שדווקא בלידס אין סיכוי לאבד את הזהות. אבל בקבוצות אחרות זה יכול להיות יותר בעייתי.

    אגב, כל השחקנים שהושאלו חוץ מרוקה-ג'וניור הושאלו עם אופציית רכישה בסיום העונה. אני מניח שחלקם יירכשו, ככה שכן תהיה המשכיות.

    מעבר לזה... ברור שאין טעם בהשאלות של חודש, חודשיים אפילו חצי שנה.

    השאלה צריכה להיות מינימום לעונה. ואז אני לא רואה שום רע.
     
  3. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מסכימה איתך לגמרי פולדש
    השאלות לפרק זמן שהוא פחות מעונה הן פשוט חסרות משמעות ועלולות לקלקל את הקבוצה ולפגוע בכל הצדדים המעורבים בסיפור אולי, חוץ מהקבוצה המשאילה במקרים מסויימים. הרי גם לקריירה של שחקן זה לא עושה טוב, שלא לדבר על כך שבפחות מ עונה אף שחקן לא יכול לעשות משהו משמעותי בקבוצה, ואני אפילו לא אתחיל להזכיר את זמן ההסתגלות וכ'ו.

    מיותר אם זה פחות מעונה,מסכימה איתך ואין לי יותר על מה להרחיב.
     
  4. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    חחח, לא זוכר על מי בדיוק, גם אין לי כוח לחפש - אחד המושאלים של לידס הגיע עם סעיף קניה בסוף העונה על סך 5.7 מיליון פאונד, כשללידס יהיו כאלה סכומים נדבר... מה גם שכל השישה ביחד לא שווים כל כך הרבה כסף.

    והשאלות לעונה יצרו מצב מגעיל בו שחקן משחק כל עונה במקום אחר. זה מבטל כל אפשרות ליצור חיבור בין קבוצה לשחקן ובעיקר בין אוהדים לשחקנים. נניח שהעונה אתה מאוד מרוצה מלומאנה סקחו, מה יקרה שנה הבאה כשהוא "יככב" במידלסבורו או כל קבוצה אחרת?

    השאלות נועדו להשלמת סגלים בעת פציעות וגם כדי לתת לשחקנים צעירים הזדמנות להישתפשף במקום בו הם יוכלו לקבל הזדמנות רצינית לשחק - לא כדי לבנות סגל בזול.
     
  5. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    ההשאלות זה באמת עניין בעייתי. במיוחד ההשאלות לזמן קצר.

    לדעתי ההתאחדות צריכהל קבוע שקבוצות לא יכולות להשאיל ולשאול יותר מ-2 או 3 שחקנים ושיהיה אסור לתקופות מסכנות כמו חודש. זה פשוט מפגר.
     
  6. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,719
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    קודם עניין ההשאלות, ישנו חוק שאוסר על קבוצה להשאיל שחקן יותר משנה, ככה שאותם שחקנים שמושאלים ללידס כרגע, בסוף השנה או יקנו או יעזבו.
    שנית, ההשאלה יכולה להיות עניין מועיל כפי שצינו לפני, אך לא לזמן מועט כמו חודש, שגם לדעתי זה דבר טיפשי.
    בסופו של דבר, קבוצות בעלות שחקנים מושאלים רבים הם קבוצות עם בסיס שחקנים לא טוב , וזאת כי שנה אחרי זה אותם קבוצות צריכות להתחיל לבנות את הקבוצה מההתחלה.
     
  7. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בואו ננסה לראות את הצד השני..
    קבוצה שמשאילה שחקנים למשך חודש..אולי זה בגלל פציעה של שחקן חשוב שמושבת לחודש..
    ויש עוד משהו..קבוצות שאין להם כסף לקנות שחקנים יכולות להשאיל שחקנים וככה להתקדם בליגה ולסיים נניח מקום 7 במקום מקום 16 ואז הקבוצה משיגה יותר כסף כי גם בא יותר קהל וגם היא מקבלת יותר כסף על המיקום בליגה וגם עוד דברים..

    במנג'ר שיש לי קבוצה בלי כסף אני תמיד משאיל הרבה שחקנים וככה נותן עונה טובה..בינתיים המוניטין של הקבוצה שלי עולה וככה גם מספר הצופים ואיתו גם הכסף..

    למשל בפרוג'ה פעם הבאתי שחקנים כמו ג'ון דהאל תומאסון,ניקולה ונטולה,סרג'יניו חוזה אנטוניו צמוט ועוד..לקחתי את הקבוצה שהיא הייתה עם פלוס קטן בתקציב ומקום 16 ככה..
    בסוף העונה סיימתי רביעי עם פלוס 10 מליון בערך..ועם הנהלה ואוהדים שמתים עליי..
    נכון שזה רק מנג'ר..אבל לידס היא הוכחה לא רעה כרגע..
     
  8. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ריינמן - בשם כל אוהדי לידס בעולם אני מבקשת ממך להחליף לנו את ריד, אתה בטוח תעשה עבודה יותר טובה.


    ועכשיו לתגובה עצמה: תשמע, לא אמרתי שאני נגד השאלות ארוכות טווח כי אם המציאו את הרעיון הזה כנראה שעומד משהו מאחוריו, והשאלות כן תורמות לקבוצה המשאילה, לקבוצה השואלת ולשחקן עצמו להתפתח כשמדובר בשנה או אפילו בחצי עונה הראשונה של הליגה. מצד שני השאלות לחודש הן חסרות טעם ומטומטמות וכמעט גובלות בסחר בבני אדם ( :cry: סתם), ראית פעם השאלה שנחשבת טובה לשני הצדדים לחודש? מה השחקן יספיק? להתאקלם? להכיר את השמות של חבריו לקבוצה? לפתוח ולשחק 90 דקות משחק טוב? הרי אין לזה הרבה סיכויים.
     
  9. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם את מסדרת לי את זה..אני מוכן.. :wink: ואני מביא את בלילי להיות חלוץ ליד וידוקה..ואני אעשה ממנו בקהאם החדש..

    בקשר להשאלות של חודש..צודקת כמעט בהכל..
    כמו שכבר אמרתי..השאלה לחודש..יכולה להעזור רק במקרה אחד..שיש שחקן חשוב שנפצע ואין לו מחליף..אז אפשר להביא אולי לחודש שחקן טוב..אבל גם זה הימור גדול שלרוב לא יצליח..
    הקבוצה השנייה מרויחה אולי שהיא לא צריכה לשלם חודש שכר למישהו..
    אבל רסמי השאלות לחודש זה באמת ביזבוז..
    צריך לשאול את מי שמשאיל לחודש ומי ששואל לחודש שחקנים..אולי הם יענו לנו..
     
  10. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הטלפונים של לידס תפוסים...
    : P