התוצאות הסופיות - כצפוי הליכוד מביסים, מרצ מובסים

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Don p1, ‏29/1/03.

  1. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אלה התוצאות הסופיות (לא כולל קולות החיילים שלא אמורים לשנות משהו)
    מדגם התוצאות הסופיות

    ובכן כצפוי..תבוסה מוחצת של הליכוד, 37 מנדטים אמורה לתת לשרון את מה שהוא רצה שלטון ימני.
    העבודה קמה היום לאחד הימים הקשים בתלודתה, מצנע ממשיך בההתנגדות לכניסה לממשלת אחדות, מה שיכול גם להיות קריסה טוטלית של המפלגה.
    המנצחת הגדולה של הבחירות האלה היא ללא ספק שינוי, שככל הנראה תיכנס עם שרון לממשלחתה אחדות ללא העבודה וללא ש"ס.
    נראה לכם שלשרון חיים קלים?...לפעמים צרות של עשירים קשים יותר משל עניים. מול שרון עומד קונפליקט קשה ואין ספור אופציות:
    1. להיכנס לממשלחת אחדות עם שינוי והעבודה, מה שמועדף על שרון...אבל לא נראה ממש ריאלי.
    2. מצד שני יוכל ללכת רה"מ להיכנס לממשלחת אחדות שתכלול את ליכוד, שינוי, ישראל בעליה, מפדל" ועם אחת. האופציה הזאת נראת הכי סבירה והגיונית.
    3. אופציה אחרונה להיכנס ללמשלחת אחדות עם שינוי והאיחוד הלאומי, אבל שרון פוחד כי בגלל חילוקי הדעות בינו ובין ליברמן על היחס לאמריקאים יצליח ליברמן להפיל את הממשלה, וזה משהו ששרון לא יכול להרשות לעצמו.

    לא לשכוח את המפסידה הגדולה של הבחירות האלה, מרצ, שיוסי שריד כבר הביעה את התפטרותו...אייי כואב( http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/laugh.Xxx )

    ללא ספק הבחירות היו מעניינות, ואני מאמין שרוב הפורום לא יצביע גם בבחירות הבאות שצפויות להיות ממש בקרוב.
     
  2. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה אתה נורמלי?!
    אם העבודה לא תצטרף לממשלה הכושלת ששרון יבנה, אז זה יהיה סופה של המפלגה?!

    הבעיה הכי גדולה של העבודה היא שהיא בכלל הלכה לאחדות כשפואד היה בראשה! כאופוזיציה לוחמת אפשר תוך איזה שבוע להפיל את הממשלה המגוחכת של המנהיג המגוחך אריאל שרון. אני מסרב להאמין שמצביעי הליכוד מספיק מפגרים כדי להצביע לו אם הוא שוב יפול לאחר שיציע קיצוץ נוסף בתקציב.

    באמת מוזר לי שהליכוד מקבל בין 32 ל-36 מנדטים לאחר שהוא הרס כליל את המדינה, יצר 200 אלף מובטלים, חיסל את הכלכלה, האינפלציה חוגגת, גם ארגוני הטרור, אגב, קיבלו מנהיג שמייצג אותם בדיוק - אדם קר רוח שמוכן לרצוח חפים מפשע ולשרת את מטרתם. וזה עוד ללא ליברמן (וידוקה - הזהרה אחרונה. עוד פעם אחת ואאלץ לעשות משהו).

    שרון לא יקים ממשלת אחדות חילונית, מהסיבה הפשוטה שהעבודה לא רוצה בכך ושינוי לא תצטרף בלעדיה. יכול להיות שאתם אומרים שזאת בושה, מה שמצנע עושה, אבל בחיאת רבאק, תחשבו קצת! מצנע לא חייב להצטרף לשרון! בכל מדינה תקינה, בפרלמנט המפלגה המפסידה יושבת באופוזיציה ונלחמת בקואליציה! כך צריך לעשות מצנע, להפיל את שרון כדי להציל את המדינה שלנו מטלפיו של האדם המושחת הזה!

    ופיימן, אף אחד מהסעיפים שלך לא יצא לפועל. לפיד אמר שהוא לא יהיה האיזון השמאלי לליכוד, והוא מוכן להצטרף לקואליציה רק אם העבודה תלך איתו...כך ששרון בבעיה גדולה. הוא לא יכול להרכיב את ממשלת החלומות שלו (מה לעשות, העבודה לא ממש רוצה להגשים את החלומות של יריבה) עם שינוי והעבודה, הוא לא יכול לצרף את שינוי ללא העבודה (שלא תצטרף), הוא לא רוצה להקים ממשלת ימין קיצונית עם ליברמן בגלל שמבחינה בינלאומית ואנושית זה רעיון גרוע, והוא לא יכול להרשות לעצמו סתם כך לאבד את תמיכת החרדים, כך שאם ניקח בחשבון את תוצאות האמת אין לו אופציות אלא רק לממשלה הזאת, שהוא לא רוצה :

    קואליציה :
    ליכוד 37
    מפד"ל 5
    ש"ס 11
    יהודות התורה 5
    ישראל בעליה 2
    האיחוד הלאומי 7

    סה"כ 67 מנדטים.

    ואני מזכיר לכם שזה מאד לא סביר מפני ששרון לא מעונין בממשלת ימין קיצונית. באופוזיציה כאמור, נשארו 53 חברי כנסת. הצעת החוק הקרובה של הממשלה תהיה קיצוץ בתקיב. 53 ח"כים באופוזיציה אוטומטית מתנגדים, ש"ס לא מסכימה לפגוע בשכבות החלשות וישראל בעליה לא תפגע בעולים החדשים (שכנראה ייפגעו). 66 ח"כים צפוים להתנגד, כאמור, והממשלה נופלת.

    נ.ב באמת, בלי ציניות, מאד התרגשתי כשיוסי שריד התפטר. אפשר היה לראות את הגדולה של האדם הזה באותו נאום.
     
  3. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נורמלי מאוד..

    אם העבודה לא תצטרף לממשלת אחדות, זה יהיה נזק נורא, ואני יתמוך בדברי לפיד אתמול, העם מצפה מהעבודה שישים בצד את הגאווה המפלגתית שלהם ויבין כי מדינת ישראל נמצאת במצב קשה, וכי יש צורך באחדות פולטיות.
    אז בני תחשוב לרגע איזה אכזבה תיווצר אצל העם עם נלך לבחירות בעוד חצי שנה שוב, בגלל שהעבודה לא הסכימה להיכנס לממשלחת אחדות.

    אתה יודע מה?..מי אני שיתן לך ניתוח פולטי
    סמדר שילוני כתבה היום בידיעות: בכירים בעבודה הגדירו צעד כזה כ"התאבדות פוליטית טוטלית שתביא לקבורת מפלגת העבודה".

    לשאלה שלך...למה הליכוד קיבל 37 מנדטים?...המצב החרא שבה נמצאת המדינה לא התחילה משילטונו של שרון, העם מבין כי מי שבאמת הביא את המצב הזה הוא הסכם אוסלו והמנהיגות של ברק שהביאה את האינתיפדה.

    עכשיו למה שינוי תיכנס לממשלה?...טומי לפיד אמר אתמול כי הוא מבין את צורך העם, והוא מבין שהמצב לא טוב וחלק גדול מהעם בחר בו כדי שיבין שינוי בממשלה, אז מה באמת יחשוב העם או לפיד שאחד מהגימקים שלו היה "שינוי בממשלה" לא יכנס לממשלה?...למה העם בחר בו באמת?...אז תשובה לי לפיד יכנס לממשלה גם בלי העבודה בסופו של דבר.
    במקרה של מלחמה(המצב האידאלי לשרון) טומי לפיד יכנס לממשלה גם עם ש"ס כך הוא אמר אתמול: "אכנס לממשלת חירום עם ש"ס עם הטיל הראשון, ואצא עם הטיל האחרון"

    בקשר ליוסי שריד, אני חושב שמרצ היא תנועה חברתית מצוינת והטובה במדינה בתחום הזה. אבל מבחינת ביטוחנית, מדובר על מפלגה שמהווה סיכון לקיום המדינה שלנו. מפלגה שתומכת בזכות השיבה, וזה אחד העקרונות שהרס את המפלגה.
     
  4. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אכזבה גדולה מהתוצאות לא רק מהעובדה שאנחנו קיבלנו מעט מנדטים אלא בעיקר מהכאב שבכל מנדט ששינוי קיבלה. ליכוד הגיעו למיצוי כמעט מקסימלי של פוטנציאל בוחרים על כן כל הכבוד להם.
    לפחות יש קצת נחמה בהתרסקות של מרץ - שריד המפחיד הולך הביתה (אולי יוחלף ע"י ביילין ה"אצן" המפחיד לא פחות).

    מר וידוקה, אם אנחנו מבינים שהליכוד יצר כזה מצב רע במדינה (למרות שכמובן המצב היה רע הרבה לפני) אז בל לא נשכח עד כמה המצב היה רע יותר אם העבודה הייתה בשלטון עד עתה ומעתה והלאה... מפחיד נכון?
    אני האמנתי למצנע כל הדרך. האמנתי שהוא יביא לפלשתינאים את כל מה שהם יירצו.
     
  5. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה?!! פיימן מאיפה אתה מוצא את הנתונים השקריים האלה?! יוסי שריד ומרצ אמרו המון פעמים שהם מתנגדים לזכות השיבה, מתנגדים! אז אל תכניס למפלגה הזאתי מילים לפה.

    ועכשיו הסיכום שלי לבחירות האלה:
    אני בכלל לא הופתעתי מהתוצאות, מה לעשות, העם שלנו איבד את כל התקווה שלו מהפלסטינאים, וזה אפילו אנשי מרצ מבינים, שכבר אין תקווה לעשות שלום עם ההנהגה הפלסטינאית הנוכחית.
    גוש השמאל לא נעלם, בכלל לא, אבל גוש השמאל רדום, וגוש השמאל יתעורר בקרוב, ולמה?
    א. כי האנשים פה יראו מה שווה שרון שיעשה ממשלה ימינית צרה- כל המצב יתדרדר, המצב הכלכלי והביטחוני, שלא נדבר על המצב הבינלאומי, ויהיה שוב בחירות- והפעם ישתנה המצב, אבל בשביל שיהיה מהפך פוליטי צריך גם את תנאי ב'-
    ב. המלחמה בעיראק תצליח, כל המפה הפוליטית במזרח התיכון תשתנה. ארה"ב והעולם יתפנו לבעיות בינינו לבין הפלסטינאים, ולפי נאום בוש ערפאת יוחלף, וביחד איתו תשתנה ההנהגה הפלסטינאית, להנהגה יותר מתונה, ואז ביחד עם אפשרות א' גוש השמאל יתעורר, מה שבטוח- ברק הגדיר את המצב מצויין- "מתי שההנהגה הפלסטינאית תתחלף ויהיה סימן לשינוי אצלהם, כל גוש השמאל יתעורר ונחזור לשלטון".
    הריי כולכם יודעים שלליכוד אין באמת פיתרון לבעיות שלנו עם הפלסטינאים, בטח שלא עם הממשלה הימינית ששרון הולך להקים, מה שבטוח, אולי יקח זמן, אולי העם יסבול עוד הרבה, אבל בסופו של דבר הוא יבין, שאין פיתרון אחר, הפיתרון של גוש השמאל הוא הפיתרון הראלי היחידי, ואין מה לעשות, ליברמן והליצנים שלו לא יצליחו לפתור שום בעיה באלימות.

    ומה עם מצנע? לדעתי אין ספק בכלל שהוא צריך להמשיך. בכלל נמאס מהפואד הזה, כל חבריי מפלגת העבודה גירשה אותו מראשות המפלגה, הוא לא מתאים בכלל בשביל להיות אלטרנטיבה לליכוד, ובכלל יש לו דעות שיותר מידי דומות לדעות המדיניות של הימין, אין ספק שהוא פשוט לא מתאים. בכלל, אני לא מבין מה הבעיה עם מצנע, הריי הוא לא זה שהביא את המפלגה לצרות האלה, מי שהביא אותם זה פואד שברגע שהוא נכנס לממשלת אחדות הוא הרס את מפלגת העבודה, הריי כל הקטע של העבודה זה להעמיד אלטרנטיבה של הליכוד, ולא לחבור איתם ובעצם לא לעשות כלום שנתיים.
    עמרם מצנע אדם חכם, הוא מבין שרק דרך האופוזיציה יהיה אפשר לבנות את המפלגה מחדש, וזה מה שהוא יעשה, ביינתים הוא נראה מאוד אמין וירגוש את אמון הציבור ואני מאוד מקווה שבבחירות הבאות שלא יהיו עוד הרבה זמן זה בטוח, הוא יהיה ראש הממשלה של מדינת ישראל.
     
  6. לירן-ביתר Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,272
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ממשלת האחדות נפלה אחרי שנה וקצת, אז למה שעכשיו זה יצליח?
    מאכזבת התוצאה של האיחוד הלאומי, וגם ההצלחה של שינוי מבאסת. אבל גם אני יכול להתנחם בנפילה של מרצ, ובנפילה וההתפטרות של יוסי שריד עוכר ישראל.
    זאת הקואליציה ששרון צריך לעשות אם הוא מחשיב את עצמו ימני:
    ליכוד 37
    שינוי 15 (אם הם לא יסכימו להצטרף בלי העבודה אז: ש"ס + יהדות התורה 16)
    האיחוד הלאומי 7
    המפד"ל 5
    ישראל בעלייה 3
    סה"כ: 67 עם שינוי או 68 עם החרדים. ממשלה מצומצמת, אבל ימנית שאיתה הוא יוכל לעשות מה שהוא חושב בלי השפעה של העבודה.
     
  7. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אילן...מתוך המצע של מרץ

    אתה יודע על מה דיברו שיחותטאבה?...זה פעם ראשונה שהפסלטינים והישראלים ישבו ברצינות אחד מול השני. הסיבה הנוקפת הייתה אישור מחודש של זכות השיבה מצידנו. לבסופו של דבר הצד הישראלי החליט לצמצם בכמות, הערבים לא הסכימו ופה זה התפוצוץ.

    .
    זה אומנם לא זכות השיבה במלואה, אבל זה עדיין משהו שבימני לא מסכים איתו. לא נוכל לתת לערבים לחזור לפה, כי מחקרים הוכיחו שתוך כמה עשרות שנים הם יהיו מרובים מאיתנו, ואז תיווצר הבעיה.


    מרצ איכזבה המון מבוחריה, בתור אחד שאני מכיר שהיה מצביע מובהק של מרצ ועבר לשינוי. הוא אמר לי שהסיבות שלו היו: בגלל שמרצ הסכימה לשבת בממשלה עם ש"ס, בגלל שבמרצ צידדו את הערבים גם אחרי פיגועים ובמרצ עדיין לא התעוררו והבינו את המצב המדינה.
     
  8. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פיימן, אינך מבין?

    אריאל שרון ממש מתחנן למצנע שיחבור אליו! למה שמצנע יסכים? הוא יודע ששרון הכושל לא יוכל להחזיק ממשלה לבד, ומצנע לא מתכוון להחזיק לו את הקואליציה.

    אין מה להגיד על הבחירות האלה. בושה וחרפה למדינת ישראל (כן, גם לאלה שלא הצביעו!).
     
  9. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני יודע טוב מאוד ששרון מתחנן למצנע שיכנס איתו לממשלחת אחדות(משהו שלא צפוי שיקרה)

    הדבר הכי טוב לשרון(כמה שזה נשמע אבסורד) הוא מלחמה עם עיראק, זה יגרור מצב של ממשלחת חירום, ויחייב את ש"ס, שינוי והעבודה להיכנס לממשלה אחת כמו שקרה במלחמת המפרץ הקודמת.
     
  10. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אגב - ההודעה של שינוי שייכנסו לממשלה עם שינוי ("במצב חירום" לא "במצב חירום" שלא יזיינו בשכל בנושא הזה) רק ממשיכה את הקו של השטויות של לפיד שיתחילו להתפזר..
     
  11. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ששינוי יכנסו לממשלה עם שינוי?

    זה מעניין... :wink:
     
  12. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קטנוני... שינוי השני = ש"ס כמובן.
     
  13. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה, לא ידעתם?

    טומי לפיד הוא בעצם אריה דרעי בתחפושת.
     
  14. אבי נימני Member

    הצטרף ב:
    ‏13/12/02
    הודעות:
    65
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפי דעתי מצנע יעמוד במלה שלוומפלגת העבודה לא תיכנס לממשלה ושרון כנראה יפנה לשינוי וביחד אתה הם יקיטמו ממשלה כמו הקודמת רק ששינוי יהיהו במקום העבודה.
     
  15. lirancool Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    307
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ועוד פרט אחד, אם זה או ש"ס או שינוי, לפיד לא מסכים להיות בממשלה עם ש"ס מתי תבינו???
    חוץ מזה מצנע קרא ללפיד לא להכנס לקואליציה...
    אז שרון צריך לבחור, או שינוי או ש"ס, כמו שראיתי בעיתון ובטלויזיה, שרון מעדיף את שינוי על ש"ס, שזה טוב!