חדשות, שמועות והעברות :: 2023/2024 - נאפולי אלופת איטליה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י ADP, ‏16/7/16.

  1. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    אף אחד לא מאשים, לא צריך להתגונן כל הזמן. גם אם הוא משך התעניינות לפניי 3 עונות, זה לא רלוונטי, בפועל בעונה שעברה הוא היה שחקן מרכזי בפיורנטינה בפעם הראשונה בקריירה ולא שחקן משלים, וזה הטריגר שהאיץ את יובה להשיג אותו. הנקודה פה היא לא יובה בכלל, באותה מידה זו יכלה להיות אחת המילאנזיות או רומא, הנקודה פה היא הצורך הכלכלי הנואש של רוב הקבוצות הסרייה, שאותו מנצלות הקבוצות החזקות ובראשן יובה.
     
  2. תומר1989 Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/15
    הודעות:
    2,015
    לייקים שהתקבלו:
    883
    מין:
    זכר
    זה הכדורגל. אתה מוכיח את עצמך בקבוצה בינונית ומתקדם לקבוצה גדולה יותר.
    פיורנטינה ממש לא הייתה נואשת למכור אותו, היא לא רצתה למכור והציעה לו חוזה משודרג (קרוב למה שמרוויח ביובה היום) אבל הרצון של השחקן להתקדם הכריע.

    זה שתוסיף עוד כמה מיליונים לקבוצות אמצע טבלה זה לא מה שישנה את זה. עדיין יובנטוס תהיה בפער ניכר הקבוצה הכי עשירה והכי חזקה באיטליה, רק מה שקורה זה שאתה מרחיק אותה מהטופ האירופי עוד יותר
     
  3. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    .

    אם הנקודה היא לא יובה אז אולי תפסיקו להגיד כל הזמן "יובה, יובה, יובה" - השם "יובנטוס" נמצא פה יותר מדי בקונוטציות שליליות ולא מפרגנות עם התעלמות בוטה מכך שאף אחד לא עשה ליובה שום טובה במהלך השנים ושאת המעמד שלה היא השיגה בזכות ולא בחסד.

    לגבי ברנה - תירוצים יש בשפע, העובדה היא שיובנטוס הראשונה שהרימה את הכפפה בעניין ברנרדסקי ולכן זכתה בו ראשונה, מה גם שהשכר שיובה משלמת ל"ברנה" הוא לא שכר שקבוצות אחרות לא יכלו לשלם לו - אבל מה לעשות ששחקנים מעדיפים להיות חלק מההצלחה ולא חלק מהכישלון? אתם בעצם אומרים "יובה כזו טובה? בואו נוריד אותה למטה בשם השיוויון" במקום לשאוף שכמה שיותר קבוצות יהיו ברמתה של יובה.

    * שוב אני אבהיר - אין לי בעיה עם הסכם השידור החדש, הלוואי והוא יעשה טוב לכל הקבוצות בליגה ושעוד קבוצות יצטרפו לנאפולי ויובנטוס במרוץ לסקודטו אבל להאשים את יובה בכך שקבוצות אחרות לא מתקדמות זו קטנוניות.

    Sent from my SM-N950F using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/2/18
  4. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    הדיון הזה ממש מורח את עצמו במקום להתייחס לפואנטה. לא אמרתי שברנה היה צריך להישאר בפיורה כל החיים או שהמכירה שלו הייתה יוצאת דופן, זה אכן משהו שקורה. הטיעון שפיורה לא רצתה למכור הוא חיזוק לטענה שלי, שבעל כורחה היא הייתה צריכה למכור אותו. קח לדוגמה את מקרה מאחרז וסיטי של ינואר האחרון, ותבין את ההבדל.

    הקבוצות האנגליות התרחקו מהטופ האירופאי? הספרדיות? אתה חושב בצורה מאוד צרה לטווח הקצר. קודם כל, אתה לא יכול לזלזל בתוספת של 20 מיליון אירו ויותר מכך לקבוצות מסוימות בליגה כמו אטלנטה (שהיום מקבלת 37 לעומת 62 בהסכם החדש), לאציו (54 לעומת 71) או סמפדוריה (41 לעומת 65). דבר שני, ליגה חזקה יותר תהווה ליגה תחרותית יותר וקשה יותר. התגובה הטבעית לכך תהיה הצורך של יובנטוס, ושאר הקבוצות בליגה ששואפות לתואר, להתחזק בצורה יותר משמעותית מהיום כדי להשיג את מטרתן. ליגה תחרותית יותר, וכמובן עם התוספות החשובות שיותם ציין מבחינת הויזואליות ואיכות השידור, תהווה ליגה מושכת יותר לצופה הנייטרלי וחזקה יותר. ההסכם הזה תקף עד 2021, אבל אם המצב אכן ישתפר מבחינת תחרותיות, הכנסות ורמת הליגה, ההסכם הבא יכניס יותר כסף ליובה, אינטר ושאר הליגה. לטווח הרחוק יובה והסרייה יחזקו עצמן וינסו להתקרב לספרד ולפריימרליג.

    הסיבה היחידה שיובה מתרחקת מהטופ של אירופה, ואיך אמרת? זה שתוריד כמה מיליונים לא ישנה את זה, היא המחשבה האיטית והפגומה של ראשי הכדורגל האיטלקי. אם היו דוחפים לשינויים הללו כבר לפניי 4-5 שנים, המצב היום היה אחרת.
     
  5. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    מקרה מאחרז - סיטי שונה לחלוטין ולו רק בשל העובדה שפיורה קיבלה הצעה עוד בתחילת העונה ובמקום ברנה הצליחה להחתים שחקנים איכותיים אחרים ואילו לסטר קיבלה מסיטי הצעה 24 שעות לפני סגירת חלון ינואר.

    עם שאר הדברים אני מסכים באופן כללי

    Sent from my SM-N950F using Tapatalk
     
  6. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,851
    לייקים שהתקבלו:
    2,348
    מין:
    זכר
    @תומר1989

    אני מעדיף שיובנטוס, אינטר, רומא, נאפולי ומילאן "תתרחקנה מהטופ האירופאי" (אף על פי שזה ממש לא מה שיקרה לדעתי, בדיוק להיפך) מאשר ליגה עלובה של 5 קבוצות חזקות ו-15 נמושות. אף אחד לא יראה את זה.
     
  7. תומר1989 Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/15
    הודעות:
    2,015
    לייקים שהתקבלו:
    883
    מין:
    זכר
    אני לא מזלזל במה שקבוצות מרכז הטבלה מקבלות. לא אמרתי לא לתת להם כלום. אני טוען שאת התוספת בהכנסות היה צריך לחלק באופן שווה (תוספת של 15 מיליון לכל אחת) נראה לך הגיוני שמילאן לא מקבלת אפילו יורו אחד תוספת מההסכם הזה? אפשר לחשוב איזה קבוצה מצליחה היא שצריך לצמצם פערים בינה לבין אטלנטה. ככה רוצים להחזיר את הגדולות לקדמת הבמה? זה יותר כמו לשים להם מקל בגלגלים.

    תוספת של 15 מיליון לכל קבוצה היה מטיב גם עם העולות החדשות שהיו מקבלות יותר ממה שהן מקבלות בחלוקה השווה.

    אתם תמיד לוקחים דוגמא את הפרימיר ליג ושוכחים שבפרימיר ליג הם יכולים לחלק באופן שווה ועדיין שצ'לסי יונייטד וסיטי ירוויחו הכי הרבה בעולם. זה סרט אחר לגמרי אין מה להשוות פה.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  8. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,851
    לייקים שהתקבלו:
    2,348
    מין:
    זכר
    זכויות השידור יגדלו כאשר הליגה תהיה יותר מעניינת ויותר אנשים יראו אותה. זה מתחבר כמובן גם לאיכות האיצטדיונים. במהרה בימינו כאשר אטאלנטה תחדש את האיצטדיון (עובדים על זה, כבר רכשה את הזכויות), פיורנטינה, רומא וקבוצות נוספות יעשו זאת - גם יראה טוב יותר.
     
  9. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    קודם כל איצטדיונים ושיפור איכות השידור - זה לדעתי הדבר העיקרי שמונע מהכדורגל שלנו להיות יותר מזמין לאנשים ברחבי העולםת

    Sent from my SM-N950F using Tapatalk
     
  10. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני מאלו שנלחמו פה בזמנו באלו שטענו שהכדורגל בארה"ב מעניין כמעט אך ורק היספאנים, אבל מצד שני אני מודע היטב לנוכחות הרבה שלהם במגרשים והנתון הזה לא סותר או משנה את זה מכמה סיבות. למיטב ידיעתי מרבית דוברי הספרדית בארה"ב הם דוברי אנגלית בנוסף. אותו ארגון אוהדים שבחר לשיר בספרדית מורכב מדוברי שתי השפות כמובן. ולנקודה, הייתי "מתאכזב" מהנתונים אם הייתי חושב שדוברי ספרדית נותנים משקל גדול לשפה כשהם צופים בכדורגל - שזו למעשה הטענה שאני מתקשה לקבל ואתה אומר שיש לה משקל יחסי לא מבוטל.

    אני לא בא מתחום השיווק ובכלל מהצד הכלכלי של הכדורגל שלא מעניין אותי, אז אולי אני מפספס משהו ולכן אשמח אם באמת תסביר לי בפרקטיקה למה עניין השפה משמעותי לאור זה ש-א'. מרבית חובבי הכדורגל בעולם לא דוברים אנגלית ב'. שאתה יכול לצרוך את הליגות הגדולות כמעט בכל שפה (דובר אנגלית יכול לצפות בשפתו בליגה האיטלקית). מלבד הזדהות עם השמות שכבר הזכרת ואני מתקשה להעניק לזה משמעות רצינית.

    אם אחד ההסברים לאיך זה עובד בפועל נמצא בקישורים שהבאת, ולא רק חזרה על הטיעון בלי הסבר איך זה עובד בפועל, אשמח אם תפנה אותי לקישור הספציפי.
     
  11. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    @Franco מבין הקישורים ששמתי, הקישור עם הטיעון הכי מבוסס נמצא כאן. אני מודה שהיססתי קצת לפני ששמתי את הלינק הזה כי השם של האתר נשמע כמו איזה מקום של תיאוריות קונספירציה, ניסיתי קצת להבין מה הקרדביליות שלו ונראה שזה פשוט בחור (או חבורה) של יוצאי ג׳מייקה בבריטניה. בכל מקרה היות וגם בתגובה המקורית של יותם(?) אני לא זוכר שהיו הפניות למחקרים אקדמיים אני הרשתי לעצמי לא לעמוד בסטנדרט הזה גם כן. :p
    כאן יש גם איזשהי כתבה של חברה שמתעסקת בשיווק דיגיטלי, בעיקר בתחום הספורט, וגם הם מציינים את עניין השפה כאחת הסיבות לפופולאריות של הכדורגל באסיה, ביחד עם העובדה שהאנגלים באו ראשונים ושעות משחקים (משהו שלא בטוח שהוזכר כאן, אולי בגלל שהשווה היא לאיטליה ולא לספרד).

    רק הערת שוליים: אתה מדבר על כך שאתה יכול לצרוך את הכדורגל בכל שפה, אבל לדעתי זה משהו שאולי נכון ב-2018, אבל היה רחוק מאוד מלהיות נכון ב-2008, שלא לדבר על 1998.
     
    Franco אוהב/ת את זה.
  12. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    מבטיח לקרוא לפני שאגיב שוב בנושא.

    כמו שאמרתי, אני פחות מתעניין במקורות שטוענים שזה כך פשוט כי זה כך, אני רוצה להבין למה הם חושבים שזה כך ואז אולי אוכל להסכים. עניין השעות עלה בראשי במהלך הדיון, ואני בטוח שיש עוד סיבות שלא עלו פה (למרות שלי באופן אישי זה חד וחלק החווית צפייה).

    לא יודע לגבי 2008, כי אז או שנה-שנתיים אחרי כבר ראיתי בערבית ואנגלית כדורגל מהליגות הבכירות של אירופה וארגנטינה, אבל זו נקודה נכונה לדיון ויכול להיות שבתקופה שהפרמיירליג צברה פער בנושא השיווק השפה הייתה יותר רלוונטית מהיום.



    וכרגע במחצית של המשחק שאני שמתי ברקע מהפרמיירליג הציעו לי לקנות מטחנת עצים לחצר או משהו כזה, 699 דולר למי שמתעניין, וכן, זה ב-CNBC :D
     
  13. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    אתה מדבר על סטרימים? כי אם כן, זה בכלל נושא אחר לדיון כי למיטב ידיעתי, במעט מאוד מדינות אפשר לצפות אונליין באופן חוקי (=בתשלום) בכדורגל בשפה לבחירתך. אני יודע שזה אפשרי מבחינה טכנית אם מתאמצים לעקוף מגבלות מסויימות, אבל אני משער שלא לזה התכוונת, אלא לסטרימים לא חוקיים - כלומר, כאלה שפחות רלבנטיים לקשר בין השיווק לבין הגדלת ההכנסות של המועדונים ממכירת זכויות שידור (חוקיות).

    מבחינת צפייה חוקית בטלוויזיה, שהיא המנוע העיקרי לעליית ההכנסות, היום לא נדיר למצוא שידורים חוקיים בשלל שפות, עם אולפנים מושקעים ופרשנים שדוברים בשפה שאתה רוצה. אני לא משוכנע שזה היה המצב לפני 10 שנים. אין לי נתונים, אבל יותר סביר שמבחינה טכנולוגית מה שהיו עושים בהרבה מדינות זה פשוט להתחבר לשידור המקורי של בעלת זכויות השידור, שהפעילה את השידור בשפה של המדינה ממנה באה.
     
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לא סטרימים, צלחת לווין וראיתי בערוצים של המפרץ כדורגל מרוב העולם דאז.
     
  15. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    דיון מאוד מעניין, שלא בהכרח קשור לאיטליה. אני מנסה לחפש באינטרנט קצת חומר בצרפתית על הפופולריות של הLigue1 באזורים שפעם היו תחת שליטה צרפתית (או שגם היום, ראוניון, קלדוניה החדשה, גיאנה, גואדלופ, מרטיניק, פולינזיה) - אני חושב שזה יכול לעזור קצת בטיעונים. הייתי במרוקו לפני עשור וראיתי גם בשווקים חולצות של קבוצות של צרפתיות ואני בטוח שבצפון אפריקה כמו גם באזורים פרנקופונים אחרים הליגה הצרפתית (שהיא לא הכי אטרקטיבית בעולם) קצת יותר פופולרית שם מאשר פה בישראל למשל. בעשור האחרון אגב, הטרופה דה שמפיון (התואר הקיצי בין האלופה למחזיקת הגביע) התקיים מחוץ לצרפת כדי למשוך אוהדים - בטנג'יר (מרוקו) המשחק התקיים פעמיים, במונראל (קבק, קנדה) פעמיים, בתוניס, בליברוויל (גאבון) וגם בניו יורק ובבייג'ינג.