טוב אני מתחרפן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Julian Joachim, ‏25/4/03.

  1. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בזמן קריאה (מאוד מרתקת אגב) של הספר החדש של קובי אוז, התחלתי לחשוב על מנצ'סטר יונייטד. לא יודע למה, אולי זה כאב הראש שהיה לי בדיוק, וניסיתי למצוא את מקורו, אולי זה כאב הבטן שהיה לי, וניסיתי לראות מניין הוא בא... בכל מקרה, משום מה הגועל נפש הזה עלה לי בראש. אז מה חשבתי? חשבתי... על שרשרת האליפויות המרשימה.

    ניסיתי למצוא את המקור שלה, אז אמרתי לעצמי... נו מילא עד 97, קאנטונה עוד היה שם. אבל עדיין, שלוש אליפויות מאז, צ'מפיונס ליג, הרבה רגעי נחת לאוהדים. ומאיפה כל הרגעים האלו באים? מחבורת האפסים (עם כל הכבוד למשה) בהגנה? מהקישור הטכני והיצירתי בראשותם של רוי "במה אני אמור לבעוט?" קין וניקי "אה זה כדורגל לא קריקט?" באט...? מההתקפה המחמיצנית בראשותו של אנדי "אני לא מנסה לכבוש כבר איזה שנה" קול ודוויט "פעם ידעתי לשחק..." יורק? לא היה שומדבר נוצץ מדי. אפילו גיגס ובקהאם זה לא איזשהו יתרון אינסופי על שאר הקבוצות (למרות שאם יש מי שינגח אז בקהאם הוא האמא של היתרונות). מה שאני מנסה לומר זה, מה הביא את חבורת הזבל הזאת לאליפויות? פרגוסון לא מאמן גדול ובטוח לא מוטיביטור גדול, אם כבר לשאר הקבוצות הייתה יותר מוטיבציה... לקחת מהם את האליפות. אז אפילו אם השופטים היו בעדם, צריך להיות עוד משהו.

    המשהו הזה זה מה שמביא שחקן, שזו בושה לכדורגל האנגלי בפרט, ולכדורגל ככלל שקוראים לו בכלל שחקן, כמו גרי נוויל לככב בנבחרת אנגליה.

    אלוהים יודע מה זה המשהו הזה.

    סתם רציתי לחלוק איתכם את התסכול שלי.
     
  2. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למען האמת גם לי יצא לחשוב על זה לא מעט....

    בעיקר אחרי השישייה שהם השחילו לנו. שאלתי את עצמי: למה מנצ'סטר מגיעה כל עונה לשלבים הגבוהים של ליגת האלופות? איך זה? למה היא תמיד או לוקחת את האליפות או מקום או שניים מתחת? מה גורם להם להביס את שאר הקבוצות?

    כשמסתכלים על הסגל, אני הנחתי לעצמי כל הזמן שהתשובה היא סקולס, פשוט יש בו יותר ממה שנראה. אבל איך הקבוצה הזו בלי סקולס הצליחה לכבוש רביעייה לרשתה של ריאל מדריד???? איך???

    יכול להיות שהשחקנים של מנצ'סטר פשוט אנדר-רייטד? ככל הנראה כן... סיווסטרה בשנים הראשונות שלו היה בדיחה מהלכת. עכשיו לפי דעתי הוא משחק ממש טוב, בהתקפה ובהגנה.

    גיגס הוא דריבליסט מדהים, אבל עדיין יש טובים ממנו. לגבי RVN אין לי מה להגיד. הוא חלוץ ענק, אבל הוא עדיין שחקן אחד.

    אז שוב, מה עושה את מנצ'סטר לקבוצה כל כך חזקה ומאיימת?
     
  3. ofer16 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/11/02
    הודעות:
    2,339
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שבתקופה הטובה שלהם (בעידן פוסט-קאנטונה), הסוד היה החיבור בין השחקנים.
    בקהאם וגיגס היו בשיאם ושלטו באגפים, קין ארגן את המשחק מאחור, וסקולס הניע את מרכז המגרש. קול ויורק לא היו מהטובים שבחלוצים, אבל קשה להגיד מילה רעה על התיפקוד שלהם באותו זמן.
    בהגנה - סתאם, שהיה מצויין, וכמובן, הגדול מכולם, פיטר שמייכל.
    אני מעדיף שלא לדבר על האחים נוויל, כדי לא להרוס את התאוריה שלי... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/laugh.Xxx

    מאז, גיגס ובקהאם כבר לא מאיימים כל-כך, קין החליף את המשחק הטוב בכסחנות יתר, סקולס ירד לספסל והוחלף ע"י ורון החלש (וגם כשהוא שיחק, שאר הקבוצה לא תיפקדה בהתאם ליכולת שלו). עמדת השוער נחלשה משמעותית, ואולי רק ההגנה התחזקה עם הגעתם של פרדיננד וסילווסטרה, וההתבגרות של ווס בראון ואושיי. אה, וכמובן, יש את רוד ואן ניסטלרוי.
     
  4. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הגזמתם.. מנצ'סטר לא קבוצה גרועה בכלל.
    בקאהם אולי אובר-רייטד אבל אף אחד לא יכול לקחת ממנו את ההגבהות שלו, גיגס כמו שאמרו פה דריבליסט מדהים, RVN סקורר אדיר, רוי קין שחקן מגעיל אבל עושה הרבה עבודה שחורה, סילבסטרה שחקן טוב שלא מוערך מספיק + שחקנים כמו סקולס, סולשיאר... וקצת עזרה מהשופטים- ויש לכם קבוצה לאליפות.
     
  5. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אף אחד לא אמר שהיא גרועה (למרות שאני חושב ככה), אני פשוט מנסה להבין איך קבוצה עם שחקני אגף כגון האחים נוויל שלטו באנגליה...

    ואילן, כל המשפט שאמרת נכון באותה מידה לגבי ניוקאסל, צ'לסי, ליברפול, לידס וארסנל...
     
  6. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אוקי אני יסביר למה צ'אלסי לא ומנצ'סטר כן.
    למנצ'סטר יש עזרה מהשופטים? כן! לצ'אלסי? לא...
    למנצ'סטר יש היסטוריה יותר טובה מצ'אלסי, וזה גם משהו.
    והכי חשוב, למנצ'סטר יש שחקנים הרבה יותר טובים- ככה זה שהכוכב שלך הוא זולה, שחקן שאני באמת מעריך, אבל באמת... זה כמו ראובן עטר בנתניה- שחקן טוב מאוד, אבל עם כל הכבוד הוא לא יכול להוביל קבוצת צמרת- וזה ההבדל העיקרי. לMU יש פשוט שחקנים הרבה יותר טובים.
     
  7. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    רד-ליון: היות ואפילו לכתוב את השם של הקבוצה אתה לא יודע, אני מניח שאין מה להתפלא שלדעתך הכוכב של הקבוצה הוא ג'אנפרנקו זולה...
     
  8. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סליחה, צ'לסי.
    וזולה, ללא ספק אחד הכוכבים של צ'לסי העונה, ועשה קאמבק מרשים מאוד יחסית לגילו. חוץ מזה, מה זה בשבילך כוכב- אחד שכובש ומבשל, כי בשבילי כוכב גם יכול להיות אחד כמו עטר, כוכב לא רק על המגרש.
     
  9. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    זולה אחד הכוכבים, כן בהחלט, הכוכב הכי גדול ממש לא.
    והוא לא עשה קאמבק, הוא היה כאן גם שנה שעברה וכבש שער או שניים פחות זה הכל.
     
  10. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוא כן הכוכב קירק, אל תזבל...

    מי לדעתך ה"כוכבים"?
     
  11. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    תלוי איך אתה מגדיר כוכב. אם אתה מסתכל על יחס של התקשורת אז דסאי והאסלביינק לוקחים את מירב צומת הלב. אם אתה מדבר על כדורגל נטו קודוצ'יני, גאלאס, טרי ואפילו למפארד עשו עונה טובה מזו של זולה. סך הכל את מירב השערים שלו זולה כבש בחודשיים הראשונים של העונה ומאז בעיקר בגלל פציעות הוא נכנס לתרדמת שממנה הוא התעורר לראשונה רק לפני שבועיים...
    אני מת על זולה, אבל הוא לא הכוכב הכי גדול בצ'לסי לא משנה איך תסובב את זה, ובטח לא היחיד.
     
  12. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודיצ'יני גם בתקופה רעה, וגם טרי וגאלאס לא היו בשיאם (איך לומר) באמצע העונה. הטיעון הזה לא תופס.

    לדעתי זולה הוא הכוכב, ולו רק בגלל שהוא יכול להרים את הקבוצה מכל מצב.
     
  13. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב, הנה אז ההבדל, שיש לך את האסלביינק בקבוצה אחת, ומולו RVN- אתה מבין למה מנצ'סטר יותר טובים, ובכל עמדה במגרש זה ככה.
     
  14. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    אל תערבב שינאה לצ'לסי עם עובדות. ג'ון טרי נתן עונה גדולה. נקודה. הוא אומנם לא שיחק בשליש הראשון שלה אבל ברגע שחזר מהפציעה הוא לא זז מההרכב ואצל ראניירי זה חתיכת הישג בעיקר היות והוא הוציא את דסאי מה-11...
    וויליאם גלאס הוא אחד הבלמים היותר טובים היום באנגליה. אתה שונא אותו, סבבה - זכותך. תקרא כל מי שמבין עניין בליגה האנגלית, גאלאס יהיה בין ה-11 של העונה.
    קודוצ'יני, זה לא הכושר של תחילת העונה, זה לא הפנומן שאי אפשר היה להכניע במשך 8 משחקים ובכל זאת הוא עדיין שוער טוב. טוב מאוד.
    כמו שאמרתי, זולה מאז המשחק העשירי של העונה שיחק מעט מאוד וגם כמעט לא כבש. כולם עושים רעש כי הוא בן 36 ואף אחד מחוץ לגשר לא ספר אותו בתחילת העונה, אז שימשיכו לעשות רעש וצילצולים. נתראה ג בשנה הבאה אז הוא יהיה בן 37 ושוב תהיה סיבה למסיבה.
     
  15. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    תגיד אתה צוחק עליי? בגלל שלמאן יו יש את ואן ניסטלרוי היא יותר טובה מכל קבוצה אחרת??? ואיפה בדיוק היה אותו ואן ניסטלרוי בששת השבועות שסקולס וקין ישבו בחוץ והוא גירד שלושה שערים כל התקופה הזו וגם הם בפנדלים, איפה????

    מאן יו קבוצה שמפחידה את הירידבות שלה במנהרה. אלכס פרגוסון כמה שלא תשנא אותו הוא אחד מהמנג'רים שיש להם הכי הרבה לוחמה פסיכולוגית, הוא משפיע על היריבה.
    אם תשווה היום את השוער+ההגנה+הקישור (בלי סקולס, לצורך העניין) של מאן יו מול כל קבוצה בליגה תראה שהיתרון שלהם לא כזה משמעותי, להפך, יש יותר מקבוצה אחת שיש לה על יונייטד יתרון בתחום הזה.