יום העצמאות בפתח והנה טור מעניין מעיתון ידיעות...

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Gerrard, ‏29/4/06.

  1. George Best Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    16,733
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל את לא מבינה שלי ברוך השם אין קושי?
    תארי לך כמה רע צריך להיות כשבנאדם שלא קשה לו וחס וחלילה לא סובל כלכלית או בריאותית.
    אני באמת מאחל שיהיה פה יום אחד טוב, אין דבר שאני ירצה יותר מזה(טוב יש אולי ממש מעט).
    אבל אל תהיה אטומה ריקי, המצב חרבנה.אני לא יורק, אני בסך הכל טוען שהמצב קקה בגלל יותר מדי אנשים מגעילים שרוצחים אנשים בגלל שאין להם סיגריות, רוצחים בעלי חיים ואונסים וכו'..
    נכון, גם בכל מדינה אחרת זה קורה אבל פה זי קיצוני וכאן אף אחד לא עושה כלום כדי לעצור את כדור השלג הזה.שיהיה לך רק טוב.
     
  2. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    לקחתי את דבריו של מיכאל, כסיכום דבריה של ריקי, כי הם לדעתי הכי מציאותיים.

    ריקי אולי לא אובייקטיבית, כי לפחות למיטב ידיעתי היא לא חייתה מעולם בחו"ל, אבל מיכאל חי בקנדה כבר תקופת מה.

    בזמנו היו לי ויכוחים קשים עם מיכאל, מפני שאז רציתי לעזוב את הארץ, וללכת לחיות קצת בניו ג'רסי, בעיירה קטנה שבה חיים הטובים בחבריי, שני זוגת של אנשי הייטק.

    אבל במקום לעזוב את הארץ, פשוט שיניתי מקום מגורים, ובעקבותיו גם את תוכניותיי. גם הגעתי למסקנה שישנם ישובים שפשוט חרא לחיות בהם.

    מיכאל צדק אז, והוא צודק גם היום - אפשר לחיות טוב גם בארץ. תאמינו לי.

    ואיך נשנה? על ידי זה שלא ניכנע לאותם מרעילי כלבים וחתולים, לסכינאים בפאבים, לחוצפנים בתור, לחוליגנים בכביש ובמגרש. אף אחד לא יעשה זאת עבורנו.
     
  3. RMCF Member

    הצטרף ב:
    ‏2/8/04
    הודעות:
    1,002
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוא לא אמר שאי אפשר לחיות טוב פה, הוא אמר שהמצב בארץ חרא.
     
  4. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה לא שאנחנו מתעצבנים, הנקודה היא שאתה בורח מה"מציאות המרה" אבל לא מבין שזה פחות או יותר אותה מציאות בכל מקום. מה, ארה"ב לא מבזבזת מיליארדי דולרים על ביטחון? הפשע שם לא משתולל? מצב השכבות החלשות נראה לך טוב שם?

    או שאולי באנגליה, מדינה שהמחייה בה כמעט ובלתי אפשרית אם אתה לא בריטי\אירופאי, עם אחוזי אנטשימיות הולכים וגדלים נשמעת לך כאלטרנטיבה טובה יותר?

    וחוץ מזה, אם אתה אומר שהמצב אצלך לא רע אז בשביל מה לעזוב? לטמון את הראש בחול?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/4/06
  5. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לי מפריע שבן אדם מדבר ככה על הארץ שלי ושלו.
    עם הבעיה שלך היא השחיטות אתה תתעורר לתוך מציאות דומה בכל ארץ שבה תחייה.
    גם בארץ יש אזורים יותר טובים ופחות טובים לחיות בהם, כמו שבגרמניה כמו שבארצות הברית וכמו בכל מקום.
    הגישה שלך לגבי זה היא מה שקובעת. בארצות הברית שהיא בין המעצמות החזקות ביותר שיש כיום, גם יש פשע עוני ואבטלה.
    אני אומרת שמשפטים כאלה
    מקוממים אותי.

    בית''רי אני אישית לא חייתי בחו''ל אבל משיחות עם אבא שלי שבילה מחצית מחיו במגורים בחו''ל, אני יודעת דבר אחד או שניים. גם דודים שלי שאני נוהגת לבקר בגרמניה וכו' יודעים לספר לי דברים שמפריעים להם בארץ הזאת כמו שהם יודעים להעריך דברים טובים שיש שם. בת דודה שלי שחייה באוסטריה הולכת לבית הכנסת ששומרים חמושים מאבטחים אותה ואתה הילדים שלה, זה נראה לך דרך יותר טובה לחיות ?
    עם אין לך אהבה לארץ שלך לא תהיה לך אהבה לשום פיסת אדמה בעולם הזה וכל פעם שמשהו יעצבן אותך או שתרגיש רע, תמצא את הפתרון הקל ותעזוב. אתה מדבר איתי על מדינת העולם השלישי ? יש לך מושג מה קורה בניגריה שאתה מדבר ? יש לך מושג איך אנשים באסיה ואפריקה חיים ? תחת משטר טרוריסטי, חולי וזוועת בכל חור, אתה משווה אותנו לזה ?
    אז לפי הגישה של אריאל צריך להתייאש להרים ידיים ולרוץ. זה לא מקובל עליי. בכל ארץ שבה תפתח עיתון תיחשף לכותרות כמו אונס רצח וכו'...
    כמו שבית''רי אמר, לפעמים משנה מקום משנה אווירה. אני למשל חייה בעיר ידידותית מאוד ואני הייתי רוצה לגדל פה את הילדים שלי. ויש ערים שאני אישית לא יכולה לחיות בהם.

    שאתה בא בטענות כלפי משהו תדאג שיש לך בסיס מוצדק לטענות שלך, כי אתה רק פולט כרגע שטויות.

     
  6. Robin Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/05
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למרות שאני לא מסכים עם כל מה שהוא אומר, אתם לא יכולים להגיד שכל מה שהוא אמר לא נכון. באיזה ארץ אחרת יש ערסים? אין, זאת מחלה ישראלית וכל אחד כזה חושב שהוא מלך וידקור אותך (או יקרא לאח שלו לדקור אותך) בגלל שכלבה שלך קטנה בת שנה שלא יודעת מהחיים שלה ניסתה לקפוץ עליו וללקק לו את הרגל. כן, הדבר הזה קרה לי, רק בלי האח והסכין (בינתיים טפו טפו טפו) ולמזלי זה היה ערס ילד קטן שהבאתי לו בעיטה והוא ברח אבל נגיד רק אתמול אני עולה עם חבר שלי במדרגות לשיעור בקומה רביעית. מאחורינו מתחיל לעלות איזה ערס אידיוט. עכשיו, אני כבר רואה מה הולך להפתח כשאני קולט אותו בזוית העין והוא בא מאחורינו ולא מבקש שניתן לו לעבור אלא בא דוחף את שנינו ועוקף אותנו. עכשיו חבר שלי, כמו איש נורמאלי, פשוט מתעלם וממשיך הלאה וזה איך שרובנו מתנהגים ולכן הדברים לא ישתנו אך פעם. אני נתתי לו דחיפה קטנה ושאלתי אותו אם הוא לא יכול לבקש לעבור וכמובן שהוא ענה לי בערסית ("תיגע בי ואני יזיין אותך וכו'"). לפי מה שאני רואה לפחות, יש פה יותר מקרי פשע ללא סיבה יחסית מאשר מקומות אחרים. ילדים משועממים מפנצ'רים גלגלים, גונבים אופניים, דוקרים וכו' וזהבמקום שכביכול נחשב למקום טוב, לא איזה ירוחם. החינוך פה גרוע ואני לא יודע אבל לא נראה לי שקיבלת חינוך טוב אם את חושבת שהחינוך שקיבלת הוא טוב. אצלנו מתרכזים בשטויות כמו הדברים הטיפשיים שמורידים עליהם בבגרות כמו ה-dx באינטגרל או המשפט שמסביר למה אפשר לקחת רק את המונה של הנגזרת בשביל למצוא את הסימן של הנגזרת השנייה וזה בתיכון. בחטיבה מבטלים לילדים שיעורים בלי סוף סתם או בגלל שמחליפים אותם בשיעורים למבחן מיצ"ב, מבחן שאמור לבדוק איך הם מתפקדים בביה"ס רק שהמורים עושים טריק ומלמדים אותם במיוחד לבחינה הזאת.

    הוא גם צודק שאין מישהו שממש אומר יש לנו בעיה, בואו ונפתור אותה. בארה"ב היו יותר מדי תאונות דרכים ויותר מדי ילדים שלוקחים סמים אז עשו תוכנית לבתי ספר נגד סמים, עישון ושתייה. העלו את גיל השתייה ל-21. פה נותנים לכל אידיוט בן 16 שעשיר מספיק להתחיל לנהוג על טרקטורון משופר.

    אריאל אולי מגזים וקיצוני בדברים מסוימים אבל אף אחד לא יכול להגיד שהוא טועה לגמרי.

    "הבנקים ימשיכו להרוויח מיליארדי שקלים על חשבוננו.
    מנכ"ל סלקום ימשיך להרוויח מאות אלפי שקלים בחודש(!!)
    המחירים ימשיכו לעלות"

    הבנקים הם חברות פרטיות, אוי לא איזה אסון שחברה פרטית באמת מנסה להרוויח כסף. לפחות בנק הפועלים נותנים לנו דגלים בחינם עם ידיעות ובנק לאומי הרוויח מלא כסף לקופת המדינה (למרות שעכשיו הוא ילך לטמיון). זכותם של הבעלים של סלקום לעשות מה שבא להם, כולל לתת משכורת של מאות אלפי שקלים בחודש למנכ"ל (למרות שאני לא יודע אם זה מדויק). אם נוחי דנקנר חושב שהוא שווה את זה, כנראה שהוא יודע משהו כי הבנאדם מיליונר אם לא כבר מיליארדר.

    המחירים ימשיכו לעלות? לחברה יש זכות להעלות מחירים. אם תשווה מחירים בין אמריקה לפה, ההבדל שתמצא זה בעיקר במכס ובמע"מ. sales tax באמריקה זה 8.5% מקסימום במקום שבו זה הכי גבוה. פה זה 16% (או 16.5). מכס פה זה איזה 45% ועל מכוניות בכלל. מכונית שבאמריקה אפשר לקנות משומשת באיזה $2000 פה אפשר לקנות ב-40 אלף שקל. זאת הטעות הכי גדולה, אוטו זה משהו שכל אחד צריך אם הוא הולך לעבוד. ברור שמישהו בדימונה יהיה מובטל כי הוא גר באמצע הפאקינג מדבר ואין שום דבר חוץ מכור גרעיני סביבו. אם היה לו אוטו (דבר שהיה יותר אפשרי אם אוטו לא היה עולה כל כך הרבה) אז הוא היה יכול ליסוע לעבוד באיזה עבודה גרוע לבנות איזה בית של מישהו בהוד השרון במקום איזה ערבי, ואם לא אז זה אשמתו, אם זה לא נאה לו אז שלא יעבוד וירעב.

    קיצור קצת הלכתי אוף טופיק אבל אני מקווה שהבנתם למה אני מתכוון.
     
  7. Robin Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/05
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    "מצב השכבות החלשות נראה לך טוב שם?"

    ארה"ב לא מתיימרת להיות סוציאליסטית ואני גם לא יודע אם הוא אמר משהו בנוגע לשכבות החלשות. אם כן, אז למה שההורים שלי שעובדים קשה ישלמו למישהו שלא עובד? נגיד אלה שצריכים השלמת הכנסה או משהו אז בסדר כי הם לפחות עובדים אבל מישהו שסתם יושב בבית (נגיד למשל בצורה תאורתית, חרדי עם עשרה ילדים) והולך לאסוף צ'ק. היי אידיוט, אם אין לך כסף\מקצוע או אתה לומד בישיבה כל היום, תעשה לי טובה ואל תזיין את אשתך כל כך הרבה פעמים כי מספיק נטל אחד, החברה לא צריכה עוד עשרה נטלים כמוך.
     
  8. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    הדשא של השכן תמיד ירוק יותר.

    בכל מקום יש ארץ יש תת רמה ויש גן עדן השאלה היא איפה אתה נדפק ואיך אתה מסתדר עם זה.

    כשעלינו לארץ השארנו מאחורינו אין ספור דברים, הקליטה פה כלל לא הייתה קלה(ועד היום להורים שלי לא נוח כפי שהיה להם לפני 10-12 שנים), אבל לרגע לא חשבנו על האפשרות לעזוב ולחזור. זאת הארץ שלנו, על שלל יתרונותיה וחסרונותיה.
     
  9. Gerrard Member

    הצטרף ב:
    ‏24/12/04
    הודעות:
    1,990
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שכולנו יצאנו פה מפרופורציות.
    נתחיל בכך שהכל בעולם יחסי, וגם כאן זה ככה, הרי ברור לכולנו שאמריקה או כל מדינה מפותחת אחרת אין פירושה גן עדן, ז"א כל מקום מחולק לאזורים, או ליתר דיוק מעמדים, הארלם זו לא מנהטן כמו שרהט אינה סביון, הכל תלוי בירוקים שלך אם הם מבצבצים מכל חור את תהנה לחיות אפילו באינדונזיה אם מצבך עגום עדיף לך לחיות פה מאשר באמריקה ותאמין לי שזה ככה...

    בכל מקרה אני חושב שהבעיה נובעת מכך שעל כל הבעיות הפנימיות שלנו, שקיימות גם בכל מדינה מפותחת אחרת, מתווסף גם הגורם החיצוני והפוגע הזה הלא הוא העולם הערבי שמקיף אותנו מכל עבר, ואנחנו פשוט כורעים תחת הנטל הזה.

    לפני עשרות שנים באו לפה כמה גננים צעירים יהודים מרחבי אירופה כשבליבם מטרה אחת: החלום הציוני, מדינה יהודית. לבסוף הכל הסתדר, למרות שעברנו מורדה קשה מאוד ועצובה מאוד בדרך, בבכל זאת בסופו של דבר קיבלנו את מבוקשנו.
    עם ההקמה הגיעו לפה מאות אלפי יהודים מכל רחבי העולם ונהיה פה מעין כור היתוך שכזה, שעם הזמן הלך והתאחד, בזכות המלחמות, בזכות הנצחונות ובזכות ההתגברות על קשיים שעומדים בפני כל מדינה בחיתוליה.
    העניין הוא שהיום הכל שונה, אני לא יודע למה, אולי זו מלחמת יום כיפור, אולי לבנון מי יודע?
    ואיך השתנה אתם שואלים?
    אז נתחיל במספר השוואות
    ממשלתם של בן גוריון לוי אשכול ושות' שעסקה בלעמוד על הראש ולספור הצעות לשיפור המדינה התחלפה בממשלה של עסקנים שמחפשים בעיקר לספור את כספם.
    הבנק הארץישראלי של מר רוטשילד שעזר לכל הפועלים והפעילים פה התחלף ברשתות בנקים, זוללות כסף שגובות עמלה מטורפת ולא מתביישות לקחת אחוז נכבד מכספם של ניצולי שואה שלא נותר בהם עוד כוח.
    כנופית הפנתר השחור (אם אני לא טועה זהו שמם) שפעלה יותר במישור האידיאולוגי התחלפה בכנופיות של פשע מאורןג שלא ירתעו מפגיעה באזרחים חפים מפשע.
    הפועלים הארץ ישראלים התחלפו בתאילנדים סינים ושאר אוכלי החתולים למיניהם.
    המורים של פעם שהכו את תלמידיהם בכל כוחם אך גם השקיעו בהם את כל כוחם כדי שיגדלו להיות מחונכים חכמים ומנומסים הפכו לכאלה שבאמת לא אכפת להם כי למה להם להוציא את הנשמה על חבורה של חוליגנים בתמורה למשכורת מינימום כשגם ככה עצם ההגעה לבית ספר לוקחת להם יותר דלק ממה שהם מקבלים ביום.
    וחשוב מכל האמונה שיהיה יותר טוב אחחח אותה אומנה לעתיד ורוד יותר פשוט פג תוקפה.

    ולצערי אפשר להמשיך ככה עד יום העצמאות הבא, אבל כעת כשמולנו ניצבות בעיות מטרידות שכאלה מבחוץ, אנחנו מצפים שמבפנים לפחות נהיה מאוחדים אנחנו מחפשים את התרבות הישראלית הזו שחשבנו שהתפתחה בעבר, באותם ימים של טרום המדינה ובשלבים המוקדמים שלה אך זה לא כך הכל השתנה אנחנו נראים מפוררים מבחוץ ובראסמי אנחנו באמת מתפוררים מבפנים אף אחד פה כבר לא מאמין לאף אחד ולא סומך על אף אחד, 80 אחוז מהתושבים פה במדינה יגידו לך שאין למדינה הזו שום סיכוי לצאת מהברוח אליו היא נכנסה וככה קשה מאוד להמשיך.

    ובכל זאת כמו בכל שנה ושנה אני אתלה על מרפסת ביתי צרור של דגלי ישראל ודגל ישראל גם על מכוניתי כי אין לנו ארץ אחרת וגם כי החיים הם עניין של אמונה נכון?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/4/06
  10. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,151
    לייקים שהתקבלו:
    382
    היחס שלכם לאריאל מחפיר, יאללה, כל מה שהוא אמר נכון ב-100%, הבנו שאתם פטריוטים וישראלים גאים, אולי תתייחסו לגופו של עניין? מה, הפשע לא משתולל פה? מה, מערכת החינוך, מערכת המשפט, המשטרה, הבנקים, הכנסת והממשלה הם לא גופים חולים וביזיוניים? מה, אין פה ערסים?

    בקיצור אתם יכולים להגיד כמה שאתם רוצים על כך ש"בחו"ל לא פחות גרוע", זה בולשיט מוחלט, למה בישראל אני קורא בעמ' 17 למטה ליד המודעות אבל על אונס קבוצתי אבל כשדבר כזה קורה בקנדה או בריטניה יש התייחסות רצינית לעניין בכלי התקשורת? איך יכול להיות שאצלי בבית יושבת משפחה מקנדה ומספרת לי שם שעל כל שטות נשלח צוות S.W.A.T ובתי הספר נכנסים למעין עוצר, בעוד בישראל אם פרצו לך הביתה או רצחו לך את הכלב, אפילו אם דפקו לך מכות, יבוא איזה פקיד משועמם וירשום פרטים. וזה עוד בלי שום מילה על הפשע המאורגן ועניין עדי המדינה במדינה הזאת, שזה ביזיון אדיר. הפשע הפך למציאות נורמלית אצלנו.

    אגב לגבי השחיתות, הפוליטיקאים באים מתוך העם ואפילו משקפים אותו, אגב לעם המפגר הזה מגיע בדיוק את השלטון הזה, אהוד אולמרט הוא אחד הפוליטיקאים המושחתים בהיסטוריה של מדינת ישראל והוא נבחר כראש ממשלה! אדם שלא התייחס לפשע, לסל הבריאות, לתאונות הדרכים, למערכת החינוך, לבעיה הדמוגרפית, לחוסר התקציב במשטרה, לבעיות במערכת המשפט וכו'. לעם מגיע השלטון שהוא בוחר.
     
  11. George Best Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    16,733
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סוף סוף יש פה אדם עם מעט שכל, סוף סוף פרטנר.
    בני צודק ב100%, היחס שלכם באמת מחפיר ואתם לא מתייחסים לעיקר אלא לטפל.
    תאהבו כמה שתרצו את הארץ, זה לא ישנה מאומה מהמצב העלוב שהיא נמצאת והמדינה פשוט מתפרקת טוטאלית.
    אתם תמשיכו להעמיד פנים שהכל טוב פה או שבחו"ל לא יותר טוב, למרות שזה שטויות,
    אם להתעלם מהמציאות ולתקוף(לא שנעלבתי כמובן, פשוט אני יודע שאני צודק) כל מי שחושב שהמדינה עומדת בפני קריסה, אז תמשיכו כל עוד אתם נהנים מזה...
     
  12. George Best Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    16,733
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יופי, את שמה זין.
    ומה עם אותם אנשים הרבים שכתוצאה מהיותם של המושחטים והדבילים(דוגמת פרץ אולמרט וכו'..) איבדו את העבודה שלהם ואין להם אוכל להאכיל את הילדים הקטנים שלהם?גם הם שמים זין?אני חושב שהתשובה שלילית, תקני אותי אם אני טועה.

    בני הוסיף וסיכם את דברי בצורה מצוינת.
     
  13. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סעמק, מתי שלח, לרוב אחד מהעיתונאים השמאלנים השקולים היחידים, הפך לבכיין סנטימנטלי, שחוק ומוסרי?

    אפשר לחיות מצויין בארץ עם לפתח ציניות, להפסיק להאמין למילה אחת שכתובה בקשורת, ולא לחשוב על צרות של אחרים אשר קיימות רק על דפי עיתונים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/4/06
  14. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    צפוי מאוד שתגיעו לריבים האלה שוב,אני מבטיח שיהיו עוד כמה דיונים שיגלשו לנושא הזה. http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/tongue.Xxx
     
  15. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כתבתי תגובה ארוכה אבל האינטרנט נדפק אז אני רק אקצר הפעם

    בני - אם המשפחה שלך מטורנטו במקרה אז תשאל אותם על מקום נחמד ליד צומת Jane ו-Finch, הארלם לכל דבר, ולשום מקום בחדשות זה כבר לא מגיע (למעט עיתונים מקומיים).

    לגבי אזעקת ה-SWAT, זה גם לא מדוייק, פשוט מספר החירום 911 מזעיק את כולם - משטרה, אמבולנס ומכבי אש, כולם מגיעים ורק אז מבררים מה קרה.

    מה גם, שאני לא מבין למה זה מפתיע שמדינה עם אפס מדיניות חוץ כמו קנדה יכולה לתת במה גדולה יותר לעניינים הפנימיים.

    לגבי השחיתות, מפלגת השלטון פה ב-12 השנה האחרונות נתפסה בפרשת שחיתות די גדולה, שגם גרמה להדחתה בבחירות האחרונות (אם כי זה היה די צמוד).


    אריאל, אם המדינה הזאת על סף קריסה כך גם 95% מהמדינות האחרות בעולם, עדיין לא ענית לי אגב, איזה מדינה בדיוק שמת כיעד שלך. מי שזאת לא תהיה, אני מבטיח לך שמהר מאוד תבין שישראל זה המקום היחידי בעולם שזה בסדר להיות בו יהודי, ואם זה מזיז לך אפילו במעט אתה עוד תבין.

    איך אתה יכול להגיד את זה כשלא גרת בחו"ל אפילו חצי דקה, או שטסת לאיזה חופשה למלון 5 כוכבים ועל זה בנית את כל הדעות האלה?

    יש בישראל בעיות, אבל יש בכל מדינה אחרת בעיות, להשוות את ישראל למדינת עולם שלישי זה מגוחך.

    גם על השאלה השנייה שלי לא ענית, אם המצב שלך לא רע וכל כך כואב לך על האחרים, איך מעבר למדינה אחרת יפתור את זה? רחוק מהעין רחוק מהלב?

    ו-Robin, ערסים גם יש בכל העולם, לא המצאנו כאן שום דבר.