יחסינו לאן? דיוויד מויס וביל קנרייט בשיחה על העתיד

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Mellow29, ‏7/5/13.

  1. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    http://www.followtonians.com/wp-content/uploads/2013/02/David-Moyes-bye-bye.Xxx

    אחרי דיון מעמיק בסוגית עתידו של רוברטו מנצ'יני, המועמד הבא שעולה לדיון הוא המנג'ר הסקוטי של אברטון, דיוויד מויס. בדרכו לסיים את העונה ה-10 המלאה במדי הקבוצה ממרסיסייד, נראה שמויס עומד על פרשת דרכים מבחינת הקריירה שלו. הוא מסיים את החוזה בטופיז בקיץ הקרוב, ומי שהוזכר בעבר כיורש אפשרי לאלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד יצטרך לקבל החלטה. בדרכו לסיים במקום השישי ולעקוף בפעם השנייה ברציפות את ליברפול, דבר שלא קרה מעולם מאז שתי הקבוצות חזרו לליגה הבכירה ב-1962, מויס עלול לרצות ולהתקדם לאתגר הבא שלו. בתארים הוא לא זכה באברטון, וקשה לומר שזה מפתיע לאור הגב הכלכלי המועט שהוא מקבל מהנהלת הקבוצה.
    גם מצידם של האוהדים לא הכל תכול, והם אמנם מעריכים את מויס - אבל מכירים בחסרונותיו ולא הולכים אחריו בעיינים עצומות. הוא אמנם מסתדר עם תקציב רכש זעום והפך מספר שחקנים צעירים ודי אלמוניים לכוכבי פרמיירליג שנמכרו בסכומים ארוכים - החל מרוני, לסקוט ורודוול וכלה בפלאייני שמיועד לעזיבה בקיץ בסכום גבוה מאוד, אבל הכשלון להביא תואר במשך 10 שנים בתפקיד הוא מאכזב. קבוצות חלשות הרבה יותר מאברטון זכו בתארים לאורך התקופה. גם סגנון המשחק של מויס לא מרשים במיוחד. הוא בנה תלכיד קבוצתי חזק, פיזי ונחוש מאוד, אבל לא כזה שמצטיין בטכניקה ומשחק כדורגל מודרני על הרצפה. במהלך כ-50 משחקי חוץ בקריירה שלו באברטון - הוא לא ניצח מעולם באולד טראפורד, סטמפורד ברידג', אמירייטס/הייבורי או אנפילד. הוא אמנם לא היה רחוק מנצחון ראשון בקריירה באנפילד, אבל גם זה לא היה מסיר את סימני השאלה מסביב לגישה של אברטון במשחקי חוץ. גם קבוצות צעירות בליגה רשמו מדי פעם נצחון חוץ כזה או אחר, ואילו מויס, שהקבוצה שלו רצה בשולי הצמרת קרוב ל-7 שנים רצופות, לא "גנב" ולו משחק אחד?

    בקיצור, הקיץ הקרוב הוא פרשת דרכים בפני המנג'ר הסקוטי. האם עליו לעזוב ולחכות לעמדת מנג'ר במועדון בכיר יותר, כאשר נראה שבאנגליה הכל תפוס עם ההגעה הצפוייה של מוריניו לצ'לסי והעובדה שונגר ופרגוסון עדיין כאן? אולי לצאת ולחפש אתגר מחוץ לממלכה? ואולי בכלל הטופיז צריכים ליזום את הפרידה וללכת על מישהו "מודרני", לאודרופ, מרטינז, דה בור, תגלית מפתיעה ומרעננת חדשה? ואולי עדיף לא לשנות את מה שעובד, מתוך הכרה במגבלות של המנג'ר והמועדון?

    דיון מהנה!
     
  2. OriRR Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/12
    הודעות:
    2,029
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שהגיע הזמן שמויס יעבור לקבוצה בכירה יותר.
    הוא הוכיח את עצמו כאחד המאמנים הטובים בממלכה וזה הזמן להתקדם.
    חבל לי שאין כ"כ מקום באף קבוצה בכירה באנגליה אבל לא מזמן הוא קושר לשאלקה, בינתיים העניינים קצת נרגעו ואפנברג אולי ייקח את התפקיד אבל הייתי מאוד שמח לראות את מויס במקומו.

    בכל אופן מאמן מצוין שאני מאמין ומקווה יתקדם בקיץ לקבוצה גדולה יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/5/13
  3. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,192
    לייקים שהתקבלו:
    16,039
    אני חושב שהצעד הבא האידיאלי עבור מוייס הוא מועדון כמו אסטון וילה, ניוקאסל, שם יוכל להנות מתקציב משמעותי יותר וכולנו נראה סוף סוף מה הוא עושה עם קצת יותר כסף. רק לאחר תקופה שכזאת נדע האם הוא ראוי לקבוצה מהטופ. העבודה שלו באברטון היא פשוט סנסציונלית, ואני לא יודע כמה אנשים זוכרים שהוא לקח את המועדון הזה כשהיה מתחת לקו האדום ובד"כ נאבק נגד הירידה. מה שהוא עשה מהם זה לא פחות ממדהים גם אם זה לא הכניס תואר לארון.
     
  4. שםמשתמש Member

    הצטרף ב:
    ‏1/5/11
    הודעות:
    886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נראה לך רציני שהוא יקח מועדון פחות מצליח כמו אסטון וילה או ניוקאסל? כבר עדיף לו להישאר באברטון. אין סיבה שהוא לא יקבל מועדון גדול יותר. מאמן מצויין.
     
  5. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,192
    לייקים שהתקבלו:
    16,039
    הוא פחות מצליח כרגע, כי הוא מחזיק מאמנים פחות טובים ממוייס. אני לא יודע איזה מועדון גדול אתה מצפה שהוא יקבל. שצ'לסי תביא אותו במקום מוריניו? שיחכה לפרישה של פרגוסון? שיילך למנ סיטי במקום מנצ'יני?
    השלב הבא הוא מועדון עם תקציב גדול יותר, שניתן לקחת אותו למעלה.
     
  6. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    10,001
    לייקים שהתקבלו:
    1,369
    אין שום היגיון במעבר לאסטון וילה או ניוקאסל.

    אם לא תהיה לו הצעה ממועדון גדול, הוא צריך להשאר באברטון. הוא רק בן 50, לונדון (או מנצ'סטר) עוד תחכה לו...
     
  7. שםמשתמש Member

    הצטרף ב:
    ‏1/5/11
    הודעות:
    886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז שימשיך באברטון. יש לו אחלה קבוצה. אני בספק אם הוא יכול להביא את אסטון וילה/ניוקאסל למצב טוב יותר מאשר המצב הנוכחי של אברטון. השלב הבא לדעתי זה רק מועדון שמעליו בטבלה.
     
  8. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    הנקודה של Liverpool-Forever מעניינת. מויס לא מסוגל לקחת את אברטון רחוק יותר כיוון שלמועדון כמעט ואין תקציב. ברור שאם הוא יעבור למועדון באותו סדר גודל זאת לא תהיה קפיצת מדרגה מקצועית (בהתחלה, לפחות), אבל יש מועדונים עם תקציבים מכובדים שעם מעט עבודה מצידו של מויס יכולים בקלות לאיים על קבוצות הטופ חמש.

    הוא בפרשת דרכים מעניינת. ברור לכל שהוא מאמן מוכשר, השאלה היא אם הוא יממש את הפוטנציאל שלו ברמות היותר גבוהות.
     
  9. OriRR Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/12
    הודעות:
    2,029
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למה שהוא לא ינסה את מזלו בקבוצה ממדינה אחרת?
    שאלקה לדוגמה זה מועדון בסדר גודל שמתאים לו כרגע, מועדון עם שאיפות באירופה להגיע לרבע גמר ולהתמודד על האליפות. זה מה שהוא צריך.
    גם המילאנזיות זה מועדונים שכרגע בסדר גודל שלו.
    הוא לא חייב ללכת לקבוצה אנגלית, יש עוד קבוצות באירופה.
     
  10. ARSI Member

    הצטרף ב:
    ‏2/8/05
    הודעות:
    3,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מויס צריך לעזוב את אברטון. הוא מיצה את עצמו שם והגיע הכי רחוק שיכל בהתחשב בנסיבות. שווה לו גם לעבור למועדונים פחות טובים כמו ניוקאסל ואסטון וילה, איתם יהיה לו מרחב פעולה גדול הרבה יותר מבחינת רכש וכסף בשביל זה. אם הוא ראוי לקבוצות כמו צ'לסי ויונייטד אני לא בטוח.

    מבחינת אברטון הם צריכים לשמור עליו בכל הכוח. יהיה להם קשה למצוא מאמן שיצליח להביא קבוצה לצמרת בתקציב של שקל שבעים. הגיע הזמן שיחפשו שם קונה כי המזל של מאמן שעושה נסים לא יחזיק לנצח.
     
  11. BvB Member

    הצטרף ב:
    ‏1/5/13
    הודעות:
    1,136
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוא הוכיח את עצמו במהלך השנים באברטון,זה הזמן להתקדם בקריירת האימון.
    קודם כל לדעתי לנסות להגיע לקבוצה גדולה באנגליה ליברפול יכולה לשבת עליו טוב,ואני בטוח שהוא לא פחות כישרוני מברנדון רודג'רס.
     
  12. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    הוא אולי לא פחות מוכשר מרודג'רס, ובטח שיותר ראוי לצ'אנס מאשר רודג'רס, אבל אין שום סיכוי שיאמן בליברפול.

    אני לא חושב שזה רעיון טוב כ"כ ללכת לקבוצה כמו ניוקאסל או אסטון וילה. את המוניטין שלך אפשר לחרב מהר מאוד כשאתה מקבל סכומים גדולים אז יש בכך גם חסרון, ובכל מקרה קשה להאמין שהוא יוכל לבנות שם קבוצה שתוכל להכנס לטופ 4. הפערים של 3 קבוצות הם גדולים מאוד מהשאר והמקום הרביעי יתפס ע"י קבוצות שנמצאות בסביבה יותר זמן או משקיעות יותר כסף. הסיכוי הכי טוב שלו לכרטיס לליגת האלופות היה השנה, עם שלד יציב שרץ ביחד וכמה שחקנים שהתעלו על עצמם. וכאן הוא פיקשש כשאברטון לא יזמה מספיק, סיימה המון משחקים בתיקו והיה חסר לה אותו cutting edge. אני חושב שהוא יתקשה לשחזר את ההישגים הדומים באברטון וזה גם יכול להתקבל בצורה לא כ"כ יפה ע"י האוהדים, שאולי יבינו אם ילך למנצ'סטר או לקבוצה לונדונית בכירה אבל לך תסביר להם למה הלכת לאסטון וילה...

    אני לא חושב שהוא מתאים כ"כ לכדורגל הספרדי או האיטלקי, אבל גרמניה זו אופציה מאוד מעניינת. הוא יכול לצבור שם נסיון חשוב מאוד בכל מה שכרוך במאבק על כרטיסים לאירופה (עבור אברטון כל עונה מעל מקום 7 זה בונוס), שלבי נוק-אאוט במפעל אירופי, הדלת לאברטון תמיד תשאר פתוחה במידת הצורך והרצון הדדי של שניהם, ואולי ביינתים משרה תתפנה באחד הגדולות של אנגליה.

    Toffeeman
    בתור אוהד אברטון מעניין אותי לשמוע, במיוחד כשכתבת את זה כאן - מויס צריך להישאר, האם אברטון צריכה לעשות כמיטב יכולה כדי להשאיר אותו? יש שם יסודות יחסית בריאים (אם כי המצב של ניוקאסל מלמד שאף מועדון לא חסין) ואולי הגיע הזמן למנג'ר אחר שירענן כמה דברים. מה חושב הקהל בגודיסון לגבי מנג'ר כמו מרטינז במקומו?
     
  13. ARSI Member

    הצטרף ב:
    ‏2/8/05
    הודעות:
    3,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כשאתה מאמן אתה תמיד יכול לחרב את המוניטין שלך, בין אם זה באסטון וילה או אברטון. מאמין שהאוהדים יבינו אותו קצת במידה ויבחר באופציה מהסוג הזה, הם זוכרים שכשמויס הצטרף אל אברטון היא הייתה משהו כמו וויגאן של היום. העבודה אצל הבוס הנוכחי שלו היא בתנאים מגוחכים, כבר עשר שנים באותו מקום וצריך לדעת לחתוך.
     
  14. Ajax Amsterdam Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/09
    הודעות:
    4,779
    לייקים שהתקבלו:
    1,828
    לדעתי הוא הולך להיות היורש של סר אלכס ביונייטד
     
  15. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,209
    לייקים שהתקבלו:
    25,759
    מין:
    זכר
    לדעתי זה תפקיד גדול עליו. הוא נראה לי פיגורה אפורה מדי בשביל לאמן בדרג הראשון של הכדורגל העולמי.