יישור קו בתחתית הליגה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י יוגב אסולין, ‏25/4/04.

  1. יוגב אסולין Guest

    בעוד שמאבק האליפות ובכלל צמרת הליגה המצב די ברור פחות או יותר. עיקר המתח עוברת לתחתית שמה למעשה מבחינה תאוריתית לכל קבוצה יש עוד סיכוי לישאר ולהרבה יש סיכוי ליקלע ליקראת המחזור האחרון למאבק על חייהם בליגה.

    כמו בכל עונה גם השנה המאבק בתחתית לא משעמם אף אחד. הרבה מלחמה דם יזע ודמעות הולכים להיות במחזורים האחרונים. הפעם הקבוצות התורניות שנאבקות הם. אחי נצרת, נתניה, סכנין, אשדוד בית"ר.

    תאמת - במחזור האחרון הניצחון של בית"ר ככל הניראה הוציאה אותה מכלל סכנה ככה גם אשדוד המצב שלה די טוב וסביר להניח שהם לא יכנסו לצרות ליקראת סוף העונה.

    נתניה שהצליחה לנצח את מכבי חיפה למעשה נתנה לעצמה הזדמנות אחרונה ליצמד לסכנין ורק בעזרת מלחמה והמון מזל אולי אולי היא תצליח לישאר עונה נוספת בליגה ולצרף את סכנין לאחי נצרת שניראת היורדת הבטוחה של העונה.

    אז אנחנו נתמקד בעיקר בשתי הקבוצות שנשארו שזה נתניה נגד בני סכנין. שתי קבוצות שחשוב מאוד שיהיו בליגת העל אבל כניראה שניהיה חיבים ליפרד מאחת מהם. סכנין פתחה טוב את העונה אבל למרות התוצאות היפות הרבה בעלים התלוננו על זה שהם משחקים הגרסיבי כל הקללות במגרשים וכו'. הוציאו את השחקנים וכל מי שקשור שמה מריכוז ורצף הפסדים וחוסר הצלחה הביא אותם למצב שהם בסכנת ירידה.

    מכבי נתניה התחילה את העונה לא טוב. יש לה סגל שחקנים מאוד מוכשר היא מסוגלת לנצח כל קבוצה ולהציג כדורגל מבריק (תשאלו את מכבי חיפה) ומצד שני היא יכולה לתפוס ימים נוראים ולהפסיד משחקים שהיא חייבת לנצח. הקהלש מה עדין מאמין ככה גם המאמן החדש ראובן עטר מנסה לתת מאחרוי הקווים מהניסיון שלו ולדחוף את נתניה לישאר בכח בליגה.

    בעקבות המחזור האחרון שבו סכנין הוציאה תיקו מקבוצת הצמרת של מכבי ת"א.. ונתניה שהגדילה לעשות ולא התביישה לעקב למכבי חיפה את חגיגות האליפות וניצחה המצב של הקבוצות הוא שנכון לעכשיו מה שמפריד בינהם זה 3 נקודות. זה מה שנתניה צריכה לצמק מסכנין... ובדר"כ בסוף העונה קבוצות התחתית מסיקות ב-10 המחזורים האחרונים כמות נקודות כמו שהם השיגו קודם לכן במשך כל יתר המחזורים. לכן הכל עוד פתוח במאבק בין שתי הקבוצות האלה.

    הנה לכם לוח המשחקים של הקבוצות.

    הפועל ב"ש - נתניה
    נתניה - הפועל ת"א
    מכבי ת"א - נתניה
    נתניה - הפועל פ"ת

    הפועל פ"ת - בני סכנין
    בני סכנין - בני יהודה
    מכבי פ"ת - סכנין
    מכבי אחי נצרת - סכנין

    על פניו לוח המשחקים של מכבי נתניה הרבה יותר קשה. בעוד שנתניה הולכת לשחק נגד כל הצמרת סכנין פוגשת את רוב הקבוצות שכבר סיימו את העונה.
    כמו שכבר אמרתי לפי דעתי לנתניה השנה יש יכולת לנצח כל קבוצה. עם הרבה מלחמה היא אולי תוציא נקודה בב"ש ואת הפועל ת"א תיהיה חייבת לנצח. עם נתניה תפסיד באחד המשחקים וסכנין תנצח ותברח ל6.. השחקנים של נתניה יקבלו מכה מוראלית קשה ואולי יאבדו תקווה. במחזור האחרון של העונה שיש סיכוי גבוה שיהיה משפיע יהיה לנתניה משחק בבית נגד הפועל פ"ת משחק שהיא יכולה לנצח. בעוד שסכנין תשחק נגד אחי נצרת שכבר ירדה ליגה. הרבה יחשבו שתיהיה פה מכירה למה שתי קבוצות ערביות אבל דווקא בגלל שזאתא חי נצרת אני בטוח שהם יתנו מלחמה בגלל הכבוד של הקבוצה הכבוד במגזר.. ואחי נצרת יתנו הכל בעיקר על מנת להוכיח שהיא קבוצה הוגנת.

    לסיכום הסיכוי של סכנין טוב יותר. יש לה לוח משחקיםנוח יותר ויש לה יתרון בנקודות. לזכות נתניה משחק העניין של יכולת טובה במשחקים האחרונים, מסורת וגב של אוהדים מסור שיעמוד לצידה מעכשיו ועד סוף העונה וינסה לתת לשחקנים את האמונה שהכל אפשרי. נתניה הראתה שהיא יכולה לשחק כדורגל מצויין ולהביא תוצאות. והיא תיהיה חייבת ליישם את זה גם עכשיו עד סוף העונה. ואז לקוות לטוב.
     
  2. EladLR Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/02
    הודעות:
    914
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מעדיף את נתניה..
    בלי קשר לזה שסכנין קבוצה מהמגזר הערבי.. העדפתי שאשדוד תרד..

    נתניה הראתה השנה נגד חיפה שיש לה יופי של כדורגל שמישהו שם ייבש...
    ראובן עטר הוא בחירה נכונה למאמן בזמן הזה. יהיה מאוד מעניין לראות מה יקרה במחזור הקרוב שבו כל תוצאה תוכל לשנות..


    יאללה נתניה!
    השנה גם סכנין וגם נתניה הראו כדורגל יפה אבל היו לשתיהן תקופות גרועות..

    לדעתי הטעות שתגרום לנתניה לרדת.. זאת הייתה להביא את אלי כהן כמאמן.. שממש לא מתאים לנתניה..
    ולדעתי הטעות שתגרום לסכנין לרדת זה ההתדרדרות בשבועות האחרונים השחקנים לא הגיעו במנטליות הנכונה וחשבו שנגמרה הליגה מוקדם מדי..
     
  3. יוגב אסולין Guest

    אני גם מעדיף ליראות את נתניה. נתניה היא קבוצה עם עבר קבוצה שיש לה בסיס ומסורת קבוצה שיכולה להתחבר עונה אחת או לקבל איזה משקיע ולהפוך לקבוצת צמרת בכדורגל]. בעוד סכנין עם תישאר ולא משנה עוד כמה שנים תיהיה בסה"כ רק עוד קבוצה בליגה. לא יותר מיזה אני לא רואה אותה הופכת לשם דבר או תורמת לנו לליגה בצורה כזאת או אחרת.

    לכן אני מעדיף את נתניה. בקשר לעניין המאמן. אין ספק שראובן עטר מאמן צעיר נמרץ עם הרבה ניסיון בתור שחקן עושה בנתיים עבודה גדולה בנתניה ששחקנים פשוט משחקים בשבילו וזה דבר חשוב מאוד במאבקי תחתית.. קשה להאמין שנתניה תישאר אבל אני מקווה ורוצה להאמין בזה בכל מיקרה.
     
  4. MaDot Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    759
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מצד אחד הלוואי סכנין תירד אבל אם נתניה דווקא תירד יש לי נחמה בזה
    מאוד הייתי רוצה ליסוע לקופסא בנתניה עם הפועל עכו...
     
  5. יוגב אסולין Guest

    מכיר אתה משפט.. "עדיף להיות זנב לאריות מאשר ראש לשעולים"? מה זה נתנחם ב\זה שאנחנו נשחק נגדם בשנה הבאה. אתה רוצה להיות בקופסא? אתה לא צריך לקוות שנתניה תיהיה זאת תירד לרמה שלכם.. אלא לשאוף שהקבוצה שלך תעלה לליגת על.
    -----------------------------------------------------

    ובקשר לדיון על היורדות... אתם מאמינים שיש לנצרת סיכוי לישאר? אחרי כל כך הרבה מחזורים במקום האחרון בליגה דווקא עכשיו ליקראת סוף העונה (דבר שקורה להרב קבוצות שיורדות) הם מתחילים ליראות טוב להוציא תוצאות נחמדות נגד קבוצות חזקות והניצחון של סוף השבוע האחרון הביע אותם ל-7 הפרש מהמקום שבו נשארים 4 מחזורים לסיום. האם גם אתם מאמינים כמו השחקנים ביכולות המופלאות (והמוכחות) של שייע להצליח ולעשות פלאים בשלב זה של העונה?

    השחקנים האוהדים וכל מי שמסביב לקבוצה מוכנים לתת הכל הכל עכשיו אחרי שהתרגלו לרמה לתנאים לקהלים של ליגת העל יהיה להם קשה לחזור לליגה הלאומית. והם כמובן כל הזמן זוכרים ומחשבים "אם לא היו מורידים את ה3 נקודות בבקרה........ אז....".
    נצרת הגיע למצב שבו אין לה מה להפסיד היא היתה כבר קבורה עמוק עמוק בתחתית הליגה עם כל הצרות ורק עכשיו היא התעוררה. היא בכל מיקרה מבחינת תנסה לסיים את העונה עם טעם טוב בפה של "לפחות ניסנו ונלחמנו עד הרגע האחרון". יש לזכור גם שלנצרת יש כניראה את שחקן העונה בוקולאי וזה כבר הישג שקבוצה שיורדת ליגה קבוצה בלי ניסיון בליגת העל מצליחה להביא את השחקן הכי טוב של השנה. ביתר לשאר השחקנים הם ינסו להוכיח את עצמם על מנת למצוא בשנה הבאה בכל מיקרה אם זה בנצרת או לא קבוצה בליגת העל.

    אחי נצרת גם עם תירד לא יזכרו אותה כקבוצה שהתפרקה. מה שכןם הזכרו זה את הטעות שהם לא הביאו מהתחלה את שייע לקבוצה.
    נצרת של עזמי נסאר צברה עד המחזור החמישי נקודה אחת בלבד, ספגה 14 שערים וכבשה שלושה בלבד. עם נחיתתו של שייע בקבוצה, לפתע היא השיגה ניצחון ראשון והיסטורי בליגת-העל, 1:2 דווקא על בית"ר י-ם, זו שאוהדי נצרת וסכנין הכי אוהבים לנצח.
    מאז צברה הקבוצה, יחד עם שייע, 26 נק' וכבשה לא פחות מ-35 שערים, חמישה יותר מהאלופה היוצאת מכבי ת"א. אבל לא רק הניצחון על בית"ר היה מרשים, היא גם סיימה בתיקו ביתי עם ב"ש, ניצחה בוסרמיל, ניצחה בקופסה את מכבי נתניה בימים בהם מדובר היה באירוע נדיר למדי, השיגה ניצחון חוץ 3:5 על אשדוד והביאה לפיטורי אלישע לוי, סיימה בתיקו 1:1 עם מכבי ת"א בבלומפילד, ניצחה 0:3 את אשדוד ובעיקר, מעולם לא נשברה ולא הובסה.

    לסיכום. שחקני הקבוצה מאמינים ורוצים להאמין שהם לא יפגשו בשנה הבאה את הפועל עכו ויתר קבוצות הלאומית הם ינסו להילחם ולעשות הכל שנתניה וסכנין יהיו היורדות. תאמת זה קשה אבל כל עוד משחקים לכיף ויש אמונה אז גם עם הם לא נשארים בליגה לפחות יגידו ניסנו וישאר להם טעם טוב בפה טעם של עוד.