ילדים ג' ק.גת - מודל לחיקוי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י יוגב אסולין, ‏29/3/03.

  1. יוגב אסולין Guest

    טוב אני יתחיל פה בסיפור קצר ובסוף יעלה 2 נקודות שעליהם נבנה תדיון.

    לקבוצת מכבי ק.גת (לאומית) יש מחלק נוער לא הכי מוכשרת ולא הכי מפותחת. עד היום היה להם רק שחקני נוער ונערים. בשנה שעברה אימן מאמן בשם פרטוק את קבוצת הנוער של המועדון, בסוף השנה החליטו לתת למאמן אחר לאמן את קבוצת הנוער. פרטוק רצה לעשות משהו חדש בק.גת ונילחם עם כולם על מנת לפתוח קבוצה לילדי 91-92 קבוצת ילדים ג'. לאחר מלחמה די מושכת עם ההנלה והכל הוקמה הקבוצה.
    הקבוצה הזאת משחק באיזור דרום והיא נמצאת כרגע מקום ראשון (או שני) וחסר לה 6 משחקי השלמה מה שאומר שהליגה הזאת לא ממש ברמה שלהם. והם הגישו בקשה לעבור לשחק באיזור המרכז.

    עכשיו 2 הדברים שאני רציתי להגיד הם.

    1. השיטה של פרטוק שהביאה להצלחה של קבוצת הילדים היתה: הוא עבר לבחור את השחקנים אחד אחד ברחוב והוא גם מורה בבית ספר ושמה הוא רע מי מוכשר והביא אותו לקבוצה בלי שום פרוטקציות ובלי יום מבחנים לכל מי שחושב שהוא מתאים.

    2. מה דעתכם. קבוצה של ילדים ג' שזה גיל 12 היא חשובה מאוד. או שזה סתם כי יכול לצאת לשחקן חשק או משהו כזה וזה סתם השקעה מבוזבזת ואי אפשר לדעת מה יהיה איתו עד שיגדל.


    טוב אז התשובה שלי ל2 הדברים שהעלתי זה ככה:
    1. השיטה היא טובה. אבל קשה מאוד לעשות אותה בעיקר בערים גדולות. כי כמה שלא תנסה אתה תמיד יכול לפספס שחקנים אחרים טובים שעם היית מזמין למבחנים אז אולי היית מגלה אותם. בנוסף לזה משחק בשכונה הוא לא כמו משחק אמיתי. בשכונה המשחקים הרבה פחות קבוצתיים וכו'. אבל למרות כל זאת בחירה נכונה של השחקנים בשמעות על שחקן כזה ואחר ללכת ליראות אותו להביא אותו לקבוצה עדיפה בהרבה על שיטת המבחנים והפורטקציות שאנחנו מכירים.

    2. בקשר לנחיצות של קבוצת ילדים ג'. נכון, יש הרבה מאטוד כאלה של ימשיכו אבל בגיל הזה אין לשחקנים עדין תפיסות של כדורגל וזה המקום להסביר להם את כל הבסיס של המשחק ולתת להם ערכים שעם בגיל 16 שזה אחרי שהם משחקים כבר איזה 6 שנים כדורגל יהיה הרבה יותר קשה להסביר להם. חוץ מיזה בגיל 12 יותר קל לך להכניס בשחקנים משמעת כבר מהתחלה, הרבה יותר שנות אימון בקבוצה לשחקנים. ובקיצור הנחיצות של קבוצות ילדים ג' וגם א' וב' היא מאוד גבוהה.
     
  2. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ויגב, אתה צודק בהכל.

    בעיקר אהבתי את העובדה שהוא מסתובב ברחובות ובוחר שחקן שחקן.
    אין ספק שזה מתכון להצלחה. נכון שלא כל השחקנים יהפכו לכוכבי העתיד, אבל מקבוצה כזו בטוח שיישארו בין 7 ל-10 שחקנים שיחליטו שבעיר כמו קרית-גת (ובלי שום סטיגמה) התקווה היחידה היא להיות כדורגלן. אז מתוך ה-7-10 שניים שלושה ישחקו בליגה עליונה, והשאר בליגות נמוכות. מבין אלה בליגה העליונה אולי יצמח כוכב, מי יודע.

    בכל אופן, מה שרציתי עוד להגיד הוא שילדים ג' זה לא רעיון ייחודי. ברוב המחלקות יש ילדים ג', אפילו פה ברמת השרון.
     
  3. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אגב, ילדים ג' של בית"ר ירושלים, לפי מה ששמעתי, מובילים את טבלת המרכז.

    ותראו את קבוצת הנוער...

    השיטה של בחירת שחקנים נהוגה בעיקר בברזיל, שם הקבוצות שולחות עשרות סקאוטרים לכל מני פינות נידחות למצוא איזה כשרון.
    תהיו בטוחים ששם יש את השחקנים הכי מוכשרים. טוברוק, למשל, היא קבוצת הנוער המצליחה בארץ (ברוב קבוצות הגילאים), מכיוון שהיא משחקת בעיר שיש בה שחקנים עם הרבה כישרון ויש לה מאמנים לא רעים (לפחות עד שהעסיקו את שלמה שרף). כל השחקנים האלו מגיעים מבתי הספר.
     
  4. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה רעיון מצויין..הרבה שחקנים מתבזבזים ככה שלא מגלים אותם כי אין להם כסףרצון או לא יודע מה ללכת לקבוצה מסודרת לבד..אז אם מישהו יגלה אותם סביר להניח שהוא ירוויח מזה..
    וכן כמו שאמר וידוקה..בברזיל זה מאוד רגיל וככה התגלו להם לא מעט שחקנים טובים בעולם..
    אז למה שלא יעבירו את השיטה הזאת גם לפה..