הפועל באר שבע 2018/19- מחפשים להתייצב

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י hbs7, ‏14/7/18.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אני מאמין שב"ש תתיישר בסוף ותחבר רצף טוב.

    אחרי 3 אליפויות רצוף על הראש של קבוצה עם תקציב פי 2 אפשר לפתוח גרוע עונה אחת (גם באירופה).
     
  2. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,186
    לייקים שהתקבלו:
    2,410
    לדיא סבע אסור לשחק בצד, רק מתחת לחלוץ.
     
    Drama2 ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,744
    לייקים שהתקבלו:
    6,968
    אלכס פרגוסון בזמנו עשה שינוי גדול מאוד בסגל המאוד מצליח שהיה לו ביונייטד, כשמצד אחד הוא מכר שחקני הרכב/סגל (בקהאם, אירווין, יורק, בארטז, ורון, באט, פורלאן, פיל נוויל, קין) ומצד שני הוא רוכש שחקנים חדשים (פרדיננד, רונאלדו, רוני, וידיץ', אברה, פארק, ואן דאר סאאר).
    בזמן השינוי יונייטד לא הצליחה לזכות באליפות שלוש שנים רצופות (פעם אחת ארסנל ופעמיים צ'לסי).
    אלכס פרגוסון קיבל הרבה ביקורת באותה תקופה, במיוחד בשתי האליפויות של צ'לסי כשיונייטד לא הייתה פקטור אמיתי במירוץ לאליפות.
    פרגוסון חזר על הפילוסופיה שלו פעם אחרי פעם, לכל סגל יש תקופת חיים של מקסימום שלוש עד ארבע שנים. לאחר מכן צריך לבנות קבוצה חדשה, וזה לפעמים לוקח זמן, ולפעמים משלמים על זה את המחיר. כמובן שהיו שחקנים שנשארו בסגל (גיגס, סקולס, גארי נוויל), אבל השינויים בסגל היו גדולים.
    בזמן הכישלונות כולם חשבו שמדובר בתירוץ של פרגוסון לאותם שלוש שנים שבהם היונייטד לא זכתה באליפות, אבל לאחר אותם שינויים היונייטד זכו ב-4 אליפויות ב-5 שנים הבאות, הגיעו פעמיים לגמר ליגת האלופות (וגם זכו בו פעם אחת), כשהשחקנים שהגיעו היו המובילים באותה קבוצה.

    ועכשיו חזרה להפועל באר שבע. אחרי 3 שנים מוצלחות מאוד, כשחלק מהסגל גם נמצא כאן אפילו לפני האליפויות (מליקסון, אוגו, ביטון), הקיץ ברק בכר החליט שזה הזמן לבנות את הקבוצה הבאה של הפועל באר שבע. קחו את ההרכב שפתח אתמול, הרוש, צדק, קורוהוט, סאבו, האסלסביינק, בן בסט וסבע, 7 שחקני הרכב שלא שיחקו אצלנו בעונה הקודמת (ויסלחו לי צדק וקורוהט שהיו חלק מהקבוצה וגם שיחקו מעט, שניהם מבחינתי התחילו את העונה כשהם אחרי עונה שלמה בלי כדורגל). אם מוסיפים גם את שחקני הספסל שלא היו כאן או לא היו פקטור בעונה הקודמת (עזרא, קבהא, זריהן, סאטו, לוויטה), מגיעים ל-12 שחקנים שלא היו חלק מהאליפות בשנה שעברה והשנה אמורים לקבל דקות משמעותיות אצלנו.
    מדובר בקבוצה חדשה לגמרי, עם כל המשמעות של זה.

    נכון, בניגוד לליגה האנגלית, בטח ברמה הנוכחית בליגה היום, אפשר לקחת אליפות גם כשבונים קבוצה חדשה. ונכון, אפשר לפתוח עונה בצורה פחות טובה אבל לא בצורה שבה פתחנו ואני מכניס בפנים גם את הקמפיין באירופה. ונכון, התסכול והכעס גדול בגלל שהקבוצה החדשה נבנתה בספטמבר ולא ביוני - יולי. אבל בשורה התחתונה, מדובר בקבוצה חדשה, עם 7 שחקני הרכב חדשים, עם 12 שחקני סגל שלא היו פקטור מקצועי בעונה הקודמת, ולקבוצה ייקח זמן להתחבר, ואנחנו משלמים על זה מחיר כל שבוע ואולי זה יעלה לנו לא רק באירופה אלא גם בליגה, אבל בסופו של יום, אנחנו חייבים להבין את השינוי הגדול שהתבצע אצלנו בקיץ ואת העובדה שהמצב הנוכחי הוא התוצאה הישירה של זה, אבל אולי שווה לשלם את המחיר בעונה הנוכחית בשביל לבנות עוד קבוצה גדולה לכמה שנים טובות.
     
  4. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אם סבע והסלביינק לא יתנו מספרים השנה, אף אחד לא יקנה סיפורי על "בניה" וכאלה.
    ירצו להיפטר מהם כבר הקיץ.
     
  5. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    5 מחזורים ו7 נקודות הפרש ממכבי תל אביב. לא צריך להסיק מסקנות גדולות כל כך. זה לא גמור..
     
  6. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,627
    לייקים שהתקבלו:
    9,788
    גם מכבי בשושלת האחרונה זכתה בזכות הרבה שחקנים שהגיעו בשנתיים שקדמו להצלחות(בתקופת הכשלונות של נימני ואיווניר), זה לא הפך את העונות הרעות למוצלחות, רק הוכיח שבכדורגל הישראלי אם תמשיך להשקיע ולצרף שחקנים טובים עונה אחרי עונה זה מתישהו ידבק ותצליח.
    נכון לעכשיו, וכן העונה עדיין בשלב מאוד מוקדם, זה נראה שבכר ושאר מקבלי ההחלטות כשלו בגדול בקיץ. למזלכם הליגה סופר חלשה ובמומנטום הבא שתצליחו ליצור אתם תוכלו להדביק פערים עם הצמרת ולהתקרב לפסגה שם כנראה תהיה מכבי שלא נראית מבריקה בהרבה. כך שהכל עוד פתוח אבל לא צריך להפליג בהשוואות לפרגוסון ולדרוש זמן, בתקציב כה גדול עם ציפיות גבוהות יש באופן טבעי וצודק דרישה מיידית להצלחות.
     
  7. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,764
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    מצד התקשורת יש רצון לבקר, לרדת, לבטל כל מה שבכר עשה פה 3 שנים, שזה בסדר, זה טבעי וברור לכולם שעם רכישות כאלה אף אחד לא יעשה הנחות ואיפה שאפשר לקטול יקטלו. זה טבעי וזה בסדר.

    מבחינת הקהל, ברור שיש תסכול ואכזבה מאוד גדולים, בטח לנוכח העובדה שעד לרגעים האלה לא נראה אור בקצה המנהרה כי הקבוצה נראית לא מחוברת ולא מתואמת בשום צורה, לכן אין לדעת עד לאיפה המשבר הזה יגיע. אבל אם אתייחס לחשיבה השפוייה, אין פה אסון. אנחנו אחרי (האמת עדיין בתוכה) שושלת מרהיבה, אפשר לטעות, אפשר ליפול, אפשר גם להיכשל כמו שקרה לנו השנה עד כה, יש לנו סבלנות, החשיבה הרציונאלית אומרת שהתואר השנה כבר לא כזה מעניין, אנחנו רחוקים משם כדי להתייחס לזה בכלל, מה שחשוב זה שבכר יצליח לחבר את הבודדים האלו למשהו, שיהיה טאץ' איפה שצריך בקיץ ושתהיה פה קבוצה סופר חזקה כבר בקיץ הבא. כל המערכת נכשלה הקיץ, צריך לקחת את זה ולהתחיל לחשוב איך מתחילים את העונה הבאה בסערה. העונה בליגה- לא יקרה שום אסון אם נסיים מקומות 2-3, שוב- בהחלט מאכזב, אבל שום אסון גדול , מתחת לזה זה כבר יהיה ביזיון ואני מאמין שלא נגיע לזה.

    המערכת נכשלה, בכר כשל ועדיין נכשל שבת אחרי שבת, אבל יש לנו את הסבלנות ואת ההבנה שצריכים לספוג כנראה עוד כמה שבועות וחודשים של אכזבות השנה כדי שלשנה הבאה יהיה פה משהו יותר טוב.
     
  8. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    לא מוצא קווים מקבילים בין מנצ'סטר יונייטד של אותם שנים להפועל ב"ש של היום.
    מנצ'סטר יונייטד, וסר אלכס פרגוסון, לקחו בחשבון שקיים הסיכוי שהשדים האדומים יהיו פחות תחרותיים. הפועל ב"ש נבנתה לעונה הזו במטרה לזכות באליפות או להיאבק עליה עד הרגע האחרון. זה לא שצירפו שחקנים צעירים כדי לפתח אותם לקראת השנים הבאות. להפך, הובאו שחקנים בהרבה כסף.
     
    Drama2 ו-קשר שמאלי אוהבים את זה.
  9. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    שילמו בימים האחרונים של החלון סכומי עתק על שחקנים מהחשש לאבד את האליפות העונה
     
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,744
    לייקים שהתקבלו:
    6,968
    ההודעה שלי כוונה לשתי ביקורות גדולות שמועברות הקיץ על ברק וההנהלה, הראשונה היא על איבוד שחקני מפתח משלוש האליפויות והשנייה היא על היכולת הנוכחית של המועדון.
    איבדנו שחקני מפתח (ויתכן שאוגו הבא בתור למרות שהוא הכי טוב אצלנו השנה ומוכיח שהוא צריך להיות חלק גם בקבוצה הבאה שלנו) כי זה עולם הכדורגל, יתכן שבחלק מהמקרים עשינו טעות או היינו יכולים לעשות יותר, אבל בסופו של דבר הקבוצה הגדולה ההיא נגמרה, כבר בשנה שעברה הרגשנו שאנחנו על האדים האחרונים שלה, ואנחנו צריכים להפנים את זה.
    בנוגע לפתיחת העונה הנוכחית של המועדון, עם כל החולשה של הכדורגל הישראלי, עדין מדובר בליגה מקצוענית. עדין אי אפשר להעמיד הרכב חדש כמעט לגמרי בספטמבר, בלי תיאום, בלי מחנה אימון, בלי משחקי הכנה, בלי אפילו לדעת מה המערך המתאים, מה התפקוד הכי טוב לכל שחקן במערך, ולהצליח. אני חושב שמכבי חיפה של השנים האחרונות היא דוגמא קלאסית שגם בליגה המוגבלת שלנו, מי שמתנהלת בצורה לא מקצוענית, גם אם יש לה כסף וגם אם יש לה סגל שיכול להצליח במתכונת אחרת, תכשל.
    בכל שלושת המשחקים האחרונים, הגענו למספיק הזדמנויות כדי לצאת עם 9 מ-9, מספיק פעמים שסיומת טובה יותר או החלטה טובה יותר הייתה משנה את כל המשחק, אבל לא עשינו את זה, הרבה בגלל שיש חוסר תיאום, הרבה בגלל ששחקנים כמו סבע, האסלביינק ובן בסט עדין לא חדים מנטלית כי הם עדין מתאקלמים למועדון ולחברים לקבוצה.
    חשוב לזכור שעם כל מה שכתבתי מדובר בקבוצה חדשה כמעט לגמרי, בקבוצה שעל הנייר (לדעתי לפחות) מחזיקה את הסגל הטוב בליגה. באירופה כבר שילמנו את המחיר, בליגה אנחנו משלמים את המחיר ואולי עד שנתחבר זה יהיה מאוחר מידי, אבל כן צריך להפנים שאם בזכות המהלכים הקיץ תבנה כאן קבוצה חדשה ואיכותית לכמה שנים טובות, זה יעמיד באור אחר לגמרי את פתיחת העונה הרעה שלנו (מקצועית וניהולית).
     
  11. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,764
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    אני מקווה שקודם כל הבינו שבלי הרכש הזה אנחנו לא נסיים גם בפלייאוף העליון, הביאו שחקני רכש יקרים כדי לחזור לתמונה חזק כבר העונה, בינתיים ברק בכר כושל בלחבר את הפאזל והרכבת מתחילה לברוח. אנחנו מוכנים לספוג עוד טעויות ושל בכר וחוסר הצלחה שלו בלחבר את הפאזל, כפי שרשמתי, זה כישלון, אבל קורה. גם אם ייקח עוד זמן עד שנתחבר, מקווה שנסיים את העונה הזאת טוב והכל יראה אחרת בקיץ הבא.
     
  12. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,744
    לייקים שהתקבלו:
    6,968
    אתה כניראה לא מכיר את יונייטד ובמיוחד את אלכס פרגוסון. אין אנשים תחרותיים כמוהו. אין מועדון תחרותי כמו יונייטד באותה תקופה. גם בבנייה מחדש של הקבוצה דאז הייתה מטרה לזכות בכל התארים אבל פרגוסון ידע שכאשר בונים קבוצה חדשה יש גם את הסיכון שתשלם מחיר עד שהקבוצה תתחבר.
    סבע, סאבו והאסלביינק, לא מדובר באיזה לארסון או זלאטן שהגיעו ליונייטד בגיל מתקדם ובסוף הקרירה בשביל לעזור בעונה נקודתית לזכות באליפות ולאחר מכן הצדדים נפרדו. כל השלושה הגיעו מתוך כוונה שבשלוש או ארבע השנים הבאות הם יהיו חלק מרכזי מהקבוצה הבאה שבכר בונה כאן.
    ברור שהצפייה היא שהם יתנו תפוקה כבר כאן ועכשיו, אבל בסכומים ששולמו עליהם התוכניות לגביהם הם הרבה יותר גדולות וארוכות טווח מהעונה הנוכחית וגם מהליגה הישראלית.
     
  13. Ajax Amsterdam Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/09
    הודעות:
    4,779
    לייקים שהתקבלו:
    1,828
    יכול להיות שלא ניקח אליפות למרות שהפער הוא רק 7 נקודות,מסכים משה לגבי ההשוואה ליונייטד(להבדיל).
    ברק לא שכח לאמן אבל גם הוא עשה טעויות כמו כל ההנהלה.
    גול אחד בשבת אני מקווה שיצור קצת דבק בין כולם,לפחות אלונה לא פועלת כמו שחר
     
  14. hbs7 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/10/14
    הודעות:
    2,966
    לייקים שהתקבלו:
    2,348
    מין:
    זכר
    ספק גדול אם הפזל הזה בכלל בר חיבור.
    יותר מדי שחקנים שמתנקזים לאותה בלטה כשיש מחסור חמור בשחקן קו איכותי וקשר 50/50.
    האסלביינק, ממן, סבע ואוחנה הם על אותה משבצת.
    בשפיץ יש רק את בן בסט, רכישה הזויה.
    סאבו הוכ יותר קדמי מאחורי וכרגע לא עכול להביא לידי ביטוי את האיכויות שיש לו.
     
    Drama2 אוהב/ת את זה.
  15. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    מליקסון בצד עובד גרוע מאוד לפי דעתי.
    כמה שחקנים אפשר לשים מתחת לחלוץ ? גם סבע גם ממן וגם מליקסון ? פקק בעמדה
    תשחזרו 120% , אנחנו אקמול מס'1.
    אני מחכה שיפתחו הליינים לשים ב"ש-1 (מעל גול). בטח יתנו יחסים גבוהים המפגרים, כמו במשחק של אשדוד-נתניה.
    הרשה לי לחדד, כשחקן החופשי.
    פרגי אתה צופה בNBA ?
    אתה יודע מי המקביל של בן ביטון ? לאנס סטיבנסון.
    שחקן שנחשב מעולה רק כאשר הוא שומר על לברון ג'יימס, אחרת הוא עוד שחקן.
    אז בן ביטון זה אותו סיפור בדיוק, כשהוא שמר על השחקן הכי מהיר בליגה (טב"ח) ועזר לכם לנצח משחק עונה אחרי משחק עונה.
    להגיד שהוא חלק מהשלד האימתני זה מהמציאות והלאה... דווקא את שחקן היציע בן שהר הייתי מכניס לרשימה הזו הרבה לפניו.
    וזו בדיוק הבעיה. תמחור של שחקנים ישראלים בתוך הליגה אני לא מכיר לעומק, אבל בזרים אני יותר בקיא.
    הפועל ב"ש תהיה בבעיה מאוד מאוד רצינית במידה והם ירצו למכור את נייג'ל בעוד שנה, אין מי שישלם את המחירים האלה. בייחוד באירופה.
    הסיכוי היחיד של ב"ש הוא להעפיל לשלב הבתים של צ'מפיונס/אירופה ליג, לשחק על נייג'ל שיתן כמה הופעות טובות ואז למכור אותו.
    אחרת, זה כמו אופל אסטרה 2013, קשה מאוד למכור במחיר מלא שרכשת את הרכב לפני שנה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.