הפועל באר שבע 2018/19- מחפשים להתייצב

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י hbs7, ‏14/7/18.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    באר שבע צריכה לבנות את עצמה כבר מעכשיו לקמפיין הבא באירופה, זה לא יקרה עם הבאה של בלם בן 38 בלי עתיד בקבוצה, ושהוא לא משמעותית
    טוב יותר מהחומר הקיים. אם באר שבע חושבת בכיוון של בלם זר היא תצטרך להיפרד מויטור ולנסות למצוא תואם שלו. יש לה יותר מדי עמדות להתחזק בהן בשביל לבזבז שני תקני זרים על המשבצת הזו. הבנתי שהחלון נסגר ב17 לספטמבר. חודש מהיום. לא מעט זמן.

    @Raulito, אני חושב שעם וואקמה היתרון עדיין היה נמצא בצד של באר שבע. העזיבה שלו טורפת את כל הקלפים. בתחושה שלי זה הופך את מכבי
    למעט פייבוריטית יותר כרגע כשמאזן הכוחות עוד יכול להשתנות בהתאם לרכש שבאר שבע תעשה. חובת ההוכחה? מוטלת על כל שחקן שיגיע, בין אם הוא כזה שהוכיח עליונות על הליגה (מוחמד, האסלביינק, סבע), בין אם מדובר על כישרון שיכול להתפתח למפלצת (סולומון) ובין אם מדובר בזר מחו"ל שב"ש החליטה להמר עליו. רק שצריך לקחת בחשבון כמה דברים, את טביעת העין של בכר לשחקנים (בינונית מינוס עד כה, ואגב לא רק בזרים), את מגבלת הזרים שהופכת כל נכס ישראלי לבעל משמעות רבה ואת העובדה שמכבי נמצאת בשנת פייר פליי (תחרות מולה על שחקן מהליגה תהפוך להרבה יותר קשה). כל אלה מצביעים שהכי נכון יהיה לבאר שבע ללכת על כשרונות מובילים מהליגה.

    החודש הקרוב עד סגירת חלון ההעברות ילמד לא מעט עד כמה באר שבע מבינה את הטעויות שעשתה או שהמערכת עדיין חיה בהכחשה.
     
  2. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    לדעתי קוויאר עדיף בהרבה על הישראלים של ב"ש שלא הוכיחו את עצמם בלי עמוד שדרה חזק לידם, אבל נצא מנקודת הנחה שהוא לא.
    אתה באמת חושב שהמערכת של ב"ש מסוגלת למצוא זרים ברמה שאתה חושב שהם צריכים לחפש?
     
  3. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    באר שבע לקחה את האליפות האחרונה שלה עם הישראלים האלה, ככה שלליגה יחד עם הצירוף של אלחמיד והאפשרות שויטור יחזור זה מספיק.
    האם זה יספיק לאירופה? הכל תלוי באופן החזרה של ויטור, במידה והוא ימשיך להיפצע נוכל שוב לחזור לשאלה האם כדאי להביא בלם בן 38 וסולידי כמו קוויאר על המשבצת שלו או שעדיף להמר על זר צעיר יותר, כרגע אני נוטה לחשוב שיהיה עדיף לבאר שבע להמר על זר צעיר מקאוויר. הם מחפשים פיתרון לאירופה ואני לא בטוח שבגילו מה שמספיק לליגה יספיק גם לאירופה.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    עצם זה שאנחנו מסייגים ולא אומרים שלמכבי ת"א יש יתרון ברור זה מנחה גם את באר-שבע, אנחנו די מתקרבים לסוף החלון, אלונה כבר הפסידה כסף בגלל בחירת זרים שגויה ולכן לא נראה את באר-שבע עושה מהפיכות גדולות, אולי היא שוב תמתין לינואר ותקווה לתפוס משהו טוב כמו חנן ממן למרות שמקרה שלו או של ערן זהבי(כמובן שאין מה להשוות) זה נדיר, עוד דוגמא שעולה לי בראש לשחקן שבאמת שינה עונה לקבוצה שלו - טלקיסקי בהפועל ת"א.
    אני לחלוטין חושב שבאר-שבע התפשרה ועשתה יותר מדי רכישות בינוניות והסגל גדל 'לרוחב', ואסור לה לוותר מראש על עניין הזרים גם אם היא נפלה שוב.
    זה קצת קלישאה להגיד 'חובת ההוכחה על כל שחקן שיגיע', אני חושב שאי-אפשר להשוות את מנור סולומון למשל לדיא סבע שהוא יותר מנוסה, לצד עונה אדירה הוא גם חווה רגעים קשים עם פציעות וליגה לאומית והוא שחקן מחושל יותר. אני לא מתלהב מהאסלביינק למשל.
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    שתי כתבות גדולות היום ב-'וואלה ספורט' על הפועל באר-שבע, לא ממש מבשרות על סוף עידן אבל כן עושות מעין סיכום עם הצעה גדולה.

    חמי אוזן:

    דרוש: מנהל מקצועי. המהלך היחיד שיכול להחזיר את הפועל באר שבע למסלול| מפארסת וואקמה ועד מצבת הזרים העלובה. מכמות השחקנים היקרים שיושבים ביציע ועד פקהארט. אם יש מסקנה מכישלון באר שבע באירופה, שהחל הרבה לפני הקיץ הנוכחי, זהו הצורך בשכלול הצוות המנהל של המועדון. חמי אוזן על השדרוג הבא שברקת חייבת לבצע. שדרוג שאולי נוגע גם אליה

    https://img.playbuzz.com/image/upload/q_auto:good,f_auto,fl_lossy,w_640,c_limit/v1534414371/mauoyn3epz4rvudgcvmf.Xxx

    כתבה בסגנון אחר, לכבוד עזיבת נוואקמה - נותני הטוני: דירוג 11 השחקנים הטובים ביותר בהפועל באר-שבע בעידן אלונה ברקת| פורץ הדרך, הלוחם האולטימטיבי, מחורר הרשתות, הכוכב שמצטיין גם כשהוא נעדר ושני הסופרסטארים שאי אפשר להכריע ביניהם. לקראת הפרידה מטוני וואקמה, אורן יוסיפוביץ בוחר את השחקן הכי טוב של האלופה בעידן החדש. אז מי מספר 1?; יוספוביץ' מדגיש שנבחרו רק שחקנים עם למעלה משנה שלמה בבאר-שבע - חנן ממן בחוץ, ולא התייחסו לדברים שקורים מחוץ למגרש - אולי חלק ירצו את ברדה במקום גבוה יותר. הנה הדירוג:

    את הדירוג פותח במקום ה-11 וויליהאם סוארס, שיאן ההופעות בעידן אלונה ברקת| מקום 10: המגן הימני בן ביטון| מקום 9: הקשר הרומני הובאן ששותף לשתי האליפויות| מקום 8: מהראן ראדי, האיש והרצף, זה שהגיע ממכבי| מקום 7: בן-שהר - כבש 50 שערים, שיאן השערים בעידן אלונה| מקום 6: מיגל ויטור - הבלם הנפלא, למרות הפציעות| מקום 5: אליניב ברדה - מה נאמר ומה נגיד| מקומות 3-4: מאור בוזגלו ואז מאור מליקסון, נכתב 'אין בחירה נכונה'| מקום שני: הוא עדיין כאן, האיש והכוח במרכז - ג'ון אוגו| ובמקום הראשון, כמובן: טוני וואקמה.

     
  6. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    לא טענתי לרגע שקוויאר יעזור באירופה, אם תבדוק את ההודעה המקורית טענתי שהוא פיתרון קצר טווח עד שידעו מה מצבו של ויטור(והאמת גם צדק), ז"א הוא אפילו לא יזכה להגיע למשחקים באירופה בעונה הבאה(אם וכאשר).
    האם יצליחו להביא בלם ברמה של קוויאר, טוב ממנו או מעט פחות ממנו איך צעיר ועם תקרה גבוהה יותר - פנטסטי, אך אני שואל שוב:
    האם לדעתך המערכת בב"ש מסוגלת למצוא דבר כזה?
     
  7. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,468
    לייקים שהתקבלו:
    3,856
    אסור להסתנוור, אליפות כמו עונה קודמת לא אפשרית כל עונה. ההתפרקות של מכבי ת"א בפלייאוף תרמה לזה.
    אני דווקא חשבתי לתומי שהעובדה שהאליפות האחרונה היתה פחות מרשימה מקצועית (ומאוד מרשימה מנטלית), תגרום לא לנוח על זרי הדפנה בקיץ... לצערי טעיתי וקרה הפוך
     
    rivaldo אוהב/ת את זה.
  8. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    הגבלת הזרים והצורך בשידרוג בעמדות שבהן התקרה של ב"ש מאוד נמוכה (מרכז שדה, התקפה) גורמת לכך שזו תהיה טעות לבזבז תקן נוסף של זר על עמדת הבלם כשויטור צפוי לחזור. כשאתה אומר פיתרון קצר טווח אתה מתכוון להשאלה לחצי עונה? אם ב"ש יכולה להקפיא את ויטור עד ינואר ולהשאיל את קאוויר בזמן הזה לחצי עונה זה יכול להיות פיתרון טוב. אבל אם להביא את קאוויר אומר שהיא תצטרך לבזבז משבצת של זר עד סוף העונה, חושב שזה מיותר ועדיף לה להסתדר בינתיים עם מה שיש תוך כדי שבכר מבין את הבעיות בהגנה ומשחק בשיטה תואמת לחסרונות.

    לגבי השאלה האחרונה, אגיד את זה בעדינות, אם הם לא מסוגלים הם צריכים להחליף מקצוע.
    אירגון רציני ששואף להמשיך ולהתפתח לא יכול להרשות לעצמו לא להיות *מסוגל* לשים יד על בלם לא פחות טוב מקאוויר קשישא.
     
  9. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    אני חושב שהשינוי שצריך להגיע, וזה איזשהו קו מחשבה שעלה לי תוך כדי הדיון פה, הוא בעיקר בשיטה ובסגנון המשחק של באר שבע.
    אין שום סיבה בעולם שקו אחורי של אלחמיד, צדק, טהאה ו-ויטור לכשיחזור לא יהיה מספיק טוב לליגה. הבעיה הכי גדולה של בכר בשנה האחרונה
    זה שהוא שיחק כאילו שהוא לא מודע לעד כמה מרכז השדה שלו אפור ומחורר, יכול להיות שסגנון המשחק המבוקר מול ניקוסיה יצביע על איזשהו
    שינוי בהבנה שלו והוא יקח את הסגנון של מרכז שדה מבוקר גם לליגה עד שיחזק איפה שבאמת צריך לחזק (מרכז שדה, התקפה ויבחן את הצורך בשינוי בקו ההגנה בהתאם לאיך שויטור יחזור)
     
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    אין צורך בהשאלה מאחר והשחקן שוחרר ע"י בית"ר. בעיני חוזה לעונה זה אחלה פיתרון למרכז ההגנה של ב"ש, אבל כבר הבעת את דעתך על נושא הצורך הזרים אחרים לכן הדיון הזה הגיע למיצוי.

    לגבי העניין הנוסף, עניין הרמה המקצועיץ של הצוות או אפשרות החלפתם הוא נושא נפרד לחלוטין. כשאני טוען שלב"ש כדאי לחטוף את קוויאר, אני יוצא מנקודת הנחה שהצוות הנוכחי נשאר ושאיכות הזרים שהם מצליחים להנחית נעה בין מיגל ויטור ליאניס אנסטיס(הרבה יותר קרוב לאנסטיס בתקופה האחרונה).
     
  11. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    לדעתי צריך להפריד בין סטו הנגר לבין קואנקה ופקהארט.

    הצ'כי והספרדי הגיעו עם רזומה מרשים ועל הנייר היה נראה שרוב הסיכויים שהם יצליחו בליגת העל.

    סטו זה נגר עם רזומה של נגר, ולכן לא ברור למה הביאו אותו.

    השוער זה משהו באמצע, לא רזומה כזה מרשים אבל גם לא בא כשוער שני של איזה קבוצה מהליגה השניה ביוון.
     
  12. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    הכתובת הייתה על הקיר איתו.
    5 דק' בבארסה ועוד כמה שנים ברמה גבוהה, זה במקסימום חוסה רודריגז.

    דווקא פקהארט הלכתי איתו על עיוור שיצליח כי הייתה לי אמונה בעזריה.
     
  13. Noam77 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/17
    הודעות:
    852
    לייקים שהתקבלו:
    516
    מין:
    זכר
    בכל זאת, שיחק כ30 משחקים בלה ליגה לפני שהגיע לטרנר.
    אני חושב שהיו אנשים שפקפקו ביכולת שלו לעמוד בציפיות העצומות שההגעה שלו יצרה, אבל לא חושב שמישהו חשב שהוא יהיה חלש כל כך.

    פקהארט זה סיפור אחר. חלוץ מצוין שפשוט לא מתאים לכדורגל ולסגנון הישראלי.
     
  14. Scouser Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/16
    הודעות:
    4,420
    לייקים שהתקבלו:
    3,851
    קוואנקה זה מהמקרים המסוכנים של שחקנים עם קריירה בצניחה חופשית, כשאתה רואה שחקן שכל שנה - שנתיים יורד ברמה והוא לא מישהו מבוגר בסוף הקריירה זה סימן אזהרה מובהק. לא שונה מדג'מבה - דג'מבה, חוסה רודריגז (שלו עוד יש קצת כדורגל), הרמוני איקנדה שהיה במילאן וכל זר אחר עם רזומה מרשים על הנייר בגלל קבוצה גדולה שהיה בה בתחילת הקריירה.
     
  15. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    שוב אני אומר במקרה של קוואנקה, גם בבארסה הוא לא היה נחשב למשהו מיוחד.
    הוא נכנס לרוטציה בעמדה ספציפית והיה בסדר כשמסביבו שלד שחקנים מהטובים בהיסטוריה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.