ליברפול והויה- מה יהיה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י EnglishFan, ‏21/10/03.

  1. EnglishFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/10/03
    הודעות:
    25
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב, אז כאוהד ליברפול ובתור משתתף חדש כאן, נראה לי שכדאי אולי לפתוח לדיון את השאלה הנ"ל.

    אני לא אגיד הרבה כרגע בנושא כי אני קצת מבולבל. מצד אחד אחרי הרבה זמן היה כיף העונה לראות את צורת המשחק שלנו בהרבה קטעים. סוף סוף יש תפנית לסגנון אטרקטיבי שמזכיר לי את שנות ה90. מצד שני, התוצאות היבשות רעות מאוד, כולל 3 ההפסדים הרצופים...

    ייתכן מאוד שהויה מתחיל לבנות את הקבוצה בכיוון הנכון, וכל בנייה היא קשה, אבל למה לעזאזל הוא לא התחיל את זה כבר לפני שנה-שנתיים (או אפילו חמש?)
     
  2. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני גם לא ארחיב אבל אני אשאל רק שאלה אחת: איך זה שאינטר מפטרת מאמן שלא מביא תוצאות בעונה אחת בלבד בעוד שליברפול לא מפטרת מאמן שלא מביא תוצאות כבר 5 שנים?!
     
  3. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בעיקרון ליברפול לא ממש מצליחה..
    אבל בסך הכל הקבוצה התקדמה בשנים האחרונות והיוותה
    יריב בצמרת הליגה האנגלית,והגיעה לשלבים הגבוהים של ליגת
    האלופות,אבל בשנה האחרונה יש נסיגה ביכולת..
     
  4. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מצטער לקלקל את השמחה, אבל ה"כדורגל ההתקפי" של ליברפול הוא אשלייה, לא סגנון אטרקטיבי ולא שנות ה-90. קיוול אחד (מצוין ומוכשר ככל שיהיה) לא הופך פתאום את הקבוצה להארלם גלובטרוטרס. גם בדקות הכי טובות של ליברפול העונה, שהן 20 דקות בדיוק נגד ארסנל, ליברפול לא שיחקה כדורגל מרהיב. רחוק מזה.

    לליברפול יש בעייה קשה בהנעת הכדור במרכז השדה, היא תלויה לחלוטין במשחק האגפים שלה ובמייקל אואן. אין לה קישור שיכול לתת את הטון במשחק שהוא מול יריבה רצינית יותר מלסטר סיטי. ברגע שקיוול נחלש, ודיוף לא עושה כלום (מה שקורה רוב הזמן, חוץ מכמה דקות יפות נגד ארסנל במחצית הראשונה), ואואן חוזר לגמלוניותו, ליברפול בבעיה. זה קורה הרבה, וליברפול נראית רע. ככה זה כשג'רארד, שעליו כבר אמרתי שהוא מוערך קצת יותר מדי מיכולתו האמיתית ע"י התקשורת האנגלית, הופך לגורם המרכזי.

    בניגוד לקבוצות טובות ממנה, כמו צ'לסי וארסנל שהוכיחו זאת באנפילד, כשליברפול בבעייה היא לא מצליחה לעשות את הדברים האלמנטריים שקבוצה שרוצה לזכות בפרמייר ליג צריכה לעשות. אדו הראה את זה לג'רארד היטב, למרות שכמעט בכל פרמטר ג'רארד שחקן טוב ממנו. הנעת כדור הוא התחום בו ליברפול נופלת מכל יריבות הצמרת, ואני מרשה לעצמי להכליל גם את ניוקאסל.

    והנעת כדור, זה התחום של מאמן. הוייה, וזה כבר כמה שנים, לא עובד על זה כמו שצריך.
     
  5. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כעיקרון הוייה כן בנה את הקבוצה והצהיר שתוך חמש שנים תהיה אליפות באנפילד. ליברפול התקדמה עם השנים במעלה הטבלה, אואן היה להיט, ג'רארד סומן כהבטחה גדולה ואפילו הסקי נראה כמו שחקן כדורגל.

    בשנה שעברה ליברפול התחילה ליפול בגלל החלטות מפגרות של הוייה שהחליט להציב שחקנים לא בעמדותיהם וכמובן לשחק בצורה איטלקית ומגעילה. השנה השיטה הבונקריסטית השתנתה אבל במקומה באה נטיה לשלב שחקנים גרועים בהרכב הפותח. לאחר שליברפול סוף סוף התגברה על טראומת טראורה, פתאום הופיע איגור בישקאן האיום ויצא חורים חדשים בהגנת ליברפול. קיואל תופקד כקשר ימני לעיתים (תפקיד שמעולם לא שמע עליו), דיוף או שיירו האיום כקשר שמאלי (כאשר לדיוף גם תפקיד זה הוא זר) והצבת אמיל הסקי כחלוץ ראשון על פני מילאן בארוש. גם הפציעות פגעו בצורה קשה בליברפול.

    נכון שלהוייה היו קשיים, אבל זה לא מצדיק את התירוצים המטומטמים שלו לאחר המשחקים כגון "הגענו להרבה מצבים" או "תיקו בשבילנו זו תוצאה טובה" (נאמר לאחר המשחק נגד אסטון וילה). הוייה נכשל וכבר צריך לפנות את מקומו לטובת מאמן טוב יותר ממנו (ולא, תומפסון עוד יותר גרוע).

    הטענה שלך מוזרה מאד. קופר למיטב זכרוני לא הביא תואר אחד לאינטר מאז שהגיע (כך שהוא בטח לא נכשל רק העונה), בעוד הוייה זכה עם ליברפול בטריפל והגיע למקום השני לפני שנתיים כשעבר את מנצ'סטר. נכון שהוא כבר לא עושה כלום שנתיים (או ליתר דיוק שנה ורבע) אבל אתה עושה לו עוול כשאתה שוכח את מה שעשה ב-5 השנים האחרונות.
     
  6. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    בנייה? בכיוון הנכון? כן בטח בכיוון הנכון למרכז הטבלה...

    יסלחו לי כל חסידי הוייה / ליברפול, אבל הוייה הוא האשם הבלעדי במצב - ומי שמשאיר אותו כבר אלף שנה באותו תפקיד, הוא אשם באותה מידה.

    הוייה מעלה הרכבים ובעיקר שיטות משחק הזויות. מילא ההחלטה לשחק עם האסקי, מילא ההחלטה להסיט את דיוף לאגף, אפילו עם ההצבה של קיואל בעמדה שבה לא שיחק כבר שנים אפשר להסתדר (קיואל עושה רושם מסתדר עם זה לא רע...) - אבל לא יכול להיות שמנג'ר שאמור להבין דבר או שניים בכדורגל (בכל זאת, מיליון ושבע שנה בכדורגל) מעלה הרכב עם חמישה שחקנים תוקפים כאשר במרכז אין לו אף שחקן שמסוגל לתת להם פס שישאיר אותם במצב שיאפשר להם לעשות משהו יצרתי עם הכדור. כל התקפה של ליברפול מתחילה ונגמרת באותה צורה, שחקן מקבל את הכדור במרכז, מנסה לעבור שלושה שחקנים, ואז מחפש מי פנוי...

    הפיתרון האחרון של הגאון הצרפתי בכלל שובר שיאי טימטום, הוייה מריץ את אדון סמיצ'ר כקשר עושה משחק שמתופקד במרכז ליד ג'רארד. הקבוצה היחידה שליברפול הצליחה לשלוט מולה במרכז המגרש הייתה קבוצת הנגרים שהיא פגשה בגביע או"פא (ושעכשיו כמובן שכחתי את שמה...), זה מראה כמה עלוב מצב הקבוצה.

    קבוצה שההגנה שלה כל כך חלשה ורכה פשוט יורה לעצמה ברגל ברגע שהיא לא מצליחה לשלוט על מרכז השדה ונותנת ליריבה לשלוט בצורה אבסולוטית על קצב המשחק. לא יכול להיות שהוייה ייבש שחקן כמו מרפי על הספסל בזמן שהקבוצה שלו מתקשה לספור חמישה תיקולים מוצלחים במרכז השדה.

    לליברפול יש בסגל שחקנים טובים מאוד, לליברפול יש בסגל שחקנים משלמים מצויינים, לליברפול יש בסגל צעירים שיתפתחו לדברים גדולים - אבל כל עוד הוייה ימשיך להיות זה שמדריך את הקבוצה וקובע את ההרכב, הם ישארו באותו מקום. אם לא נמוך יותר.
     
  7. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמנם ברור שהויה עשה, וברור שהוא עושה את כל השגיאות האפשריות בהרכבת ההרכב, אבל בכל זאת, הנפילה הגדולה של ליברפול הגיעה לאחר שהציפיות עלו בגלל ההחתמות של דיוף ושיירו, שאני באמת ובתמים האמנתי שהם יביאו את השינוי לאנפילד. אבל דיוף לא משחק כדורגל אלא כדורדנילסון, ושיירו פשוט לא מספיק רמה. אין מה לעשות, מתישהו מגיע צרפתי גרוע לפריימרליג...

    אבל בכל זאת, אני מאמין שאם הויה יחליט שמעכשיו בקישור שלו ישחקו קיואל (משמאל), מרפי, ג'רארד, ודיוף (מימין) ויגיע חלוץ שיודע להחזיק בכדור (אואן עושה את זה לא רע אבל אין לו למי למסור) כמו RVN, וידוקה או שירר, בחור גדול כזה (ג'ון קארו היה פנוי הקיץ וזה פספוס לדעתי), ליברפול יתחילו להראות את הפוטנציאל שיש להם.
     
  8. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    אני יותר פסימי בקשר להישגים שלהם. ההחלמה הקרובה של מרפי ובעיקר של דידי המאן תעזור להם להתייצב, אבל השטויות של הוייה יותר חזקות.

    ספק רב אם יגיעו למצב שבו יוכלו לאיים על המקום הרביעי ועל הכרטיס האחרון לאירופה - ובניגוד לעונה שעברה, זה היה אמור להיות להם הרבה הרבה יותר קל כי המתמודדות מולם מחזיקות סגלים ברמה הרבה פחות גבוהה.

    האבסורד הכי גדול ובעצם ההוכחה הכי גדולה לכישלון של הוייה תהיה אי העפלה העונה לצ'מפיונס בזמן שאת הכרטיס האחרון תיקח קבוצה כמו צ'רלטון או ברמינגהאם.
     
  9. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בעצם זה ההבדל בין בנייה נכונה ללא נכונה. אם בירמינגהאם או פולהאם יגיעו למקום רביעי זה יוכיח שהשיטה של הויה לא נכונה (ואז אולי גם נגלה מה השיטה שלו בדיוק... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/rolleyes.Xxx ).
     
  10. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שהשנה ליברפול משחקת כדורגל אטרקטיבי מאוד אפילו יותר מארסנל אבל השינוי הזה לא מספק אותי ואת שאר אוהדי ליברפול שלא יכולים להמשיך במצב הקיים.
    פולדש אתה דיברת על חלוץ גדול שצריך להגיע, ג'יבריל סיסה אמור להגיע לליברפול בעונה הבאה והוא שחקן לא רע בכלל ואיתו ליד אואן בהתקפה ליבברפול תהיה דורסנית+ מילאן בארוש המצויין על הספסל.

    אבל לפני הבאתו של סיסה ליברפול חייבת לעשות איזה שינוי בהגנה שלא מתפקדת באחורה נמצאת בפניקה וגורמת לחלוצים בינוניים להראות גדולים (ליסבי,ברגר ועוד).


    אני עדיין תומך בפיל תומפסון למרות שאני הכי אשמח אם מרטין אוניל יבוא לאנפילד לאמן אבל אסור שהוייה ימשיך.

    אגב מישהו הזכיר את בישקאן שמראה יכולת חלשה מאוד ולמרות זאת מקבל הרבה דקות משחק, נראה לכם שיש עוד מאמן בעולם שיוציא 7 מליון לישט על שחקן אפור כמו בישקאן? לדעתי אחת הרכישות הגרועות ביותר.
     
  11. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    מממ... הייתי אומר שלביסקאן יש תחרות לא קלה עם 10 מיליוני הפאונדים שליברפול העיפה על מר דיוף.
    שלא לדבר על הוצאת קרוב ל-10 מיליון פאונד על שני שוערים בזמן שברור שסאנדר ווסטרפלד הוא ממש לא האשם האמיתי בבעיות הספיגה של הקבוצה.
     
  12. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    אהה כן, בקשר לעתיד.

    בחייאת, למה להביא עוד חלוץ כשאפשר לבזבז עוד כמה מיליונים על שוער או שניים?
    הדבר האחרון שליברפול צריכה הוא עוד חלוץ. גדול ככל שיהיה...

    יצא לי לראות את ליברפול פעם או פעמיים (או מיליון) העונה. להגיד שהם משחקים כדורגל אטרקטיבי יותר מבעבר זה הבולשיט הכי גדול וקונספירטיבי ששמעתי אי פעם. כן, הארי קיואל הרבה יותר אטרקטיבי ויעיל מכל שחקן שהיה בקבוצה הזו מאז סטיב מקמנמן, סו וואט??? זה עוזר למישהו? מישהו עושה משהו כדי לנצל אותו? מישהו עוזר לו? מישהו מסייע לו להוציא את הכישרון שלו? והתשובה לכל השאלות למי שתהה היא כמובן - לא!!!

    הארי קיואל נבלע באגף שמאל, את המהלכים הכי מסוכנים של ליברפול, מתחיל האוסטרלי בכלל ממרכז המגרש, אחרי שהוא נאלץ לרדת לשם כי הוא לא מקבל את הכדור.
    ליברפול הייתה הקבוצה הכי אטרקטיבית בליגה אם היא הייתה מחפשת דרכים להביא את הארי קיואל למצבים בהם הוא יוכל לבטא את הכישרון שלו (נניח מסירה פשוטה לשטח מת כדי שקיואל יוכל לעבור את המגן שלו ולהשאיר מישהו / להישאר לבד מול השער).
    אבל בליברפול נהנים להיתלהב מהכישרון של אל-האג'י דיוף. אין ספק הבחור כישרוני, הוא מסוגל לעבור את המגן שלו שלוש פעמים, את עצמו עוד פעמים ואז הוא עוד מספיק להגביה כדור למרכז (היציע).
    על איזו אטרקטיביות מדברים העיתונאים? על העקבים של סמיצ'ר??? אלה שמגיעים לג'רארד שממהר למסור את הכדור חזרה לשוער? ליברפול קבוצה משעממת ושבלונית, גם העונה, לא פחות מבעונות קודמות - אפילו אם הארי קיואל הוא השחקן הכי אטרקטיבי בליגה כרגע.
     
  13. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שאתה מגזים מאוד...
    שמיצר נתן עונה נפלאה עד שנפצע ויחד עם קיואל היה מספר אחד של ליברפול, ג'רארד לא בכושר וזה ידוע ואותו הדבר לגבי אואן אבל למרות זאת שניהם עדיין עושים דברים יפים לעיתים, ואני לא יודע אם דיברת על דיוף ברצינות או בציניות כי באחד על אחד מול מגן הוא הכי טוב באנגליה אולי כשרון כזה אין להרבעה שחקנים הבעיה היא שהוא לא מנצל אותו.
     
  14. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ויש לך ביקורת על השוערים של ליברפול?! מאיפה יש לך את החוצפה לומר את זה?! אם יש מישהו שבאמת בסדר בהגנה של ליברפול הוא דודק למרות הטעויות שהיו לו בעונה שעברה בכמה משחקים וקירקלאנד שנתנו לו הזדמנות הראה שהוא שוער העתיד של אנגליה ללא ספק.
     
  15. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0