ליברפול - סיכום עונת 2002/2003

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Dyer, ‏17/6/03.

  1. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ניתן לכתוב מגילות על העונה האחרונה של ליברפול ועדיין להרגיש לא מסופקים, אז אני אנסה לכתוב בגדול על כל מה שעבר על ליברפול בעונת הכדורגל 2002-2003. אני אעזר בטור שכתבתי לפני זמן-מה למגזין, אז אם משהו ייראה לכם מוכר אז תדעו מאיפה...


    בתחילת העונה כינס ז'ראר הוייה מסיבת עיתונאים. במסיבת העיתונים הוא הצהיר: "לפני שנתיים סיימנו במקום השלישי. שנה שעברה סיימנו במקום השני. יש השתפרות, כך שההשתפרות היחידה באנגליה שאנחנו יכולים לעשות העונה היא לזכות באליפות". למען האמת, הייתה לו סיבה להיות בטוח בקבוצתו.

    ליברפול של העונה שעברה, למרות שהגיעה למקום השני בעונה שעברה, שיחקה כדורגל לא אטרקטיבי. לא זורם. הטקטיקה שלה הייתה פשוטה: לשלוח כדורים קדימה לעבר אואן, שבסופו של דבר יכבוש פעם או פעמיים. הכדורגל של ליברפול היה דפנסיבי מאוד, כשהנצ'וז, הופייה ודודק מהווים תחנות אחרונות בהחלט. ליברפול ספגה הכי מעט שערים מכל קבוצות הליגה (30).

    משהו חרק. הכדורגל היה תקוע. היה ברור שבשביל משחק יותר אטרקטיבי ויותר יעיל צריך יותר טכניקה בקישור מאשר אמיל הסקי.

    בקיץ ישב הוייה וחשב: "מה אני עושה בשביל לשפר את הקבוצה, ובשביל לא לחטוף עוד התקף?" הוייה צפה במונדיאל, וראה את סנגל הססגונית והצבעונית מגיעה עד לרבע הגמר. שני שחקנים בעיקר היו אחראיים: סליף דייאו ואל-חאג'י דיוף הטכניים. הוייה ראה, התלהב והחליט - שניהם לליברפול. בנוסף הוחלט על הבאת ברונו שיירו הצרפתי מליל, שיהווה פייט טוב להרכב הפותח, ויהנה את הקהל העולמי יותר משמיצר.

    הוייה הוציא בקיץ כ18.45 מליון פאונד על רכש, שהיה אמור להפוך את הקבוצה לקבוצה ססגונית ונוצצת.

    לכל העולם היה ברור מה יהיה: הכדורגל יהיה קטלני. דיוף ואואן המהירים יחתכו הגנות כמו שסכין חותך חמאה; שיירו, ג'רארד, דיאו, האמאן וריסה יגיחו מאחורה ויוסיפו מחץ שיהיה קשה מאוד לעצור אותה. תראו בעצמכם בסיקור תחילת העונה של פולדאש, הרי היה ברור שהאליפות תנוע לאנפילד לא?

    אבל מסתבר שצפיות לחוד ותכניות לחוד. הוייה לא הסכים לעשות משהו חוץ מבונקר. בדיעבד הסתבר שהשחקנים שהוא הביא באו רק בשביל לחזק את הסגל, אבל לא בשביל לשנות כלום. השיטה תהיה פשוטה: כל השחקנים בהגנה, כדורים ארוכים לעבר אואן והוא כבר יעשה את העבודה.

    וזה כמעט הצליח. עד המחזור ה-12 הוליכה ליברפול את הטבלה, כשהבונקר משתלם, אואן כובש כל משחק שער או שניים, וליברפול המשעממת בדרך לאליפות. אלא שאז הכל השתבש. 11 משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון דחקו את ליברפול הרחק למטה בטבלה. פשוט היה ברור שאואן לבד לא יוכל לעשות קסמים.

    ליברפול המשיכה להציג כדורגל משעמם, אך מדי פעם גם ניצחה. לקראת סיום העונה הגיע בליץ של 8 משחקים, שמתוכם ניצחה הקבוצה ב7 משחקים, והתקרבה לליגת האלופות. אולם הפסד ביתי משפיל למנצ'סטר סיטי של אנלקה חייב את הקבוצה לנצח במחזור הסיום את צ'לסי, ולאחר ההפסד הוכתרה העונה של ליברפול ככישלון טוטאלי.

    הוייה לא ישנה את הגישה שלו, תהיו בטוחים. מה שצריך לשנות זה את עמדת המאמן. צריך להוציא את הוייה מליברפול, כמו שהוציאו את סדאם מעירק. פשוט לגרום לכך שלא תהיה לו השפעה, כי הוא הורס את הקבוצה. הוא לא יודע לנצל את הכישרון הרב בליברפול לתוצאות, הוא הולך עם הראש בקיר, עם מה שנוח לו, ובגלל זה הוא צריך ללכת. ומי שצריך להיות במקומו לא צריך להגיע ממקום רחוק, למען האמת הוא צריך להגיע ממקום קרוב מאוד: מעמדת עוזר המאמן. פיל ת'ומפסון צריך לפי דעתי להיות מאמן ליברפול.

    נקודת השיא - קשה למצוא נקודה כזו בעונה של ליברפול... אבל אחרי הכל היא זכתה בגביע הליגה לאחר ניצחון 2-0 בגמר על מנצ'סטר יונייטד, אז זה ייחשב לנקודת השיא.

    נקודת השפל - היו כל כך הרבה כאלה שאי אפשר לציין אחת... האם זה ההפסד 4-0 למנצ'סטר בליגה? או שמא ההפסד הביתי העלוב 2-1 לסיטי? או שאולי זה נמצא הרבה לפני, בתיקו הביתי המשפיל 1-1 עם אסטון וילה שהיה השיא של המשחקים ללא ניצחון? כל כך הרבה רגעים משפילים...

    זוהי העונה של ליברפול. ומה יהיה בעונה הבאה?
     
  2. Feyenoord Member

    הצטרף ב:
    ‏10/5/03
    הודעות:
    111
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ?!? יש כבר סיכום עונה שיש בו מלא תגובות של ליברפול...
     
  3. Fernando Cavenaghi Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/02
    הודעות:
    1,924
    לייקים שהתקבלו:
    0
    באמת נראה לי שהנושא כבר די נחרש שם.
     
  4. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דייאר תן לי לתקן אותך בדבר אחד- לדעתי נקודת השפל הייתה הפיגור 3-0 מול באזל בליגת האלופות ובכלל לא משנה שליברפול חזרו ל3-3 זה שהם פיגרו 3-0 מול קבוצה בינונית במשחק כל כך חשוב וגורלי מראה על חולשה גדולה מאוד מה שהוביל גם לתצוגת הנפל בליגה.
    11 משחקי הליגה הראשונים ללא הפסד ו11 אחריהם ללא ניצחון מוזר לא?
     
  5. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אוף חלאס יא זונות אני משקיע הרבה זמן בשביל זה וכל מה שאתם אומרים זה יש כבר נושא כזה?

    המדיניות שלנו המנהלים היא שכל סיכום על כל קבוצה נפתח לא סתם ככה, אלא מי שפתח את הדיון צריך לסכם בעצמו סיכום הולם לעונה, לא משהו כמו: "עדיין לא סיכמו אז פה נדבר על הקבוצה". ככה זו שכונה, אז בשביל מה אנחנו צריכים להתאמץ? אתם לא רוצים לדבר על ליברפול אז אל תכתבו פה, אבל אל תהרסו לאלה שכן רוצים, זה סתם מוציא חשק.
     
  6. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דאייר צודק אבל אתם המנהלים הייתם צריכים לדאוג מראש שלא יכתבו 3 דפים בדיון השני, לסגור אותו, ולומר לכולם לחכות עד שאתם תפתחו דיון חדש ויותר מאורגן.
     
  7. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל ג'ונתן קבל ח"ח על הסיכום- אחד הטובים
    הסכמתי עם רובו ואני חושבת שסיכמת את זה גם בשביל כולנו...
    ושאלה: מתי יפתחו יתר הדיונים על קבוצות בפרמיירליג?
     
  8. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נשארו עוד 5 קבוצות...
    התחלנו מלמטה למעלה בטבלה פחות או יותר, ועכשיו יש לנו תקופה עמוסה לאללה, ולירן בדיוק התגייס אז קרה שתקופה מסוימת לא נפתחו סיכומים.

    וברגע שהוא פתח את הדיון אז ידעתי שבזמן הקרוב לא ייפתח דיון על ליברפול (מכיוון שאני הוא זה שצריך לפתוח את הדיון על ליברפול, וידעתי שאני לא אפתח עליהם דיון בזמן הקרוב בגלל עומס), אז החלטנו לא לנעול את הדיון הזה כי אין בינתיים אלטרנטיבה אחרת לכותבים.... וזה לא שזה ממש מזיק, פשוט את מה שנכתב שמה אפשר להמשיך לכתוב פה....
     
  9. Feyenoord Member

    הצטרף ב:
    ‏10/5/03
    הודעות:
    111
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזה קבוצות נשארו?
     
  10. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כעיקרון נותרו:
    אברטון
    צ'לסי
    ניוקאסל
    ארסנל
    ומנצ'סטר

    מכיוון שעל האחרונה כבר נפתח דיון מושקע מאוד בזמנו, אם מישהו רוצה לפרט בנידון הוא מוזמן, אני אקפיץ את הדיון. דיונים על ניוקאסל, צ'לסי, אברטון וארסנל יעלו בזמן הקרוב מאוד.
     
  11. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סתם שאלה- למה ליברפול לפני אברטון?
     
  12. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה לא משהו נגד ליברפול.....

    חילקנו את הטבלה ל3 חלקים:
    6 הראשונות
    7 באמצע
    7 בסוף.

    ההחלטה הכללית הייתה לגמור כל חלק ואז להתחיל עם אחד אחר. לא כל כך משנה הסדר בכל חלק.... נשארו 6 הראשונות שחולקו מראש בין 3 מנהלים, ומכיוון שאני לא עושה את אברטון אלא את ליברפול אז עשיתי ליברפול....
     
  13. אריאל Member

    הצטרף ב:
    ‏24/5/03
    הודעות:
    154
    לייקים שהתקבלו:
    0
    האם הרכש של ליברפול יסתכם רק בפינאן?