ליגות האלופות - סיכום שלב הבתים הראשון

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Kgt1, ‏14/11/02.

  1. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בית א

    שתי הקבוצות שהיו צפויות לעלות - עלו. ארסנל הבטיחה לעצמה את העלייה למעשה כבר אחרי הסיבוב הראשון כשהשיגה שלושה נצחונות רצופים כולל 4-0 מדהים בפיליפס סטדיום באיינדהובן. גם דורטמונד סה"כ לא התקשתה במשימתה וההפסד במחזור האחרון באוקזר קבע רק כי קבוצתו של גי רו עולה לגביע אופ"א - בעוד שפ.ס.ו נוחלת כשלון חרוץ ועפה מהמשך משחקים באירופה - ככה זה כשמנצחים סה"כ משחק אחד מתוך 6.

    בית ב

    ולנסיה הייתה גדולה על הבית מהרגע הראשון - איבוד נקודות יחיד (ומקרי) בבאזל לא הקטין מעוצמת ההישג של הספרדים שכבשו לא פחות מ-17 שערים במהלך שלב הבתים הראשון (ההתקפה הכי טובה בליגת האלופות) - הקבוצה הכי טובה לדעתי בשלב הראשון.
    ליברפול לעומת זאת הודהמה ע"י הפתעת השנה באירופה עד עתה באירופה באזל. הקבוצה השוויצרית האלמונית הוכיחה שעם שמות בלבד לא עולים לשלב הבא - וליברפול תמשיך בגביע אופ"א. ספרטק מוסקבה היא הקבוצה הכי צפויה בשלב המוקדם - כמו שאמרתי מזמן נכשלת שנה אחר שנה והפעם אפילו יותר מתמיד - ללא נקודה ועם שער זכות אחד בלבד.

    בית ג

    ריאל הבטיחה לעצמה את העלייה כבר בנצחון הענק ב"אולימפיקו" בסיבוב הראשון. רומא לעומת זאת נאלצה לסבול וקשה בבית הזה שנראה מראש כהכי ברור בכל ליגת האלופות - א.א.ק אתונה הפתיעה את כולם וסיימה שלב שלם עם תוצאות תיקו בלבד! (נצחון שלה ברומא במחזור האחרון והיא הייתה אפילו עולה לשלב הבא).
    לגנק הייתה תקווה לעלות לאופ"א אבל א.א.ק הייתה באמת יותר טובה.

    בית ד

    אחד מהבתים המעניינים יותר. אינטר את הקמפיין עם תיקו בנורבגיה ואחריו ניצחון דחוק (ולא מוצדק) בסאן סירו מול אייאקס. כאן היה נדמה למעשה שאינטר כבר עם רגל וחצי בשלב הבא - ואז באה ליון למילאנו לניצחה את אינטר והמצב הסתבך (אייאקס סיימה בתיקו בנורבגיה וכעבור שבוע בבית תיקו נוסף מול רוזנבורג). אייאקס עלתה מעשית במחזור החמישית כשניצחה בליון וההפסד במחזור האחרון מול אינטר שהשלימה נצחון כפול מול ההולנדים בנוסף לתיקו נוסף של רוזנבורג המקלקלת לכולם בבית מול ליון קבע: אייאקס ואינטר בשלב הבא וליון רק באופ"א.

    בית ה

    ללא כל ספק הבית הכי מעניין ומותח.
    יובה הכי טובה ועלתה כצפוי אבל הסיפור של הבית הזה זו ההתאוששות המדהימה של ניוקאסל שפתחה בשלושה הפסדים - וניצחה את שלושת המשחקים הבאים! (כולל שער עלייה בדקה ה-90 בדה קויפ ברוטרדאם).
    דינאמו הפתיעה לטובה (חשבתי שתסיים אחרונה ובהפרש) ועקפה את פיינורד שבדיוק כמו פ.ס.ו נכשלה טוטאלית.

    בית ו

    מכבי חיפה עשתה עונה מדהימה בליגת האלופות. כל נקודה נראיתה כנס בשביל הירוקים מתחילת התחרות אבל בסוף יש אכזבה ותחושת החמצה של העלייה לסיבוב השני.
    לברקוזן יותר טובה אבל לא נראיתה טוב - עלתה על מנצ'סטר עם לא מעט מזל.
    אולימפיאקוס היא אכזבה גדולה - ציפיתי שיסיימו במקום השני ולבסוף הם התגלו כקבוצה אפאטית עם הגנה חלשה מאוד שאין לה מקום בליגת האלופות.
    בהצלחה לחיפה באופ"א.

    בית ז

    בית המוות מראש עלה על רוב הציפיות והתברר כבית הכי כיפי - באיירן מינכן השנואה מקבלת חזק ב***, ונשארת בלי כלום אחרי שהוציאה 2 נקודות בלבד ב-6 משחקים! כן כן אותה באיירן מינכן שהייתה אלופת אירופה עד לא זמן.
    מילאן נראיתה מצוין ואת הסוף סיימה כבר באיזי כנראה עם שיחרור לחץ והפסידה פעמיים בצורה לא מחייבת למציאות. פיפו אינזאגי שלא הפסיק לכבוש מהרגע הראשון חייב להיבחר כשחקן השלב.
    לה קורוניה סבלה לא מעט אבל הצליחה לבסוף לעקוף את לאנס שתהיה שמחה בחלקה בבית שנראה בלתי אפשרי מההתחלה - ואלי תפגוש את חיפה או הפועל ת"א באופ"א.

    בית ח

    בארסה היא היחידה שסיימה את השלב המוקדם ללא איבוד נקודות - אגב לא תמיד תוך הצגת כדורגל טוב מאוד (למשל מול לוקומוטיב בבית). אבל עם קצת מזל ועם הרבה כשרון הקטלונים לא הצטרכו בסה"כ הכללי להזיע יתר על המידה בבית שנראה כמתנה מבחינתם מראש.
    גלאטסראיי היא עוד אחת מהנפילות הגדולות. פתחה מנצחון מבטיח במוסקבה ולבסוף נעקפה ע"י לוקומוטיב בדרך למקום האחרון.
    ברוז' מול לוקומטיב היה המשחק האחרון על המקום ה2-3 והקבוצה הרוסית ניצחה בו בצדק - ותמשיך בליגת האלופות לעומת היריבה הבלגית שנפלת לאופ"א.

    ההגרלה לשלב הבא תיערך מחר (יום שישי) - שתי קבוצות שלקחו שני מקומות ראשונים יוגרלו מול שתיים שלקחו מקומות שניים.
    בית אפשרי יכול לכלול את בארסה, מילאן, בורוסיה דורטמונד ואייאקס... גרררררררררררררררר.... 8)
     
  2. יוגב אסולין Guest

    כדי שיהיה לדיון הזה הרבה תגובות והמשכיות מעניינת.
    כל מי שמגיב שיכתוב

    קבוצה מצטיינת
    קבוצה מאכזבת
    קבוצה מפתיעה
    קבוצה משתפרת

    שחקן מצטיין
    שחקן מאכז
    שחקן מפתיע
    שחקן משתפר

    הרגע שהכי נזכור בשלב הזה
    השער הכי יפה

    כמובן שלא סתם לכתוב אלא גם לציין למה בחרתם כל דבר..
     
  3. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,764
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    ההגרלה תיערך כך שבארסה, ריאל, ולנסיה ומנצסטר נבחרו כראשי בתים.

    בדרג ה-2 יהיו: יובנטוס, ארסנל, אינטר ומילאן.

    ואחר כך יהיו קבוצות שכביכול מדורגות במקומות 9-16: לה קורוניה, לברקוזן, דורטמונד, רומא, לוקומוטיב, ניוקאסל, איאקס ובאזל.

    בית אפשרי: מנצסטר, מילאן, דורטמונד ואיאקס... יהיה חם!!!

    מה שבטוח יהיו בתים מאוד מאוד מעניינים.
     
  4. Rossoneri Member

    הצטרף ב:
    ‏13/10/02
    הודעות:
    1,243
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הקבוצה המצטיינת ששחקה את הכדורגל הכי יעיל לטעמי היא ולנסיה, פשוט שיחקה כדורגל מעולה, גם יפה וגם טקטי.

    הקבוצה המאכזבת שלי היא ליברפול. יש לה סגל עמוק ומדהים, חוד שכל קבוצה בעולם הייתה רוצה, שלא נדבר על החולית הגנה. ליברפול היא קבוצה שהייתה חייבת לעלות לפחות לסיבוב השני של הליגה ולא עשתה את זה, חבל. בקשר לבאירן, אני לא חושב שהיא המאכזבת כי השנה יש לה פנים חדשות והיא צריכה להתחבר, היא פספסה את המועד שלה בליגת האלופות אבל בליגה היא לא מפסיקה לנצח.

    הקבוצה המפתיעה... מי עם לא באזל? פעם ראשונה בליגת האלופות, ועלתה לסיבוב הבתים השני מהמקום השני בבית עם ולנסיה וליברפול. יש לה מנג'ר מנוסה, יש לה בית חם, והסגל? יש הרבה ניצוצות, מי יודע... אולי הם עוד ימשיכו להפתיע.

    הקבוצה המשתפרת, שעשתה הכי הרבה התקדמות היא ללא ספק נציגתנו הישראלית, מכבי חיפה. פעם ראשונה בליגת האלופות והצליחה לצאת במקום השלישי עם 7 נקודות ולתת בראש לאחת הקבוצות הטובות ביבשת (כן נחשב, לא נחשב, זה עדיין יירשם בהיסטוריה).

    השחקן המצטיין שלי הוא ללא ספק פיליפו אינזאגי. פה לא הייתה לי הרבה התלבטות, עם כי אני בטוח שהוא לא יהיה המצטיין של הסיבוב השני. אינזאגי מכהן עשיו בראש טבלת מלך השערים ביחד עם הרנן קרספו.

    השחקן המאכזב שלי הוא זה-רוברטו. הוא הגיע לבאירן כאחד מהקצינויים הטובים ביותר בעולם, והוא לא מצליח לתת תפוקה במדי באירן, אולי בשנה הבאה.

    שחקן משתפר, ואן דר וארט. הוא עדיין ילד והוא לא מפחד לשחק ברמות הגבוהות ביותר. ללא ספק שחקן עם עתיד גדול.

    הרגע שהכי נזכור בשלב הזה הוא רגע כניסתה של מכבי חיפה לאולד טראפורד למשחק ההראשון של קבוצה ישראלית אי פעם בליגת האלופות.

    השער הכי יפה, ריימונדאס ז'אוטאוטאס, 2-0 על מנצ'סטר. פשוט גולאסו! אין מה להגיד.

    * אין כל קשר בין הכותב לבין אוהדי מכבי חיפה, הוא לא סובל את הקבוצה הזאת.
     
  5. Reyes Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,895
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אופ"א פירסמה את הדרגים לקראת ההגרלה:

    דרג א': ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה, ולנסיה.

    דרג ב': יובנטוס, מילאן, אינטר, ארסנל.

    דרג ג': דפורטיבו לה-קורוניה, דורטמונד, לברקוזן, רומא.

    דרג ד': לוקומוטיב מוסקבה, איאקס, באזל, ניוקאסל.

    ריאל לא יכולה לפגוש את רומא למשל בגלל ששיחקה איתה כבר בבית המוקדם.

    מנצ'סטר תקבל בטוח את דפורטיבו בבית במשום שדפור' לא יכולה לשחק מול קבוצות ספרדיות - ריאל, בארסה וולנסיה שגם הם בדרג א' , כמו מנצ'סטר.
    רומא תקבל את ארסנל - ארסנל בדרג עם שלושה איטלקיות מה שאומר שרומא תקבל מדרג ב' רק את ארסנל.
     
  6. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אוקי אז ככה:

    הקבוצה המצטיינת - כמובן שבשבילי תמיד ניוקאסל.... אבל אם להודות זה נראה כרגע שקשה על בארסה בצ'מפיונס ליג, למרות שהייתה לא הגרלה לא קשה. היא עדיין הצטיינה ולכן היא הקבוצה המצטיינת.

    הקבוצה המאכזבת - פה יש התלבטות. מצד אחד ליברפול לא עלתה מבית שבו באזל עלתה. מצד אחר פיינורד כבר ניצחה בניוקאסל וסיימה בתיקו עם יובה, אבל בסופו של דבר מקום אחרון. עוד צד מצביע על איינדהובן שגם הלכה הבייתה. אבל הקבוצה המאכזבת שלי היא באיירן. מועמדת רצינית מאוד, 2 נקודות והביתה.

    הקבוצה המפתיעה - אני לא חושב שיש פה שאלה.... פ.צ. באזל, ללא ספק.

    הקבוצה המשתפרת - משתפרת ביחס למה? אם ביחס לסיבוב הראשון, אז כמובן שניוקאסל... 3 הפסדים, לאחר מכן 3 נצחונות ועוד איזה נצחונות....

    השחקן המצטיין - בשבילי שחקן מצטיין זה שחקן דומיננטי שמבקיע תמיד, לא רק מבקיע ואז מפסיק. שחקן שנותן את הגול שלו למשחק. לכן השחקן המצטיין שלי הוא הרנן קרספו.

    השחקן המאכז - מג'ובאני אלבר יכולנו לצפות ליותר, כמו גם פייר ואן-הוידונק.

    השחקן המפתיע - יניב קטן.... 2 גולים נגד מנצ'סטר לא הולכים ברגל.... איתו גם ז'ואן, שכבש שערים חשובים מאוד בשביל לוורקוזן, שערים שהפתיעו לא מעט...

    השחקן המשתפר - אני לא יודע מה לענות... מה זה משתפר? אני אלך עם מה שאמרו קודמיי ואצביע על הקאמבק של ואן דר וארט...

    הרגע שהכי אזכור בשלב הזה - מצטער ידידיי הישראליים, אבל את צרחות ה3-2 של בלאמי אני אף פעם לא אשכח....... איזו שימחה!! אין, הרגשה עילאית....

    השער הכי יפה - באמת יכול להיות ז'וטאוטאס, אבל אני לא אלך איתו ואלך דווקא על השער של דייגו טריסטאן נגד מילאן בחוץ. בומבה מאיזה 40 מטר.