לפני שממהרים להלל אותה...

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Dyer, ‏21/8/03.

  1. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מידלסבורו עשתה צעד אמיץ, בזה אין ספק. השאלה היא האם באמת יש במנדייטה כמו שהיה בו. מידלסבורו כבר ניסתה בעבר את ז'וניניו שהוריד אותה ליגה (96-97), ואת רבאנלי שסתם לא עשה שמה כלום. אחריזה בוקסיץ' קיבל הרבה כסף ממנה תמורת כלום, ועכשיו נשאלת שאלת מנדייטה. הבנתם את הנקודה שלי... במקום שבו נכשלו לפניו שמות, אני לא כל כך בטוח שמידלסבורו עשתה כזה צעד מבריק. יכול להיות שהגיע הזמן שהיא תתחיל לחשוב בכיוון נורמלי, ולא איך בדיוק השנה אנחנו מגיעים למקום ראשון או שני, אלא לבנות שמה קבוצה, ולא דבר מאוד לא מאוזן כמו שיש שמה כבר הרבה שנים.

    זהו רק רציתי שתחשבו פעמיים לפני שאתם מכתירים אותה, וגם אשמח לשמוע תגובות.
     
  2. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    אני לא חושב שאתה צודק.

    קודם כל ז'וניניו נראה מצויין בסוף העונה שעברה ואני חושב שהשנה הוא באמת יהיה המפתח במידלסברו.
    מנדייטה עם כל הירידה ברמתו הוא עדיין שחקן טוב ובטח ובטח בשביל קבוצה כמו מידלסברו שהיא קבוצה שלא נלחמת על תארים. מנדייטה וז'וניניו יכולים להיות הצמד שיעלו את מידלסברו מדרגה.
     
  3. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם מנדייטה השנה ישחק כמו שהוא שיקח בואלנסיה..מידלסברו תהיה ענקית!!
    אם לא..אז מידלסברו תמשיך להיות קבוצה בינונית..סך הכל מידלסברו עשתה עיסקה מצויינת היא רק שאלה את מנדייטה ולא קנתה אותו כמו לאציו..ככה שהיא יכולה רק להרוויח מכל העניין
    [והיא גם הרוויחה את זה שהיא הקבוצה מס' 3 שלי בליגה האנגלית..וזה שווה יותר מהכל! http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/laugh.Xxx ]
     
  4. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    לבורו אין מה להפסיד מעסקת מנדייטה יותר מדי. הם הביאו אותו בפרי טרנספר (תקנו אותי אם אני טועה....), והוא בסה"כ משחק על המשבצת של ג'רמי, שהיה בורג חשוב בהצלחה היחסית של הקבוצה בעונה שעברה. גם אם הוא לא יבריק זה לא כאילו הם שברו עליו את קופות החסכון. מה שכן אני בהחלט מסכים עם דאייר שבורו צריכה איזשהו שינוי בקונספציה אם היא רוצה לעלות מדרגה בכדורגל האנגלי. היא צריכה לשלב לצד הישישים בשלהי הקריירות שלהם שחקנים צעירים ומבטיחים, כמו מארינלי ומקארונה (רכש טוב לדוגמא), ולבנות קבוצה לעונות הבאות שתשלב נסיון ורעננות. נכון לעכשיו אני לא רואה שהצעירים של בורו עד כדי כך טובים (וילקשייר ופרנאבי חביבים אבל לא יותר), וכנראה שכדי לעשות את הקפיצה הם יצטרכו לייבא שחקנים כמו במקרה מקארונה. בכל אופן קבוצה מעניינת ששוה לעקוב אחריה בעתיד...
     
  5. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הבעייה של בורו תמיד הייתה שמדובר בעיר נידחת ומאוד לא פופולרית באנגליה, ולכן היה קשה להביא לשם שחקנים בעלי שם. לכן ברגע ששחקנים בעלי שם כלשהו בכלל מוכנים לבוא לשם ההתלהבות גואה, הציפיות עולות ובסוף *פוף* הכל מתפוצץ. אני דווקא מאמין שהפעם זה לא יקרה כי באמת בנו בבורו קבוצה מצויינת עם יסודות חזקים שרק יחוזקו עוד יותר (יענו לא בונים רק עליו) עם הגעתו של הבאסקי.
     
  6. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    לא מסכים עם חלק גדול מהדברים שלכם.
    קודם כל, רבאנלי היה פשוט ענק בקדנציה הראשונה שלו בקבוצה. אחד הזרים האיכותיים שהיו בליגה באותה תקופה. גם ג'וניניו (בכל אחת מהתקופות שלו במועדון) כל עוד שיחק ולא נפצע היה אחד הבולטים במועדון. בוקסיץ' אומנם הגיע ככוכב ושילמו לו בהתאם - אבל הוא גם סיפק את הסחורה וכבש בצרורות. ככה שלרמוז שהרכש של בורו לאורך השנים לא משהו, זה פשוט לא נכון.

    גם לגבי הקונספציה אני חושב שאתם טועים. בתחילת העונה הקודמת הם שילמו על ילד איטלקי שבקושי עשה משהו בקריירה שלו 8.5 מיליון פאונד - אם זו לא השקעה בצעירים שאמורים להתפתח בקבוצה אז מה כן? לקראת סוף השנה הם גם רכשו את מלקום כריסטי (23) ואת מייקל ריקטס (24) שנייהם מבולטון. בשלושת המקרים השחקנים הובאו במטרה להיות שחקנים מרכזיים בקבוצה במחשבה על העתיד - עד עכשיו זה לא ממש מצליח ואף אחד מהם לא הצליח לפלס לעצמו דרך למקום קבוע בהרכב. אבל אי אפשר לומר שהם לא מנסים.
    אז הם לא מתבססים על שחקני נוער של המועדון, בינינו, כמה קבוצות כבר מסוגלות לעשות את זה ולשרוד בצורה מכובדת בפרמיירליג? אחת? שתיים? אז בורו היא מסו הקבוצות שמחכה בשקט וקונה את הכישרונות - גם זו דרך לא רעה בכלל...
     
  7. toon-UPON-tyne Member

    הצטרף ב:
    ‏22/2/03
    הודעות:
    1,273
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם אני חושב שבורו עשו כמה עסקאות מצוינות אבל בעיקר בעונה שעברה כשהם הביאו את מקרונה שלדעתי הוא יהיה שחקן ענק רק שהם צריכים לשמור אותו עוד כמה שנים כי כרגע הוא עושה שם כל מני בעיות של שחקנים שמתחילים לפתח אגו..
    עוד רכישות מצוינות היו של ריקטס מבולטון ב4 מיליון שזה סכום די טוב לחלוץ צעיר שהיה נפלא בבולטון. הם הביאו מדרבי בגרושים לפי מה שאני זוכר את מלקולם כריסטי ואת המגן ריגוט שניהם צעירים טובים מאד.
    זוניניו לעומת זאת לא נראה לי רכש ממש חכם גם בשנה שעברה כי הוא נפצע הרבה הוא כבר די מבוגר והוא גם אף פעם לא הוכיח את עצמו באמת בתקופה שלו בליגה האנגלית.
     
  8. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    עד כמה שאני זוכר סכום הרכשיה של ג'וניניו לא עלה על 1.5 מיליון פאונד. לא סיפור כזה גדול, בטח לא על סמל של המועדון שאלפי אוהדים באו לראות את ההצגה הרישמית שלו במדי המועדון בריוור-סייד.

    ג'וניניו בן 30. לא גיל שבו שחקנים פורשים מכדורגל. אומנם המהירות והזריזות לא מה שהיה פעם, אבל הוא בכל זאת מהיר וזריז מהמגן האנגלי הטיפוסי. ככה שבתחום הזה אם מוסיפים את הטכניקה וראית המשחק שלו - הוא נשאר שחקן איכותי וחשוב למועדון.

    לא הוכיח את עצמו בליגה האנגלית?!? סליחה?!? ג'וניניו היה מגה סטאר ענק בקדנציה הראשונה שלו בקבוצה. ככה שמבחינה הסטורית מה שאתה אומר זה לא נכון.
    לגבי ההווה. אין לדעת הוא היה טוב במשחקי סיום העונה של שנה שעברה וגם במשחקי תרום עונה + משחק פתיחה לא היו תלונות מיוחדות לגבי המשחק שלו, להיפך...
    אני חושב ששחקן כמוהו בהחלט מקפיץ בכמה דרגות את הקישור האנמי של בורו. ואני בטוח במאה אחוז שאם היו לידו שחקנים טובים יותר הוא היה מצליח עוד יותר. למרות שזה לא יכול לשמש תירוץ.
     
  9. toon-UPON-tyne Member

    הצטרף ב:
    ‏22/2/03
    הודעות:
    1,273
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דבר ראשון זוניניו אולי הגיע כמגהסטאר למידלסבורו אבל הוא לדעתי אף פעם לא הפיק יכולת ברמה גבוהה כפי שמעריכים אותו.
    דבר שני הוא ממש לא עלה מיליון וחצי אלא הוא עלה 9.18 מיליון דולר ולא נדבר על המשכורת שהוא מקבל - לדעתי הוא רכישה ממש לא חכמה והתאג של 9 מיליון הופך אותו לממש אוברייטד.
     
  10. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מדוע מידלסברו צריכה שינוי בקונספציה? בסה"כ סטיב מקלארן עשה שם עבודה טובה, ואלו כבר לא ימי בראיין רובסון. הוא כן הביא צעירים- שחקנים כמו מלקולם כריסטי (אחד החלוצים הפחות מוערכים בפרמייר ליג, ושלא בצדק. חייב להיות החלוץ הראשון של בורו), ג'ונתן גרינינג, קרלוס מרינלי, מייקל ריקטס, כריס ריגוט- כל אלו שחקנים שיכולים בהחלט להוות בסיס לבורו, למרכז הטבלה ומעלה, ביחד עם שחקנים יותר מנוסים. דווקא מאסימו מקארונה שהוזכר כאן הוא דוגמא רעה, כי שילמו עליו מעל 10 מיליון פאונד על סמך 3 שערים באליפות אירופה עד גיל 21. עד היום הוא לא הוכיח את עצמו יותר מדי.

    ההשאלה של מנדייטה לעונה היא חיזוק די משמעותי, שיתוף הפעולה שלו עם שני הברזילאים- ז'וניניו ודוריבה- נשמע מאוד מעניין. ואיתם בורו יכולה להילחם העונה על גביע אופ"א. רק חבל שבבכורה הם משחקים נגדנו.
     
  11. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סלח לי אוהד ארסנל, אבל לרשום את גרינינג באותו משפט עם שחקנים ברמה של פריימר ליג עושה להם עוול גדול... לא מספיק שהוא ממנצ'סטר, הוא פשוט שחקן גרוע...

    וקירק,
    עם כל הכבוד, ז'וניניו בעונת הירידה היה בסדר, אבל הוא לא הצליח להציל את הקבוצה מירידה, וזה יכול להעיד עליו משהו... את מנדייטה הביאו לא כדי שיירד עם בורו קבוצה ואפילו לא בשביל שיציל אותה מירידה, בדיוק אותו קו מחשבה בזמנו עם ז'וניניו.
     
  12. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    א) ג'וניניו לא הגיע כמגה סטאר לבורו.
    ב) ג'וניניו שיחק בבורו שלוש שנים כשרק באחרונה, הקבוצה ירדה ליגה.
    ג) באחת משתי העונות הראשונות של ג'וניניו בקבוצה הוא היה אחד השחקנים הטובים בפרמיירליג, בשניה הוא סתם זכה בתואר שחקן העונה של בורו.
    ד) ג'וניניו הגיע בפעם הראשונה תמורת קרוב ל10 מיליון פאונד - בסיבוב השני שהתחיל לפני פתיחת עונת 02/3 לא שילמו עליו יותר מ-2 מיליון פאונד.
    ה) לא משנה כמה תותחים יש לך בהתקפה - קצת קשה לשרוד בליגה כשלאיש המרכזי בחוליית ההגנה שלך קוראים פיל סטאמפ. לקח שגם ווסטהאם למדה העונה.
     
  13. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    בקשר למידלסבורו שהחתימה עוד שחקן ששיחק בגמר הצ'מפיונס ליג (או שהיה חלק מקבוצה ששחקה בגמר).
    ראבנלי, בוקסיץ', ג'רמי ועכשיו מנדייטה.
    אלו לפחות השחקנים שזכורים לי שהתגלגלו מפסגת הכדורגל האירופי לצפון מזרח אנגליה, מעניין אם יש קבוצה ששברה את השיא הזה.
    מסמך סודי שהגיע לידי מפרט את החישוב של מנג'רי בורו לדורותיהם- אם קבוצה משיגה שחקן אחד מתוך ה22 הטובים באירופה (לפחות פורמלית) בשנה מסוימת, והוא נמצא כיום בחמישים אחוז מיכולתו הקודמת, זה בטח יספיק למקום מכובד באמצע הליגה האנגלית.
    ההיגיון אכן מעורפל, אבל אם בריאן רובסון ומק'לארן האמינו בו...
     
  14. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ההגיון נראה לי כזה דווקא..
    אם אפשר להביא שחקן מצויין במחיר נמוך מאוד..למה לא להביא??
    מנדייטה גם כשהוא לא בכושר הוא עדיין שחקן מוביל בטח בקבוצה כמו מידלסברו..
     
  15. toon-UPON-tyne Member

    הצטרף ב:
    ‏22/2/03
    הודעות:
    1,273
    לייקים שהתקבלו:
    0
    א)זוניניו כן הגיע כמגה סטאר לבורו - אני זוכר כמה התלהבתי ממנו אז!
    ג) פשוט לא נכון הוא לא הצליח ממש באנגליה ובלל זה הוא עזב ובבורו תאמין לי להיות שחקן העונה אז לא היה כזה כבוד גדול
    ד) זוניניו לא נראה לי הגיע בפעם הראשונה בכל כך הרבה כסף והפעם הוא כן הגיע ב9.18 מיליון לישט וזה עובדה אני איפלו יביא לך מקור - והוא בטח לא היה שווה סכום כזה גבוה http://www.theage.com.au/articles/2002/08/...9113893694.html

    *דרך אגב אמנם כשבורו מכרה את זוניניו לאטלתיקו היא מכרה אותו תמורת 13 מיליון לישט אבל הסכום קוצץ בהרבה כדי לממן עסקאות השאלה קודמות של בורו בין היתר של שחקני אתלטיקו שהושאלו אליה (אין לי מושג מי אבל ראיתי את זה כתוב איפשהו)