מחזור רביעי בספרד: 2:5 לריאל על סלטה בקאמבק לברנבאו, 1:1 בין סביליה לברצלונה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏9/9/21.

  1. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,846
    לייקים שהתקבלו:
    1,163
    מין:
    זכר
    אם יש משהו שלמדנו מהליגה הספרדית בכלל ומריאל מדריד בפרט, שרק בפברואר אפשר להתחיל להבין מה הולך לקרות. רק ריאל מדריד מסוגלת לעבור מכמעט לא לעלות לשמינית הגמר ללנצח בשלוש הפרש בגמר.
    גם אתלטיקו עם סיבוב ראשון מדהים, כמעט איבדה את התואר בסיבוב השני בעונה הקודמת.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    [​IMG]

    איך אומרים? "באנו, ראינו - כבשנו" (קארים נפוליאון). וברצינות: זה מדהים איך עם אותה קבוצת שחקנים בסך הכל, ריאל מדריד כובשת על אוטומט. זה לא שקיבלנו את ארלינג הולאנד וקיליאן אמבפה. כמובן שזה לא יימשך ולא פגשנו יריבות רציניות אבל בדקתי את זה - 21 שערים בשישה משחקים אלה נתונים שאין לנו גם לא בעידן כריסטיאנו רונאלדו (בעונה האחרונה שלו למשל הרגשתי שרק בחצי העונה השני הגולים הם כמו קטשטופ) - זו פתיחת העונה הכי קטלנית מבחינת הרשת שזזה - מאז 1987/88. שוב אומר שגם הסנטיאגו ברנבאו עם 25 אלף אוהדים אפילו - משחק תפקיד, וזה מה שהברנבאו אוהב - הולכים התקפה, בכל הכוח. את המגרעות של אנצ'לוטי מפרק א' כולם מכירים - שחק את הכוכבים למשל, והנה הוא מנסה לעדן את זה - מבסוט שקאסמירו ומודריץ' כלל לא שיחקו לדוגמא, הוא מנסה לגעת בכולם. גם את המגרעות של הקבוצה אנחנו מכירים והוא מחכה למנדי, מנסה להסתדר בלי קרבחאל ולא פסל את נאצ'ו כמגן ימני. בסאן סירו הוא שיחק הגנתי יותר והצליח. כמובן שמחכים לנו מבחנים רציניים יותר כמו הדרבי ואולי הקלאסיקו דווקא כי נהיה כל כך פייבוריטים.

    בנזמה באמת עם חודש בסטנדרטים של כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי ואפילו קבע שיא ייחודי, אי אפשר לבקש יותר, מעניין אם יגיע יום שנהיה רגועים כשהוא לא משחק. אי אפשר עדיין לבחור ביוביץ' על פניו בחוד כדי לתת לו מנוחה ועוד שחקן שאולי היה כדאי להרוויח אותו אתמול זה אדן הזאר, נגד הגנה מפורקת שחילקה מתנות וכשכולם במוד התקפי. אני נזהר עם קמאבינגה (פשוט צריך לראות קצת יותר כדי להתרשם, אבל זה מדהים שנראה כך כשרק הגיע) ורוצה לראות יותר תאכלס מרודריגו גם אם היו לו כמה פריצות יפות. אני חושב דווקא שסיידורף התבסס יותר על טכניקה מדהימה וקמאבינגה מאוד פיזי.

    לגבי מרקו אסנסיו - על איכות הבעיטה שלו אין עוררין, הוא מצטרף יפה להתקפה, אתמול ראיתי אותו ממוקד ונחוש ורעב בכל פעולה, הוא ידע שיש לו הזדמנות ואסור לו לתת לרכבת הזו לברוח. מצד שני אני לא רואה כאן משהו משמעותי מעבר לזה שהרווחנו מחדש עוד סופר-סאב, אולי. לשחק איתו במרכז ככה זה סיכון גדול כי הוא לא עושה הגנה אפילו לא כמו איסקו שניסה ללמוד פעם, מאיורקה יריבה חלשה, בכנף אין לו מהירות והתחרות קשה מאוד.
     
  3. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    ברצלונה מהחלשות ב30 שנים האחרונות, ועדיין אין לה הפסד העונה. עוד תעודת עניות לליגה, קאדיס החלשה לא מנצלת בארסה מפורקת מנטלית ב10 שחקנים.

    קבוצות התחתית בליגה ברמה של ליגה ישראלית.
     
  4. רוברטו באגיו31 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/8/18
    הודעות:
    2,073
    לייקים שהתקבלו:
    969
    מין:
    זכר
    דפאיי עלה לברצלונה כבר ב 4 נקודות עם ההחמצות שלו, גם נגד בילבאו הייתה לו החמצה גדולה בדקות האחרונות .
    הוא חייב לעלות את הרמה שלו ב 2 דרגות לפחות, כרגע הוא לא מספיק טוב ומשפיע .

    דה יונג החלוץ זה שחקן שיכול מקסימום לעלות מהספסל ל 20 דקות אחרונות של משחק.
    דפאיי צריך לשחק כחלוץ 9 וקוטיניו בינתיים ועד שכל הפצועים יחזרו, צריך להיות קבוע בהרכב .

    מתי פתחי, אגוארו ודמבלה אמורים לחזור ?
     
  5. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    דה יונג החלוץ לא היה טוב בסביליה, אז לברצלונה? איד הרכישות ההזויות. דפאי בעולם נורמלי הוא שחקן ספסל בבארסה.
     
  6. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    נכון, כי בליגות אחרות קבוצות התחתית לא סופגות חמישיות ושישיות על תקן קבוע. בעונה שעברה באיטליה קיבלת את קרוטונה שספגה קרוב ל-100 שערים, מתי ראית דבר כזה בספרד?

    בעונה שעברה אותה קאדיס ניצחה את ברצלונה וגם את ריאל מדריד. אני מנחש שגם אז אמרת אותו דבר.
     
    Clock End Stand אוהב/ת את זה.
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    תשמע אני לא חושב שזה נכון לבדוק קבוצת X בספרד כמו קאדיס לצורך העניין או מאיורקה. כבר היה לנו דיון על זה, לטעמי הקבוצות הגדולות ואלה שבשיפולי הצמרת הן אלה שמכתיבות את הטון בליגה ואת רמת העניין שלה, רוב האוהדים הם לא ספרדופילים כמונו. גם מספר הכוכבים הגדולים בליגה משפיע. ברצלונה הכי חלשה מאז הגעתו של רונאלדיניו לדעתי, לא פחות מזה. היא הייתה חוטפת אגרוף בכל מקרה לאור עזיבתו של ליאו מסי אבל מעבר לכך בניית הסגל וחילופי הדורות לפחות בחלק מהעמדות - רשלנות לשמה. אני לא משווה את הקבוצות האלה לרף ההיסטורי של רוב השנים של רונאלדו או מסי אלא לקבוצות רגילות. ברצלונה מודל 2004/05 למשל, ריאל מדריד של ברנד שוסטר וכן הלאה.
    לא מזמן פורסם באחד מדפי ה-Opta נדמה לי כמה זמן משחקים כדורגל בספרד וכמה זמן בעצם הקבוצות מבזבזות זמן. הקצב איטי, אין כדורגל מספיק התקפי ושמח.

    @riquelme1, המשחק של ברצלונה בפיחואן נגד סביליה נדחה בגלל דרום אמריקה ומחזור ליגת האלופות, אני מניח שהיא במשחק הזה כן הייתה מפסידה.

    לגבי דפאי - אני לא יודע עד כמה הוא שחקן יוצר מספיק טוב ולא חושב שזה מצב תקין שהוא השחקן הכי טוב בברצלונה. הוא מהבודדים שיש מהם ציפיות גם אשכרה.
     
  8. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    הנתון הזה דיבר על מחזור וחצי, אם כבר, יש נתון שמדד שנה וחצי, ושם הפער לא כזה גדול בין שאר הליגות.
    וגם אם כן, לא חושב שבזבוזי זמן זו המצאה של קבוצות ספרדיות, וקבוצה כמו גרנאדה תבזבז זמן בקאמפ נואו כמו שברנלי תבזבז זמן באנפילד. לא חושב שזה מייצג יותר מדי.

    הבעיה של הליגה הספרדית זה שהצ'וליסמו השתלט על כולה. הרבה מאמנים חסרי מעוף. מצד שני, זה מקשה על הקבוצות הגדולות.

    כבר שנים, גם בשנים הטובות יותר, אני על תקן קבע רואה דעה רווחת שלילית על הליגה הספרדית. כל פעם ממציאים משהו אחר או משנים את הדעה על דברים לפי מה שקורה באותו זמן. אני כבר לא לוקח ברצינות הרבה טיעונים. אני רואה מה המצב של הליגה מקרוב. יש משחקים טובים ויש משחקים פחות טובים, אולי במינון גבוה יותר מאשר בליגות אחרות.
     
  9. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,492
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    בזמנו סימאונה לעג לקבוצות שחיקו את ברסלונה עם הכלים הדלים שהיו להן.
     
  10. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    האמת היא באמצע. אי אפשר לתקוף כשצריך להגן, ולשחק הגנתי כשאפשר להתקיף.

    אם סביליה היתה התקפית יותר, הסגל הזה יכול היה להשיג יותר בליגה.
     
  11. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,846
    לייקים שהתקבלו:
    1,163
    מין:
    זכר
    אתם רציניים?
    קבוצות התבנקרו בקאמפ נואו ובברנבאו עוד לפני שצ'ולו הגיע לאתלטיקו מדריד.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מה הסטנדרט החשוב ביותר לדעתך וזה שמקבל משקל משמעותי כשאתה מנתח את הליגה שלנו או בכלל? עד כמה יש קבוצה דומיננטית אחת חזקה והיסטורית? מאבק אליפות צמוד? הגדולות ביחס לשנים X ו-Y? גלאקטיקוס וכוכבים כמו ליאו מסי, ניימאר וכריסטיאנו רונאלדו? ממוצע שערים? (ספרד מדורגת מתחת לאיטליה אם אינני טועה). שוב אני אומר בקצרה: גם אם סלטה ויגו למשל מלהיבה יותר ממקבילתה מהפריימרליג (אני רואה פוטנציאל למשל בלבאנטה שמיררה לגדולות את החיים אשתקד ומצד שני אחרי ה-3:3 נגד ריאל לא ראיתי שם בשורה במשחקים בהם היא 'פייבוריטית' או לכל הפחות שווה ליריבה) - עד כמה זה חשוב יותר מכך שריאל רחוקה בפער גדול משלוש הקבוצות הגדולות באנגליה לצורך העניין, לא בהכרח מנצחת את מנצ'סטר יונייטד וברצלונה חלשה מאוד? איכות המאמנים בספרד ירדה, יש דור מבטיח באיטליה לדעתי והרוב הבולטים נמצאים באנגליה. הכדורגל יותר איטי ומבוקר.

    אגב, למען הסר ספק - אני חסיד של הליגה של תחילת שנות ה-2000 - הליגה הספרדית שדפורטיבו לה קורוניה לקחה אליפות עם מספר הפסדים היסטורי, הליגה שבה ולנסיה גברה פעמיים על הגלאקטיקוס וכן הלאה, עוד אפילו לפני שרונאלדיניו העיר את ברצלונה ושלא נדבר על מסי.
     
  13. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אין לי בעיה עם השוואות של צמרת ליגה מסויימת מול צמרת אחרת מכל סיבה שהיא אבל פשוט צריך לציין שההשוואה מסתכלת על החלק הזה של הליגה. בתור אחד שחושב שקבוצות הבטן והתחתית בספרד פחות או יותר תמיד מעל המקבילות להן באנגליה (לא אכנס לסיבות חפרנו על זה מספיק) , אני לא אוהב לשמוע אמירות כמו הליגה האנגלית חזקה הרבה יותר בגלל שהצמרת חזקה יותר.

    לגבי הצמרת ברור שכרגע המצב לא טוב. בבארסה בודאי אבל גם אתלטיקו וריאל לא בטוח ברמה של סיטי ליברפול וצ'לסי. אבל הצמרת זה משהו שמשתנה כמעט מידי שנה ולא תמיד מראה על מגמה כלשהי, לא אופתע אם עד פברואר מאזן הכוחות כבר יראה אחרת מעכשיו.
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני מוכן להגיד שאני מעניק, וזה נראה לי הגיוני יותר - משקל גדול יותר נניח לקצב הכדורגל, האיכות שלו ולקבוצות הצמרת. לבדוק את האחרונה בספרד מול מקום 20 בפרמיירליג זה גם לא מספיק. בכל מקרה, אני אספר לך אנקדוטה. ב-2006/07 לריאל מדריד של קאפלו היו תשעה ניצחונות חוץ לקראת סיום העונה וזה היה סביב השיא מועדון. פעם כל משחק חוץ בספרד היה מלחמת עולם וריאל מדריד הייתה יכולה להפסיד בחוץ לנומנסיה העולה החדשה. האלופה לא הייתה מסיימת עם מעל 80 נק' בניגוד לאנגליה וכן הלאה. המצב הזה רחוק ממה שישנו היום, אתה מסכים איתי? אני מדבר איתך כמגמה ולא על "בכדורגל הכל יכול לקרות". וכן בספרד יש פחות שחקני הכרעה טובים. איזה סקוררים בולטים לך בראש עכשיו מעבר לבנזמה וסוארס ונניח אנטואן גריזמן אם יחזור לעצמו ויאגו אספס וג'רארד מורנו כשאחד מהם משחק בכלל בקבוצה שהיא נאבקת על ליגה אירופית ביום טוב ונקלעת לתחתית בעונה רעה?

    כשאנחנו מעבירים ביקורת על הליגה הספרדית זה נעשה ממקום אחר בכלל - של אהבה, של תחושת תסכול לגבי הכדורגל שגדלנו עליו וכן הלאה. זה בטח לא נעשה מאנטי.
     
  15. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    אבל משום מה רק כשגרנאדה עושה את זה (ביתרון 1-0), מדברים על זה שזה מראה כמה חלשה הליגה...
    העניין הוא שהגישה המבוקרת קיימת לא רק במשחקים נגד הגדולות.

    אני לא מחפש סטנדרט להשוואה בין הליגות כי אני מדבר על דעה רווחת שמבוססת על הרבה טיעונים חצי נכונים. גם כשקבוצות הצמרת היו חזקות יותר, היו זוכות בתארים באירופה, תמיד היו מוצאים מה להגיד.

    לא חושב שקבוצות שמשחקות כדורגל התקפי יותר או מהנה יותר בהכרח אומר שהן טובות יותר. זה כן יכול להעיד שהן אטרקטיביות יותר. האם ברייטון (הרביעית בפרמיירליג, דוגמה לקבוצה אובראצ'יברית), קבוצה שכיף לראות, תטייל מול קאדיס?

    זה לא מה שקורה בשנים האחרונות בספרד?