מחזור 7 בליגת העל: מכבי ת"א בורחת בפסגה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏26/10/13.

  1. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    א. מכבי קיבלה בית סביר. בבית של ולנסיה לדוגמא אין לה מה לחפש.
    ב. מכבי לא מנוסה באירופה, אין מה לעשות, זו עובדה, במעמדים כאלה. זה ששחקנים אינדיבידואלים מנוסים, זה טוב, זה יפה, אבל יש דינאמיקה של קבוצה שמשחקת באירופה ומסורת ואת זה אין, אבל גם לשחק בשלב בתים זה סוג של ניסיון גם מבלי לעבור שלב, לאורך זמן.
    ג. אמרתי בעבר ואני יגיד שוב, קבוצה בלי 2 מגנים רציניים, לא יכולה לאיים על שום קבוצה רצינית באירופה. אין לזה קשר בכלל לקבוצה חזקה או חלשה, זה קשור להגנה בלבד, ואם אין לך שני מגנים רציניים תשחק עם פרנקפורט ובאזל כל אחת 100 פעמים, תנצח ב-5.
    ד. הרמה של הליגה פה היתה גרועה כשקרית שמונה לקחה אליפות, היא היתה גרועה כשהפועל לקחה אליפות והיא היתה גרועה כשמכבי חיפה לקחה אליפות. זו אותה רמה, זו אותה ליגה כבר 15 שנה, ואם אתם לא מבינים את זה זה עצוב. זו מכבי שהרימה את הרמה שלה. ועדיין הרמה שלה לא מספיקה להתמודד שווה בשווה בליגת האלופות וגם לא באירופאית, וזה בסדר, כולה שנה ראשונה אחרי אליפות, בוא נדבר אחרי שנה 3,4 או 5 אחרי אליפות בשביל שנראה אם היתה התקדמות.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    נכון אז אני כותב אליפות בגלל אלישע ולמרות שיחרור של 4 שחקני הרכב בקיץ.
    שחר יכול להתמודד עם גולדהר כמו שיכל להתמודד עם ארקדי, אבל בשביל זה צריך לעשות התאמות למציאות הנוכחית.
    בפועל שחר פועל לפי שיטות של שנות התשעים ומלבד זאת אפשר היה להבין מכל הראיונות שנתן בשנים האחרונות רמזים עבים ביותר לשובע.
    רק 2 דוגמאות: "לא נורא להפסיד להפועל ת"א בבלומפילד" (אחרי ה - 4:1 במשחק העונה)
    "לא מצטער שלא חיזקתי את הקבוצה לפני צ'מפיונס, כי מקסימום היינו כובשים כמה שערים ואולי לוקחים נקודה או שתיים".
    פעם הוא לא דיבר ככה.

    לא משנה מה התקציב שלך, אם אין לך רצון בסיסי לשאוף להישגים, אז אין לך יותר מקום בספורט תחרותי.
    לגיטימי שאחרי כמעט שלושה עשרים של תמיכה לשחר נמאס, אבל במקרה כזה עליו לגלות אחריות ולמכור את הקבוצה.
    כמו שפרגוסון אמר שהצלחה התחילה לעלות לו בבריאות ולכן הוא החליט לפרוש.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/10/13
  3. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,121
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    איזה רבע גמר ליגה אירופית? איפה אתה חי?! אף אחד לא שואף לזה. אולי במקרה פעם אחת בעוד כמה שנים, אבל לא מעבר (מקרה הפועל לא יחזור, זו גם הייתה שיטה אחרת).
    הנה הקבוצות שהגיעו בשנה שעברה למעמד הזה: באזל, טוטנהאם, פנרבחצ'ה, בנפיקה, צ'לסי, לאציו, ניוקאסל ורובין קאזאן.
    והנה אלה שהגיעו לזה שנה קודם לכן: אתלטיק בילבאו, אתלטיקו מדריד, אלקמאאר (בתקופה "קצת" יותר טובה), האנובר, מטאליסט, שאלקה, ספורטינג וולנסיה. וזה כשהיו טיפה הפתעות.
    לא משנה איזו קבוצה תיקח מבין אלה שהוזכרו, התקציב של מכבי נמוך לפחות פי 2, אם לא יותר.
    תתחברו למציאות, רדו לקרקע, זה לא המצב! בטח לא שנה בסה"כ מאז שמכבי עשתה את השינוי, זה לא נבנה כהרף עין.
    רבאק, קבוצות בקושי הגיעו לשלבי בתים בתולדות הליגה, כשהפועל הגיעה למקום ראשון בבית והודחה בשלב הבא (עומר סיכם בעמודים קודמים טוב מאוד את איך הפועל הגיעה לזה, אגב) כולם קראו לזה הישג גדול. חוץ מקבוצה אחת, כל קבוצה ישראלית סיימה במקום האחרון בבית שלה בליגת האלופות. ואתה מדבר איתי על קבוצה ישראלית שתגיע לרבע גמר אירופית באופן קבוע?
    עשיתם מהמפעל הזה איזה מפעל קטן ומושתן. נכון, לא מעט קבוצות גדולות נוטות לזלזל בו, הרבה כי הסכומים שמקבלים בו קטנטנים בהשוואה לצ'מפיונס, אבל זה עדיין מפעל קשה לקבוצות מאימפריית הכדורגל שלנו. מי אנחנו שנזלזל במפעל?

    ומה זה רמה מעל הליגה או שתי רמות מעל הליגה? איך מודדים את הרמה הזו?
    מכבי פשוט טובה יותר מקבוצות הליגה, ובין היתר מהקבוצות היותר טובות ששיחקו בארץ, ולא, ההגרלה שקיבלה בבית לא כזו קלה (לא נוראית, אבל ההגרלה של חיפה סבירה יותר למשל). היא עוד לא קבוצת צמרת באירופה (וסביר להניח שלא תהיה לעולם), התקציב שלה (שירד השנה) הוא כמו של קבוצת מרכז טבלה בבלגיה פחות או יותר.
    ותעשו לי טובה, תפסיקו להתייחס לפרנקפורט, קבוצת בונדסליגה (וזה לא משנה באיזה מיקום בטבלה. הם פחות או יותר קבוצת מרכז ומעלה ותראו את זה בתום העונה), כאיזו קבוצה בינונית, זה מגוחך. כש"גראנדה הפועל" פגשה את המבורג בגרמניה היא חטפה רביעייה בראש, ואף אחד לא רואה בזה איזה סממן חזק לכך שהיא בסה"כ "קבוצה טובה ויעילה".
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/10/13
  4. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,259
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    ההגרלה שלכם לא יותר קשה משל חיפה.
    פרנקפורט נכון להיום היא בקושי קבוצת מרכז טבלה בגרמניה. איפה היא תסיים בסוף העונה עוד נראה, בכושר שלהם היום היא לא קבוצת צמרת שם.

    לקחנו אליפות גם אחרי מכירת החיסול, אבל לא זכור לי שגם הבאנו איזה שחקן באותה עונה, בטח לא שחקן משמעותי. פשוט חמד במקרה, בפוקס, אחרי שאלישע לא ספר אותו כל השנים ודבאלשווילי נפצע, קיבל הזדמנות וסחב אותנו (ביחד עם רפאלוב) לאליפות.

    שחר איבד את הרעב. אפשר לראות את זה מהציטוטים של אלכס, אפשר לראות את זה ממה שנעשה בשטח. נהיינו ארסנל (וזו לא מחמאה) מבחינת ההתנהלות. מוכרים כוכבים כשיש עליהם הצעות, לא מביאים שחקנים מהרמה הגבוה ביותר (יחסית לליגה), בונים על טיפוח שחקנים צעירים (שבסופו של דבר תמיד עוזבים), אומרים ש"כמה שערים וכמה נקודות באלופות" זה לא חשוב ו"לא נורא לאבד אליפות להפועל", אלו דיבורים שמזכירים מאוד את ה"תואר" שארסנל מתמודדת עליו כל עונה, ה"ונגר קאפ" הלא הוא המקום הרביעי הנכסף באנגליה.
     
  5. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    פשוט מצחיק לקרוא את אוהדי מכבי מזלזלים בזה שהפועל סיימה ראשונה עם סלטיק המבורג וראםיד (כי הן כמובן היו נורא חלשות), בזמן שכל קבוצה ישראלית אחרת מסיימת אחרונה או שלישית בכל שלבים בתים כלשהו באירופה.
     
  6. שער 7 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/07
    הודעות:
    2,256
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איתי, זה לא שסלטיק, המבורג וראפיד וינה היו חלשות באותה עונה (אנחנו יודעים שלא), פשוט הפועל של אז הייתה מחוברת ובכושר שיא. אם זוראב מנטאשאשווילי, אחד הקשרים הכבדים והאיטיים שהיו בליגה שלנו בשנים האחרונות, כובש גול מדהים בבעיטת יעף מול ראפיד וינה בבלומפילד, אתה יודע שזו העונה שלנו.
    הפועל של 2013 מול סלטיק, המבורג וראפיד וינה של 2010 לא הייתה מגרדת נקודה בבית כזה.
     
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,121
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    לא מזלזל, תקרא מה שכתבתי - הניצחון נגד המבורג/ראפיד/סלטיק זה לא שונה מניצחון של מכבי על בורדו או אם תנצח בבית את פרנקפורט, כמו שההפסד של מכבי בפרנקפורט לא שונה מהפסדה של הפועל בהמבורג.
    אנשים מפריזים לשני הכיוונים. כולל אתה.