מילאן 2017/18 :: נולדים מחדש

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Alta Tensione, ‏7/7/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    אז זהו? הוכחת באינדוקציה שכל חזרה של מאמן לקדנציה שנייה היא טעות?

    אנצ'לוטי מהמאמנים הבכירים בעולם. הוא מוכח כטקטיקן מעולה. יש תארים בודדים שבהם הוא היה אנדראצ'יבר באופן מובהק -
    בבאיירן - אליפות בליגה, הדחה בחצי גמר גביע מול דורטמונד במשחק צמוד והדחה ברבע גמר אלופות מול ריאל במשחק שערורייתי.
    בריאל - נכון, אנדראצ'יבריות קלה בליגה (מול יריבות מטורפות), לצד צ'מפיונז, גביע ועוד 2 תארים קטנים בעונה וחצי.
    בפסז' - אליפות העונה המלאה הראשונה שלו, הדחה בצ'מפיונז מול ברצלונה בשערי חוץ.

    אני באמת לא מבין מתי אנצ'לוטי הפך לשם כזה מושמץ. כנראה שזה שאין לו את יחסי הציבור של פפ ומוריניו משפיע על אנשים.
     
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,590
    לייקים שהתקבלו:
    14,304
    מין:
    זכר
    הוא לא מושמץ, הוא פשוט נראה כמו עוד מאמן שנמצא אחרי שיאו. מאז שעזב את מילאן הוא לא ממש הטביע את חותמו,להוציא אותה עונה גדולה ב-2014. להביא אותו למילאן נראה לי כמו צעד עצלני ונטול השראה. אני גם לא קונה את הקשקוש הזה של "מחובר למועדון". מאז שהוא עזב זה כבר לא אותם שחקנים ואפילו ברלוסקוני כבר לא שם. אני הייתי הולך על אחד המאמנים המוכשרים של קבוצות הביניים, השאלה אם אתה יכול להביא אחד כזה באמצע עונה.
     
    VAR אוהב/ת את זה.
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,210
    לייקים שהתקבלו:
    25,759
    מין:
    זכר
    אני חושב שאם פרק ב' מגיע אחרי מספר לא קטן של שנים בדרך כלל זה נגמר בצורה די צורמת. בהחלט. הנסיבות משתנות, הסגל כבר נבנה ע"י מאמנים מתוך פילוסופיה אחרת, המאמן עצמו לעיתים כבר הופך לפחות חד, המיאוס עולה מהר יותר.
    שוב הסגל שיש היום במילאן שונה במהותו ממה שלאנצ'לוטי היה נוח לעבוד איתו פרט לכך הקטע שהוא איבד אמון שחקניו לראשונה בחייו אולי לא סימן מעודד. הוא נפל בטיקט הכי חזק שלו בבאיירן. גם הקבוצה נראתה יותר ויותר כבויה כאילו המאמן כבר רוצה לצאת לפנסיה.

    ואם הזכרת אנדאצ'יבריות - בכל הקשור לסקודטו הוא אנדראצ'יבר גדול.
     
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,590
    לייקים שהתקבלו:
    14,304
    מין:
    זכר
    לא יזכר כאחד המאמנים הגדולים שעברו אצלנו בוא נגיד
     
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    אין קשר ל"פרק ב". מדובר במאמן אוברייטד נקודה. כולל התקופה במילאן. אני חושב שזו חכמה פחות גדולה לזכות בליגת האלופות, מפעל שבו אתה תאורטית יכול לזכות מבלי להיות באמת דומיננטי/הכי טוב. אם לא הנגיחה של ראמוס בתוספת הזמן יש לו גביע אחד פחות. אם לא התעלות יוצאת דופן של קאקה יש לו גביע אחד פחות. אם לא ניצחון בפנדלים יש לו גביע אחד פחות. הל, יש סיכוי שאפילו אם לא צהוב מיותר לפאבל נדבד בחצי הגמר יש לו גביע אחד פחות. מאמן טוב לא נמדד על הדברים האלה שיכולים ללכת לכאן או לכאן, מאמן טוב נמדד בלונג ראן, ואני לא מכיר מאמן פחות טוב מאנצ׳לוטי כשזה נוגע לליגה.
     
  6. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    1. גם אני לא מחזיק מאנצ׳לוטי יותר מדי, אבל אם לא הטירוף בטורקיה יש לו גם גביע אחד יותר. הל, אולי אם היה ממשיך את הקדנציה שלו בריאל היה זוכה בכל התארים בהם זידאן זכה במקומו! כמובן שאי אפשר לדעת כלום - כלומר: סתם דמגוגיה מיותרת, הרי זה חלק מהכדורגל.

    2. רק רוצה להוסיף ולהזכיר גם את הקדנציה השניה המעולה של ספאלטי ברומא. יש דוגמאות לכאן ולכאן.

    3. בסה״כ חודש אוקטובר התחיל. hold your horses בנוגע למונטלה out.
     
  7. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    מה זה הטיעון הזה 'אם לא אז...'? בכל תואר אפשר למצוא משחק ששינוי קטן בו היה גורם לאיבוד תואר.
    הזכיות שלו בליגת האלופות זה מרשים בכל קנה מידה, בלי קשר לקאקה או נדבד או ראמוס.
    באליפויות הוא קצת אנדראצ'יבר, אבל כמעט תמיד עם תירוצים טובים. בצ'לסי הוא לקח אליפות, וגם בבאיירן ובעונה המלאה עם פסז'.
    וכן, ביובה הוא נכשל. זה היה בערך כשרוב הסגל הנוכחי שלנו נולד, ככה שזה לא רלוונטי בשיט.

    מי אלה המאמנים המוכשרים של דרג הביניים שיותר מתאימים ממנו?
     
  8. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    + @yonmu

    אני לא ממעיט מההישגים של אנצ'לוטי, אני ממעיט מההישג שנקרא "זכייה בליגת האלופות" באופן כללי. אני אמחיש זאת כך יונית:
    קבוצת מאמנים א': דייגו סימאונה, אנטוניו קונטה, מסימיליאנו אלגרי, יורגן קלופ
    קבוצת מאמנים ב': רפא בניטז, רוברטו די מתאו, לואיס אנריקה, קרלו אנצ'לוטי

    מה ההבדל ביניהם? בקבוצה א' יש מאמנים בלי זכיות בליגת האלופות ובקבוצה ב' מאמנים עם זכיות בליגת האלופות. באיזו קבוצה יש לדעתכם מאמנים טובים יותר? בנוסף, לזינאדין זידאן יש ב1.5 שנות קריירה כמאמן אותו מספר של זכיות בליגת האלופות כמו שיש לאיזה אחד, אלכס פרגוסון. אולי שמעתם עליו.

    קרלו אנצ'לוטי ייזכר כמאמן שקיבל את אחד הסגלים הטובים בהיסטוריה וזכה איתו באליפות אחת ב8 שנים. מדובר באוברייטד ענק.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/10/17
  9. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    סימאונה הצליח רק בקבוצה אחת ולכן קשה למדוד אותו.
    קלופ הצליח בדורטמונד בצורה מרשימה, אבל בינתיים נראה שדורטמונד מסתדרת בלעדיו הרבה יותר מאשר הוא בלעדיה (כמו בארסה ופפ), ככה שאת הקרדיט על דורטמונד הוא יקבל כשהוא יראה את זה גם בקבוצה אחרת. ליברפול שלו אולי מלהיבה, אבל לא הייתי רוצה מילאן כזאת.
    קונטה ואלגרי בהחלט מאמני טופ, אבל הם לא יבואו למילאן כרגע אז זה לא עוזר לי.

    אני פשוט חושב שלהיות מאמן טוב לליגה ומאמן טוב לנוק-אאוט זה לא אותו דבר, ולכן לשאול מי טוב יותר זה קצת כמו להשוות את בופון לרונאלדו. זה שפרגוסון לא לקח הרבה צ'מפיונז זה בהחלט נזקף לרעתו, בדיוק כמו שזה שלמסי אין מונדיאל נזקף לרעתו. זה לא אומר שהם גרועים, אבל זה כן תחום שבו הם נכשלו, או לא הצליחו מספיק.

    כמה עונות מתוך ה8 של אנצ'לוטי במילאן היו עונות תקינות מבחינת שיפוט?
    את מילאן של לפני הקאלצ'ופולי כמעט ולא ראיתי (לא היה סטרימינג...), את תקופת הקאלצ'ופולי אי אפשר לשפוט ואחרי הקאלצ'ופולי בדרך כלל לא היה לנו סגל ששווה אליפות. זה מה שזכור לי, בכל מקרה. הקדנציות שלו באנגליה, ספרד, צרפת וגרמניה לא היו כשלונות.

    עריכה: בכל מקרה, בינתיים נראה שאנצ'לוטי הודיע שהוא לוקח חופש עד סוף העונה, ואני לא רואה מאמנים רלוונטיים אחרים בשוק.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/10/17
  10. Carlo Ancelotti Member

    הצטרף ב:
    ‏18/7/16
    הודעות:
    95
    לייקים שהתקבלו:
    89
    מין:
    זכר
    מצחיק ששופטים את אנצ'לוטי לפי האליפויות שלא השיג ומצד שני מבטלים אליפויות אירופה כהרף עין כשהדיון על גדולתו של מאמן צריך להיבחן קודם כל לפי איכות הכדורגל שהקבוצה שלו שיחקה. אנצ'לוטי הוא מוח כדורגל מבריק והכדורגל שמילאן שיחקה תחתיו הוא האיכותי ביותר שראיתי מקבוצה איטלקית. בשביל להבין את הגדולה שלו צריך רק לראות מה גורם הדיסוננס (כביכול) בין איכות הכדורגל לרשימת התארים: מילאן שלו שיחקה כדורגל אדיר וזכתה באליפות אחת עקב גורמים שונים (העיקריים: קבוצות גדולות נוספות בליגה ודינמיות של עונת כדורגל). קשה להכיל את זה ולכן האש מכוונת כלפיו. אם בכדורגל מי שהכי טוב תמיד היה מנצח כנראה שמילאן שלו היתה צריכה להיות עם עוד שני גביעי אירופה ועוד כמה אליפויות, אבל זה לא המצב. זה לא אומר שהעבודה שלו פה לא היתה גדולה.

    מעבר לזה, אני חושב שהצורה שבה הוא מבין את משחק הקישור היא ייחודית ולא במקרה כמה מקשרים הגדולים (וחוליות הקישור) שאנחנו מכירים עברו תחתיו. לשים אותו ברשימה עם בניטז ודי מתאו זה מגוחך ולשים כקבוצה נגדית את קונטה וקלופ (מתי הקבוצות שלהם הציגו רמת כדורגל שאנצ'לוטי הציג בריאל/מילאן?) זה... זה.. זה.

    אני כן מסכים שהקדנציה בבאירן לא מבשרת טובות כי האיש נראה לא בעיניינים. אולי זו המשרה במדריד שעושה רושם שהתובעניות שלה גומרת את הסוס (יותר את החשק) גם לטובים שבמאמנים. בכל אופן, הוא לא צריך להיות רלוונטי למילאן כרגע.

    -----

    בקשר למונטלה: F&M הוכיחו עד עכשיו שרוב הצעדים שלהם הם מקצועיים ועם מחשבה עמוקה מאחוריהם. אולי מלבד ההחתמות של האקן ובונוצ'י. זה משאיר בי תקווה חיובית שלא יעשו מעשה טפשי ויפטרו אותו עכשיו.

    היכולת לא טובה כמובן אבל מונטלה הוכיח שהוא לא איזה דינוזאור אלא תלמיד טוב. הוא מנסה כבר עונה וחצי להשתית הנעת כדור שמתחילה מאחור ומשחק לחץ וזו שיטה קשה ליישום, בטח כמתחילים עם הרכב חדש. הפעלת לחץ על המשרה שלו בשלב הזה רק תגרום לטעויות מהסוג שלא לומדים מהן.

    יש מקום לביקורת כלפיו, במיוחד בכל הנוגע למשחק ההתקפה, אבל צריך סבלנות. זה קשה, אני מודה שגם לי היו ציפיות גדולות אחרי הרכש אבל זה עוד הוכחה שכדורגל לא משחקים בשוק ההעברות. יקח זמן אבל הוא ימצא את הנישה, ואם לא אז בסוף העונה יש מקום לשיחת יחסינו לאן.
     
  11. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    תיהיה לי בריא @Carlo Ancelotti. כבר חשבתי ברצינות להתאבד.
     
    סיונרה ו-Carlo Ancelotti אוהבים את זה.
  12. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    לא כתבתי על המאמנים האלה כדי למצוא מועמד מתאים למילאן. אני מודע לכך שלפטר את מונטלה בהינתן האופציות הקיימות זה מהלך לא חכם ואני גם מעולם לא כתבתי כאן שזה מה שצריך לעשות. אני נותן פרספקטיבה למה ששווה מאמן שמסוגל לקחת את הצ'מפיונס. האם כשאלגרי הפסיד לבאיירן בשמינית הגמר הוא עשה עונה אירופית פחות טובה מדיטר הקינג שהודח ברבע הגמר? או אפילו מזידאן שהמשיך עד הזכייה כשהוא בכל שלב עד הגמר מקבל את ההגרלה הכי נוחה שיש ובסוף מנצח בפנדלים?

    אין דבר כזה מאמן טוב לנוקאאוט. זה פיקציה. הכי קרוב לזה זה מאמן שמצליח להביא את הקבוצה שלו לשיא בחצי השני של העונה (וזה תמיד מגיע בסינרגיה עם תוצאות טובות בליגה באותה התקופה). וגם פה אנצ'לוטי לא תמיד הצליח. כמה מהופעות הנוקאאוט הכי מביכות שאני זוכר בהיסטוריה קרו במשמרת שלו (לה קורוניה, איינדהובן, סלטיק בעונת הזכייה האחרונה וכמובן המחצית השנייה באיסטנבול). בכלל בעונת הזכייה ב2007 כמה הפעמים מילאן הראתה עליונות על היריבה שלה? בדיוק פעמיים: באליאנץ ארנה ובסן סירו נגד יונייטד. זה 2 משחקים מתוך 7. בעונת הזכייה ב2003 הוא לא ניצח משחק אחד מחצי הגמר והלאה. ליגת האלופות זה מפעל שכדי לזכות בו אתה לפעמים צריך שיקרו לך כל כך הרבה דברים שלא תלויים בך בכלל (הגרלות, שיפוט, מורחקים אצלך ואצל היריבה...) שזה בכלל לא מדד לאיכות של מאמן.

    הקדנציה שלו בגרמניה היא כישלון ענק. הוא אמור לקבל מדליה על זה שהוא לקח אליפות עם סגל כמו של באיירן כשהיריבה הכי רצינית שלו היא עולה חדשה? באמת שאי אפשר לצפות לפחות מזה. חוץ מזה באיירן הייתה הרבה פחות חזקה ועוצמתית מזו של שני המאמנים שאימנו לפניו ואת זה יגיד לך כל אוהד באיירן. גם בצרפת - מדליה? זה נראה לך כמו הצלחה שהוא לקח אליפות עם קבוצה בעלת תקציב של פי 5 מהבאה אחריה?

    מילאן שיחקה כדורגל אדיר לפרקים. 4:1 אדיר על לה קורוניה והופעה מביכה בגומלין. 2:0 על איינדהובן ותצוגת נפל בגומלין. בכלל אי אפשר היה לדעת אף פעם איזו מילאן תקבל. קבוצה שיכלה ביום נתון לנצח כל קבוצה וביום נתון להפסיד בבית לקבוצת תחתית. מאמנים נשפטים על יכולת ועל תוצאות, בטח במועדון כמו מילאן. היכולת הייתה לא מספיק יציבה והתוצאות היו פשוט לא מספיק טובות.

    דורטמונד של קלופ שיחקה ב2013 כדורגל יותר טוב מאשר כל עונה של אנצ'לוטי שלא תבחר, כולל המוצלחות ביותר ואני אומר את זה בתור אוהד של שתי הקבוצות. הסיבה היחידה שהעונה הזאת נגמרה בלי תואר היא שדווקא בעונה ההיא באיירן הייתה בשיאה ונתנה עונה פסיכית בכל החזיתות.

    אני מסכים עם השאר, רק שהתחושה שלי כלפי מונטלה היא פחות אופטימית אבל כמו שנאמר אין לנו כרגע הימור יותר מוצלח מאשר לתת לו להשתפר תוך כדי תנועה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/10/17
  13. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    @יענקלך שחרר
    כשאתה מדבר על מאמן כמו זידאן - זה חוק המספרים הקטנים, וקשה להשיג מסקנות (אם כי בינתיים אי אפשר להתכחש לעבודה שלו). כשאתה מדבר על רצף של כמה עונות - זה כבר לא עובד. נכון, יש משהו יציב יותר בליגה, אבל יש גם עבודת אימון מיוחדת לנוקאאוט. לדעת לא לאבד נקודות מול קבוצות קטנות זה דבר אחד (אגב, אנצ'לוטי לא הביא לריאל את אחד מרצפי הנצחונות המשוגעים שלה?), אבל יש גם לדעת להכין קבוצה במיוחד לכל משחק ספציפי. מה שאנצ'לוטי עשה לפרגוסון האגדי בזכייה האחרונה שלנו בצ'מפיונז זו דוגמא מעולה לזה.
    גם בגמר מול ליברפול מילאן הראתה עליונות, וחוץ מזה - להכריע התמודדות במשחק אחד הפך למשהו שלילי? הבנאדם לקח מילאן מפורקת (ולא בגללו) שבקושי סיימה במקום הרביעי באיטליה להתמודדות מול קבוצה ששלטה באנגליה ואתה מתלונן שהוא הראה עליונות מובהקת רק במפגש אחד?!

    אני לא אומר לתת לו מדליה על אליפות בגרמניה או בצרפת. אני אומר שזה לא כשלון. כשאתה מאמן את באיירן או פסז' הדרישה הבסיסית היא אליפות. את זה הוא הביא. מעבר לזה, אם מדברים על תוצאות - לא רע בכלל. ההדחה מול ריאל סופר לגיטימית, והדחה מול דורטמונד בחצי גמר גביע זה גם לא סיפור ענק. אפשר להגיד שהוא מיושן וזה לא מינוי רציני מדי, אבל להציג אותו כאיזה מאמן שעבר זמנו ונכשל פעם אחר פעם זה פשוט לא נכון.

    אם הוא באמת מתכוון לקחת חופשה אז הוא לא רלוונטי כרגע, אבל עם איך שאנחנו נראים מתחילת העונה בנוסף להתעקשויות של מונטלה להמציא גלגלים מחדש - אני חושב שבמוקדם או במאוחר נצטרך מאמן חדש, ואני לא רואה מישהו שיותר מתאים ממנו.
     
  14. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    זה היה שקוף.
    מה הסיכויים של פאולו סוזה להגיע אם וכאשר?
     
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    אנצ'לוטי לא עשה לפרגוסון שום דבר שפרגוסון לא עשה לו במשחק הרשון. ההבדל היה שלאנצ'לוטי היה את השחקן הטוב בעולם בשיא הכושר שלו שלגמרי לבדו (אבל באמת לגמרי לבדו) לקח 2 שערי חוץ שניצחו לנו את התמודדות.
    לאנצ'לוטי יש גם תכונות טובות, הכנה למשחק קובע היא אחת מהן. הבעיה היא שהוא נופל כמעט בכל השאר. וחוץ מזה, איזה משחק של להיות או לחדול מחכה לנו בזמן הקרוב שצריך את אנצ'לוטי? האם 3 נקודות מול נאפולי שוות יותר מ3 נקודות מול סאסוולו?
    אגב, מצחיק שאתה מדבר על חוק המספרים הקטנים כשכל המפעל הזה שנקרא ליגת האלופות מורכב מ13 משחקים בשנה שהאלופה צריכה לשחק ובמקרים מסוימים יכולה להרשות לעצמה להפסיד קרוב לחצי מהם. זה פשוט לא מדד לכלום. לכלום. אם אלגרי ולואיס אנריקה פורשים היום את מי תזכור כמאמן יותר טוב? את זה שיש לו גביע אירופה אחד פחות.
    לא בגללו? אז בגלל מי?
    אני מבין שלא יצא לך לראות יותר מידי את באיירן כדי להשוות בין באיירן של פפ לבאיירן של אנצ'לוטי. אז אני אתן לך תקציר: באיירן של פפ הייתה אחת מ4 הקבוצות הכי טובות בעולם ששמרה בגרמניה על אחוזי הצלחה לא הגיוניים (כמו יובנטוס של השנים האחרונות) והייתה מבטיחה אליפויות בערך בסוף מרץ. בליגת האלופות היא הגיעה 3 פעמים לחצי הגמר והודחה מול יריבות ספרדיות שיחד איתה הרכיבו את הטופ 4.
    באיירן של אנצ'לוטי לקחה אליפות בעונת שפל היסטורית של הבונדסליגה (וגם אז לא הציגה את אותה הדומיננטיות), לא נראתה כמו אחת מ4 הגדולות כמעט בשום שלב, העונה היא חווה את הפתיחה הכי גרועה שלה ב7 השנים האחרונות, שחקנים מתלוננים שהאימונים לא רציניים (וחדר הלבשה בריא זו דווקא מעלה של אנצ'לוטי) והקבוצה מציגה סף שבירה נמוך מאוד. אני אפילו לא מדבר על התואר המקומי שהיא איבדה, זה באמת בקטנה. זה די מוזר שאתה לא שופט את אנצ'לוטי על כך שב8 עונות במילאן עם סגל מהטובים בהיסטוריה הוא לקח רק אליפות אחת אבל בגרמניה פתאום האליפות היא חזות הכל.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.